Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 295
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #1 Postitas Loadära » 12 Nov 2017, 03:03

Ahoi,

kuna otsing ei toetanud teema "rumalad küsimused" leidmist ( sõna rumal liiga paljuesinev vms...), siis küsin siin:

kas Husaberg Fe (sissepritsega!) isendi paagis sees, peale pumpa, peab olema justnimelt Mahle filter koodiga KL97... või võiks seda asendada ka suvalisest autopoest leitud, lihtsalt sarnaste välismõõtudega "poola" universaalfiltriga? välja näeb selline siis:
IMG_20171111_210425.jpg


NB! Et ennetada süüdistusi vales kohas säästmises, siis asi polegi hetkel vast niiväga rahas ( 10-25€ erinevates netipoodides... mis küll pealtnäha tavalise plastfiltri on ka siiski juba üsna arvestatav hind), kuivõrd selles, et asi juba kord laiali, aga on pühapäev ja peale bensukate ja paari autopudinate poe midagi lahti pole...


Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 716
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 214 korda

Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #2 Postitas Madlobster » 12 Nov 2017, 09:15

Ei näe põhjust miks ei võiks
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #3 Postitas ranel » 12 Nov 2017, 12:56

Spoiler:
Loadära kirjutas:Ahoi,

kuna otsing ei toetanud teema "rumalad küsimused" leidmist ( sõna rumal liiga paljuesinev vms...), siis küsin siin:

kas Husaberg Fe (sissepritsega!) isendi paagis sees, peale pumpa, peab olema justnimelt Mahle filter koodiga KL97... või võiks seda asendada ka suvalisest autopoest leitud, lihtsalt sarnaste välismõõtudega "poola" universaalfiltriga? välja näeb selline siis:
IMG_20171111_210425.jpg

NB! Et ennetada süüdistusi vales kohas säästmises, siis asi polegi hetkel vast niiväga rahas ( 10-25€ erinevates netipoodides... mis küll pealtnäha tavalise plastfiltri on ka siiski juba üsna arvestatav hind), kuivõrd selles, et asi juba kord laiali, aga on pühapäev ja peale bensukate ja paari autopudinate poe midagi lahti pole...

Kunagi ammu panin oma rattale lisafiltri just mingi suvalise bensuka oma. Tulemus oli see, et ratas hakkas nälga jääma. Kui ära võtsin, oli ratas nagu ära paranenud.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 295
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #4 Postitas Loadära » 12 Nov 2017, 19:41

Küsisin, kuna mul on varasematest aegadest nagu selline "alateadlik" seos kuidagi kinnistunud, et sellised läbipaistvates plastkehas minifiltrid on justkui ainult karbuutormasinate teema, ehk siis pigem vabavoolu jaoks arvestatud. Seega pelgangi pisut, et äkki 3bar selga surudes läheb see sisu seal sees kuidagi liikvele, või hakkab korpus lekkima vms? Lisaks kuskil väljamaa foorumis aeti veel mingit tarka juttu erinevatest läbilaskevõimetest mikronites...no stiilis, et pange ikka mingi värskema KTMi oma, et seal 10mikroni asemel 20vms ( hetkel küll seda teemat enam üles ei leidnud, seega vabandused, kui numbrid suurusjärk nihkes...)?
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #5 Postitas urmas66 » 12 Nov 2017, 20:14

Pole küll endal seda vaja läinud,aga kas mingit diisli filtrit metall sisuga pole sellisel juhul kasutatud? Siin Foorumis oli ka sellest kunagi midagi jutuks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 1697
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #6 Postitas will111 » 12 Nov 2017, 20:16

pakuks, et puhas proovimise asi. aga eks filtri läbilaskvus on siiski täiesti reaalne ja määrav parameeter antud juhul. sa võid seda ju muidugi katsetada (kui on võimalik). vaatad palju pump ajaühikus lööb ilma filtrita ja siis mingi poola filtriga. ja vana mahla filtriga ka. tulemustest teed omad järeldused.
aga need õhukese plastikkorpusega läbipaistvad karbussmootori filtrid ei pruugi tõesti 3 bar kannatada. ilmselt seda vähem, mida suurem on seal filtris nö. pingelang, ja veel omakorda seda vähem, mida rohkem filter ise umbe jääb.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #7 Postitas ranel » 12 Nov 2017, 22:01

