Katkine juhtmeisolatsioon
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Katkine juhtmeisolatsioon
Mootorratta juhtmekimbu pealmine isolatsioon on paarist kohast vanuse ja kulumisega katki läinud. Juhtmed on terved ja mingisuguseid elektrikalasid kah ei ole, aga katkine isolatsioon ei ole ilmselt eriti hea, lisaks on kole. Milline on õige viis olukorda parandada? Kujutan ette selliseid võimalusi:
- uus juhtmekomplekt (minu rattale maksab 1300.-, veits kallis);
- lihtsalt isoleeriga üle tõmmata ;
- miskisugune uus isolatsioon peale libistada? Juhtmete pistikutest lahti-kokku jootmine ja juhtmete vedamine on keeruline. Kas juhtmete läbi lõikamine ja pärast jätkamine on väga paha mõte?
Äkki on hoopis mingisugune spetsiaalasi välja mõledud? Mida teha?
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Selline asi on nagu termokahanev rüüs. Seda on saada eri mõõtudes ja värvides elektroonikapoodides kui ka ehituspoodides.
Ajad selle juhtme otsast peale ja lased fööniga ümber (tõmbab soojaga kokku). Läbimõõt kahaneb umber 2 korda.
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
termokahaneva jaoks on ikka otsad lahti vaja saada. Lõikamine/jätkamise selle nimel on halb mõte, iga jätk on võimalik tulevane murekoht.
Olenevalt sellest, kus kohapeal see juhtmekimp Sul asub, on lahendus ikka pigem mingi teip. Vüimalus onnäiteks kasutada nn. tekstiili-teipi, nagu autodes, või ka nagu näiteks BMW vähemalt oma ratastel kasutab siin-seal. (teiste kohta ei tea). Veel on n.ö. isevulkaniseeruvad teibid, aga valdav osa neist (mida ma olen kohanud) sulavad näiteks brake cleaneri või mõne kangema kemikaali peale ära. S.t. peaks enne veenduma, et see on piisavalt keemiakindel.
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Üksikutele juhtmetele elektriteip peale kuhu vaja ja siis kogu kimp tekstiilteibiga üle oleks minu lahendus
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
janari kirjutas:Selline asi on nagu termokahanev rüüs. Seda on saada eri mõõtudes ja värvides elektroonikapoodides kui ka ehituspoodides.
Ajad selle juhtme otsast peale ja lased fööniga ümber (tõmbab soojaga kokku). Läbimõõt kahaneb umber 2 korda.
Kusagilt 'peale ajamine' on keeruline. Lisan näitlikustamiseks pildi, kus punasega märkisin katkise koha. Seal on näha, et peale katkist kohta on veel hargnemisi ja suuri pistikuid, mis lihtsalt termokahaveva pealeajamise teeb võimatuks.
https://www.dropbox.com/s/x2hc9ddi4nx3x ... pundar.jpg
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Minu hääl läheb ka kõige tavalisemale mustale elektriteibile, väga kriitilistes kohtades võid veel lisaks mingi lohvi sinna vorsti ümber teipida. Termokahanev muudab kimbud liiga jäigaks, minuarust see ei ole vastupidavusele hea, kuigi ega ma nüüd otseselt võrdlustesti teinud pole.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Jesperiga nõus. Termokahanev sobib kohtadesse mis ei liigu ja saad pundi kinni tõmmata. Liikuvates kohtades on tavapärane nähtus kus juhe katkeb vahetult peale termorüüsi lõppu. Üks miinus on veel kui paigaldaja on kärsitu või rumal. Termokad pannakse tihti peale liiga suure temperatuuriga, see kahjustab omakorda kaabli välist isolatsiooni ja muudab selle hapramaks. Enamus laiatarbeks müüdavad termokad koonduvad minu mõistes nimetuse alla "puhas s**t", kuna toode muutub peale kuumutamist tavaliseks plastiktoruks. Esimese asjana tuleks meeles pidada et välitingimustesse sobib ainult liimiga toru ja automotive suunaga e. pehme kummilaadne toode.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Teip ja kaablikate.
https://static3.nordic.pictures/480514- ... m-must.jpg
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Soovitaks ka tekstiilteipi, just tegin endal juhtmestiku korda, maksis 3 või 4 € effexis ja kannatab kuumust/õli. Ainult see elektrikuteip suht saast, ajapikku ei võta enam kinni ja koorub maha kimbu pealt.
Edu
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Seda mõtled või? http://effex.ee/index.php?pg=1&pgr=81&sgr=22&id=1887
Või noh äkki ütled, kes teibi enda tootja on, sellest infost on vähe kasu et mingis poes on Üldiselt elektrikuteibi tootjatel on ka vahe, Tesa oma kestab aastaid, mingid suvakad narmendavad paari kuuga, aga eks ta muidugi selline alumise riiuli lahendus ole.
Aa ja seda ka, et kui on vaja mingeid juhtmeid kuhugi torusse või asja ajada, siis praktiliselt kõik klemmid saab pistiku korpusest nõela või naaskli abil välja nokkida, lihtsalt peab otsima üles selle kinnitusnaksu, mida vajutades klemm lahti tuleb. Sedasi muutub juhtmepundi ots peaaegu sama suureks kui punt ise. Suur töö, aga võib-olla mingis olukorras tasub ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Kasutasin lahendust isevulkaniseeruv teip esimeseks kihiks (see on veekindel), selle peale tekstiilteip. Tekstiilteip näeb ilusam välja ja kaitseb isevulkaniseeruvat mehhaaniliste vigastuste eest. Kõige suurem aeg kulus juhtmete lahti harutamiseks, sest rullis teipi ei saa kitsasse kohta panna. Tulemus jäi väga hea.
Re: Katkine juhtmeisolatsioon
Hermeetiku / liimi laadsed asjad on teipidest reeglina vastupidavamad ja mõnikord, pintsliga pealekantavatena ka mugavamad. Nt. Soudali universaal hermeetik Fixall mis on õlikindel (mitte kütuse !) ja erinevates toonides, sh. läbipaistev. On olemas ka kiirkuivav versioon Turbo (mis jääb omadustelt tavalisele siiski alla). Mõlemad on peale mõningast kuivamist, veega niisutatud näpu või kinda abil, nö. pahteldatavad / pinda saab vajadusel siluda. Kõige mugavamad oleks muidugi pihustatavad hermeetikud aga ainus, mis kummilaadseks kuivas (Würthi vedel kumm) on millegipärast müügilt kadunud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.