Koonerdamine või kokkuhoid?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #61 Postitas mx77 » 06 Sept 2017, 09:04

Madlobster kirjutas:
rosco kirjutas:Aga näiteks autol on enamasti suvaline B osa ketas sama hea kui OEM, harv juhus kui kehvem.


Selle reha otsa ma olen mitu korda astunud ja nüüdseks on meelde jäänud nagu kaks korda kaks, et alati kui on vaja ketast vahetada siis ma ei trei seda, siis ma ei lihvi seda, siis ma ei otsi kasutatud ketast, siis ma ei otsi B osa, vaid lähen ja tellin OEM kettad.

Madlobster, B osana ostetav Brembo ketas on sinu arust viletsam, kui OEM ketas?


Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #62 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 09:26

mx77 kirjutas:
Madlobster kirjutas:
rosco kirjutas:Aga näiteks autol on enamasti suvaline B osa ketas sama hea kui OEM, harv juhus kui kehvem.


Selle reha otsa ma olen mitu korda astunud ja nüüdseks on meelde jäänud nagu kaks korda kaks, et alati kui on vaja ketast vahetada siis ma ei trei seda, siis ma ei lihvi seda, siis ma ei otsi kasutatud ketast, siis ma ei otsi B osa, vaid lähen ja tellin OEM kettad.

Madlobster, B osana ostetav Brembo ketas on sinu arust viletsam, kui OEM ketas?


Vaja on lihtsalt välja uurida,mis tootja kettad OEM ketastena küljes olid.Minu autol ongi ketaste OEM-i tootja Brembo.Sama käib ka näiteks sidurite,hoorataste,õõtsakate jne kuluosade kohta.Ei tooda ükski auto või moto tootja kuluosasid ise va mingid superautod või ülikallid käsitööna toodetavad liikurid.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #63 Postitas mx77 » 06 Sept 2017, 09:57

Just, aga isegi vahet ei ole, kui OEM piduriketaste tootja on näiteks ATE, siis ei usu et Brembo oma kehvem on.
Ilmselt vist 90% euroopa autode sidurikojast leiab kas LUK või Sachs toodangu originaalis.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #64 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 09:57

mx77 kirjutas:
Madlobster kirjutas:
rosco kirjutas:Aga näiteks autol on enamasti suvaline B osa ketas sama hea kui OEM, harv juhus kui kehvem.


Selle reha otsa ma olen mitu korda astunud ja nüüdseks on meelde jäänud nagu kaks korda kaks, et alati kui on vaja ketast vahetada siis ma ei trei seda, siis ma ei lihvi seda, siis ma ei otsi kasutatud ketast, siis ma ei otsi B osa, vaid lähen ja tellin OEM kettad.

Madlobster, B osana ostetav Brembo ketas on sinu arust viletsam, kui OEM ketas?


Ei
ma pidasin ikka silmas B osana neid odavaid lahendusi (sest ei raatsi kallist OEM osa osta)
Perfooomenc jupid kõiksugu udupeente nimedega on selge, et tehtud rajumaks kasutamiseks ning on paremad (reeglina ka kallimad OEM osast)
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #65 Postitas mx77 » 06 Sept 2017, 10:00

Nimetaks neid odavaid no-name asju siis ehk hoopis C-osadeks, oleks veidi selgem (C nagu China)?
Brembo teeb ka täiesti tavalisi stock asendusosasid, ehk siis mitte mingeid performance juppe vaid tavalist B-osa.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #66 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 10:22

Mina hoidsin raha kokku vahetasin piduriklotsid, alla läksid need, mis küsimise peale üle leti anti, ei maksnud pea midagi. Varsti kettad triibulised, siis mingi hetk võdistab ketast, treisin kettad, varsti jälle võdistab, ostsin kasutatud kettad (hui teab kas originaal või B osa) (no kooner olen ju :D) need olid põhjusega auto alt ära kruvitud. Treisin need üle, varsti jälle võdistas. Siis alles sai siiber ning minu kõvas peas läks lambike hõõguma, et aitab sellest rehast nüüd küll. Auto veeres teenindusse palvega OEM osad alla kruvida (puhas sõidurõõm :) )
Seega minu sõidukite külge läheb piduriosadest alati OEM, või siis vajadusel kodutööna tehtud valik korraliku tootja osadest.
Sellest kogemusest siis tuli ka minu eelnev jutt pahadest B osadest.
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #67 Postitas mx77 » 06 Sept 2017, 10:31

No Madlobster, kui sa võtad mingi suvalise jupi, mis sulle üle leti ulatatakse ja siis hakkad kõiki B-osasid maha tegema, siis oled ikka ise loll.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 706
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #68 Postitas Ardilla » 06 Sept 2017, 11:10

AzA kirjutas:Asi on juuskeisis.
Kord elus haamrit kasutada, siis see ei pea olema 44 eurine fiskars, vanaisa oma kärab küll.
Iga päev 300 kruvi keerata, siis turu akutrell ei kõlba.
Rattaga on samamoodi.



Siis on juba mõistlikum teenusena see sisse osta... :bsmile:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #69 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 11:41

mx77 kirjutas:No Madlobster, kui sa võtad mingi suvalise jupi, mis sulle üle leti ulatatakse ja siis hakkad kõiki B-osasid maha tegema, siis oled ikka ise loll.


Aga väitsin ma vastupidist?
Levinud mõte on siiski, et OEM kallis ja hea, B osa odav ja mitte nii hea. Kuna hinnavahe on kohati kahe kolme kordne või isegi rohkem, siis väga paljud eelistavad seda nii öelda B osa, mis on reeglina ka laokaup võrreldes OEM tellimise vajadusega.

Et ka peenemate nimedega osad on B osad ei ole nii levinud arusaam. Neid ikka hellitatakse, kas siis nime järgi kutsudes või siis perfoomence osadeks nimetades.
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 106
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänatud: 12 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #70 Postitas Ain » 06 Sept 2017, 12:22

ise julgen väita et paljud oem osad on oluliselt kvaliteetsemad ja pikema eaga. Laagrid, akud, piduriklotsid.
Toyotal esimene tehaselaager pidas vastu ~140 000km. peale seda vahetas Amserv b osa ja 170k peale oli seda sama laagrit vahetatud juba 3 korda. Siis panin ise sisse SKFi. Eks näeb kaua see peab..
Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.
B osa piduriklotsid näiteks autol pidavalt tolmama ja krigisema kohati oluliselt rohkem kui oem ja seeläbi määrima velgi või ilukilpe..
ATV piduriklotsid mis tehasest küljes kestavad kõvasti ja maksavad ka kõvasti. Ostad odavad b omad ja ei kesta ega pea midagi..
Kindlasti on palju tooteid mis ongi oem osa aga ilma logota ja b osana jaemüügis, aga seda saab eelistada ainult siis kui kaks toodet käes ja need on identsed.
Ehk siis paljud töökojad kiidavad just b osa kuna seda tuleb tihemini vahetada ja sealt tuleb rohkem tööraha kokkuvõttes.. Ise ostan pigem kallima tehaseosa ja maksan korra tööraha kui et odav b osa ja mitu korda tööraha. Kui keegi tõestab vastupidist olen nõus ostma odava b osa. (näit. rattalaagri kui see kestab ka 140-160k.) Kui läbisõit oleks muidugi aastas 150-200k+ km. siis paistaks asi väga hästi välja ja garantii korras vahetataks ka see pask välja.
Suzuki DL650 VStrom-Honda Crosstourer VFR1200 DCT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #71 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 13:13

Madlobster kirjutas:Mina hoidsin raha kokku vahetasin piduriklotsid, alla läksid need, mis küsimise peale üle leti anti, ei maksnud pea midagi. Varsti kettad triibulised, siis mingi hetk võdistab ketast, treisin kettad, varsti jälle võdistab, ostsin kasutatud kettad (hui teab kas originaal või B osa) (no kooner olen ju :D) need olid põhjusega auto alt ära kruvitud. Treisin need üle, varsti jälle võdistas. Siis alles sai siiber ning minu kõvas peas läks lambike hõõguma, et aitab sellest rehast nüüd küll. Auto veeres teenindusse palvega OEM osad alla kruvida (puhas sõidurõõm :) )
Seega minu sõidukite külge läheb piduriosadest alati OEM, või siis vajadusel kodutööna tehtud valik korraliku tootja osadest.
Sellest kogemusest siis tuli ka minu eelnev jutt pahadest B osadest.


Enne kui midagi tegema hakkad püüa endale selgeks teha kuidas asjad käivad.Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama.See ei käi ainult tsiklite ja autode kohta.Et odavalt auto või korda teha ei pea alati kasutama kehva kvaliteediga osasid.
Omaenese tarkusest on palju asju maailmas peesse keeratud.Kui,aga ei valda teemat(informatsiooni siis pigem),siis kindlasti on odavam, minna kuskile teenindusse(ei pea olema esindus),kus inimesed teavad millised B osad on kus toodetud ja milleks kõlblikud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #72 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 13:34

Ain kirjutas:ise julgen väita et paljud oem osad on oluliselt kvaliteetsemad ja pikema eaga. Laagrid, akud, piduriklotsid.
Toyotal esimene tehaselaager pidas vastu ~140 000km. peale seda vahetas Amserv b osa ja 170k peale oli seda sama laagrit vahetatud juba 3 korda. Siis panin ise sisse SKFi. Eks näeb kaua see peab..
Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.
B osa piduriklotsid näiteks autol pidavalt tolmama ja krigisema kohati oluliselt rohkem kui oem ja seeläbi määrima velgi või ilukilpe..
ATV piduriklotsid mis tehasest küljes kestavad kõvasti ja maksavad ka kõvasti. Ostad odavad b omad ja ei kesta ega pea midagi..
Kindlasti on palju tooteid mis ongi oem osa aga ilma logota ja b osana jaemüügis, aga seda saab eelistada ainult siis kui kaks toodet käes ja need on identsed.
Ehk siis paljud töökojad kiidavad just b osa kuna seda tuleb tihemini vahetada ja sealt tuleb rohkem tööraha kokkuvõttes.. Ise ostan pigem kallima tehaseosa ja maksan korra tööraha kui et odav b osa ja mitu korda tööraha. Kui keegi tõestab vastupidist olen nõus ostma odava b osa. (näit. rattalaagri kui see kestab ka 140-160k.) Kui läbisõit oleks muidugi aastas 150-200k+ km. siis paistaks asi väga hästi välja ja garantii korras vahetataks ka see pask välja.


Et,siis OEM piduriklots ei määri velge ehk ei tolma? Mul on praegu Mersu läbisõiduga 23000km.Pole veel esimeses hoolduseski käinud,aga esimesed veljed lähevad peale pesu paari päevaga mustaks(klotsi tolmuseks),Mul isegi mitte väga heledad veljed(antratsiit on toon)ja ikka on see väga hästi näha.Samas Škoda Octavia Scoudil olid veljed puhtad kuni ma sellega 75tkm sõitsin ja seal olid ka OEM tehase klotsid sees ,sest mina neid ei vahetanud.Volvo XC90-l määris OEM klots ka velge tumeda tolmuga,aga kestsid ebanormaalselt kaua vist 140 või 160tkm.
Veljed lähevad kiiresti klotsi tolmuseks siis kui on sees klotsid,mis on pehmemad ehk nad kuluvad kiiremini ja ka üldjuhul on parema pidamisega.Ka klotsi friktsioon materjal on eri värvi ja tumedam teeb ka tumedamat tolmu.
Üks näide OEM ja B osast.Mul oli eelmine naise auto Ford ja tellisin sõbra kaudu(kes tootab esinduses) uued piduri kettad.Ette sain B osad ja taha OEM,sest B-osa oli vaja tellida ja mul polnud aega.Kui asjad kätte sain,siis oli eemalt isegi karbi järgi raske eristada kummad on OEM ja kummad B-osa karbid.nad olid täpselt ühte värvi selle vahega ,et B-osa karbil oli tootja nimi ning OEM osal Fordi logo.
Kordan veel kord, ostes kallima OEM osa ,saad saa samaväärse osa,mida sama tootja toodab järelturule B-osa.Kuluosasid(tegelikult veel palju enam kui kuluosasid) ei tooda auto või moto tootjad ise vaid need tulevad allhanke korras.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1118
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #73 Postitas ranel » 06 Sept 2017, 13:41

urmas66 kirjutas:Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama

Kus sellised varuosade müüjad on? :shock: Viimased poest juppide käigud on lõppenud kõik sellega, et ajan ise mööda skeeme poes jupid välja, käin ümber vahetamas, kuigi leti taga naerdakse näkku, kui julgen kahelda, et kas ikka õige pakutud varuosa on või siis tekitan järjekorra, sest teenindajal kataloogist õige varuosa leidmine võtab mitukümmend minutit aega. Tsiklimaailmas on selline ~5/10-le asi, aga auto juppidega suvalisest viimati sain näiteks salongifiltriga käia nii automaailma, fixuse läbi ja asjaliku vastuse sain alles lõpuks forsist, kust ka varuosa ära võtsin. Võimalik, et asi on ka vanarauas, et millega sõidan, aga pidevalt kontrolli, et mingit valet asja nüüd ei saaks.

Tikutulega peab taga otsima inimesi, kes asjast midagi jagavad. Tartus VAG masinaid üks asjalik töökoda näiteks teeb, aga järjekord sinna on ka 2 nädalat miinium. :?
Viimati muutis ranel, 06 Sept 2017, 13:51, muudetud 1 kord kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #74 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 13:51

urmas66 kirjutas:
Madlobster kirjutas:Mina hoidsin raha kokku vahetasin piduriklotsid, alla läksid need, mis küsimise peale üle leti anti, ei maksnud pea midagi. Varsti kettad triibulised, siis mingi hetk võdistab ketast, treisin kettad, varsti jälle võdistab, ostsin kasutatud kettad (hui teab kas originaal või B osa) (no kooner olen ju :D) need olid põhjusega auto alt ära kruvitud. Treisin need üle, varsti jälle võdistas. Siis alles sai siiber ning minu kõvas peas läks lambike hõõguma, et aitab sellest rehast nüüd küll. Auto veeres teenindusse palvega OEM osad alla kruvida (puhas sõidurõõm :) )
Seega minu sõidukite külge läheb piduriosadest alati OEM, või siis vajadusel kodutööna tehtud valik korraliku tootja osadest.
Sellest kogemusest siis tuli ka minu eelnev jutt pahadest B osadest.


Enne kui midagi tegema hakkad püüa endale selgeks teha kuidas asjad käivad.Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama.See ei käi ainult tsiklite ja autode kohta.Et odavalt auto või korda teha ei pea alati kasutama kehva kvaliteediga osasid.
Omaenese tarkusest on palju asju maailmas peesse keeratud.Kui,aga ei valda teemat(informatsiooni siis pigem),siis kindlasti on odavam, minna kuskile teenindusse(ei pea olema esindus),kus inimesed teavad millised B osad on kus toodetud ja milleks kõlblikud.


Mis ühele tavaline on teisele müstika. (tegemis oli viitsimusest või aja puudusest mitte süveneda ning ihnusest OEM mitte osta). Ma olen terve oma elu tehnikaga (väga erinevatel aladel) tegelenud ning küsimus ei olnud selles, et olen kahe vasaku käega arvutimängur, kes tahtis õli katsuda)

Hambaarsti foorumis võiks sama rääkida, et inimene peaks ikka uurima, millega parandatakse ja ei tea mida veel. Tavaline asi on et maandud tooli ja ajad lõuad laiali omamata vähimatki aimu, mis nende orkide ja möksidega seal tehakse. Nii viib enamus inimesi oma x rattalise sõbra töökotta. Kui sa eraldi ei küsi OEM osa siis pakutakse sulle alati kõige odavamat B osa (kuna teises töökojas pakutakse ka nii siis ma oma OEM hinnaga võin poe kinni panna valdav enamus eelistab odavamat versiooni, mis tõttu enamasti OEM osa laos ei hoitagi). Ja kui ma olen hambaarst, siis mul on pidurisüsteemist sama palju aimu kui keskmisel õlinäpul hambaravimisest. Palun tehke pidurid korda öeldakse üle leti nagu sina ütled, et hammas valutab. Mis sellele järgneb on :?: :idea:


Rääkimine ja küsimine tundub hea mõttena jah aga reaalsuses ei võta keegi omale päeva, et käia töökodades uksevahelt mõnda tunket jutule kutsumas, et plaanin siin klotse vahetama hakata, et saad sa öelda, kus või mis ma nüüd tegema peaks. Minnakse letti ja öeldakse, et palju teil 2003 aasta ondajee tiiviku piduriklotisd maksavad? aitäh palun kaks kmpl, aitäh! või siis tehke ära tulen tunni pärast. Ja mis tahes teeninduses küsid, et kuidas see B osa vastu peab on stamp vastus: siiani pole probleeme olnud :mrgreen:
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 388
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #75 Postitas Jesper » 06 Sept 2017, 13:56

ranel kirjutas:Kus sellised varuosade müüjad on?

Streetmoto :)

Noh ja kui autodest rääkida, siis ma olen Mustamäe Fixusest aastate jooksul umbes kolm autot ostnud, muidugi vanasti kui nad olid veel Volta Auto oli kaadrivoolavus nullilähedane ja see "päris kodupoe" tunne parem, aga kui ühte konkreetset laiskvorsti vältida, siis nende varuosamüüjad on üldiselt püüdlikud ja nutikad. Muuhulgas saab sealt osta noname punases karbis 20€ pidurikettaid, mis kestavad tundide kaupa täie pasaga rinkal kuumutamist - igasugu "nimekad" margid saab reeglina pärast üht etappi kenasti prügikasti panna :) Fixus muidugi on frantsiis, selles suhtes et kui ühes poes hästi läheb, siis see ei tähenda et kõik teised on sama head.

Ma ei kujutaks elu ette ilma pädevate varuosamüüjateta, ilmselt võiks oma sõidukipargi suht sirges joones kaalu peale toimetada.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #76 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 14:03

ranel kirjutas:
urmas66 kirjutas:Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama

Kus sellised varuosade müüjad on? :shock: Viimased poest juppide käigud on lõppenud kõik sellega, et ajan ise mööda skeeme poes jupid välja, käin ümber vahetamas, kuigi leti taga naerdakse näkku, kui julgen kahelda, et kas ikka õige pakutud varuosa on või siis tekitan järjekorra, sest teenindajal kataloogist õige varuosa leidmine võtab mitukümmend minutit aega.

Tikutulega peab taga otsima inimesi, kes asjast midagi jagavad. Tartus VAG masinaid üks asjalik töökoda näiteks teeb, aga järjekord sinna on ka 2 nädalat miinium. :?


Tallinnas mõned ikka on.Näiteks Prorehv(parim sillapink ja mees Tallinnas) Õismäel,siis mingi Volvodega tegelev koht oli Männikul Silikaltsiidis ,samas kõrval oli ka Subarutega tegelev tegelane,Mersudega tegeleb üks vene kutt Tallinn Väikses ja kindlasti on neid veel,kes ka oma mainet hoiavad ja korralikke mitte C (China ja Turkey) osasid kasutavad.
Mis performance osade hinda puutub,siis näiteks Mitsul olid Rallyart osad odavamad kui osad OEM osad.Näiteks tagarattalaagrid esimese põlvkonna Outlanderil,mis on samad Lancer Evo-ga ja Rallyarti omad olid poole odavamad kui OEM.
Ma küll väga poode mööda ei kolista,sest ostan enamuse asju hulgimüügi asutustest ,aga ka sealt saab head infot,et asju õigesti ja odavamalt teha.
Muidugi on edu pant,kui tead mida küsida.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #77 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 14:14

Madlobster kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Madlobster kirjutas:Mina hoidsin raha kokku vahetasin piduriklotsid, alla läksid need, mis küsimise peale üle leti anti, ei maksnud pea midagi. Varsti kettad triibulised, siis mingi hetk võdistab ketast, treisin kettad, varsti jälle võdistab, ostsin kasutatud kettad (hui teab kas originaal või B osa) (no kooner olen ju :D) need olid põhjusega auto alt ära kruvitud. Treisin need üle, varsti jälle võdistas. Siis alles sai siiber ning minu kõvas peas läks lambike hõõguma, et aitab sellest rehast nüüd küll. Auto veeres teenindusse palvega OEM osad alla kruvida (puhas sõidurõõm :) )
Seega minu sõidukite külge läheb piduriosadest alati OEM, või siis vajadusel kodutööna tehtud valik korraliku tootja osadest.
Sellest kogemusest siis tuli ka minu eelnev jutt pahadest B osadest.


