Aprilia Pegaso 125 katkine magnet ja Halli andur
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Aprilia Pegaso 125 katkine magnet ja Halli andur
Istuvad mul siin garaažis kaks endurokat - Aprilia Pegaso 125 '91 Rotaxi mootoriga ja mingi pisike Derbi 50cm3 võrr. Mõlemal ühine häda - sädet pole või on nõrk ning nagu vanajumal parajasti juhatab. Mõlemal ka sama viga küljes - magnetil pragu sees ja osa magnetist lahti.
Aprilia oli ühe mehe käes, kel sama tüüpi süütepool ja mähised võtta (mingi Husaberg kasutab sama süütesüsteemi) Vahetas mõlemaid, tolku ei mingit. Süüteahelas rohkem detaile ei ole, üksainuke juhe läheb süsteemist välja, mille massilaskmisega mootor seisatakse. Jääb vaid magnet. Kas katkine magnet mõjutab süütesüsteemi tööd ja kas on võimalik magneti parandus?
Ja veel, üks tarkpea teadis rääkida, et tavalise testriga olevat võimalik Halli andurit kontrollida. Kas rääkis õigust ja kui, siis kuidas see käib?

-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
BMW-d kasutavad ka Hall'i sensorit süüte ajastuse võtmiseks.
Üldiselt on jootekohad, mis vastu mootori karterit olles (pidev soojuspaisumine/kokkutõmbumine), stabiilset ühendust ühel hetkel enam ei anna - n.t. üks pütt või mootor lakkab soojalt töötamast. Üldiselt jootekohad üle tinutada ja asi toimib. Sensorid ise ütlevad suht harva ülesse.
Siin on üks jutt kuidas LEDidega ise omale Halli sensori tester ehitada. Tõenäoliselt annab midagi sellist Sinu ratta peal kah rakendada(?)
Re: Katkine magnet ja Halli andur
isakene kirjutas:Ja veel, üks tarkpea teadis rääkida, et tavalise testriga olevat võimalik Halli andurit kontrollida. Kas rääkis õigust ja kui, siis kuidas see käib?
Kui oled Tallinna inimene, siis võin sulle mootorsõidukite tarbeks loodud multimeetrit laentata. Ega tas midagi erilist ole, lihtsalt sätitud mugavalt igasuguseid impulsse jms lugema.
Mul tuleb nt CBRi Hall Type Sensor'ist 3 juhet välja - üks on toide, teine väljund, kolmas mass. Väljundile multimeeter külge ja asi kohe selge.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Konkreetne süsteem on autonoomne - toidet peale ei tule, ise tekitab magnetitega voolu ja loeb impulsse. Jootekohti pole, nii süütepool kui ka mähised koos anduriga on vaiku valatud. Pistikud on kontrollitud. Põhiküsimus on ikkagi see, kas praoga magneetomagnet võib voolu tekitamise ja impulsilugemise peeti keerata?

-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Katkine magnet ja Halli andur
harimal kirjutas:Kui oled Tallinna inimene, siis võin sulle mootorsõidukite tarbeks loodud multimeetrit laentata. Ega tas midagi erilist ole, lihtsalt sätitud mugavalt igasuguseid impulsse jms lugema.
Mul tuleb nt CBRi Hall Type Sensor'ist 3 juhet välja - üks on toide, teine väljund, kolmas mass. Väljundile multimeeter külge ja asi kohe selge.
Tänud pakkumast ma küll Rakvere kandi elanik, aga asi see korra pealinnas pole käia. Kui vajadus tekib, võtan ühendust

Põhiküsimus on ikkagi see, kas praoga magneetomagnet võib voolu tekitamise ja impulsilugemise peeti keerata?
On sul selle vidina kohta mingit infi ka, et kas ta peab mingit voolu ka välja andma ning mis kujul ja mis vahemikus ta neid impulsse esitab? Multimeetriga annaks igasuguste impulsside kestvust millisekundites jälgida, hertsidest rääkimata. Ma tglt üldse ei välista, et millisekundeid ja hertse näitab ka tavaline 80 krooni maksev multimeeter nt Handyman'ist. Samas on sellest vähe abi, kui ei tea, mis need õiged parameetrid peavad olema :S
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Infi pole. Mähiseblokil pole isegi koodi peal, ainult Amal ja Sweden. Näitan paari pilti, ehk keegi tunneb ära. Igavesti niru on netist ka asju otsida, kui ei oska millestki kinni hakata...
Süütepool näeb välja selline:
ja magneeto selline, liimimisjäljed ja pragu on näha:

Tere.
See on Rootsi SEM. Nendel kärssab see staatori süüte osa (pilt 1) läbi.Süüde on see väiksema läbim. mootori poolne, teine pardavool. Rootor ongi tihti pragusi täis see ei loe midagi. Kasutati vanematel ktm ja husaberg.
Ktm raamatust saaks vaadata, kuidas seda junni sai kontrollida. Saksa keel, ise olen el. null, kirjutan lihtsalt Sul maha.
Kood: Vali kõik
+pol -pol messvert
shwarz rot 1.7 k-oomi
rot shwarz 1,7
shwarz grün 165 +/-20 oomi
grün grün sama
grün rot 1,7 k-oomi
gelb gelb sama
ehk on abi
Sädeme tekitamiseks vajalik energia tekkib magneti möödumisel mähisest ja katkine või lihtsalt nõrk magnet võib tekitada probleeme.
Sul TM 14-04.
Sellelt lehel on TM 14-05 koos ossillogrammidega.
Vali vasakult (Semignition KTM) http://www.transmic.net/sem.htm
http://www.transmic.net/gbindex.htm
Äkki abiks.
SEM ignition that fitted KTM400LC4. years 1996 to 2002
Flywheel and stator on right side of the bike.
right side
Oscillogrammes.
Click on wire to visualize the signal available on this wire, when the engine idles...
red charging coil = 200Vac
green pickup coil = +/-6Vac
black frame ground
yellow lighting coil
blue lighting coil
Cliquer sur les fils
Pictures of a open stator:
Thanks to Zoli Bihari
Zoom Zoom
Stator: resistances map.
OHMs Red green black yellow blue
red 1777 1754
green 1777 23
black 1754 23
yellow 0,2
blue 0,2
Ignition coil
It's not a simple coil! there are some electronics inside...The "black box" is part of the coil
Click on wire to visualize the signal available on this wire, when the engine idles...
red charging coil = 200Vac
green pickup coil = +/-6Vac
black frame ground
orange handelbar kill switch
Cliquer sur les fils
Ignition coil: resistances map.
OHMs Red green black orange sparkplug wire
red 0
green 100 2200
black 100 2100
orange 0
sparkplug wire 2200 2100
Synchronisation.
Kood: Vali kõik
* Pickup and spark signal at 1460RPM.
* Pickup and spark signal at 2880RPM.
* Pickup and charging coils at 1770RPM.
* Pickup and charging coils at 2370RPM.
LC4 kick start mit SEM zundspule
+ Pol - Pol Meßwert
Zündspule rot schwarz 47k
rot grün 47k
rot orange 0 Ohm
schwarz Zündkabel 2,0KOhm/+- 0,3k
Stator schwarz rot 1,7kOhm
schwarz grün 23Ohm +- 5 Ohm
rot grün 1,7kOhm
gelb/gelb blau 0,2Ohm
-------------------------------------------------
LC4 kick start mit SEM zundspule(ignition coil) until 1998
+ Pol - Pol Meßwert
Zündspule rot schwarz 47k
rot grün 47k
rot orange 0 Ohm
schwarz Zündkabel 2,0KOhm/+- 0,3k
Stator schwarz rot 1,7kOhm
schwarz grün 165Ohm +- 20 Ohm
grün rot 1,7kOhm
gelb gelb 1Ohm
------------------------------------------------------
LC4 electric start mit KOKUSAN
Impulsegeberspule rot grun 100ohm +-20%
stator schwarz/rot rot/weiss 12,7ohm +-20%
ladespule masse/gelb 0,65ohm +-20%
ladespule weiss/gelb 0,16ohm +-20%
------------------------------------------------------
LC4 kick start mit KOKUSAN super comper 1999-2003
Impulsegeberspule weiss grun 60 -120ohm
stator rot/schwarz-gelb 0,45 - 0,56ohm
stator schwarz/rot-rot/schwarz 0,45 - 0,56ohm
------------------------------------------------------
Zundspule(ignition coil) KOKUSAN
Primaire blau/weis - masse 0,45 - 0,56ohm
secondaire blau/weis - zundkabel 0,45 - 0,56ohm
Fixes and repairs
Accueil
tere
Omal ka pegaso sama mootoriga,aga probleem on nati teistsugune.Oskab keegi öelda kas seda magnet rõngast saab kuskilt eraldi või ainult koos hoorattaga.Olen kuulnud et hooratta leidmisega võib tekkida probleeme.Äkki kellelgi pakkuda midagi?
-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Katkine magnet ja Halli andur
Tänud abistajatele, viga käes. Süüdlane on staator.
Muideks, saksa KTM manuaali ja http://www.transmic.net/sem.htm takistuste andmed on erinevad. Minul klappisid http://www.transmic.net/sem.htm tabelis toodud suurused, samal lehel allpool saksakeelne tabel ja kasutaja 4cl antud andmed ei sobinud.
Kui kellelgi tulevikus vaja, siis teadmiseks, sama staatorit kasutavad 1996 - 2002 KTM LC4 620/400 ja Husaberg. KTM varuosakood on 580.31.002.050
Nüüd veel korras staatorit vaja... kellel on, pakkuge julgelt!

-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Aprilia Pegaso 125 katkine magnet ja Halli andur
Niisiis, lõpuks jõudis kohale uus staator. Mootor põriseb kenasti.
Aga uus häda - pardavoolu otsad ei klapi. Uuel staatoril on kolm juhet (kollane paaris+sinine), endisel kaks(kollane+kollane).
Ühendades staatori kollane paar+ tsikli kollane ja staatori sinine+tsikli kollane, tõuseb pinge akul +0,2-+0,3V võrra, aga juhtmetes on tugev vool, lähevad soojaks. Ühendades kollased omavahel ja jättes sinise välja, ei toimu midagi. On teadjaid?

-
Teema algataja - Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Aprilia Pegaso 125 katkine magnet ja Halli andur
Ise küsin, ise vastan.
SEM seda tüüpi korpuses erinevaid staatoreid olen praeguseks tuvastanud kolm. See, mille praegu rattale peale istutasin, on uusim, kasutusel 98 - 03. Enne seda aega oli kasutusel kahe kollase pardavoolu juhtmega staator ja vanematel huskydel on esinenud ka standartset kolmefaasilist. Silma järgi paistab vähemalt magneeto sarnane olevat, nii et ehk ei pea seda vahetama ja pääsen ainult uuema pingeregulaatori muretsemisega.
Mingil ajal muudeti ka süüteosa, mõõtmisandmed on teised. Omavahelise sobivuse kohta siiani andmed puuduvad, aga minul masin hetkel igatahes tiksub. Näis.
Ja oleksin tänulik, kui keegi pakuks mõistliku raha eest 98 - 03 aasta KTM-i või Husa pingeregulaatorit.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.