Koonerdamine või kokkuhoid?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4018
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 17 Aug 2017, 11:24

Elus on hulga asju, mille ostmisel raha kokku hoida ei tasu. Näiteks odav hambaravi või odavad tätoveeringud ei kõla kuigi hästi. Ülisoodne peldikupaber pole ka see, mis sa WC-s näha soovid.
Kõik, mis me tsikli peale ostame ei pea olema alati just kõige-kõige-kõige. Paljud asjad peavad olema võimalikult head aga mitte kõik. Milised on need kohad, kus varuosadelt ja kuluosadelt või teenustelt võib säästa ja millised need, kus tuleb osta just-nimelt see kõige-kõige? Mis teie arvate?


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #2 Postitas mx77 » 17 Aug 2017, 11:39

Ma üldiselt üritan vähemalt piduriosad osta tuntud tootjate omad (klotsid, kettad, voolikud, remondikomplektid). Veoketid on ka selline koht, kus vastu tagumikku ei taha saada.
Ah, tegelikult üritaks ikka kõik asjad võimalikult head saada, eks samadel asjadel on ka erinevad hinnad ostukohast sõltuvalt.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2099
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti/ punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #3 Postitas korke » 17 Aug 2017, 11:55

Odavatest hiina piduriklotsidest võiks küll kaarega eemale hoida. Krt kui enda elust on suva siis võiks teiste peale mõelda.
Lisaks see s**t emotsioon mis pidevalt on kui pidurdama hakkad ? Pidur ei ole see koht mida sa tänad peale igat pidurdust ,et ''oh jumal...vedas''. Vaid asi mida ei peaegi tähelepanema ja toimib nii muuseas.

Õigeaegselt vahetatud rehvid ja ülekeskmise hinnaklassi rehve valida. Kulund rehviga facebookis hoobelda ,et näe sõitsin riideni välja. Ei näita kui äge sõitja oled aga vaid loll kes jäi püsti tänu õnnele. Treppi kulunud või lihtsalt kulunud rehvil on juba see kiht väljas kus puuduvad need olulised omadused ,et pidurda ilma blokki minemata ja kurvis ei kannaks tsiklit välja. Lisaks need lambad kes ostavad vanu rinkarehve tänavale. Nende töötemperatuur on hoopis teine ja väita ,et suudan neid soojaks sõita on vale. Kõige kuumemal päeval ei suuda neid soojaks sõita. Külmast peas ja märjas on nende rehvide pidamis omadused kordades kehvemad kui suvaline tänavarehv.

Üldiselt kuluosasi valides....nats üle keskmise hinnaklassi. Leiab väga mõistlikuid asju. See ,et kas ostad kõige see kõige kallima/parema on pigem küsimus ,et kui oluline see emtsioon on tsiklist.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.sbk.ee.
E-pood
http://shop.sbk.ee Facebook - MRT Tech
X-lite, Nolan ja Grex ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,....Kohapeal palju varuosi BMW S1000RR'le.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2259
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #4 Postitas kris. » 17 Aug 2017, 11:58

Mootori, piduri jms detailid on tõesti sellised mida mingist tundmatust kohast osta ei julge. Samas tellides varu ja kuluosasid MCStorehouse kataloogist võtan enamasti odavaima variandi. Sinna pääsemine on juba mingi garantii, et tegemist ei ole päris suvalise asjaga. Maksta mingi tuntuma nime eest märgatavalt rohkem ei näe pointi. Elik siis kokkuhoidmine aga teatud raamides ;-).
Eraldi teema on igasugused bling/kroom jms vidinad. Kuna viimase aja trend on kahjuks selline, et KÕIK on p***k siis kui hiinlane müüb sama asja 3x odavamalt siis võtan rahulikult sealt, eeldusel et tegemist ei ole asjaga mis purunedes võib teele jätta.

terv
Kris.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4177
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se+650ccm
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #5 Postitas yeekim » 17 Aug 2017, 14:51

Ei tasu nüüd üle ka pingutada.
Enda tsiklitel olen ka Hiinast tellitud klotse kasutanud ja "appi, ma ei saa pidama" momenti pole küll kohanud. OK, rinkale nendega ei roniks ....
Üldse on kogu tsiklindus üks suur "ülemaksmine"- võtame kasvõi nendesamuste piduriklotside hinna: pole teisi materjali poolest ollagi aga maksavad u.2X rohkem, kui sõiduauto omad. Ja ma ei usu, et tsiklile kosmosetehnoloogia materjale pannakse!
Sama õlifiltrid jmt.

edukat saagimist
Teen saiast sitta!

morse
Postitusi: 142
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #6 Postitas morse » 17 Aug 2017, 14:54

yeekim kirjutas:Ei tasu nüüd üle ka pingutada.
Enda tsiklitel olen ka Hiinast tellitud klotse kasutanud ja "appi, ma ei saa pidama" momenti pole küll kohanud. OK, rinkale nendega ei roniks ....
Üldse on kogu tsiklindus üks suur "ülemaksmine"- võtame kasvõi nendesamuste piduriklotside hinna: pole teisi materjali poolest ollagi aga maksavad u.2X rohkem, kui sõiduauto omad. Ja ma ei usu, et tsiklile kosmosetehnoloogia materjale pannakse!
Sama õlifiltrid jmt.

edukat saagimist


Kui pidur on kehv (noh, juba tehasest aladimensioneeritud - nagu DRil), siis on isegi kalli ja väga kalli klotsi puhul vahe tunda.
Karu soovitas kallist ja kiireltkuluvat metallisegust klotsi. Esimest korda üle kümne aasta sain DRi korralikult pidurdama (mul on ka uued kettad jmt - aga siiski - varasemalt pole see pidur kunagi pidanud).
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #7 Postitas urmas66 » 17 Aug 2017, 14:57

Ma isklikult üritan võimalikult palju asju,mida ratta või ka muu tehnika juures remondil või hooldusel kasutan,kasutada vähemalt OEM kvaliteediga või siis sellest parema kvaliteediga osasid. Hinnas,aga üritan nagu iga teinegi inimene tulla võimalikult alla,samas auto-tehnika alal töötava inimesena on mul see tunduvalt lihtsam,kui enamusel tavakodanikel.
Ei tooda ükski moto-auto tootja ise kuluosasid jne ,aga teades kes neid toodab(tavaliselt tuntud B-osa tootjad) ,saab neid omale hankida hea või isegi parema kvaliteediga kui OEM osasid, jäädes hinnas ikka kõvasti allpoole kui OEM.
Osadel auto(moto kohta ei tea) tootjatel on näiteks selline eriline kiiks,et tehasest tulevad osad(näit piduri klotsid)on ühe märgistusega ja ostes esindusest OEM klotsid on neil väike tähistuse erinevus.Võimalik,et ka väikesed erinevused materjalis.

Siiani ei suuda mina endale selgeks teha ,miks osta mitmesaja € eest sidevahend,kui sellega pole suurt midagi peale hakata(puudub vabalevi ja võimalus teel kohatud ratturitega suhelda) ja ka muidu on see BT levi kehvake. Siin ajab küll asja ära odav hiinakas,mis töötab nüüd juba üle 2 aasta tõrgeteta ja seljakotiga suhtlemiseks ning telefoniga ühendamiseks igati OK.

Sõidu varustuse(riietuse siis) kohapealt on asi vist täna nii laialivalguv,et mis ühe jaoks on jura,ei pruugi seda teise jaoks olla jne.Tootjaid on maailmas sadu ja ilmselt on ka vajadused jube erinevad.Ise olen seda meelt,et riie ja saabas peab olema mugav ja mitte palav,sest sõidan ikka sooja ilmaga eelkõige.Ei saa aru nahkkombes,põlveni plastikust saapas linnavahel kulgejatest.

Kiivritega on minu jaoks asi lihtne,peab vastama nõuetele ja peas mugav olema.Olles viimase 7-8 aasta jooksul omanud 5-6-e erinevat ja eri hinna klassist kiivrit,siis olen rohkem kui kindel,et kallim hind ei ole alati tagatiseks,et kiiver on samavõrra parem,kui palju odavam kiiver.Tänane kiiver mille nö letihind on umbes 300+ ja eelmine mille letikas oli 150+ , on suht samaväärsed kiivrid. Kui see kallim peaks justkui arvustuste alusel vaiksemate kiivrite klassi kuuluma ja eelmine olevat lärmaks,siis vahe on väga väike ehk olematu kallima kasuks.
Viimane vahetus toimus meil tegelikult ainult selleks,et naisele oli tema kiiver suts suur ja sai talle ostetud XXS kiiver ,mida just paljud ei tooda ning samas võtsin ka siis endale samasuguse.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 142
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #8 Postitas morse » 17 Aug 2017, 15:06

urmas66 kirjutas:Kiivritega on minu jaoks asi lihtne,peab vastama nõuetele ja peas mugav olema.Olles viimase 7-8 aasta jooksul omanud 5-6-e erinevat ja eri hinna klassist kiivrit,siis olen rohkem kui kindel,et kallim hind ei ole alati tagatiseks,et kiiver on samavõrra parem,kui palju odavam kiiver.Tänane kiiver mille nö letihind on umbes 300+ ja eelmine mille letikas oli 150+ , on suht samaväärsed kiivrid. Kui see kallim peaks justkui arvustuste alusel vaiksemate kiivrite klassi kuuluma ja eelmine olevat lärmaks,siis vahe on väga väike ehk olematu kallima kasuks.


Maci foorumiergutus on nagu eeter karbussi. Laginaga käima!