Enne kui midagi tegema hakkad püüa endale selgeks teha kuidas asjad käivad.Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama.See ei käi ainult tsiklite ja autode kohta.Et odavalt auto või korda teha ei pea alati kasutama kehva kvaliteediga osasid.
Omaenese tarkusest on palju asju maailmas peesse keeratud.Kui,aga ei valda teemat(informatsiooni siis pigem),siis kindlasti on odavam, minna kuskile teenindusse(ei pea olema esindus),kus inimesed teavad millised B osad on kus toodetud ja milleks kõlblikud.


Mis ühele tavaline on teisele müstika. (tegemis oli viitsimusest või aja puudusest mitte süveneda ning ihnusest OEM mitte osta). Ma olen terve oma elu tehnikaga (väga erinevatel aladel) tegelenud ning küsimus ei olnud selles, et olen kahe vasaku käega arvutimängur, kes tahtis õli katsuda)

Hambaarsti foorumis võiks sama rääkida, et inimene peaks ikka uurima, millega parandatakse ja ei tea mida veel. Tavaline asi on et maandud tooli ja ajad lõuad laiali omamata vähimatki aimu, mis nende orkide ja möksidega seal tehakse. Nii viib enamus inimesi oma x rattalise sõbra töökotta. Kui sa eraldi ei küsi OEM osa siis pakutakse sulle alati kõige odavamat B osa (kuna teises töökojas pakutakse ka nii siis ma oma OEM hinnaga võin poe kinni panna valdav enamus eelistab odavamat versiooni, mis tõttu enamasti OEM osa laos ei hoitagi). Ja kui ma olen hambaarst, siis mul on pidurisüsteemist sama palju aimu kui keskmisel õlinäpul hambaravimisest. Palun tehke pidurid korda öeldakse üle leti nagu sina ütled, et hammas valutab. Mis sellele järgneb on :?: :idea:


Rääkimine ja küsimine tundub hea mõttena jah aga reaalsuses ei võta keegi omale päeva, et käia töökodades uksevahelt mõnda tunket jutule kutsumas, et plaanin siin klotse vahetama hakata, et saad sa öelda, kus või mis ma nüüd tegema peaks. Minnakse letti ja öeldakse, et palju teil 2003 aasta ondajee tiiviku piduriklotisd maksavad? aitäh palun kaks kmpl, aitäh! või siis tehke ära tulen tunni pärast. Ja mis tahes teeninduses küsid, et kuidas see B osa vastu peab on stamp vastus: siiani pole probleeme olnud :mrgreen:


No sina oled siis autoteenindaja unelma klient,selliseid nad hoiavad :D
Mina küsin ka hambaarstil,et kuidas ja mida, enne kui maksma hakkan.Sõber lasi omal pea kogu "klaviatuuri" suus ümber vahetada ja tegi pool aastat eeltööd,sest lõpp hind oli üle 30k ja seda ei saa uisapäisa küsimata kuidas asjad käivad teha.
Auto teeninduses küsin mina ikka,et mis tootja osasid kasutate,kus tehases toodetud ja miks just neid ja kas saaks äkki hoopis selle tootja osasid kasutada.Kui auto töösse annan,siis peale defekteerimist soovin ,et helistatakse ja lepime kokku mida ja kuidas teeme ning milliseid osasid kus kasutame.See siis remondi puhul.Hoolduseid teen alati esinduses,sest siis saab olla kindel,et ka kõik asjad üle käidud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #78 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 14:42

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
Madlobster kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Madlobster kirjutas:Mina hoidsin raha kokku vahetasin piduriklotsid, alla läksid need, mis küsimise peale üle leti anti, ei maksnud pea midagi. Varsti kettad triibulised, siis mingi hetk võdistab ketast, treisin kettad, varsti jälle võdistab, ostsin kasutatud kettad (hui teab kas originaal või B osa) (no kooner olen ju :D) need olid põhjusega auto alt ära kruvitud. Treisin need üle, varsti jälle võdistas. Siis alles sai siiber ning minu kõvas peas läks lambike hõõguma, et aitab sellest rehast nüüd küll. Auto veeres teenindusse palvega OEM osad alla kruvida (puhas sõidurõõm :) )
Seega minu sõidukite külge läheb piduriosadest alati OEM, või siis vajadusel kodutööna tehtud valik korraliku tootja osadest.
Sellest kogemusest siis tuli ka minu eelnev jutt pahadest B osadest.


Enne kui midagi tegema hakkad püüa endale selgeks teha kuidas asjad käivad.Mine kas või mõnda töökotta ja räägi inimestega,nad seal üldjuhul teavad asjadest ning suuremas enamuses ei hakka seda infot varjama.See ei käi ainult tsiklite ja autode kohta.Et odavalt auto või korda teha ei pea alati kasutama kehva kvaliteediga osasid.
Omaenese tarkusest on palju asju maailmas peesse keeratud.Kui,aga ei valda teemat(informatsiooni siis pigem),siis kindlasti on odavam, minna kuskile teenindusse(ei pea olema esindus),kus inimesed teavad millised B osad on kus toodetud ja milleks kõlblikud.


Mis ühele tavaline on teisele müstika. (tegemis oli viitsimusest või aja puudusest mitte süveneda ning ihnusest OEM mitte osta). Ma olen terve oma elu tehnikaga (väga erinevatel aladel) tegelenud ning küsimus ei olnud selles, et olen kahe vasaku käega arvutimängur, kes tahtis õli katsuda)

Hambaarsti foorumis võiks sama rääkida, et inimene peaks ikka uurima, millega parandatakse ja ei tea mida veel. Tavaline asi on et maandud tooli ja ajad lõuad laiali omamata vähimatki aimu, mis nende orkide ja möksidega seal tehakse. Nii viib enamus inimesi oma x rattalise sõbra töökotta. Kui sa eraldi ei küsi OEM osa siis pakutakse sulle alati kõige odavamat B osa (kuna teises töökojas pakutakse ka nii siis ma oma OEM hinnaga võin poe kinni panna valdav enamus eelistab odavamat versiooni, mis tõttu enamasti OEM osa laos ei hoitagi). Ja kui ma olen hambaarst, siis mul on pidurisüsteemist sama palju aimu kui keskmisel õlinäpul hambaravimisest. Palun tehke pidurid korda öeldakse üle leti nagu sina ütled, et hammas valutab. Mis sellele järgneb on :?: :idea:


Rääkimine ja küsimine tundub hea mõttena jah aga reaalsuses ei võta keegi omale päeva, et käia töökodades uksevahelt mõnda tunket jutule kutsumas, et plaanin siin klotse vahetama hakata, et saad sa öelda, kus või mis ma nüüd tegema peaks. Minnakse letti ja öeldakse, et palju teil 2003 aasta ondajee tiiviku piduriklotisd maksavad? aitäh palun kaks kmpl, aitäh! või siis tehke ära tulen tunni pärast. Ja mis tahes teeninduses küsid, et kuidas see B osa vastu peab on stamp vastus: siiani pole probleeme olnud :mrgreen:


No sina oled siis autoteenindaja unelma klient,selliseid nad hoiavad :D
Mina küsin ka hambaarstil,et kuidas ja mida, enne kui maksma hakkan.Sõber lasi omal pea kogu "klaviatuuri" suus ümber vahetada ja tegi pool aastat eeltööd,sest lõpp hind oli üle 30k ja seda ei saa uisapäisa küsimata kuidas asjad käivad teha.
Auto teeninduses küsin mina ikka,et mis tootja osasid kasutate,kus tehases toodetud ja miks just neid ja kas saaks äkki hoopis selle tootja osasid kasutada.Kui auto töösse annan,siis peale defekteerimist soovin ,et helistatakse ja lepime kokku mida ja kuidas teeme ning milliseid osasid kus kasutame.See siis remondi puhul.Hoolduseid teen alati esinduses,sest siis saab olla kindel,et ka kõik asjad üle käidud.


No sina oled siis suht tülikas klient :D
See on prioriteetide küsimus, kellel on aega googeldada iga laagri vahetuse juures. Kõik laagritootjad müüja/vahetajaga läbi arutada. Tegelikult ei ole kunagi ühte ainsat õiget vastust. Üks võib kiruda ühte nime maapõhja, et ei kesta üldse teine kiidab taevani, et parim asi, mis üldse saada. Sama on töökodadega.
Kui on aega ja tahtmist ning viitsimust iga klotsi, laagri, anduri vms pulika juures töökoja meistrid (kellel reeglina pole olulist aimu, millest nad räägivad, vaid üritavad olla viisakad ja samuti ka targad välja paista ning diil oma taskusse saada) surmani ära tüüada no miks mitte. Ei urmas ma ei räägi, et sa midagi valesti ütled. Lihtsalt seda maailma tuleb näha erinevae mätaste otsast. Meie hulgas on pensionär Marta väikse Fiatiga, rullnokk Aiku bemmiga, torumees Aavo opeliga, lasteaiakasvataja Pille Pesukotiga jne jne
Enamusel ei ole aimu, mis tema 4 rattalise kõhus toimub. Paljudel ei ole ka aimu, mis nende 2 rattalise sõbra sees toimub. Brembo vs muu nimedest on sama palju aimu kui cosmopolitanis kasutatavatest nimedest.
Kujutad sa nüüd ette, et kõik on leti ääres rivis igaüks oma murega, et meistriga kõik varuosatootjad konstruktiivselt läbi arutada ja selgitada, millise tootja termostaat oleks kõige mõistlikum (eeldaava autokasutus aeg, eeldatav kilometraaž, hind, vastupidavus jne kõikide tegurite suhe) soetada. Ma varuosamüüjana/remondimehena pooks üles ennast esimese tööpäeva õhtuks :?

see arutelu hakkab ikka juba suht sogaks muutuma :D Ei usu ma et keskmine õli aduks reaalselt ööd ega mütsi hambaarsti terminoloogiast ja suudaks iseseisvalt ning adekvaatselt hinnata pakutavete toodete headuses.

urmas66 kirjutas:Mina küsin ka hambaarstil,et kuidas ja mida, enne kui maksma hakkan.

Ja hambarsti vastusest oleneb mis? Pakud oma hinna või räägid konkureerivast nakkematerjalist kui paremast lahendusest, mis praegu kasutusel või soovitad teise tootja puure ?
:mrgreen: Mitte paha pärast aga ma vahest saan sinust aru vahest ei saa :D
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear

franz125
Postitusi: 1939
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #79 Postitas franz125 » 06 Sept 2017, 14:47

Sõber õppis siis poole aastaga nii hambakirurgi kui tehniku töö ja materjalid selgeks.Kõva vana. :wink:
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4018
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #80 Postitas Macintosh » 06 Sept 2017, 14:52

Sisepõlemismootoriga sõiduki remondi võrdlus hambaravi või ajukirurgiaga on stiilipuhas demagoogia. Kui sa pole just tõupuhas ludiit, siis pole see isegi mitte raketiteadus.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #81 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 15:05

Macintosh kirjutas:Sisepõlemismootoriga sõiduki remondi võrdlus hambaravi või ajukirurgiaga on siiski stiilipuhas demagoogia. Kui sa pole just tõupuhas ludiit, siis pole see isegi mitte raketiteadus.


Ega sa arva, et hambaarst või ajukirurg võib sama lause teistpidi öelda?
Miskipärast on kõigil arusaam, et kõik inimesed on ühesugused ja eeldavad, et kui mina tean sisepõlemismoooriga sõiduki ehitust ja tean, mida tähendab brembo, skf, vag jms siis teavad seda ka kõik teised. Või kui ei tea siis on ludiidid vms.

Ajukirurgi arust oled sa ka tõpuhas ludiit kui ei suuda erinevaid aju sektsioone nimetada ja näidata, kus need asuvad ning öelda, mis on nende ülesanne.

Kogu see teema on paras demagoogia. Kõigil on oma sõiduk ja oma kasutustingimused, teadmised sõidukist ning vastavalt sellele ka osade ja rem võimaluste eelistused. Ei ole teise arvamus odavast rehvist kui sõidetavast alternatiivist kehvem pilot 4 kummardaja arvamusest.


Miks südamekirurgil on suurem palk kui motoristil?
Sest esimene peab remondi tegema töötava mootoriga
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #82 Postitas urmas66 » 06 Sept 2017, 15:53

franz125 kirjutas:Sõber õppis siis poole aastaga nii hambakirurgi kui tehniku töö ja materjalid selgeks.Kõva vana. :wink:


Kusjuures tegeles asjaga tõesti süvitsi(naljata) ja ikka väga põhjalikult.Uuris erinevate proteesi lahenduste materjale ja uuris tehtud töid jne.Ta on kunagise kehva toidu ja kliimaga siberi elu tulemusel oma päris hammastest ilma jäänud ja olles 53 aastane teeb nüüd juba kolmandat suutäit uusi hambaid.Kaks jooksu on labaselt ära kulunud.Kaks hammast on tal ka enda omasid.
Kuna see kõik on haigelt kallis,siis loodab,et seekord saab oma päevad selle suutäiega ära elada.Ma arvan,et kui töö hind on 36k,siis teed ise ka omale asja enne selgeks,et teada mille sest maksad ja miks just miski nii palju maksab.esialgne pakkumine oli 31,aga töö käigus tuli lisa,nagu ka autoremondis :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1201
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #83 Postitas AzA » 06 Sept 2017, 17:02

Macintosh kirjutas:Ei ole võrreldav. Kruvide keeramisel arvutad välja, kui palju on trelli kulum iga kruvi kohta. Kui saad tulemuseks, et X akutrelli kasutamisel tuleb kruvi keeramise hind odavam, siis selle ostadki. Kui see juhtub olema nimetu toode siis ostad tereve kasti neid.


No ilmselge, et pole võrreldav - lihtsalt näitlikustamiseks.
Su rehvinäide on parem.
Milleks mulle armeeritud pidurivoolikud, kui t100-ga vanaemale mune toon.
Aus olla on mu linnakünal kõige odavamad krt teab mis tootja pidurikettad ja klotsid.
Zrx1200-l, millega ikka kangutan teinekord päris tublisti istuvad ebc-d muidugi .... ketiringiga sama lugu.
Savi, mis sellel künal all on, mis aastas 400 kilti maks 70kmh kellale kerib.

Sellega on teemale tegelikult vastatud, asi on juuskeisi põhine.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #84 Postitas Madlobster » 06 Sept 2017, 17:13

AzA kirjutas:Milleks mulle armeeritud pidurivoolikud, kui t100-ga vanaemale mune toon.


Need on ilusamad ;)
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4018
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #85 Postitas Macintosh » 06 Sept 2017, 21:31

Ain kirjutas:Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.

Ilma pikemalt väitlusesse laskumata siis sinu argumentatsioon on 97% ulatuses pullikaka (pole mõeldud solvanguna).
Mul autol sünnist saati (9a) Delkori nimelise tootja aku. Viimase lasin ma kaks aastat tagasi eksikombel ~3V peale tühjaks ja otsustasin, et tema elupäevad on sellega loetud. Asendatud sai ta tuliuue Yuasa akuga. Tänaseks on Yusa omadega õhtal ja pinget hoida ei suuda. Aga Delkori laadisin ma pärast kolmveerand aastat nurgas seismist naljaviluks ära, lihtsalt proooviks, et kas õnnestub ja mis juhtub. Selgus, et see aku lihstalt keeldub suremast ja käivitab mul täna taas sõidukit.
Eelnevast ei saa küll kuidagi tuletada, et Yuasa akud on silmapaistavlt head.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 633
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #86 Postitas stev666 » 06 Sept 2017, 22:20

Aku kohta natu enda kogemusi:
Suzuki 2000a.originaal aku vahetasin 2011a.
Vtxi originaal aku toimib siiani. (14a.)
Intruderi (2007a.)originaal kestis 3a. Ostsin euroglobe sain veel aasta ja siis uus euroglobe ja hetkel peal.
Autod samas suunas, seega minu arvates järjest sitemaks need akud lähevad...niipalju veel et sõbra yuasa (pisikene 50cc aprilia) väike aku oli pool aastat 3v..laadisime täis ja toimib siiani(aasta+)
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3626
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 112 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #87 Postitas reimps » 07 Sept 2017, 04:56

Macintosh kirjutas:
Ain kirjutas:Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.

Ilma pikemalt väitlusesse laskumata siis sinu argumentatsioon on 97% ulatuses pullikaka (pole mõeldud solvanguna).
/---/
Eelnevast ei saa küll kuidagi tuletada, et Yuasa akud on silmapaistavlt head.

Laskusid või tõusid just madlobsteri tasemele.
Ühest enda kehvast kogemusest tuletada, et Aini, minu ja mitmete teiste arvamus Yuasa akude paremuse kohta on pullikaka on suht demagoogia või misiganes fancy sõna sa ennist kasutasid :)
Tõe huvides - olen kasutanud Vartasid ja Euroglobesid, kindlasti muid tootjaid ka veel, aga mingi hetk soovitas minu jaoks autoriteetsemaid doktoreid, et Yuasa on veel väheseid kvaliteetseid tootjaid ja sellest ajast saati nii ongi. Praktika näitab sama, Vartad jms "popp saast" annab aastaga saba, Yuasa kestab kapriissel Aprilial ikka kordi kauem täpselt samamoodi pruukides ja hoolitsedes. Hinnatase mu mälu järgi suht samasse auku kui teistelgi akudel, tsikliaku puhul on kokkuhoid Yuasa valimine. Akudel, kusjuures, on 6 kuud garantiid kah.
Kusjuures autode "tehaseakud" tunduvad kestma ulmeliselt kaua, olen täheldanud. Põhjus täitsa arusaamatu ja teadmata.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1201
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #88 Postitas AzA » 07 Sept 2017, 07:56

Kohe kui autode garantiiga juhtub nagu hetkel on läpakatel kaovad ka sealt maailmast norm akud.
Hetkel on läpakatega nii, et mistahes uhked reklaamid 3a vms, siis alati on pisike kiri, et aku garantii 6 kuud ja ärksamatel tootjatel 1a.
Võimalik on hankida aku, mis ilma igasuguse jututa 3+ kütab.

Autodel tootjad lihtsalt ei riski selle jamaga. Arvestades auto hinda ja kehvast akust tulenevaid jamasid, köetakse mingi optima diip saikl peale ja asi mutt.
Kohe kui me harjume, et akude eluiga on aastake ja garantii alla ei kuulu, saame kõik huioobinad aiste vahele.
Äri on äri.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1201
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #89 Postitas AzA » 07 Sept 2017, 07:58

Madlobster kirjutas:
AzA kirjutas:Milleks mulle armeeritud pidurivoolikud, kui t100-ga vanaemale mune toon.


Need on ilusamad ;)


Kipub nii olema, valdav enamik rattaid on metsikult overkillitud. No ka minu zrx muidugi :mrgreen:
Aga mulle meeldib.

franz125
Postitusi: 1939
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #90 Postitas franz125 » 07 Sept 2017, 08:08

Viitsi pikalt jahuda aga mu v2 masinatel puha Vartad peal ja seda juba aastaid.Kusjuures rinkaratta aku veel kolmandiku võrra lahjem(8Ah) ja kah töötab.Sėe su Aprilia omapära või needus või mis iganes miks ta su akusi sööb.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist