Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Ehk siis kuidas paneb ilma garaažita inimene kodu juures rehvirõhu õigeks MUGAVALT, ilma mingi suvalise veneaegse pumba ja $2 manomeetriga edasi-tagasi nussimata? Soovitage mingit head aparaati mille võiks osta, näiteks manomeeter, mis võimaldab samaaegselt näitu vaadata ja aeglaselt õhku välja lasta või täpne digitaalse displeiga pump. Või midagi muud, mille peale ma ei ole tulnud?



In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

...
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Jah aga ei viitsi siiberdada seal. Kuna kepiveoga ratas vahetus ketiga ratta vastu, siis peab nagunii regulaarselt kodu juures natuke tegelema temaga ja teeks siis juba kõik asjad ühe soojaga ära.

t*** jälle hakkab see, et küsid mingit asja, järgneb 10 lehekülge hala teemal, kas seda asja üldse vaja on :)

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Korra või kaks suve jooksul rehvirõhku tanklas kontrollida pole just eriline siiberdamine, nkn tuleb seda asutust ka muudel põhjustel aeg-ajalt külastada...

...

reimps

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas reimps »

zorten22 kirjutas:

Korra või kaks suve jooksul rehvirõhku tanklas kontrollida pole just eriline siiberdamine, nkn tuleb seda asutust ka muudel põhjustel aeg-ajalt külastada...

Kuss, ära tooda 10 lehekülge mingit si**a nüüd, lumehelbeke küsis ju nõu ja on hädas.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

jkristjan kirjutas:

Ehk siis kuidas paneb ilma garaažita inimene kodu juures rehvirõhu õigeks MUGAVALT, ilma mingi suvalise veneaegse pumba ja $2 manomeetriga edasi-tagasi nussimata? Soovitage mingit head aparaati mille võiks osta, näiteks manomeeter, mis võimaldab samaaegselt näitu vaadata ja aeglaselt õhku välja lasta või täpne digitaalse displeiga pump. Või midagi muud, mille peale ma ei ole tulnud?

Tanklates on digi pumbad olemas

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

reimps

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Samas nutikavõõrana küsiks ka - mingit äppi pole selle jaoks?

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

reimps kirjutas:

Samas nutikavõõrana küsiks ka - mingit äppi pole selle jaoks?

Tinder. Küsid kohe otse, kas keegi tahaks aidata sul kummi pumbata.

...

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas will111 »

https://www.google.ee/search?q=rehvip%C ... 20&bih=962

kuigi, ma ei saa vist ülesande püstitusest 100% aru...et kuidas garaazi olemasolu asjasse puutub ja mis see rõhu õigeks panemine täpselt tähendab. kui sul õhku lisada millegagi ei ole siis paraku on see "panemine" ainult ühepidine toiming...enne pead sel juhul tanklas palliks pumpama ja siis saad kodu juures täppisvahenditega põlve otsas 0.01 bar haaval fain tjuunima hakata :D


jaan mmc

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

zorten22 kirjutas:

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

Enamik tanklate manomeetritest paraku valetavad, võibolla on erandiks seinale kinnnitatud, mida pole võimalik maha pillata. Poes müüdavatest mitteprofi omadest valetavad u. 50% ja ülejäänud hakkavad valetama u. esimese aasta jooksul.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

jaan mmc kirjutas:
zorten22 kirjutas:

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

Enamik tanklate manomeetritest paraku valetavad, võibolla on erandiks seinale kinnnitatud, mida pole võimalik maha pillata. Poes müüdavatest mitteprofi omadest valetavad u. 50% ja ülejäänud hakkavad valetama u. esimese aasta jooksul.

Kui nii täpne tahad olla siis pead ju hakkama nitrogeeni pumpama, muidu päike ja hõõrdumine ajavad rõhu puha paigast

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

jkristjan kirjutas:

Ehk siis kuidas paneb ilma garaažita inimene kodu juures rehvirõhu õigeks MUGAVALT, ilma mingi suvalise veneaegse pumba ja $2 manomeetriga edasi-tagasi nussimata? Soovitage mingit head aparaati mille võiks osta, näiteks manomeeter, mis võimaldab samaaegselt näitu vaadata ja aeglaselt õhku välja lasta või täpne digitaalse displeiga pump. Või midagi muud, mille peale ma ei ole tulnud?

Ma ei tea mis sinu jaoks mugav on, igaüks mõistab seda erinevalt.
Mugav on ilmselt akuga pump (Käivitusabi - rehvikompressor). Natuke vähem mugav on midagi mida sa näiteks tsikli aku pealt käitad. Või siis eradli aku ja pump.
Asi mida sa ilmselt otsid on akuga rehvikompressor.

https://osta-ee.postimees.ee/aku-kompre ... 96879.html
https://www.ladu24.ee/tarvikud/autoelek ... 17ah-akuga.
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 20v_laetav
http://tooltime.ee/tooted/autokaubad/C22

Kompressor_8826182369310.jpg
Kompresor_8484616_1494415942994_620x620.jpg
rehvikompressor_p--BLK-255--1-bort.jpg
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas ranel »

jkristjan kirjutas:

Ehk siis kuidas paneb ilma garaažita inimene kodu juures rehvirõhu õigeks MUGAVALT, ilma mingi suvalise veneaegse pumba ja $2 manomeetriga edasi-tagasi nussimata? Soovitage mingit head aparaati mille võiks osta, näiteks manomeeter, mis võimaldab samaaegselt näitu vaadata ja aeglaselt õhku välja lasta või täpne digitaalse displeiga pump. Või midagi muud, mille peale ma ei ole tulnud?

Kui rehv on korras ja ei leki, siis aitab ka täiesti tavaline jalgrattapump ning saad tagasi pumbata, mis mõõtmisel välja oled lasknud. 1-2 korda saad vast lüüa. Muul juhul jah mõistlik tanklas täis lasta või siis mingi sigaretisüütajas kompressor. Endal kaob aastaga vaid umbes 0.2 bari rehvidest ära. Arvestades, et temperatuur mängib ka rolli, siis mis ulme täpsust ikka taga ajad tänavasõidurattal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

jaan mmc

Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Margusxx kirjutas:
jaan mmc kirjutas:
zorten22 kirjutas:

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

Enamik tanklate manomeetritest paraku valetavad, võibolla on erandiks seinale kinnnitatud, mida pole võimalik maha pillata. Poes müüdavatest mitteprofi omadest valetavad u. 50% ja ülejäänud hakkavad valetama u. esimese aasta jooksul.

Kui nii täpne tahad olla siis pead ju hakkama nitrogeeni pumpama, muidu päike ja hõõrdumine ajavad rõhu puha paigast

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Gaasi stabiilsus on ju tore aga ei kompenseeri eksimust täitmisel. 0,5 bari eksimist on tankla manomeetrite puhul liigagi tavaline samas pole kaubiku 4 bari juures eluliselt oluline. Tsiklirehvi jaoks on see aga pea kolmandikuga eksimine. Tänased "ehituspoe" manomeetrid on nagu omaaegsed makarovi püstolid 30-st 1 on täpne. Sama käib kompressoritel olevate kohta.
Nii et kui odavat siis ostab 30 tükki ära ja saab ühe täpse, mis varsti p...e läheb.
Keegi ei osta ju 10 kavrossi, et sõita saaks, milleks osta samadel alustel mida iganes muud nt.tööriistu? Kavrossid või poolkõvad tööriistad jäägu ikka profidele, kes isegi nendega suudavad hakkama saada.
Aga kui piisab sõna otseses mõttes suvalisest plönnist siis pole probleemi.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Osta lähimast rattapoest korralik käsipump hinnaga 30.- ja saad kõiki asju korralikult pumbata. Näitekshttp://www.hawaii.ee/et/tooted/suvi/rat ... -120-11174
Pilt

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ülalpakutud variandid on kõik head. Omast kogemusest kiidaks takka, et väga hea on korralik rattapump (näiteks mingi 30.- Eurone):
https://www.hobisport.ee/index.php/pood ... r-i-detail
Miinus on see, et rattapumbad pole mõeldud suure mahu pumpamiseks (pigem siis suure surve jaoks). Aga tsikkel ei vaja väga suurt mahtu.

Ja by far parim asi, mida olen kasutanud (kardispordis) on selline:
https://img.tradingpost.com.au/53W4L43D ... 40x480.jpg
Lased komprega mingi +/- surve sisse ja siis selle suure manomeetriga reguleerid täpseks. Kodukasutuses veits overkill aga mugav ja täpne.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Margusxx kirjutas:
jaan mmc kirjutas:
zorten22 kirjutas:

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

Enamik tanklate manomeetritest paraku valetavad, võibolla on erandiks seinale kinnnitatud, mida pole võimalik maha pillata. Poes müüdavatest mitteprofi omadest valetavad u. 50% ja ülejäänud hakkavad valetama u. esimese aasta jooksul.

Kui nii täpne tahad olla siis pead ju hakkama nitrogeeni pumpama, muidu päike ja hõõrdumine ajavad rõhu puha paigast

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Et sa arvad, et 100% puhas nitrogeen ei paisu temperatuuri tõustes niipalju kui 79%-ne nitrogeen paisub vää :lol:
Üldise harimise mõttes olgu ära toodud, et N2 ja O molekulid on "suht sarnased" ja käituvad tempertuuri muutudes täpselt samamoodi.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Maaks kirjutas:
Margusxx kirjutas:
jaan mmc kirjutas:
zorten22 kirjutas:

Tanklas on ju olemas rehvi pumpamise võimalus.

Enamik tanklate manomeetritest paraku valetavad, võibolla on erandiks seinale kinnnitatud, mida pole võimalik maha pillata. Poes müüdavatest mitteprofi omadest valetavad u. 50% ja ülejäänud hakkavad valetama u. esimese aasta jooksul.

Kui nii täpne tahad olla siis pead ju hakkama nitrogeeni pumpama, muidu päike ja hõõrdumine ajavad rõhu puha paigast

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Et sa arvad, et 100% puhas nitrogeen ei paisu temperatuuri tõustes niipalju kui 79%-ne nitrogeen paisub vää [emoji38]
Üldise harimise mõttes olgu ära toodud, et N2 ja O molekulid on "suht sarnased" ja käituvad tempertuuri muutudes täpselt samamoodi.

Loe natukene selle kohta miks kasutatakse nitrogeeni rehvides õhu asemel. Kui sa arvad, et 28% koosluse vahe ei muuda midagi aga samas 5% erinevus manomeetris on juba väljakannatamatu, äkki on viga mitte rehvi rõhus aga lenksu ja sadula vahel? Üldise harimise huvides olgu ära toodud, et vahe on selles, et hapniku keskkonnas on vesi ja see paisub ja kahaneb hästi, nitrogeen on kuiv ja sealt tuleb rõhu stabiilsus
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a3894/43

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Ei taha ega taha lõppeda see nitrogeen. Eesti keeles on lämmastik. Harjuge ära.

Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Mitte kedagi ei huvita, keelte vahel ei ole enam selgeid piire. Kust ma pean teadma, kuidas on eesti keeles friction zone, swerve või steering angle? Lihtsam siis juba kasutada neid samu sõnu, et kõik saaks ühte moodi aru.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

bitter kirjutas:

Ei taha ega taha lõppeda see nitrogeen. Eesti keeles on lämmastik. Harjuge ära.

Eesti keeles oli plastmass ka algselt "kunstluu", aeg läheb edasi ja keel koos sellega.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

jaan mmc

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Bitteri märkus mu meelest igati mõistlik. Inglisekeelt oskab pool maailma ja pole seda vaja eestikeele arvelt veel suurendada.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ei tea kui keeruliseks omal elu üle mõelda võib.Endale ostsin diginäiduga rõhumõõtja.Kuna see mingi tipptoode polnud siis võrdlesin taadeldud manokaga,pilt selge,näitas 0,05 vähem.Pumpan millega iganes kontrollin sellega-tehtud.Mõõtudelt pisike ja ei kaalu midagi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas bitter »

jkristjan kirjutas:

Kust ma pean teadma, kuidas on eesti keeles friction zone, swerve või steering angle? Lihtsam siis juba kasutada neid samu sõnu, et kõik saaks ühte moodi aru.

Lämmastikku sa peaks ju teadma kui just põhikool enne Mendelejevi tabelit pooleli ei jäänud :). Swerve - ma ka siiani ei teadnud, olen kasutanud "deviate" (kursist kõrvale kalduma). Steering angle - pöördenurk. Võõrlaenude abil rääkimine meenutab kangesti seda kuidas kasahhid ja usbekid vene kroonus omavahel rääkisid - kõik olulisemad mõisted olid neil toorelt vene keelest laenatud. Siis sain aru, et eesti keel on väärtus. Kasahhe ja usbekke on kokku ligi 50 milli aga nende keeltes ei ole enam paljusid sõnu, mis eesti keeles igapäevaselt kasutusel.

Iga asi areneb. Aga lämmastik -> nitrogeen ei tundu hea arenguna sest sõna geen on meil kasutusel hoopis teises valdkonnas.

Teemasse ka: SKS-i digimanomeeter http://www.veloplus.ee/et/toode/manomee ... cker-20762 töötas mul normaalselt 4-5 aastat. Töötaks veelgi aga vaid siis kui patareikaan pealt ära on, läheb prükkarisse. Mehaanilise seieriga põrandapump, nagu juba eespool viidati, on küll suurem aga palju mugavam ja töökindlam. Kõik velod pumpan sellega. Ktm-i rehvid - kui kompressoril juhtub rehviotsik küljes olema, võtan selle. Kui ei ole, võtan põrandapumba. Kõrgemal asuvat näidikut on lihtsam vaadata: https://spordimaailm.ee/suvi/pumbad/por ... -beto.html

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: RE: Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Margusxx kirjutas:

Loe natukene selle kohta miks kasutatakse nitrogeeni rehvides õhu asemel. Kui sa arvad, et 28% koosluse vahe ei muuda midagi aga samas 5% erinevus manomeetris on juba väljakannatamatu, äkki on viga mitte rehvi rõhus aga lenksu ja sadula vahel? Üldise harimise huvides olgu ära toodud, et vahe on selles, et hapniku keskkonnas on vesi ja see paisub ja kahaneb hästi, nitrogeen on kuiv ja sealt tuleb rõhu stabiilsus
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a3894/43

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Kõikidesse sellistesse "teaduskirjandusse" tuleb suhtuda väikese reservatsioonida :-) Selle tavalisest pumbast/ kompressorist tuleva õhu niiskusega on see lugu, et kui sa just tilkniiskust/ kondentsi rehvi sisse ei aja, siis tema tõttu rehvi rõhk "hullult muutuma" ei hakka. Vesi auru faasis käitub temperatuuri muutudes täpselt samamamoodi kui "pure nitrogeen" või "pure air" :-)
Aga kõik kes te olete nitrogeeni usku pange nitrogeeni - ma panen airi edasi, rajal näeme (lol)

PS Kunagi oli termin "õhu müüja" - nüüd 100% asendatav "lämmastiku müüja-ga".
PS2 Kui nüüd keegi tahab endale eriti head ja odavat "rehvitäite gaasi", siis ta peaks talvel -(miinus) kraadidega teostama rehvides õhuvahetuse (NB praegu ei tee nalja!) Talvel nimelt on õhus absoluutne niiskussisaldus minimaalne.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mina ei tea, mis kujul see vesi sinna rehvi sisse läheb või ei lähe, aga isiklikud kogemused näitavad et vähemalt autovõidusõidus on vahe ikka märgatavalt lämmastiku kasuks. Loomulikult paisub lämmastik ka, selleks mõõdetaksegi rehvide rõhkusid reeglina kuumalt, aga kui ma täitsin rehvi 1,6 peale, rõhk kuumalt on 2,1 ja ma tahan saada 2,0, siis järgmisesse lasen lämmastikku 1,5 ja ma tean et raudpolt on see nüüd kuumalt ka 2,0. Ja on ka järmine nädal sama protsessi korrates 2,0. Õhuga on see paras loto, mis seal parajasti on või ei ole. Lisaks kuumeneb lämmastikuga täidetud rehv vähem, st saab rohkem ringe sõita enne kui rehv "vedelaks" läheb.

Muidugi tänaval pole mingit vahet mis rõhk seal sees on, aga kui esimese ja viimase koha vahe on 5%, siis iga väike asi aitab. Usun, et tsiklivõidusõidus on ikka suht samamoodi need lood.

Mis puudutab tanklate manomeetreid, siis näiteks Peterburi tee Olerexis tähendas kaks nädalat tagasi näit 2bari tegelikult 3 bari - õnneks oli oma manomeeter kaasas. Mingi 0,1 pärast siia-sinna ma ei viitsiks kummardumagi hakata, aga no see on ikka natuke liig.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Veokatel,kus on suur maht,saab samuti lämmastikuga suht stabiilse tulemuse.Lisaks on lämmastiku väike eelis ka selles,et püsib paremini sees.
Kuna käin rehve vahetamas kohas,kus kõigile pannakse lämmastikku,siis olen seda juba aastaid kasutanud kõigis oma liikurites.Tsiklirehvis on rõhukadu üle talve seistes ka suht olematu.Puhta õhuga oli suts suurem.Spetsialist vahetuse alal väitis,et liim-seep mida rehvi ja velje vahele pannakse püsib kauem kleepuv lämmastiku keskkonnas,sellest ka parem püsivus.
Põhimõtteliselt ei kontrolli enam hooaja sees autodel ega ka tsiklil rõhkusid peale lämmastiku kasutamist,sest need on suht stabiilsed ja vajadus lihtsalt puudub.
Autos on olemas täpne digitaalne manomeeter,aga mõnda pistelist kontrolli tehes on alati kõik paigas olnud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

jaan mmc

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Mis putub sisekummita rehvide paigaldusmäärdesse (või ka hermetiseerimis ainetesse) siis velje roostetamise vältimiseks soovitaks, mitte kasutada vesi põhiseid või muid korosiooni soodustavaid aineid. Vihjeks niipalju, et minuteada on enamus paigaldusmäärded veega lahjendatavad... Hermetiseetimis - liimaineid ei tea, need vast mitte.

Viimati muutis jaan mmc, 20 Juun 2017, 21:26, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Ain »

.. inimene küsib lihtsat lahendust kummi pumpamiseks aga jutt aetakse lämmastiku ja tippspordi peale... (lol)

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Mingit hea manomeetriga pumpa või muud trikki rehvirõhu sättimiseks?

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Ain kirjutas:

.. inimene küsib lihtsat lahendust kummi pumpamiseks aga jutt aetakse lämmastiku ja tippspordi peale... (lol)

Inimesele pakuti ka hulgaliselt lahendusi erinevate pumpade ja tanklate ja muu sellise näol.
Foorumis peabki käima arutelu ja loomulik on see, et arutelu vahest veidi hajub. Arvan, et teema algataja sai ka vastuse.
P.s. Lämmastik ei ole enam ammu tippspordi teema, suur osa rehvitöökodasi pakub seda võimalust. Autodel mille rehvides on lämmastik on enamasti rohelised ventiili korgid.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”