Loadära kirjutas:Küsisin, kuna mul on varasematest aegadest nagu selline "alateadlik" seos kuidagi kinnistunud, et sellised läbipaistvates plastkehas minifiltrid on justkui ainult karbuutormasinate teema, ehk siis pigem vabavoolu jaoks arvestatud. Seega pelgangi pisut, et äkki 3bar selga surudes läheb see sisu seal sees kuidagi liikvele, või hakkab korpus lekkima vms? Lisaks kuskil väljamaa foorumis aeti veel mingit tarka juttu erinevatest läbilaskevõimetest mikronites...no stiilis, et pange ikka mingi värskema KTMi oma, et seal 10mikroni asemel 20vms ( hetkel küll seda teemat enam üles ei leidnud, seega vabandused, kui numbrid suurusjärk nihkes...)?

Ma ise lähtuks sellest põhimõttest, et pane see, mis endale õigem tundub või kui kahtled, siis tee nii nagu tehas ette näeb. Sul on ju reaalselt vana filter näpus ja saad kõige paremini võrrelda.
. Kui suvaline foormlane jagab siin soovitusi, mis tema arvates võiks sobida, siis kehva nõu andes hiljem pole ta rahapakiga lehvitamas, et maksan tagajärjed kinni.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1147
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #8 Postitas pühak » 12 Nov 2017, 23:04

Mul väikese suvalise bentsufiltriga on auto ka nälga jäänud. Nüüd, kui neid kasutan, läheb alati suur torbik. Tsiklil paagi all selline juba paar aastat olnud, võrreldes endisega vahet pole, annab bentsu kätte küll. Paadimootori vooliku otsas ka samasugust kasutanud, vana kahetaktine jaksab läbi selle sõela õliga segatud bentsu liigagi kiiresti tõmmata, paak saab täisgaasiga sõites kole kähku tühjaks. :D
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

will111
Postitusi: 1697
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #9 Postitas will111 » 12 Nov 2017, 23:36

eks nende filtritega nii ongi, et kõik on bueno täpselt seni kuni läbilaskest jääb väheks. kui jääb õige napilt väheks, pole veel väga hullu...aga mingist hetkest hakkab see mootori tööd piisavalt mõjutama, et nö. "suvalist" filtrit lihtsalt ei saa enam kasutada.
aga eks üks hea võimalus olukorda hinnata on alati vaadata ka filtri ruumala. eks põhimõte on ju lihtne, seal sees on mingi pindalaga filtrielement ja sellest pindalast läbilase sõltubki (+materjal aga seda ennustada on suht võimatu, et mis seal täpselt sees on). elemendi pindala omakorda avaldub suhteliselt otseselt aga filtri korpuse ruumala või mõõtmete järgi. siis ju võib võtta bensukast kõige suurema poolaka ja proovida. kui töötab siis edaspidi hea teada :D

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 295
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #10 Postitas Loadära » 12 Nov 2017, 23:42

ranel kirjutas:
Loadära kirjutas:Küsisin, kuna mul on varasematest aegadest nagu selline "alateadlik" seos kuidagi kinnistunud, et sellised läbipaistvates plastkehas minifiltrid on justkui ainult karbuutormasinate teema, ehk siis pigem vabavoolu jaoks arvestatud. Seega pelgangi pisut, et äkki 3bar selga surudes läheb see sisu seal sees kuidagi liikvele, või hakkab korpus lekkima vms? Lisaks kuskil väljamaa foorumis aeti veel mingit tarka juttu erinevatest läbilaskevõimetest mikronites...no stiilis, et pange ikka mingi värskema KTMi oma, et seal 10mikroni asemel 20vms ( hetkel küll seda teemat enam üles ei leidnud, seega vabandused, kui numbrid suurusjärk nihkes...)?

Ma ise lähtuks sellest põhimõttest, et pane see, mis endale õigem tundub või kui kahtled, siis tee nii nagu tehas ette näeb. Sul on ju reaalselt vana filter näpus ja saad kõige paremini võrrelda.
. Kui suvaline foormlane jagab siin soovitusi, mis tema arvates võiks sobida, siis kehva nõu andes hiljem pole ta rahapakiga lehvitamas, et maksan tagajärjed kinni.


Nujah, aga ega see "vana filter näpus" võrdlemisel suurt kindlustunnet vist ei lisaks, sest egas peale väliste gabariitide ei suuda ma teist näppude vahel keerutades nii kui nii midagi tarka sealt välja mõõta ja ega voolavuse test (alates 2011a paagis tööd teinud) filtrile annaks ka ilmselt sellise küsitava tulemuse. Ja ka uus bensujaama filter võib ju hetkeliselt sellise "kontrollkoormuse" üle elada...aga kui mingid tunnid hiljem paagis ära laguneb, siis ilmselt hea õnne korral tuleb lihtsalt modra kätel kuskilt mülkast välja tassida, aga sitemal juhul rändab mingi sodi edasi rõhuregulaatorisse ja/või pihustisse...ja neid vist originaale uusi ostma hakata tõesti ei tahaks :)

Ma tegelikult lootsin lihtsalt, et äkki keegi teine siit juba, põhjusel või teisel, süvauuringuid teinud antud vallas ja et äkki on tootjatel ka kõige odavamatel filtritel mingid miinimumnõuded (et peab näiteks taluma vähemalt 3bar rõhku...või läbi laskma 30l/h vms...). Lihtsalt endal oli eile ja täna ainukeseks aknaks internetimaailma mingi juust nutitelehvon ja sellega oli suht vaevaline igasugu inhvot läbi kammida.

Kuid endal arenes asi vahepeal edasi nii: ei hakanud tõesti mingeid riske võtma "noname" filtriga, õnnestus see originaal fööniga kuumutades sealt kõvakspaakunud torustikust ikka kuidagi elusalt kätte saada ja suruõhu abil vastupidi pisut läbi puhuda, peale mida nägi oluliselt heledam välja ja käis suuga puhudes küll igati vabalt läbi. Läks siis kokku tagasi ja sai täna Männikul sõitmaski käidud, kuid viga oli endiselt alles ja tundub (ning nüüd netist juurde lugedes saan aina rohkem kinnitust ka sarnaste sümptomite põhjal) , et sain endalegi nende Bergi 70kraadi isendite tüüpvea kauba peale kaasa: peale pikemat-aeglasemat sõitu, niipea kui bensiin paagis piisavalt soojaks läheb, poob bensupump kinni ja sureb täiesti kätte ära. Siis 10-15min jahutuspaus...ja voilaa, lust võib jätkuda, nagu poleks midagi olnudki!
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 295
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #11 Postitas Loadära » 12 Nov 2017, 23:54

Ühesõnaga kokkuvõtvalt siis, et nüüd on aega rahulikult koos pumbaga ka uus ja õige filter tellida. Ma ise olen siiski seda meelt, et ju seal mingi põhjus on, et see plastfiltrike siiski isegi kuni 25€ maksab (see esialgne alates 10€ hind tundub nüüd ka juba pigem optimistlik... ), sest ka Mahle enda valikus tundub olevat väliselt sarnase tegumoega, aga oluliselt odavamaid filtreid. Eriti totakas tundub endalegi praegu kiire otsingu põhjal, et samale masinale pisike filter siis maksab rohkem kui näiteks bensupump ise :P

http://www.ebay.de/itm/Benzinpumpe-Fur- ... 0005.m1851



https://www.louis.at/artikel/mahle-benz ... m/10050037
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 315
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: CBR 1000RR
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #12 Postitas Heikik » 13 Nov 2017, 10:10

Päris suvaline filter ei sobi - pritsega rattal peab filter taluma päris suurt rõhku. Need odavamad läbipaistvad plönnid lähevad ümarakas nagu õhupallid, olevat ka oht lõhki lüüa. Endale leidsin B-osa filtri, mis rõhku talub, 5 eur eest (made in Taiwan), toimib.
Muidu meditsiiniinimene, aga ajaviiteks ravin ka tehnikat. Aitan Mercedese, Audi, Volkswageni, Seati ja Škoda sõiduautode diagnostikaga Rakveres ja selle lähiümbruses. Tel: 56509882.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1147
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #13 Postitas pühak » 23 Nov 2017, 08:30

Mul peaks filter enne pumpa olema. Ehk siis näiteks ummistuse, kinniununenud kraani jms puhul peab filter vaakumit taluma. Aga mul see kütusepump rohkem mingi vurri moodi asi, karpamootor.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
Loadära
Postitusi: 295
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Bensufilter sissepritsele suvalisest autopoest?

Lugemata postitus #14 Postitas Loadära » 25 Nov 2017, 23:15

Ahoi,

endal ka nüüd ratas korras taas...ja bensufiltri loo lõpetuseks, siis "parima pakkumise" tegi lõpuks, üllatus-üllatus, hoopis....Info-Auto! :D

EHk leia erinevused (v.a. see, et mul vana Mahle filtri alumine osa on pisut piklikuks veninud, kuna see "plastvoolik" tuli sealt pealt maha ainult korduvate fööniga kuumutamiste ja venitamiste järel...) :
IMG_20171124_205245.jpg


Ehk siis selgituseks: kui KTM poes maksis filter (küll "kitina" koos kinnitusklambritega vms) 47€...ja Mahle maaletooja KGKnutsson pakkus 26€ hinda (nagu ka ntks. Louis netipood Saksamaal)...siis läbi netiotsingute "risttabelite" jõudsin selleni, et sama filtrit kasutab ka Volvo oma mingite mudelite vapor canistrite kallal! Ja hind, voilaa, 8,xx €uri ( ning elaks ma U.S and As, siis võiks seda suisa kuuepoole taala eest osta! ), lihtsalt pidi 4-5pv tellimustähtajaga leppima!
Mis iganes varuosa müügipoliitika see siis ka on (võibolla Volvo on neid tellinud 1000000 vs. mootorrataste 10000 vms, et tootjalt vastav "omahind" kaubelda ?), aga kui pakendist tuli välja ikka täpselt sama asi ja "made in Austria" kirjadega...siis ma ausalt ei viitsinud enam isegi mingeid "eneserahustuse" rõhu või voolavuse teste läbi viia. Uus filter ja pump sisse ja test oli täna Jõelähtmel, lausa mitu tundi, ning lõpuks isegi nimme keerulisi ukerdamisi viimase bensutilgaga, mis seal summuti kohal juba napilt keemise äärel pidi olema... kuid käitus lõpuni kenasti ilma ühegi tõrketa ning polnud pump ka fitri sisu hakanud pihustisse pressima vms! Eks ma mingi aja pärast ilmselt tshekkan veel üle, aga "so far so good" ! Või noh, kui "good" see ikka on, kui omateada ostad endale ikka peaaegu tutika ratta, kuid kohe selline mitukümmend euri jama (uus pump Poolast koos saatmisega ka mingi 38€, kuna Hiinast odavamat ei tahtnud ikka jätkuva sõiduhooaja arvelt pikemalt oodata!). Aga noh, oleks võinud ka hullemini minna...vast järgmine 5a nüüd jälle muretu, või noh, kui filtrit sellise mõistlikuma hinnaga saab, siis äkki seda raatsib tiheminigi vahetada, ning võibolla lõpka eks kellelgi teisele abiks info!

NB! siiski väärosade kasutusest tekkivate tüsistuste eest ma ei vastutust ei võta ja nende kasutust üldiselt ma ka ei propageeri :bsmile:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist