Africa Twinniga mure.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #1 Postitas sinilind123 » 09 Aug 2017, 22:31

Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?


Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3087
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #2 Postitas urmas66 » 10 Aug 2017, 13:00

Minu rattal oli eelmsel aastal ka suht samad sümptomid va see ,et toorest ma ei näppinud. Viga oli minu rattal selles,et segu nõelad-kaevud+ujukinõelad olid kulunud ja lihtsalt uputas üle.Sain Karu käest Streetmotost uued ja töötab nagu siidi.Kuna esimest korda hakkas puterdama vihmasajus,siis kahtlustasin algul niiskust,aga ikkagi olid ainult karpad kulunud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Rasmusk
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #3 Postitas Rasmusk » 12 Aug 2017, 14:34

Õhuvõtuga on kõik hästi?
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 369
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 18 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #4 Postitas Divikas » 12 Aug 2017, 15:38

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...seal pole ju sellist mehaanikat, kus mingi hõõrdumine toimub? Ja veel, kuluvate detailide hädad ei teki lambist vaid pikema aja jooksul. Vaatasin kontrolliks oma ratast, 180559 km, kulunud on ainult kuluosad....aga see selleks.

Sinilind_kontrolli, kas mõlemad siibrid liiguvad vabalt...lase neile W40 vahele ja ära kokku hoia ja suru neid sõrmega edasi tagasi niikaua kuni nad täiesti vabalt ilma hõõrduva hääleta liiguvad. Kui ei aita, kontrolli membraane, need on ainukesed asjad, mis seda tüüpi karpades võivad katki (mikropraod) minna, aga seegi on suht harv nähtus.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #5 Postitas sinilind123 » 12 Aug 2017, 16:06

Divikas kirjutas:Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...seal pole ju sellist mehaanikat, kus mingi hõõrdumine toimub? Ja veel, kuluvate detailide hädad ei teki lambist vaid pikema aja jooksul. Vaatasin kontrolliks oma ratast, 180559 km, kulunud on ainult kuluosad....aga see selleks.

Sinilind_kontrolli, kas mõlemad siibrid liiguvad vabalt...lase neile W40 vahele ja ära kokku hoia ja suru neid sõrmega edasi tagasi niikaua kuni nad täiesti vabalt ilma hõõrduva hääleta liiguvad. Kui ei aita, kontrolli membraane, need on ainukesed asjad, mis seda tüüpi karpades võivad katki (mikropraod) minna, aga seegi on suht harv nähtus.


Ma nüüd ei teagi, mis teda korda tegi. Võtsin karpad maha, piilusin sisse, tundusid ideaalselt puhtad. Võtsin siibrid välja, membraanid olid terved. Puhastasin siibrid brake cleaneriga, tegin siibrid mootoriõliga kokku ja panin sisse tagasi. Sõitma pole veel jõudnud minna, sest ootan uut pingeregulaatorit, kütusepumpa ja ketijooksu. (ei viitsi enne asju kokku lapata, kui need ka uued küljes). Aga garaažis rutskat keerates tundub et toimetab ilusasti. Läbisõitu ma natuke arvaks, et on originaal 76000km. Selle järgi, et originaal kütusepump sai täpselt seal maal otsa, kus ta kõigil teistel alati saanud on. Eesti ajalugu ca 10 aastat klapib kõik ja on väga vähe sõidetud siin eelmise omaniku poolt. Õli võtab 100ml 1000km peale ja seda väga raske koormaga, aga tagumise silindri klapikambrikaane tihend on hapu ja sealt ajab päris palju välja, et ma ei tea, kui palju see mootor põletab reaalselt.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 369
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 18 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #6 Postitas Divikas » 12 Aug 2017, 16:48

hi, ma arvan, et üks siibritest ei liikunud vabalt, mul on omal paaril korral sama häda olnud. Ka see, et teine silinder hakkab klapi kambri tihendist jooksma on tüüpviga (jala poolsest küljest) Siin aitab väga hästi silikoon, arvan, et siis lõpeb ka õlikulu. 76 t läbisõidul on mootor veel sisuliselt uus. Ei viitsi otsima hakata aga kuskilt lugesin, kus oli 100 t pealt TA mootor lahti võetud ja kõik tolerantsid üle mõõdetud. Näitajad olid samad, mis tehasest konveierilt tulnud rattal.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1275
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 54 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #7 Postitas Hr.Nõel » 12 Aug 2017, 17:02

Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?


99 % samad sümtomid olid minu vanal 1100 gessul. Ma võtsin gaasitrossi maha, et õlitada enne pikemat reisu. Pärast läks tagasi ja regull toimus silma/persetunde järgi. Vaja oli sõita ca. 2 km sõbra juurde et sünkida. See 2 kilti toimetas täpselt nagu rääkisid. Olid kõvasti erinevad. Pärast regulli kõik toimetab nagu enne.
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #8 Postitas sinilind123 » 12 Aug 2017, 17:10

Hr.Nõel kirjutas:
Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?


99 % samad sümtomid olid minu vanal 1100 gessul. Ma võtsin gaasitrossi maha, et õlitada enne pikemat reisu. Pärast läks tagasi ja regull toimus silma/persetunde järgi. Vaja oli sõita ca. 2 km sõbra juurde et sünkida. See 2 kilti toimetas täpselt nagu rääkisid. Olid kõvasti erinevad. Pärast regulli kõik toimetab nagu enne.


Eelmine hooaeg sai tehtud karpade sünk.
Ta vist nii lambist järsku paigast ei lähe ära?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

morse
Postitusi: 164
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #9 Postitas morse » 12 Aug 2017, 20:35

Divikas kirjutas:Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt. Oleneb väga palju muidugi konkreetsest rattast. Sujuval nelirida motol kuluvad ilmselt palju aeglasemalt.

Minu DR kulutab nõela ja kaevu mingi 30-50K km-ga läbi.

Ilmselt on asi gaaside edasi-tagasi liikumises.

Karu vahetas oma XTZil jupid ära ja sai kyttekulu kõvasti alla. Mul oli kunagi sama lugu. Lisaks hakkab moto paremini käima. Vanal nõelal oli silmnähtav kulumine.

Lisaks kulub ka ujukinõel ja tolle kaev. Väga levind viga. Lihtsalt kulub ära (nõela kummist osale randid peale ja kaevu terav sulgev serv kulub ümaraks).
See põhjustab igasugu jama. Ujutab üle suvaliseltel hetkedel. Ajab bensu õli sisse jne

Ja siis kuluvad veel O-ringid.

Karburaatoris on ikka palju kuluosasid. Jummel, isegi laadimisrelee/alaldi, mis on täiega "solid state", kulub kuna teeb suurt tööd.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1240
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #10 Postitas ranel » 12 Aug 2017, 20:54

morse kirjutas:
Divikas kirjutas:Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt.

Kas twinil on üldse nõelakaev vahetatav?
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #11 Postitas sinilind123 » 12 Aug 2017, 21:15

ranel kirjutas:
morse kirjutas:
Divikas kirjutas:Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt.

Kas twinil on üldse nõelakaev vahetatav?


Nõela saab minuteada vahetada. Kaevu mitte.
EDIT: ma mingist foorumist lugesin, et saab kaevu ka idee poolest ja keegi kuskil kunagi tegi ka seda. aga catweesist küsides, ei ole need kaevud mõeldud eraldi vahetatama ja lihtsalt kruvides nad küljest ära ei käi ja catwees müüb neid ka ainult koos karburaatoriga ~650eur/tk.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

morse
Postitusi: 164
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #12 Postitas morse » 12 Aug 2017, 22:32

DRi Mikunile sai kusagilt normaalse hinnaga (Ramost või Ebayst) soetatud. Vahetus käis nii, et koksasid vana välja ja uus läks samuti istuga (haamri abil).

PS! Jawal olen vahetanud ainult nõela, sai ka vähe tihedam, vanal olid kulumisjäljed ja loksus rohkem sees.

Edit: Tartus Mõmmik on oma Twiniga julmalt kilomeetreid õginud. Ma ei mäleta täpselt aga tema vahetas nõela oma 2-3x harvem kui mina. Suurusjärk oli kusagil 80-100K, kus tal karpa kulumismärke andis. Täpselt ei mäleta aga pikaealine on see moto kyll.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1240
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #13 Postitas ranel » 12 Aug 2017, 22:56

morse kirjutas:DRi Mikunile sai kusagilt normaalse hinnaga (Ramost või Ebayst) soetatud. Vahetus käis nii, et koksasid vana välja ja uus läks samuti istuga (haamri abil).

Ma küsisin siiski konkreetselt mudelipõhiselt. See, et osadel ratastel vahetada annab ilma probleemideta, ei tähenda, et teistel nii oleks. Üks selline suzuki ka omal garaazis, millel kaevusid vahetada ei saa.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #14 Postitas sinilind123 » 17 Aug 2017, 14:18

JOUJOUJOU

huvipärast sattus võimalus kätte, et mõõta kompressioone silindrites. Ei olnud rõõmustav uudis.
Tegu küll täiesti mitu nädalat seisnud külma mootoriga, aga ikka vähe. ühes ca 9bar, teises ca 10bar. Õli sisuliselt ei võta pill, kas võib eeldada, et mõni klapp lekib sellisel juhul?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4218
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 47 korda
Kontakt:

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #15 Postitas yeekim » 17 Aug 2017, 14:42

sinilind123 kirjutas:JOUJOUJOU

huvipärast sattus võimalus kätte, et mõõta kompressioone silindrites. Ei olnud rõõmustav uudis.
Tegu küll täiesti mitu nädalat seisnud külma mootoriga, aga ikka vähe. ühes ca 9bar, teises ca 10bar. Õli sisuliselt ei võta pill, kas võib eeldada, et mõni klapp lekib sellisel juhul?


Törts õli silindritesse ja kui siis surve tõuseb, on kolvikgrupp, kui ei siis....
Kõik siibrid olid ikka avatud, kui testisid?

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #16 Postitas sinilind123 » 17 Aug 2017, 15:18

Gaasi hoidsin põhjas. Tooreklapi oleksin pidanud ka avama?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3087
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Africa Twinniga mure.

Lugemata postitus #17 Postitas urmas66 » 17 Aug 2017, 15:25

Ei pea,toores tõmbab just õhu kinni.Tegid õigesti
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist