Jahutusvedeliku vahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Vulcan500
Postitusi: 150
Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
Asukoht: Kose & Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas Vulcan500 »

Hei

Plaanin vahetada jahutusvedeliku uuema vastu välja ja tekkis selline ennetav küsimus: kui täpselt peaks selles osas manuali järgima?
NImelt asub vedeliku väljalaskmise kork/polt täpselt jalatoe kinnituse (tõenäoliselt kellegi custom lahendus) taga, mistõttu pole võimalik seda korki avada. Loogiliselt võttes võin ju ka vedeliku lasta välja kõrvalasuva lõdviku kaudu või on midagi olulist, millega peaks arvestama? Kas on oluline vana vedelik viimse piisani kätte saada?
Seda jalarauda eemaldada on suht tüütu, selleks peab kõvasti jändama, nii et jätaks selle viimaseks variandiks :-)

Uurin ka ühtlasi, kas tasub tsiklile panna ka Longlife vedelikku (roosat) või ikka seda vana tüüpi rohelist/sinist kraami?
Ratas on Kawasaki EN500 Vulcan, 97 aastast.
Panen ka siia ühe uduse pildi, teravamat pole käepärast võtta.

Erkki
Pilt



Rock or Bust!
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas retro »

Pikemalt on vedelikest räägitud viewtopic.php?f=1&t=44547
Lühidalt - kui spets tsikli oma ei raatsi osta, kärab roosa silikaadivaba ka.

Pildi järgi tundub, et kogu vedelikku lõdvikust kätte ei saa (kui just ratast pikali ei pane?)

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas bitter »

Muidugi on hea kui vana vedeliku lõpuni kätte saad aga lõpuks taandub see valik su oma ajakulule ja rahakotile. Võid ka mujalt välja lasta, pead lihtsalt mitu korda tegema, et sama tulemus saada. Või siis lihtsalt sätid vahetusvälba tihedamaks, vastavalt sellele kui suur osa vana vedelikku sisse jääb.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Vulcan500
Postitusi: 150
Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
Asukoht: Kose & Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas Vulcan500 »

Tänud kaasa mõtlemast, eks siis nädalavahetusel tegelen mahlade välja- ja sisseajamisega. :bsmile:

Rock or Bust!
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas AzA »

Tee lihtsalt mitu läbi pesu. Ma nö. õigesti tehes ketran paar korda ikka läbi ja uuesti mahl sisse - küll kokkuhoiu mõttes keedetud kraaniveega, sa lase päris vedelikuga. Meibi mingi keemiaga ka korra keerutada.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas bitter »

Kui õnnestub ratas mõistliku kalde all millelegi toetada siis miks mitte. Saad rohkem vana kraami kätte. Oma kerget ratast olen korduvalt küljetanud muruniidukist, aiakärust, autoratastest jm käepärastest vahenditest koosnevale "kaldtoele" 8). Vanu rehve ka vahele.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Jahutusvedeliku vahetus

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kui paned sama aine sisse mis oli, siis lase lõdvikust vana välja, kalluta korraks ratast,lõdvik kinni ja uus sisse.Läbipesud ja muud jutud ,siis vajalikud kui paned teist tüüpi vedeliku sisse.Värv kusjuures ei tähenda teisttüüpi vedelikku, see ikka anuma peal kirjas,millega tegu.
Kui ei tea,mis täpselt sees,siis lase aiavoolikust veega süsteem läbi ja proovi enamus kätte saada.Peale seda uus õige vedelik sisse.10% vett ei mõjuta tavakasutuses oleva vedeliku omadusi eriliselt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”