Mu kogemused kiivritega on sarnased ja tulemuste osaga ei ole ÜLDSE nõus! :-||| :-||| :-||| :-|||

Kahjuks pole aega pikemalt kirjutada aga annan närimiseks teemad:
    Kiiver, mis on sama vaikne nagu teised kõrvatroppidega (näit. Schubert S1 pro)
    Kiivri kesta tugevus (Arai, Shoei jne jne) VS pehme kestaga kiiver (soodsamad kiivrid)
    Kulumiskindlus
    Mugavus (minuarust on selgelt kallid kiivrid mugavamad)
:-||| :-||| :-||| :-||| :-|||

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #9 Postitas will111 » 17 Aug 2017, 15:11

"Mootori, piduri jms detailid on tõesti sellised mida mingist tundmatust kohast osta ei julge"

mis see koht detaili juures loeb või mida see muudab, kes antud detaili müüb? kui täpselt sama tükk on müügil "tundmatus kohas x" ja kuskil teises, sinu jaoks tuntud kohas, hinnavahega 30% kas siis sealt viimasest saad parema tüki selle tõttu, et koht on tuntud?

ise otsisin/tellisin paar kuud tagasi tagarehvi, esmalt tegin kindlaks, milliseid või õigemini millise hulga rehvide seast ma midagi ära ostma peaksin. kuna see oli suhteliselt väike hulk siis tuli leida kust võiks saada sellest valikust parimat ja samas võiks ju ka parima või siis enamvähem parima hinnaga. otsustasin lõpuks tellida mingist suht tundmatust netidiileri poest...mingi välismaine asi kuskil hispaanias vist. esimene emo oli küll negatiivne kui vennad kirjutavad, et nemad pole üle kantud raha kätte saanud ja seega rehvi teele ei pane, aga lõpuks (mitte nüüd ka eriti pika ootamise peale) sain ikkagi asja ilusti kätte just selle hea hinnaga ja on hea rehv ka. ütleks, et igati mõistlik kokkuhoid oli. eestis vist ~50euri kallim sama rehv ja poleks ka loast võtta olnud. midagi väga sõitmata ka ei jäänud sest see ratas pole nagunii tänaval sõitmiseks mõeldud ja senikaua olid all krossirattad :D

kuluosade puhul, mille peale enam erilisi summasid lihtsalt mingi märgi pärast laduda ei viitsi on õlid ja vedelikud. eriti tänavarataste puhul, mille peal ei ole võistlusmootor. ei ole sinna vaja tingimata 10w60 kõige kallimat täissünti, ei ole sinna vaja extraspecial kusekollast jahutusvedelikku ega mootorratta märgiga pidurivedelikku. makes no effin difference whatsoever.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #10 Postitas urmas66 » 17 Aug 2017, 15:44

will111 kirjutas:.....kuluosade puhul, mille peale enam erilisi summasid lihtsalt mingi märgi pärast laduda ei viitsi on õlid ja vedelikud. eriti tänavarataste puhul, mille peal ei ole võistlusmootor. ei ole sinna vaja tingimata 10w60 kõige kallimat täissünti, ei ole sinna vaja extraspecial kusekollast jahutusvedelikku ega mootorratta märgiga pidurivedelikku. makes no effin difference whatsoever.


Väga nõus ja vanematele ratastele mingi kallima über õli sissevalamine võib pigem kahju kui kasu olla.
Minu rattale on ette nähtud 10W40 semisünt õli ja kord sai sõbra käest võetud vist 5W30 täisünti millega ta ise sõidab,aga mul hakkas ratas kohesellega õli võtma.Pannes õige õli sisse ei võta ratas ka enam õli.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #11 Postitas Madlobster » 17 Aug 2017, 15:54

Tsiklile ostan kõige kõige. Kokku hoian peldikupaberi pealt :)
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #12 Postitas Tsikkelröövel » 17 Aug 2017, 16:16

No see on selline.... nojah, vaidlus. Tegelikult sõltub lihtsalt, mida sa selle rattaga teed. Võidu sõidad või oled muidu raske gaasikäega, siis võiks jah ehk kriitilisi osi üle keskmise vaadata. Kui oled rahulik ja kogenud sõitja, siis kärab ka lihtsalt normaalse kvaliteediga kola. Mu ratta originaalrehvid maksid vähemalt 2 aasta eest 150.- (see oli soodushind, netist. Eestis koha peal 200.-). Tellisin, aga need ei jõudnud enne Itaalia-matka kohale, siis ostsin ette mingi 80 euro tuuris rehvi, taha sai aga üldse miski Mitase pool-enduuro rehv, maksis pealt 30 eurot. Veidi lärmab, ja vajas rohkem tasakaaluvihte, aga kannatab kruusa. Pidamine on selline keskpärane, kurvis alla keskmise..... samas 10 000 sõitnud ja sõidab veel. No paar korda on kurvis jõnksatanud, no ja siis? Kui tead, mis sul all on ja kiirusehull ei ole, siis toimib. Nagu sõitsime naisega 2013 originaalidega Alpidesse, nii sõitsime 2015 nende juustudega ka Itaaliasse. Ei saanud küll aru, et midagi probleemsem oleks. Kahekesi rattal + 3 kohvrit ja lisakott. Läbisime nii Austria Alpid kui ka Itaalias Stelvio ja mingid sama kõrged kurud veel (3 tk 1 päevaga). Just ei veninud, aga hullu ka ei pannud, jalaraua mahapanekuni pidasid küll, aga sellel rattal muidugi pole selle mahapanek raske koormaga ka eriline pingutus. Pigem andis tunda retro ratta terastoru-raami ebapiisav jäikus jõuga võetud kurvides. Kiiver.... Caberg kärab küll. Olnud ka mingi kallim junn, kui 2013 käisin, aga sellel tuli pikal sõidul soolikaid välja lasta, vastasel korral tappis peavalu: inimeste pead on erinevad, st olgu odavam, aga peaasi, et mugavam. Vaadake, kukkumine ei ole eesmärk omaette, ehkki sellega tuleb arvestada. Üldiselt, kunagi arvasin ka, et see on ajaküsimus. Tegelikult sõltub aga see, kas paned kolksu või ei, hoopis sellest, mis sul pea sees on ja kuidas sõidad. Et tüli ei tekiks, siis sportlike sõitjate juttu ma ei vaidlusta - kui ikka tuleb riskida, siis ikka juhtub. Kuluosade kulumisest - ma pole just virk ketti määrima, aga on kestnud 30 000. Järgmine aasta vahetan välja. Miski DID kärab küll. Ja panen lukuga keti, sest see ratas üle 200 sisse ei võta. Samal põhjusel ei osta "viimase peal" rehve. Klotsid... kui mõtlen, siis viimase 30 000 km jooksul ei tule meelde ühtki hädapidurdust... üks siiski, kusagil Austrias kiirteel jäin 140 peal sanga tukkuma, pagan ma ei suuda kiirteid sõita, seal tuleb alati metsik uni. Ees pidurdati ja kui naine tagant hakkas rusikaga makku laduma, siis küll pidurdasin hoolega, sest valus oli. Ja ta ütles mulle ka pahasti. Minu meelest lausa ropusti. Aga öelda tahan, et tavasõidus teevad keskmise klassi klotsid oma töö ära. Ja nagu kukkumine, nii ei ole ka millelegi otsasõit kohustuslikus nimekirjas. St pidage parajust, kokkuhoiu ja koonerdamise vahele jääb palju kõlblikku, samas üledimensioneerimine on minu meelest pigem naeruväärne.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 104
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #13 Postitas Krl » 17 Aug 2017, 16:27

Madlobster kirjutas:Tsiklile ostan kõige kõige. Kokku hoian peldikupaberi pealt :)


Vana liivapaberi saab seal ära kasutada.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1005
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #14 Postitas Maaks » 17 Aug 2017, 16:31

On keegi enda kulutusi üldse analüüsinud, et millele kõige rohkem kulub!
Mina olen ja seoses sellega ei näe mitte mingit mõtet otsida taga mingeid 2x odavamaid pidurikettaid kui neid kulub aastas umbes 0,1 tk :-)
Minu viimase 5-e aasta statistika: rehvid 550€, varuosad 250€ (50% ostetud igaks juhuks ja seni paigaldamata), hooldus 380€, kindlustus 150€. Viimase valin kõige-kõige odavama. Rehvid valin muidugi keskmisest natuke paremad - sealt ei soovi säästa. Aga kui tekib vajadus, siis hooldustelt saaks ise tehes ~60% maha arvata.
Aga pöhiline kuluartikkel - 1200€ bensiin :mrgreen: Võrdluseks kõik motikaga seotud kulutused kokku ~2800€/5aastat/17,5kkm (garaaži üüri ei hakka lisama - liialt traumeeriv :lol: )
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #15 Postitas urmas66 » 17 Aug 2017, 16:38

Tsikkelröövel kirjutas:.... samas üledimensioneerimine on minu meelest pigem naeruväärne.


Minu meelest ka ,aga meil kahjuks jube levinud ja seda mitte ainult motonduses.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #16 Postitas will111 » 17 Aug 2017, 17:37

Maaks, mingi aeg tagasi mul oli üks ratas, millele põhimõtteliselt oleks pidanud panema uued kettad ette (just kettad, mitte 1 ketta...siin näed juba 2kordne vahe). Mitte isegi otseselt ketta pinna liigse kulumise pärast, kuigi ega seal ka enam palju võtta polnud, aga lihtsalt vaheseibid olid omadega läbi. Noh ma uurisin mis need varuosad siis maksavad. Alla 200 ei olnudki midagi võimalik saada, ja need olid need nö. odavad kuskilt hiinast...orikate eest taheti loomulikult veel rohkem, aga ei mäleta täpselt kui palju. Ratas ise maksis ostes 1500 euri.
Et noh, suht oleneb ikka see varuosadele kulutatud summade võrdlus, kui sa ütled, et sina oled üldse kokku kulutanud 250 euri ja sellest poolt ei ole isegi paigaldanud. Minul kulus selle sama ratta puhul raha peamiselt veosüsteemi ja rehvide peale. Õli ja filtreid ma tegelikult ei loe varuosade ega isegi mitte hoolduse alla, see on sama nagu bensiini on vaja sõitmiseks paaki kallata, nii on vaja ka õli vahetada.

Rehvide osas minumeelest röövel kirjutas väga õigesti. Palju ostetakse ikka hullult kõva top level kummi omale alla, aga täpselt samamoodi saaks hakkama enamus juhtudel palju väiksema investeeringuga.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 104
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #17 Postitas Krl » 17 Aug 2017, 17:46

Varuosadele kulutatud summat tasub ratta ostuhinnaga võrrelda ainult siis, kui mingit räime müügiks putitatakse.
Muul juhul, kui vähegi vaba raha on, siis võik ju sügavalt savi olla, palju kulus, et korras rattaga hea sõita oleks.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1118
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #18 Postitas ranel » 17 Aug 2017, 18:40

will111 kirjutas: Palju ostetakse ikka hullult kõva top level kummi omale alla, aga täpselt samamoodi saaks hakkama enamus juhtudel palju väiksema investeeringuga.

Rehvil ja rehvil on suur vahe. Smashil olen ära põletanud umbes ~16 rehvi. Üks mingi dunlopi rehv oli aga ulme. Nimi ei tule hetkel meelde, aga sel hetkel google näitas, et oli mingi päris kalli otsa rehv. Esiteks hakkas see mul esiratast edasi vedama selle asemel, et suitsema ning korra plaksuga lahti lastes lõi hoopis siduri libisema, mitte rehvi. Mitte ühegi teise rehviga pole sellist nalja veel põletades olnud.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 923
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #19 Postitas M.T. » 17 Aug 2017, 19:21

Tea kas nüüd rehvipõletamise tulemused on just need, mis näitavad rehvi omadusi. Kuidas see vihmas või kruusal sõidu omadusi kajastab? :roll:
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4177
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se+650ccm
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #20 Postitas yeekim » 17 Aug 2017, 20:04

M.T. kirjutas:Tea kas nüüd rehvipõletamise tulemused on just need, mis näitavad rehvi omadusi. Kuidas see vihmas või kruusal sõidu omadusi kajastab? :roll:


"Põletab" kruusal rehvi siis :D
Ei pea mingeid totakaid kilomeetreid koguma ja väärtusliku aega raiskama- saab asja kohapeal ja loetud minutitega tehtud.
Vihmatestiks siis mingit suuremat vanni vaja, kuhu tsikkel sisse mahub :roll:

edu
Teen saiast sitta!

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #21 Postitas will111 » 17 Aug 2017, 20:32

nagu keegi juba ennegi mainis siis rehvil ja rehvil tõesti suur vahe, rehve tehaksegi täiesti teadlikult ja tahtlikult hästi erinevaid. ühed töötavad hästi peaaegu külmalt, teised töötavad hästi vaid suht kuumalt. ühed peavad hästi märjal ja teised veel paremini kuival. aga sellist, mis on parim igalpool, sealhulgas veel ringrajal ja rehvipõletuseks ka, ei ole olemas.
lihtsalt kallima rehvi ostnu tõenäoliselt 9l juhul 10st arvab, et tal on nüüd mitte ainult parem rehv, vaid ka parem pidamine IGAS asendis, iga ilmaga. ma ütleks, et enamasti on see vale. sel kallima rehvi ostnul on üldjuhul parem pidamine mingites teatud tingimustes, aga in real life ta võibolla ei sõidagi kunagi selle rehviga nendes tingimustes ja sellisel moel, et nimetud paremast pidamisest kasu lõigata.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 706
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #22 Postitas Ardilla » 17 Aug 2017, 21:17

Mina oskan rääkida vaid enda isiklikest põhimõtetest.

Rehvid:

Rehvid peavad olema head. Praktika on näidanud, et igasugune Maxise laadne kõnts ei sobi kuskile olen oma silmaga näinud kudas ta ribadeks mõraneb. Rehvide valikul (mis oleneb väga selgelt sõidukist) lähtun printsiibist, et rehv peab olema korralik. 5 + a rehv, isegi kui tal on veel mustrit läheb mul nurka. Kui rehv on kantis, läheb nurka. Gixeril ei aja taga kilomeetreid vaid konkreetselt pidavust, olgu siis 5000 km-i 10 000 km-i asemel aga rehv peab pidama. Hetkel on all Dunlop Sportsmax 2 hed. Täitsa hea pidavusega rehvid. Kuna sõidan valdavalt kuiva ja selell rehvil on head pdiavus omadused siis saidki need alla valitud, alternatiivina kaalusin qualifaierit võo Mishu pilot midagi aga hind oli Dunlopil väga hea ja siis sai nee võetud. VZR-ile läks hetkel Mezeler-i maraton ultra, eks näis kudas ta vastu peab aga praegu väga ok. Mis on moraal. Rehv on see mis mind teel hoiab ja ma ei taha, et see mind alt veaks. Olen kanti sõidetud rehvi ja oma puudulike kogemuste pärast ennast külili pidurdanud + siis näinud neid maxiseid mis punktist a punkti b sõites ära mõranevad. Ning lisaks ka kogemus, peale seda kui Pirelli Diablo Stradad alt viskasin ning Dunlopi sportsmaxid alla lükkasin muutus ratta juhitavus pea 80%. Hoopis teine ratas kohe.

Kuluosad:

Kuna nii naljakas kui see ka ei ole aga OEM jupid ei ole Aftermarket juppidest tihtipeale kallimad, siis tihti lähen lihtsalt Ramosse ja tellin sealt. Variant 2, loen tagasisidet ning võtan juppe poodidest mida rahvas usaldab: Streetmoto, Motodepoo näiteks. Ma lihtsalt ei ole piisavalt rikas, et kaks korda ühte ja sama asja osta.
Üritan säilitada common sencet. Samas kettad olid 100 euri odavamad Streetmotos kevade soodukaga. Siis ei jäänud valikut :) Olen nendega rahul. Muide ma jälgin alesid. Tithi saab aledega väga head jupid odavate juppide hindadega.

Georg kirjutas kõrgemal selle kohta väga ilusti.

Odavad asjad e-bayst onennast tihti tõestanud negatiivselt ning olen pöördunud tagasi OEMi või OEM-i hinnaklassi juurde. Näiteks heeblid. E-bay ilusad heeblid vedevad mul garaazhis, sest nad ei ole mugavad. OEM-id on palju ergonoomilisemad. Las siis vedelevad, tagavaruks. Või äkki teen mõnele normaalsele tsiklistile kingituse, kellel on vajadus, aga majanduslikult ei võimalda. Näiteks toetan mõnda tudengit heeblitega :D

Ei julge endale panna alla Hiina afteka tuunikaid mis on otseselt seotud sõiduomadustega. Näiteks 20 eurist rooliamorti. Ei taha kohe mõeldagi mis saab kui see peaks mingil põhjusel kinni kiiluma. Sama käib ka slaiderite kohta, millel on pandud kaasa vale klassi poldid. Või sumps mis põleb seest välja heleda leegiga :D


Oelen võtnud endale suuna ja põhimõtte, et ratas peab olema tehniliselt ohutu ja ergonoomiline. Seda kahjuks ma ei saa tagada liiga odavate juppidega. Mitte, et ma siin nüüd tahan ennast kudiagi kiita, et kui tubli ja rikas ma olen, ei mitte seda(kaugeltki mitte, paljude asjade jaoks ma pean kogu talve koguma, et enne hoooaja algust vahetatud saaks) vaid minu sõnum on hoopis see, et ma ei taha kaks korda maksta :D või viga saada. Pealegi kui OEM jupp maksab sama palju siis võtan selle, sest ta on inseneride poolt sellele rattale ette nähtud. Siin ei räägi ma kindlasti mitte performence või tuuning ratastest. Vaid konkreetselt enda igapäeva põhimõtetest. Samuti ei lase ma asjadel elade viimase piirini, vaid pigem üritan ennetada ülekulumist. Sõit peab olema nauditav. Lisaks on mul see obsessive compulsive desorder :D
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, RMZ450, mägikas
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #23 Postitas zorten22 » 17 Aug 2017, 23:03

Oijah. Tüüpiline teema, kus kontorihipsterid taaskord üledimensioneerivad. Üldiselt võiks investeerida kainesse mõistusesse.
...

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #24 Postitas will111 » 17 Aug 2017, 23:07

Mis diablo stradal siis täpsemalt viga oli? Väide, et ratta juhitavus muutus 80% on intrigeeriv, aga mismoodi see HIIGELSUUR juhitavuse paranemine täpsemalt end väljendas? Või siis teistpidi, et mis on need konkreetsed niivõrd suured puudujäägid strada'l, mille tõttu sportmax sedavõrd parem on?

Ühel just ostetud rattal on ees see strada all. Asfaltil olen sõitnud natuke, ka päris agressiivselt. Midagi ette heita ei ole, ainuke asi mis selgelt nõrgaks jääb on ratta esiamordi performance. Kindel, et sul näiteks ühes rehvivahetusega ei keeratud kuskil shopis esiamorti paika? :D
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1118
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #25 Postitas ranel » 17 Aug 2017, 23:20

Ardilla kirjutas: Praktika on näidanud, et igasugune Maxise laadne kõnts ei sobi kuskile olen oma silmaga näinud kudas ta ribadeks mõraneb.

Kelle praktika? :D

Pilt 1min tagasi enda ratta alt garaažist. Olen üks viimaseid hooaja lõpetajaid ning üks esimese alustajaid tavaliselt.

Pilt


Nende samade rehvidega tegin eelmine aasta suht ränka pidurdamist veel Motohundi vigursõidul, kus viimane osa katsest oli suurel kiirusel kastis seisma jäämine. Võibolla kusagil on veel isegi pilte/videosid sellest. Lõpus oli seisma jäädes oli suht karm inerts, mis hakkas ratast külje peale suruma seisma jäänult. Rinkameeste jaoks ilmselt lahja, kuid igapäeva sõiduks on sellest Maxxisest enam kui küll.

http://www.racetecresults.com/Results.a ... 3045&EId=3

Ajatabelist leiab üles vastu minu nime järgi. All siis kirutud maxxise rehvid ja seesama ratas piinles veel sel hetkel karpaprobleemide käes. Näiteks sirgel oli kohvritega africa twinist aeglasem. Kui maxxis oleks tõesti nii kehv nagu siin eelpool jutt, siis see aeg tabelis poleks ju kuidagi loogiline.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

jaan mmc
Postitusi: 235
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #26 Postitas jaan mmc » 17 Aug 2017, 23:37

yeekim kirjutas:Ei tasu nüüd üle ka pingutada.
Enda tsiklitel olen ka Hiinast tellitud klotse kasutanud ja "appi, ma ei saa pidama" momenti pole küll kohanud. OK, rinkale nendega ei roniks ....
Üldse on kogu tsiklindus üks suur "ülemaksmine"- võtame kasvõi nendesamuste piduriklotside hinna: pole teisi materjali poolest ollagi aga maksavad u.2X rohkem, kui sõiduauto omad. Ja ma ei usu, et tsiklile kosmosetehnoloogia materjale pannakse!
Sama õlifiltrid jmt.

