Piirajate eemaldamine ja politsei
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Piirajate eemaldamine ja politsei
Küsimus siis selline, et näiteks mootorrattal tehasevõimsusega 100kw on paigaldatud piiraja, passis on see kirjas ning passis on ka kirjas 25kw. Nüüd aga võetakse piiraja maha ja sõidetakse 100kw tsikliga, kus on passis 25kw.
Ühe tuttava tegelase jutu järgi võib politsei sellise kahtluse korral saata ratta koheselt ekspertiisi, ilma, et sul oleks võimalust vahepeal näiteks kodus neid piirajaid uuesti paigaldada.
Ühtegi seadusepügalat ma ei suutnud välja otsida, seega küsikski, kuidas nende asjadega siis on?
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Ei saada nad sind kuskile. Mind pole veel keegi saatnud. Muigavad küll, et "25kw jah, siis kui kolm küünalt välja keerad võibolla". Muud midagi. Kuhu ekspertiisi neil ikka saata on. ARK ei saa kilovatte kontrollida, vaevalt et motodepoo dynosse saadavad. Rohkem pole endal kogemusi olnud. Äkki kedagi teist on sellega peedistatud
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Ei viitsi nad midagi seda ekspertiisi saada, kui sa selle " 25 kw-" se masinaga neilt eest ära ei sõida ... ja siis vahele ei jää.
Visuaalsel jälgimisel (tahhokat ntx vaadates) ei ole võimalik tuvastada kas on piiraja või ei ..
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
sepp kirjutas:Keskõik need ekspertiisid kinni maksaks? :mrgreen:
Maksabki see kangelane, kes seadust rikub ehk piirajateta sõidab - tegemist ju loata sõiduga. Peaks olema nii, et saadetakse ekspertiisi ning kui tee peal mujale juhtud põikama, siis vahele jäädes on ai-ai. Eelnevalt vast teemades piisavalt sellest räägitud.
Igatahes proovi järgi ja anna teada.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Ainus teema, et minuteada ei ole eestis akrediteeritud laborit sellise ekspertiisi läbiviimiseks. Lähim on ehk Soomes või Rootsis. Ja ega see nüüd nii lihtsalt kah käi, et sau ette ja nüüd ekspertiis. Selleks siiski vaja kohtu orderit, et ratas minult ära võtta ning niisama heastpeast ei anna seda ka kuuaega tsüklis olnud kohtunik, lootuses peaparanduseks üks viin saada. Teine asi kui jääd räige kihutamise, eest ära sõitude jms nende kätte.
NB! Ärge saage valesti aru, et ma pooldaks seaduse rikkumist. Kahjuks lihtsalt asi on meite maal naamoodi.
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Aga kui seaduslik siis se rollerite rullidele toppimine on? Mitte, et se rolleri teema mind kotiks...
http://www.krracing.ee/
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Minu teada peaks ratta ümber vormistama. Vägev küll, näit. ratas R1 25kw. sõidad kahe rublaga ja võmm kehitab õlgu. Vahet ju pole
seadust rikud ju igate pidi. Pealegi kui vastavad load ka veel puuduvad.
Üks pollar ütles õieti bike meeste kohta. Neid tuleks enam jaolt karistada nagu mustlane
karistab poega, igal hommikul, nagu nii päeva jooksul saab millegagi hakkama.
Nii et mingit tobedat õigust nõuda kui teg. rikud säädust pole ju mõtet, lased kõrvad
lonti saad tummani kätte ja paned edasi, või kuidas?
terv.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Jussike kirjutas:Üks pollar ütles õieti bike meeste kohta. Neid tuleks enam jaolt karistada nagu mustlane
karistab poega, igal hommikul, nagu nii päeva jooksul saab millegagi hakkama.
.
Oskad ka seletada miks tal siis sinu arust õigus oli ,et ütles õieti?
Aga jahh rollereid kontrollitakse saadetakse laborisse jne. Mingit kohtuorderit pole olnud.
Vaatake kas või siia rolleri teemasse .
Nii mõningi mees on kiununud mis nüüd saab.
Selge see ,et rolludega lihtsam ka kui tuleb radarisse üle 45 km tunnis siis on kindlalt midagi moditud.
Mootorattaga on raskem ja nad pole kindlad ,et neil õigus on .
Ning kui neil õigus pole vat siis küll kes ekpertiisi kinni maksab ? Nii nad väga ilmselt ei viitsigi jamada aga kui väga pinnuks silmas hakkab olema siis küll nad kellegi märtriks teevad eeskujuks teistele.
Edu .
-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 226 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Mingitel ammustel aegadel Põdras oli sama probleem et kuidas kindlaks teha on piirajaga või mitte.Seal koolitati politsei lihtsalt välja sõitma ja kiirendama.Koostati tehase andmetel põhinevad tabelid ja jokk.Pollar istus selga, kiirendas ja tegi otsuse.Tahtsid vaielda,ole lahke,jääd süüdi,maksad nii et kõliseb.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
See peaks jah nii olema, et kui kahtlus ja pingi peale ratas siis maksab see kes eksis. Kui polisei arvas, et võimsam ja tegelikult 25kw siis maksab politsei, kui on ka võimsam siis maksab sõitja. Aga muidugi riskida pole mõtet, ilmselt on odavam täisload ära teha (linnasõit + riigilõiv) kui riskida, et on "teoreetiline" võimalus igapäev 18 000 trahvi saada lubadeta sõidu eest...
Ja muidugi kes oma sõidustiiliga politseile väga silma ei jää ega seda ka väga ei peedistata...
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
franz125 kirjutas:Mingitel ammustel aegadel Põdras oli sama probleem et kuidas kindlaks teha on piirajaga või mitte.Seal koolitati politsei lihtsalt välja sõitma ja kiirendama.Koostati tehase andmetel põhinevad tabelid ja jokk.Pollar istus selga, kiirendas ja tegi otsuse.Tahtsid vaielda,ole lahke,jääd süüdi,maksad nii et kõliseb.
Et siis Soomes kõikidel politseinikel A-kat?
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Hm, ma vaatan, et põhiline soovitus on, et tehke täisA ära. Aga kui mul täis A on juba olemas, lihtsalt on rattal passis 25kW, kui tegelikult on rohkem. Kottima ilmselt mitte kunagi ei hakataks, aga palju teoorias selline asi maksma läheks (trahv)? Või võib kindlustusega jamasid tulla?
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Jussike kirjutas:Üks pollar ütles õieti bike meeste kohta. Neid tuleks enam jaolt karistada nagu mustlane
karistab poega, igal hommikul, nagu nii päeva jooksul saab millegagi hakkama.
Ülikõva, mul oli algkoolis matemaatika õpetaja selline, toimis väga hästi
:D
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Suhteliselt tühi teema.
On olemas terve rida õigusnorme mis reguleerivad seda ala. Kas neist kinni peetakse ja neid järgitakse ja kas neis kirjeldatud õigusi ametnikud oma töö tegemiseks ka kasutavad, on iseküsimus. Selge on see, et igapäevases liikluspildis ei hakka kontrollimisõigust omavad tegelased rattaid peatama ja nende võimsust üle mõõtma. Seaduseandja on pannud kirja, mis olema peab ja kuidas tagada seda, mis olema peab. Ametnikel on teatav otsustusvabadus/õigus ja igaüks lähtub sealjuures asja tähtsusest ja otstarbekusest ning mis seal salata - ka oma viitsimisest. Näiteks, paljud teist teavad, et ülevaatusel peaks tsikli juures kontrollima lähes 50 erinevat sõlme, osa ja detaili (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» lisa 5 „Kohustuslikule kontrollimisele kuuluvate täiendavate osade, seadmete, sõlmede ja varustuse loetelu“)? Aga kas seda tehakse? Sama asi on ka piirajatega. On kirja pandud mis tohib ja kuidas ei või. Kas seda kontrollitakse või mitte, sõltub iga konkreetse juhtumi puhul selle kontrolli otstarbekusest. Kiiruse ületamise juures ei ole rikkumise faktilise koosseisu juures oluline, kas kiirust ületati 25KW-se või 125KW-se sõidukiga. Küll aga võib see mängida olulist rolli mõnes muus asjas ja siis pööratakse sellele ka vajalikku tähelepanu. Loomulikult on sel puhul ka lubatust suurema võimsuse eest ettenähtud karistus. Ja kindlasti tuleb ka meeles pidada, et isegi kiiruse ületamise puhul jääb põhjendatud kahtluse juures politseiametnikule õigus vastavaid protseduuri reegleid järgides kontrollida tsikli tegelikku võimsust. Seda käsitletakse sellisel juhul mitte kiiruse ületamise lahutamatu osana vaid täiendavalt avastatud rikkumisena.
Nii lihtne see ongi!!!
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Tarts kirjutas:Nii lihtne see ongi!!!
Aga see, KUIDAS nad kontrolli läbi viivad, sellele jäi vastus saamata.
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
mart211 kirjutas:Aga see, KUIDAS nad kontrolli läbi viivad, sellele jäi vastus saamata.
Sest sellist küsimust "Kuidas nad kontrolli läbi viivad" ei ole kõlanud
Tõsiselt, ei viitsi hakata neid norme välja otsima - meil kõigil on võrdsed võimalused seda teha. Kellel on huvi ja viitsimist ja aega, siis Riigi Teataja on abiks.
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
intz kirjutas:Hm, ma vaatan, et põhiline soovitus on, et tehke täisA ära. Aga kui mul täis A on juba olemas, lihtsalt on rattal passis 25kW, kui tegelikult on rohkem. Kottima ilmselt mitte kunagi ei hakataks, aga palju teoorias selline asi maksma läheks (trahv)? Või võib kindlustusega jamasid tulla?
Nagu ikka tõlgendamisega läheb jutt hoopis mujale. Kes räägib toolist, kes lauajalast... Endal sarnane probleem ja autokoolis sõiduõpetaja väitis, et selline asi ei ole karistatav kuivõrd pidi puuduma paragrahv selle kohta. Kui täisA olemas siis just nagu ükskõik palju dokument tegelikkusest erineb. Enda talupoja loogika muidugi ütleks, et sõiduk ei vasta tehnilises passis kirjas olevatele tingimustele ja see võiks ju karistatav olla aga mis mahus / ulatuses / paragrahvi järgi seda muidugi ei oska öelda. /jään huviga ootama kuni mõni moto-jurist asjale punkti paneb...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6802
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 461 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Kui sul on täis A olemas, sõida kasvõi 25 kW Busaga. Kui aga load ei vasta masina võimsusele, on tegu juhtimisõiguse mitteomamisega ja asja käsitletakse ka vastavalt.
Seda kindlustusevärki on siin juba ennem arutatud ja toodud välja ka para. mille alusel saab asja kindlustuspettusena käsitleda. Minu mäletamist mööda oli mingi lubatud kõikumine protsentides ja trahv ka miski 3000 tugriku ringis.
Kui Ramo ja Depoo on saanud õiguse ja serdid piirajate paigaldamiseks, kas neil ei ole siis ekspertiisi tegemise võimalusi?
edu
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
aga kui vaadata siit foorumist väljapoole, siis autodel on ju ka võimalus neid võimsamaks tuunida ja minuarust keegi ei koti.. (samas seal puuub jah olukord, kus madalama võimsusega saaks teiste lubadega süita vms), aga point ikkagi olemas. Neid ju ei kontrolli keegi.
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Kui kedagi peaks kottima, siis kindlustust.
Seal ju makse kW pealt arvutatakse.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Kindlustust kotiks asi küll. Samas, see maha võtmine... mul saksast tuligi piiratuna. Arvele tahtsin võtta täisvõimsusega, aga ei lubatud - et jääb, nagu algses passis. St maksa jälle mingite tõendite ja ümberregistreerimise jne eest. Kokkuvõtteks - nüüd siis tegelengi kindlustuspettusega. Seaduskuulekas olemine võiks ikka olla tehtud mugavamaks, kui selle rikkumine või mis?
-
- Postitusi: 1045
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
kui mul on passis ka 7kW ja nii ta terve tsikli elu olnud. aga reaalselt on 15-16kW. on reaalne võimalus, et hakatakse peedistama A1 lubadega ?
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Ok, proovin anda vihjeid
(Tegemist ei ole terviktekstiga, olen välja jätnud asjasse mitte puutuva)
Teede- ja Sideministri määrus "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavaid nõudeid. Määruses toodud nõuded on aluseks sõiduki, selle osade ja varustuse ekspertiisi, katsetuse, tüübikinnituse ja toodangu järelevalve teostamisel ning sõiduki tehnoseisundi ja varustuse kontrollimisel.
(2) Määrus on kohustuslik kõigile Eesti territooriumil teeliikluses osalevat sõidukit omavatele ja valdavatele füüsilistele ning juriidilistele isikutele.
Kood 701. Üldnõuded
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Kontrollimine:
1) TÜ – vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetustel sõiduki suurima kiiruse, mootori võimsuse ja pöördemomendi mõõtmine L kategooria sõidukil vastavalt direktiivi 95/1/EÜ (paranduste direktiivid 2002/41/EÜ ja 2006/27) metoodikale. (määratlevad L kategooria sõiduki suurima kiiruse, pöördemomendi ja võimsuse)
Selle sama määrusega pannakse paika ka sõidukitüübi ühte varianti kuuluvate sõidukite erinevuste piir ja milles see seisneb. Muuhulgas nimetatakse sõiduki mootori töömahtu ja mootori võimsust.
Kuidas karistatakse?
Nimetatud määrus on kehtestatud Liiklusseaduse § 13 lõike 3 alusel. Nimetatud seaduse 14.peatükk sisaldab ka õiguslikud tagajärjed kõnealuse seaduse rikkumise eest.
Kommentaariks veel niipalju, et kui valmistaja tehas on ette näinud x-võimsusega mootori või on peale piirajate paigaldamist piiratud mootorivõimsusega ratas ARK-is registreeritud, ehk ümberehitus on saanud kinnituse, siis selle tehase poolt paika pandud x-võimsuse muutmine või piirajate maha võtmine, kui see ei ole ARK-is (uuesti) registreeritud ongi lubamatu ümberehitus ja sellele järgneb ka õiguslik tagajärg.
Nagu te ülalpool kirjutatust näete, siis tegelikult on ka õhufiltri vahetus teisttüüpi filtri vastu keelatud tegevus (Kood 701 lg 5). Tegelikult keelatud tegevus ja ilmselt väga suur osa rattaid sõidavadki teistsuguste filtritega. Miks ei karistata? Kuigi kirjas on, et ei tohi. Isiklikult arvan, et ei karistata kuna see ei ole oluline rikkumine. Elik rikkumise raskus ei ole proportsioonis amentiku töö ja vaevaga selle rikkumise väljaselgitamiseks, fikseerimiseks ja karistamiseks.
Veelkord. Kuni keegi sõidab lihtsalt ringi, LE nõudeid rikkumata, ei usu mina, et hakataks teda peatama, kontrollima võimsust ning rikkumise avastamisel karistama. Puudub huvi selle vastu. Kui aga asjaolud nõuavad väga täpset ratta võimsuse väljaselgitamist ning selle käigus avastatakse ka vastav rikkumine, siis olen veendunud, et laks selle eest ka tuleb. Millal tekib huvi? Üks võimalik variant on see, kui riigi kaukasse laekuva makse suurus sõltub mootori võimsusest, ning vahed on tuntavad, siis on võimalik, et hakatakse võimsust kontrollima eesmärgiga välja selgitada "riiki petvad mootorid", et siis vajalik vahesumma koos trahvirahadega kätte saada.
Kas see vastus viis selgusele lähemale?
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Ja veel üks täpsustus:
Majandus -ja kommunikatsiooniministri määrus "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri"
§ 9. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja selle kinnitus
(1) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmaregistreerimise ajast.
(2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid. Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele.
(3) ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Enne sõiduki ümberehitamist võib ARK nõuda ümberehitajalt sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.
(4) Kui kontrollimise tulemusena tehakse kindlaks, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele:
1) vormistatakse sõidukitele, mis on nimetatud § 4 lõike 1 punktis 2, ümberehitus;
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Piirajate eemaldamine ja politsei
Tarts kirjutas:Veelkord. Kuni keegi sõidab lihtsalt ringi, LE nõudeid rikkumata, ei usu mina, et hakataks teda peatama, kontrollima võimsust ning rikkumise avastamisel karistama. Puudub huvi selle vastu. Kui aga asjaolud nõuavad väga täpset ratta võimsuse väljaselgitamist ning selle käigus avastatakse ka vastav rikkumine, siis olen veendunud, et laks selle eest ka tuleb. Millal tekib huvi? Üks võimalik variant on see, kui riigi kaukasse laekuva makse suurus sõltub mootori võimsusest, ning vahed on tuntavad, siis on võimalik, et hakatakse võimsust kontrollima eesmärgiga välja selgitada "riiki petvad mootorid", et siis vajalik vahesumma koos trahvirahadega kätte saada.
Kas see vastus viis selgusele lähemale?
Samas juhtub traagiline avarii kus suured kahujud või kannatanud. Võib sammuti hakata kedagi ratta võimsus huvitama kui juhil on A2 load.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.