SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tere,

Keerasin oma Jupiterile külge SOBEK elektronsüüte, aga keeleoskusest jääb vist väheks, et seda seadistada.

Kas kellelgi on olnud kogemust, on sarnase ettevõtmise läbi teinud?

Kas tundub õige, et säde peab käima 0,05 mm PÄRAST surnud seisu? Kuna mikroprotsessor keerab selle käies varasemaks, siis ehk nii ongi, aga mina seda nii hilisena käima ei saanud.

http://sovek.com.ua/bis11373734.html

Kui kellelgi on tõlgituna manuali, siis oleksin väga tänulik.



Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Kirjas on, et ülemise surnud seisu järgi peab seadistama.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas morse »

PhunkT kirjutas:

Tere,

Keerasin oma Jupiterile külge SOBEK elektronsüüte, aga keeleoskusest jääb vist väheks, et seda seadistada.

Kas kellelgi on olnud kogemust, on sarnase ettevõtmise läbi teinud?

Kas tundub õige, et säde peab käima 0,05 mm PÄRAST surnud seisu? Kuna mikroprotsessor keerab selle käies varasemaks, siis ehk nii ongi, aga mina seda nii hilisena käima ei saanud.

http://sovek.com.ua/bis11373734.html

Kui kellelgi on tõlgituna manuali, siis oleksin väga tänulik.

Konkreetset tükki pole seadistanud aga ilmselgelt peaks säde ikka enne üssi käima. Minu loogika ei võta, kuidas ta teisiti seadistades normaalselt käima saaks minna.

Kui saad, siis laena kusagilt stroboskoop. Teed mootori ja süütesüsteemi pöörleva osa peale markeriga kriipsud ja nii saad süüte väga täpselt paika keerata.

Kui nüüd küsimuse juurde tagasi tulla, siis ilma manuali tõlget nägemata usun, et ajastus tuleb ikka sarnaseks keerata nagu kontaktide puhulgi.

East Highway mehed peaks une pealt teadma, kuidas seda tükki seadistatakse.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Eile sai postitatud vale link. Tegelikult on selle konkreetse tüki manual siin: http://sovek.com.ua/docum/11473734.pdf

Sai eile seadistatud ja ilusti tööle, aga kindlasti mitte nii, nagu manual ütleb :).

Täielik anomaalia. Pigem on asend hetkel 5mm enne surnud seisu, kui 0,05, aga töötab super ilusti. Segu läks ka kohe paigast ära (põleb nii palju paremini ilmselt või oli enne süüde nii hiline, et rikast segu ei jõudnudki ära põletada?). Nüüd tahab nõela tõstmist juba.

Ilmselt peab stroboskoobiga kallale minema mingil hetkel, aga praegu tundub, et sain juba päris heaks. See, miks ta füüsika reegleid eirab, on muidugi arusaamatu :).

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Btw, kuidas 6V süsteemis stroboskoopi kasutada? Vool peale 12V akult?

Kas kellelgi on laenata strobo paariks päevaks sel nädalal?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Jah, strobole annad 12 V toite mujalt ja ainult küünlajuhtmelt signaali võtad 6 V süsteemiga tsiklilt.

Joel
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

5 mm on paljuvõitu, võiks jääda sinna 3 - 4 mm vahele.

Viimati muutis ishijupp, 25 Juul 2017, 13:56, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

PhunkT kirjutas:

Tere,

Keerasin oma Jupiterile külge SOBEK elektronsüüte, aga keeleoskusest jääb vist väheks, et seda seadistada.

Kas kellelgi on olnud kogemust, on sarnase ettevõtmise läbi teinud?

Kas tundub õige, et säde peab käima 0,05 mm PÄRAST surnud seisu? Kuna mikroprotsessor keerab selle käies varasemaks, siis ehk nii ongi, aga mina seda nii hilisena käima ei saanud.

http://sovek.com.ua/bis11373734.html

Kui kellelgi on tõlgituna manuali, siis oleksin väga tänulik.

Selles viimases manualis on kirjas,punkt 4.15 ,et valgusdiood,mis asub selle karbi-bloki peal,peab kustuma 0,05mm enne ÜSS-i.Mitte küünlal olevat sädet ei pea vaatama.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 256
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas pea »

urmas66 kirjutas:
PhunkT kirjutas:

Tere,

Keerasin oma Jupiterile külge SOBEK elektronsüüte, aga keeleoskusest jääb vist väheks, et seda seadistada.

Kas kellelgi on olnud kogemust, on sarnase ettevõtmise läbi teinud?

Kas tundub õige, et säde peab käima 0,05 mm PÄRAST surnud seisu? Kuna mikroprotsessor keerab selle käies varasemaks, siis ehk nii ongi, aga mina seda nii hilisena käima ei saanud.

http://sovek.com.ua/bis11373734.html

Kui kellelgi on tõlgituna manuali, siis oleksin väga tänulik.

Selles viimases manualis on kirjas,punkt 4.15 ,et valgusdiood,mis asub selle karbi-bloki peal,peab kustuma 0,05mm enne ÜSS-i.Mitte küünlal olevat sädet ei pea vaatama.

Just, nii sai enda omal ka vist sedasi seadistatud.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Peab ikka täpisriistadega asja tegema :) Kas kellelgi on süütekella ja/või stroboskoopi laenata paariks päevaks sel

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Mille süütepoolid sul sellel on?

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Eile suutsin süüte-segu-jõudluse kõik päris paigast ära keerata, seega kirjeldan korra olukorda, mis on, ehk on kellelgi tarka nõu:

  1. Peal on originaal süütepoolid (süütesüsteemi manuaalis on kirjas, et töötab ka originaalidega).
  2. Rattal on peal K65i (Planeta versioon, sest D versioon oli praak ja ümbervahetamiseks uut ei olnud anda poes).

Süüde sai seatud esialgu nii, et manuali (0,05mm enne ÜSSi kustub tuli) juhendist tugevalt varasemaks, enne üldse käima ei hakanudki. Töötas täitsa ilusti.

Enne süütesüsteemi vahetust oli nõel karpas alumises asendis, küünlad pruunid ilusti, tundus, et segu õige. Süüte vahetamisel tekkisid kiirendamisel lüngad, nagu ei saaks piisavalt kätte. Tõstsin nõela (lõpuks 2 astet). Lüngad läksid rikkama seguga vähem-märgatavaks, aga ei kadunud päriselt ja alumisest otsast kadus jõud mingil hetkel täitsa ära (keerad gaasi, veab kinni).

Hetke plaan:

  1. Süüde stroboskoobiga niimoodi paika, et säde käib tühikäigul 2.0mm enne ÜSSi (ehk siis raamatu järgi kõige hilisem variant normi piires), pööretel hakkab süüde ise seda varasemaks tooma.
  2. Karpa nõela asend ja segukruvi taastada algsesse asendisse.
  3. Kiirendada ja testida, kas süüte 3 erineva varasemaks keeramise kurvi vahel vahetades (ühendades siis kollase või rohelise pistiku massi :) ) kiirenduse lüngad kaovad (kui need üldse pärast süüte õigeks seadmist olemas on).

Kas tundub loogiline lähenemine?

Ja ootan ikka soovitusi, kust võiks laenata stroboskoopi ja süütekella, suppleriga ei ole väga kaugele jõudnud :).

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas grahv »

Igati loogiline. Muide täpselt samad sümptomid, et justkui oleks segu väga lahja, olid ka sel dnepril, millele el.süüde juhendi järgi peale sai pandud. Probleem lahenes hoobilt kui süüdet nö tunde järgi hilisemaks sai keeratud. St esimese asjana soovitaks taastada karpa standardseaded ja siis edasi vaadata.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Mul on kell koos küünlaava adapteri ja värgiga iseenesest olemas. Kui viitsid mulle õhtul igaks petteks meeldetuletuse tiristada siis võtan homme kaasa.
Kätte saaksid Tala 6.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Super, helistan õhtul!

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

pea kirjutas:
urmas66 kirjutas:
PhunkT kirjutas:

Tere,

Keerasin oma Jupiterile külge SOBEK elektronsüüte, aga keeleoskusest jääb vist väheks, et seda seadistada.

Kas kellelgi on olnud kogemust, on sarnase ettevõtmise läbi teinud?

Kas tundub õige, et säde peab käima 0,05 mm PÄRAST surnud seisu? Kuna mikroprotsessor keerab selle käies varasemaks, siis ehk nii ongi, aga mina seda nii hilisena käima ei saanud.

http://sovek.com.ua/bis11373734.html

Kui kellelgi on tõlgituna manuali, siis oleksin väga tänulik.

Selles viimases manualis on kirjas,punkt 4.15 ,et valgusdiood,mis asub selle karbi-bloki peal,peab kustuma 0,05mm enne ÜSS-i.Mitte küünlal olevat sädet ei pea vaatama.

Just, nii sai enda omal ka vist sedasi seadistatud.

Suured tänud Kaurile abi eest.

Paraku kella ja manuali järgi seadistatuna see süüde tööle ei hakanud. Üsna mitu kraadi varasemaks tuli keerata enne, kui oli lootust, et käima läks.

Kusjuures märkisin genekale/rootorile ka 2mm märgi ja mõõtsin stroboga, käima läks alles siis, kui ka sellest tugevalt varasemaks keerasin. No on müsteerium.

Ülevaatusel käisin nii, et ühendasin süüte sellisesse režiimi, kus keeras minimaalselt pöörete peal varasemaks. Kiirelt sõites töötas hästi, 80-90ga kella järgi suurepärane, ei kuumenenud üle, käis ühtlaselt.

Madalatel pööretel oli soojalt aga hääl jube, kohati isegi kolksus mootor (ilmselt ikka liiga varajane ja hakkas vastu lööma?). Loodetavasti midagi ära ei lõhkunud.

pea, kas sul hakkas asi manuali järgi seadistades kohe ilusti tööle või oli ka anomaaliaid?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 256
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas pea »

Jep mul hakkas kohe ilusasti tööle. Nii nagu sai pandud, rohkem keeramist ei vajanud. Vaata ka youtubest videosi selle kohta. Seal vene kutid on päris häid klippe teinud paigaldusest.
Mul on hetkel mingi bike süütepool aga ostetud ka see uue volga oma mida soovitatakse. See volga oma pidi 6v paremini töötama.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas ping »

PhunkT kirjutas:

Eile suutsin süüte-segu-jõudluse kõik päris paigast ära keerata, seega kirjeldan korra olukorda, mis on, ehk on kellelgi tarka nõu:

  1. Peal on originaal süütepoolid (süütesüsteemi manuaalis on kirjas, et töötab ka originaalidega).

Enne süütesüsteemi vahetust oli nõel karpas alumises asendis, küünlad pruunid ilusti, tundus, et segu õige. Süüte vahetamisel tekkisid kiirendamisel lüngad, nagu ei saaks piisavalt kätte. Tõstsin nõela (lõpuks 2 astet). Lüngad läksid rikkama seguga vähem-märgatavaks, aga ei kadunud päriselt ja alumisest otsast kadus jõud mingil hetkel täitsa ära (keerad gaasi, veab kinni).

Ja ootan ikka soovitusi, kust võiks laenata stroboskoopi ja süütekella, suppleriga ei ole väga kaugele jõudnud :).

Kas peal olevad süütepoolid on kontrollitud?
Kui need on kuivanud, tekkib sarnane efekt, sisemine ülelöök.
Poolist tuleva sädeme pikkus peaks olema vähemalt 15mm.
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Huvitav, kas küpsed süütepoolid võiksid põhjustada ka seda, et süüde peab ülivarajane olema, et mootor üldse käivituks? Tekib mingi viide poolis? Mõistus ei hakka peale.

Poole testinud kuidagi ei ole. Toimisid ja andsid ilusat sinakat sädet, aga kas nad õigesti toimisid, ei tea.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas ping »

PhunkT kirjutas:

Huvitav, kas küpsed süütepoolid võiksid põhjustada ka seda, et süüde peab ülivarajane olema, et mootor üldse käivituks? Tekib mingi viide poolis? Mõistus ei hakka peale.

Poole testinud kuidagi ei ole. Toimisid ja andsid ilusat sinakat sädet, aga kas nad õigesti toimisid, ei tea.

Kui kolb on ülemises surnud asendis on silindris kõige suurem surve.
Kui süütepool ei suuda, küünlas sädeme tekitamiseks, vajalikku kõrgepinget välja anda siis silindris pauku ei tekki.
Kui kolb asub enne ülemist surnud punkti on silindris surve väiksem ja ka vigane pool võib segu silindris süüdata.

Tuli ja bensiin peavad õigel ajal kokkusaama, kui üks neist on puudu siis pauku ei tekki.
Sädeme värvi järgi saab hinnata sädeme voolu.

Kasutaja avatar

ENZO
Postitusi: 264
Liitunud: 24 Mär 2004, 22:27
Tsikkel: K-750M,BMW R100RS. Husaberg TE
Asukoht: Viljandi tuled paistavad

Re: SOBEK / SOVEK elektronsüüte seadistamine

Lugemata postitus Postitas ENZO »

Paigaldasin sama tootja süsteemi oma vene päritolu M-72 mootorrattale ja käima seda ei saanudki. Käivitus ideaalselt ja tühikäigul tiksus nagu kell, kuid gaasi andes hakkas imelikult puterdama ja mootor ei töötanud ühtlaselt. Kuna tegu oli uue vastvalminud projektiga, siis esmapilgul kahtlustasin karburaatoreid, kuid peale kolme päeva sõna otseses tähenduses nu..i, kus sai vahetatud düüse, nõelu, nõelakaevusid erinevates variatsioonides, sai selgeks et asi ei ole karburaatorites, vaid süütes endas, mida ei olegi võimalik tööle saada. Paigaldasin originaal kontaktsüüte tagasi ja masin käib ilma mingi probleemita. Timmisin segud paika ja karburaatorid ilusasti käima ja panin uuesti selle mikroprotsessori süüte kontrolliks tagasi peale ja no ei käi, tühikäik ja käivitamine ideaalne, aga nii kui gaasi lisad hakkab löterdama ja mootor ei laula nii nagu peab. Kontaktid uuesti tagasi peale ja anna minna keel põses, ei mingit probleemi. Ma ei ole ainuke kel sama lugu on juhtunud, ju siis uuema aja Ukrainast tulevad mootorratta osad on nii kehva kvaliteediga, et sobivad ainult poeriiulilt otse prügikasti.

Delta,K-175,K-750,SUZUKI GSXR 1100F,KTM600LC4,2 X KTM620LC4.KTM 525EXC,BMW R100RS.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”