edukat saagimist


Mitte saagimist vaid harimist.
Sa ei leia, et nn. tükihinda mõjutab selle tootmis/müügimaht. Ei tasu võrrelda Africa Twini ja Accordi varuosade hinda kaalu alusel, kui mõlemile tuleb toota ligikaudu samakallid tootmisliinid aga üks teenib end tasa 5, teine 1 aastaga.
Lisaks mõjutavad tüki hinda erinevad nüansid toote omadustes, mille peale paljud unes ka ei tule. Too sama piduriklots võib olla 90% klotsi nime vääriline aga juhtudel, kui see sööb ketta triibuliseks, kuumeneb ülekeskmise näiteks peale jäädes ja käitub ettearvamatult, hõõrdkate eemaldub metallplaadist peale talvist seismist, toimib ettearvamatult kombineerituna esihargi õliga, või ulub pidurdusel jne. siis vat selle 10% olukordade vältimisvõime eristabki head, halvast. 96 a. Civiku originaal osa esiklotside keskmine eluiga oli 80 000 km. mitte ükski järelturu klots ei kündi sellise (tähelepanu) KOKKUHOITUD efektiivsuseni, tagades seejuures heal tasemel muud näitajad.
Õlifiltril ja õlifiltril on ka piisavalt suur kvaliteedi vahe nt. paigaldasin ma mõned aastad tootja X õlifiltreid kuni saabus talvehommik ja 30 kraadi külma, siis selgus, et mul oli õnne, et kellelgi u. 30 kliendist ei läinud tol ainsal hommikul millesarnast polnud u. 5 a. olnud, mootor kokku. Filtrite tihendid hakkasid nimelt räigelt lekkima (siinjuures pole vaja mulle õli paksenemisest vms. rääkima hakata). Lisame siia veel võimaluse et sellise filtriga masin mõjub teel "õlilaoturina" ja saame lisaks materiaalsele muidki, päris ebameeldivaid stsenaariume.

Resursipuudus on mõistetav ja omast käest teada nähtus aga rääkida, et ühe või ka kahe X toote klotside alusel on kõik sama hinnaklassi tooted täiesti samaväärsed originaalosale, on üldistamine. Aga mõned mängivad vene ruletti ja ei kurda :)

Puudutaks veel teemat - ega sõidukite tootjad kaugeltki kõike ise tooda. Jah ei tooda aga nad on allhankijate jaoks kliendid, kellele toodetu vaadatakse luubiga üle ja seadistatakse liinid enne partii tootmist. Seda ei pruugita kaugeltki teha selle toodanguga, mis saadetakse mööda ilma ükshaaval laiali. Sõidukitootja peab arvestama võialusega, et varuosadeks minevad detailid paigaldatakse diilerite juures ja antakse tööle garantii. Suvalise tootja jupi ostnu saab probleemide puhul alati lukseppa süüdistada ja ei tule võibolla selle pealegi, et osal ja osal on vahe. Ala : mis sa kurat tegid, et klotsid vilistavad, ära tule mulle rääkima, et ma vilega klotsid ostsin jne. :mrgreen:
Ja veel, nagu Urmas nii ka mina orjenteerun pisut asjades millest ma midagi tean ja nii ma ka ostan originaal osade kvaliteediga aga mingil põhjusel kättesaadavamaid osi. Või ka eraldi osi, mida tootja ei pakugi (nt. kõrgsurvepumba osad) Nt. laagreid, kaelustihendeid jne. Aga ma siis ka tean mida ma ostan, mitte ei tuleta seda seisukohta mõne ostetud eksemplari pealt.
Viimati muutis jaan mmc, 18 Aug 2017, 00:15, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 652
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Aprilia Tuono V4R APRC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #27 Postitas Andrea » 17 Aug 2017, 23:57

Päris oluline on kontekst. See, mis üks mees peab üpris agressiivseks pidurdamiseks või kiirenduseks, ei pruugi teise mehe jaoks olla midagi muud kui tavaline argipäev. Kõik oleneb sõidustiilist ja oleneb rattast. Rehvidest rääkides - rahulikud mehed pangu alla ja külge mida iganes. Äkilisemad tegelased pangu korralikud rehvid, kuna need reaalselt ka töötavad sinu kasuks. Näiteks omad Superduke 1290R ja paned mingid suvalised sussid alla sinna - täiesti raiskamine, ratas on sõidetamatu. Nt Aprilia Tuono V4 1100 Factory jms rattad tulevad juba tehasest Supercorsadega ning seda põhjusega. Muu keskpärane kraam lihtsalt ei suuda seda jõudu maha panna. Olenevalt rattast võiks seega rehvid valida. Tegelikult on sama ka kuluosadega. Lähtudes mõistlikuse põhimõttest, saab enamik tegelasi kenasti hakkama täiesti keskpärase kraamiga. Piduriklotside ja ketaste teemal ei saa kaasa rääkida, kuna pole kunagi pidanud neid vahetama. Ketti olen vahetanud ning sõidustiili arvestades palusin kõige kangema keti, mida kaupmehel pakkuda oli. Isiklikult valin pidamise järgi rehvi ning eluea poolest ei panusta nagunii rohkem kui 3000km ühele tagarehvile ning 6000km esirehvile. Seega paremal päeval läheb alla Rosso III ning veel paremal Pirelli Supercorsa või Dunlop GP Racer D212. Igasugused shorty hiina ebay huinja heeblid laidan samuti maha, täiesti pornograafia. Tõele ei prentendeeri, lihtsalt minu 2c.
Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #28 Postitas jkristjan » 18 Aug 2017, 09:05

Mina arvan, et võiks järgida tootja soovitatud hooldusintervalle ja materjale. Ei vaheta iga kuu õli, ei õlita ketti iga tankimisega, ei pane rehvidesse lämmastikku, ei tangi 95 asemel 98, ei osta mingeid ulme rehve mille turundusmaterjalid lubavad sita peal paremat pidamist kui "tavalise rehviga" kuival asfaldil, jne.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

indumen
Toetajaliige
Postitusi: 717
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #29 Postitas indumen » 18 Aug 2017, 09:17

Pealkirjast lähtudes.
Koonerdamine on see kui sul raha on, aga lihtsalt oled loll ja ostad oem klotsi asemel 10x odavama ebay junni.
Kokkuhoid pigem see, et kui päris puuga seljas pole eurosid, siis otsid/uurid/leiad inimliku summa eest töötava jupi, mis ei kuulu äärmustesse, nagu rinka sõit või kiirendamine või ümbermaailmareis

On olnud endalgi aegu kus autol ja tsiklil riie välja kulub rehvidel, praegu enam naljalt alla tehnikamaailma testide esikolmiku ei vaata jne jne jne lihtsalt elu on selline. Koonerdamist ei salli, aga kokkuhoid pole häbiasi.

Viimased kümme aastat olen lähtunud isa õpetusest. Ma ei ole nii rikas, et osta odavat asja (mis 90% juhtudest tuleb uuesti osta, või garantiiga vaielda vms)
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #30 Postitas urmas66 » 18 Aug 2017, 12:06

Spoiler:
ranel kirjutas:
Ardilla kirjutas: Praktika on näidanud, et igasugune Maxise laadne kõnts ei sobi kuskile olen oma silmaga näinud kudas ta ribadeks mõraneb.

Kelle praktika? :D

Pilt 1min tagasi enda ratta alt garaažist. Olen üks viimaseid hooaja lõpetajaid ning üks esimese alustajaid tavaliselt.
Nende samade rehvidega tegin eelmine aasta suht ränka pidurdamist veel Motohundi vigursõidul, kus viimane osa katsest oli suurel kiirusel kastis seisma jäämine. Võibolla kusagil on veel isegi pilte/videosid sellest. Lõpus oli seisma jäädes oli suht karm inerts, mis hakkas ratast külje peale suruma seisma jäänult. Rinkameeste jaoks ilmselt lahja, kuid igapäeva sõiduks on sellest Maxxisest enam kui küll.

http://www.racetecresults.com/Results.a ... 3045&EId=3

Ajatabelist leiab üles vastu minu nime järgi. All siis kirutud maxxise rehvid ja seesama ratas piinles veel sel hetkel karpaprobleemide käes. Näiteks sirgel oli kohvritega africa twinist aeglasem. Kui maxxis oleks tõesti nii kehv nagu siin eelpool jutt, siis see aeg tabelis poleks ju kuidagi loogiline.

[/quote]


Ma ei tahaks ka seda, väga kehva ühe hooajaga ära mureneva rehvi juttu, nagu uskuda.Endal küll pole selle firma toodangut all,aga hankisin kevadel noorele kolleegile Mini Cooperile Maxise rehvid 18" 35 profiiiliga,laiust ei mäleta.Ma ütleks ,et need rehvid on igati korraliku pidamisega(olen ise proovinud) ja lisaks ka nii madal rehvi kohta suht vaiksed.Ühel tuttaval on tsikli all ka Maxxised ja eelmise aasta sõitis ta ära probleemideta. Võin küll eksida,aga kas Maxxis pole ka mingi suure rehvi brändi omanduses?

Aga üldiselt on asjatundmatul rehvides tänapäeval suht keeruline orienteeruda,sest suured tootjad on teinud palju nö alambrände ja ei maini kuskil kelle omanduses see asi reaalselt on.
Näiteks kasutan mina oma pere vähem sõitvate autode all suvekatena Nangkangi rehve ja seda ilma igasugu kartuseta juba aastaid,sest tegemist Goodyearile kuuluva ettevõttega,mis toodab rehve Taiwanis.Kasutatakse emafirma tehnoloogiat ja kvaliteedi kontrolli ,aga rehvid maksavad üle poole vähem.Kummisegu on neil ka igati korralik ja müratase eeskujulik.Lisaks tean,et Goodyeari eelmiste põlvkondade rehve,saabveel ka nime alt Kelly.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist