YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Tere, olen äsja värkse ratta omanik ja sooviks siit nõu küsida, mõne probleemi kohta, mis mind kimbutavad.
Nimelt, kui ratas sai ostetud, siis tühikäigul käies jooksis täis ja peale seda podises ainult gaaspõhjas. Kraan kinni käis end tühjaks, kraan lahti ja sõitis jälle, aga peab jube palju pööret peal hoidma ja gaasiga mängima. Sai võetud karpad lahti/puhastatud, düüsid läbi puhutud ning kõik kokku tagasi pandud, peale seda läks asi tunduvalt paremaks, kohapeal käies sureb lihtsalt ära mitte ei jookse täis. Käima ilma gaasi andmata ei lähe, tahab 1/3 gaasi saada, tühikäik on normaalne mingi hetkeni kui ära sureb, korraks pöördesse lasta siis jääb tühikäiku hoidma 4-5k pöörde peale, mingil hetkel kukub ise alla.
Katsun ka ratta käitumisest mingi video teha.
Ehk on kellegil mingeid mõtteid/soovitusi mida teha.
Kui palju peaks segukruvi lahti keerama? 1.5 ringi nagu ikka?
Mis ülesanne on gaasisiibri anduril? Ehk see otsas?




morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

Kõlab nagu ujukikambris ujukinõelad ja kaevud oleks kulunud või valesti reguleeritud (ujukid siis). Kindel ei saa olla aga kirjeldus oli üsna põhjalik ja ma vaataks neid esimesena. Nõela kaevu ristlõige selles kohas, kus nõel vastu kaevu puutub, peab täisnurkne olema. teisisõnu, kaev sulgub vastu nõela võimalikult terava servaga. Nõelal ei tohiks kaevu poolt sissekulutatud rõngast sees olla.

Edu!

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Lisan ka videod ratta käitumisest.
Esimene siis kus pööret hoiab kõrgemal ja lõpuks ära sureb ja teisel on juba täis ja käib ainult põhjagaasiga.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

morse kirjutas:

Kõlab nagu ujukikambris ujukinõelad ja kaevud oleks kulunud või valesti reguleeritud (ujukid siis). Kindel ei saa olla aga kirjeldus oli üsna põhjalik ja ma vaataks neid esimesena. Nõela kaevu ristlõige selles kohas, kus nõel vastu kaevu puutub, peab täisnurkne olema. teisisõnu, kaev sulgub vastu nõela võimalikult terava servaga. Nõelal ei tohiks kaevu poolt sissekulutatud rõngast sees olla.

Edu!

Nõeltel olid nö kulumis sooned peal küll.
Peab uurima terve komplekti uusi kaevusid ja nõelu.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

rõhutan, et viga võib vabalt ka mujal olla. ujuki kambri kytusetaset saab alt läbipaistva vooliku abil kontrollida. olen näinud kulund nõelu, mis korraliku kaevu sees veel kenasti toimivad.

videot ei saa hetkel kahjuks vaadata.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

kartul678 kirjutas:

Lisan ka videod ratta käitumisest.

Kurja. Öelge veel keegi sõna sekka. Vaatasin videot. See, et esimeses videos ei käivitu ja teises videos ainult põhjagaasiga käib, oleks justkui üle uputatud karburaatorid (ujukid??). Kuid see kuidas pööre esimeses videos peale jääb on hoopis lahja segu moodi... Üle ujutamise korral tahaks nagu rohkem plötutamist kuulda. Hetkel käis nagu liiga hästi selleks, et konkreetselt suurele ujuki nõela/kaevu probleemile viidata.

Membraanid, mis siibreid liigutavad on korras?
Lisaōhku kusagilt karpa kummiluttide vahelt ei tõmba?
Sumpsist mingit lõhna? Kas musta viskas nende videote tegemise ajal?
Bensu kusagilt ülevoolust ei pissi ratta alla?

PS! Võibolla ma pole lihtsalt neliridadega piisavalt kokku puutunud. Lugesin nyyd su algse posti uuesti läbi ja kõik viitab ikka sellele, et peaksid ujukitasemeid vähemalt vooliku abil kontrollima.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Ta jah, tühikäigul imeb end vägatäis ja siis plödisebki niimodi, ainuke lahendus kraan kinni käib tühjaks ja siis jälle hästi.
Membraanid vaatasin üle, korras + need düüsid seal said puhastatud.
Lisaõhk karpa luttidevahelt suht tõenäoline.
Sumpsist tuleb bensuvingu, kui on täis, aga kui pöörde lased siis viskab musta küll.
Ülevoolust ega kusagilt bensiini ei jookse.
Kui veidi sõita, siis küünlad on kõik ilusad pruunikad.

Leidsin netist uued (kasutatud) karpad sinna peale vaatame mis saama hakkab.

Ehk keegi seletab, kuidas ma need ujuki tasemed ära kontrollin?
Kui palju segukruvi lahti peaks olema? Ühte karpat kruttisin ja see oli lahti 2.5 ringi.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

ujukitaseme kontrollimist on kirjeldatud selles videos:

Uus karbusside komplekt pole küll soodsaim lahendus aga hea õnne korral võib peavalu lahendada.

Kui uus karpa on niikunii tulemas, siis võid ju vanaga katsetusi teha. Mõõdad tasemed ära, kui nõelklapid stabiilset ujukitaset ei hoia (teisisõnu siis kui leiad mu teooriale kinnituse), lased treialil nõelakaevude põhjast väga väikese kihi maha lõigata (et sulgemise osa oleks hea ja terav). Seejärel painutad ujukitasemed paika (kuna nüüd on kaevud nö. sügavamad, võib juhtuda, et pead kõvasti painutama).
NB! Kindlasti tuleks kaevude O-ringid ja võimalusel ka ülejäänud O-ringid, mis lahti kakkudes kätte jäävad, välja vahetada. (Sest see on hetkel üks võimalikke vea põhjustajaid).

Kui niimoodi käima saad, siis teoreetiliselt võiks uuevääriline lahendus olla. Praktikas olen seda ajutiselt kasutanud, kui nõelakaevusid käepärast polnud. Probleem on selles, et selle ujukinõela reguleerimine on hiljem päris ebatäpne just seetõttu, et kaev on sügavam ja see plekk tuleb tavapärasest rohkem välja painutada.

PS! Kas esimeses videos oli mootor külm? See võiks põhjendada miks pööre peale jäi (umbes nagu tooreka puhul).


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

Muuseas, kas tal on mingi vaakumkraan või vaakumpump vmt ka? Kui vaakumkraani membraan on katki siis saab seal kütus vaakumvooliku kaudu otse lõõridesse...

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Loodan, et see uus komplekt lahendab mure, siis saab vanasid tuunida, ehk saab ka nendest asja.
Katsun need tasemed ära mõõta ja annan teada.
Tase ujuki kambris peab olema vist manuali järgi 17.5mm....18.5mm ?
Lööridesse mingit vaakumit ei lähe.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

https://www.upload.ee/image/7163575/20170626_185230.jpg
https://www.upload.ee/image/7163577/20170626_185307.jpg
2 pilti, üks nõelast ja sellele kulunud soones ja teine kaevust, pole just miskit erilist, kuid kas nõelal siuke kulumine juba vägahull?


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

wow! nõel ei paista pildilt hull aga kaev on küll kulund. ma olen paar korda kulund kaevusid näinud ja selliste kaevudega on isegi bensiin õli sisse sattunud. kui karpal on ülevool kuidagi lahendatud, siis seda ei juhtu aga soovitan kraani kinni hoida ja kontrollida, et õlis bensuhaisu poleks ning, et õlitase ei tõuseks.

taseme mõõtmiseks on mitu versiooni, see sinu öeldud mõõt on supleriga ujuki juurest mõõtmiseks. voolikuga mõõdad karpa küljel mingi konkreetse punkti suhtes. tavaliselt kaane servast paar milli alla või üles.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

morse kirjutas:

wow! nõel ei paista pildilt hull aga kaev on küll kulund. ma olen paar korda kulund kaevusid näinud ja selliste kaevudega on isegi bensiin õli sisse sattunud. kui karpal on ülevool kuidagi lahendatud, siis seda ei juhtu aga soovitan kraani kinni hoida ja kontrollida, et õlis bensuhaisu poleks ning, et õlitase ei tõuseks.

taseme mõõtmiseks on mitu versiooni, see sinu öeldud mõõt on supleriga ujuki juurest mõõtmiseks. voolikuga mõõdad karpa küljel mingi konkreetse punkti suhtes. tavaliselt kaane servast paar milli alla või üles.

Bensiini õlis veel õnneks ei ole õnneks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Nonii, karpad puhastatud, peal ja pillile häält sisse puhutud.
Pööret veel hoiab veidi kõrgel, mingihetk kukub alla, klapid vist on klõbisema hakanud või miskit muud, ning vahepeal potsub/paugub tagant tühikäigul.
Ilmselt vaja karpasid sättida?!
Pilt
Käib:

Tiksub:

Paugub:

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas cossie »

See et pöörded niiöelda rippuma jäävad korraks, viitab vaakumi lekkele või liiga lahjale tühikäigu segule. Popsumine tühikäigul peaks olema ka liiga lahja tühikäik. Klõbina asjus vaata klapivahed ja ketipinguti üle

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Läks karpa regulli ja sünki.
Kui käes annan teada, mis seis on.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

Veits paremaks muutus asi, tühikäigul käib, pöörde läheb vahest hoiab pööret kõrgemal.
Ilma gaasita iseseisvalt käima ei taha minna.
Külmkäivitust pole saanud testida, ehk homme õnnestub katsetada kas üldse miskit lubab.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

uute karpadega ja ikka sarnased sümptomid? Või on vanad karpad?

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

morse kirjutas:

uute karpadega ja ikka sarnased sümptomid? Või on vanad karpad?

Karpad uued(kasutatud), niipalju muutus asi paremaks, et tühikäigul täis ei jookse, tühikäik on olemas.
Nimelt kui anda gaasi 6-8k pöördeni, siis jääb pööret üleval hoidma 2.500-3.000rpm-i, aga kui korra lasta 10k+ siis kukub esimese korraga alla ja jääb normaalselt käima.
Puhastati düüse, regulliti segusid ja sünkrooniti karpad ära.
R6 pidid süütepoolid nõrgad olema, kas neis ei või jebla olla, kuid samas pöördega käib ilusti?!
Kus leiaks vaakum voolikute skeemi, mis kuhu?! Kontrolliks üle vaakumi, äkki on kala seal hoopis.


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas morse »

naljakas, et ka eelmise karpaga jäi pööre peale.
teisisõnu liiga rikas olukord on uute (korras nõelklappidega) karpade poolt lahendatud, kuid all otsas esinev lahja olukord ei ole lahendatud.

see et ei käivitu õigesti, on ka ilmselt sellest, et alt nats lahja.

cossie ütles õigesti. kas lahja, sest ei saa madalal pöördel kütet (segukruvi?) või lekib kusagilt (näiteks vaakumvoolikutest).

syytepooli viga ei usu mina yldse.

kas sisselase ja väljalase on originaalid?

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

morse kirjutas:

naljakas, et ka eelmise karpaga jäi pööre peale.
teisisõnu liiga rikas olukord on uute (korras nõelklappidega) karpade poolt lahendatud, kuid all otsas esinev lahja olukord ei ole lahendatud.

see et ei käivitu õigesti, on ka ilmselt sellest, et alt nats lahja.

cossie ütles õigesti. kas lahja, sest ei saa madalal pöördel kütet (segukruvi?) või lekib kusagilt (näiteks vaakumvoolikutest).

syytepooli viga ei usu mina yldse.

kas sisselase ja väljalase on originaalid?

Sisselase originaal, väljalase tundub ka originaal, kuid pott veidi lühemaks vist tehtud.
Ise kahtlustaks vaakumit nüüd, kuid ei saa välistada ka segu, kuigi väidetavalt segu timmiti + sünkrooniti.
Hakkan kuskilt otsast homme vaakumit kontrollima, mis moodi seda kõige tõhusam teha oleks?


grahv
Postitusi: 1177
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 70 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas grahv »

Õhu/vaakumi lekkeid saad otsida startgaasiga - pihustad mõistlikus kogusws karpade ja ühendusmuhvide ümber ja vaatad, et pöörded ei tõuseks.

Pöörete pealejäämist võivad põhjustada ka gaasitrossid - kas on P-s või liiga pingul... Seisva mootoriga keera peale ja lase lahti - igast asendist pead kuulma klõpsu kui tühikäigu "klemm" satub vastu reguleerimiskruvi otsa. Või siis kui pöörded peale jäävad, proovid kas nt kruvikeeraja otsaga saab pöördeid maha lükata.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas cossie »

Ega tal summutis seda exup klappi pole? Selle mitte töötamine või eemaldamine võib ka jamasid tekitada

Kasutaja avatar

Teema algataja
kartul678
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:15
Tsikkel: Yamaha YZF-R6 '99
Asukoht: Jõgeva

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas kartul678 »

grahv kirjutas:

Õhu/vaakumi lekkeid saad otsida startgaasiga - pihustad mõistlikus kogusws karpade ja ühendusmuhvide ümber ja vaatad, et pöörded ei tõuseks.

Pöörete pealejäämist võivad põhjustada ka gaasitrossid - kas on P-s või liiga pingul... Seisva mootoriga keera peale ja lase lahti - igast asendist pead kuulma klõpsu kui tühikäigu "klemm" satub vastu reguleerimiskruvi otsa. Või siis kui pöörded peale jäävad, proovid kas nt kruvikeeraja otsaga saab pöördeid maha lükata.

Gaas liigub ilusti ja igast asendist teeb klõpsu ära. Hommikul toores peale ja lubab ainult, veidi gaasi ja käib.. natuke aega gaasi peal hoida siis jääb juba iseseisvalt käima.
Pöörded jäävad peale kui jahutusvedeliku temp on 75+ kraadi, enne seda kukub esimese hooga kohe normaalseks.

cossie kirjutas:

Ega tal summutis seda exup klappi pole? Selle mitte töötamine või eemaldamine võib ka jamasid tekitada

Seda klappi küll kuskil toruküljes ei paistnud.


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: YZF-R6 karburaatorid ja tühikäik

Lugemata postitus Postitas Tort »

Tehas ütleb kruvidele 2 pööret välja. Keera testiks 3-3.5 pööret välja, vaata mis teeb.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”