Mootori värvimine!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kui Tallinnasse või Tartusse satud, siis mine uuri Devorist (http://www.xn--autovrvid-z2a.ee/) kas neil 2K kuumakindlaid värve on. Nad saavad seal koha peal aerosooli pudelisse panna mida iganes. Sellised värvid püsivad korraliku töötluse korral peal isegi siis, kui nad on aerosoolist pritsitud.
Kataloogikaubana pakuvad nad sellist värvi: http://www.xn--autovrvid-z2a.ee/thermo- ... e)&kat=105



🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

aivar1988
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2015, 23:22
Tsikkel: Yamaha XV750
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas aivar1988 »

RaulK kirjutas:

Ei mäleta aga ju mingi pask oli järelikult. Kas pulbri kiht maru paks pole õhkjahutusega silkude jaoks?

Uurisin siit seal. Arvamused jagunevad enamvähem pooleks. Pulbervärv on kehv soojusjuht aga samas paljud teevad ja pole juhtunud miskit. Loodan, et ka minul toimib.

Kasutaja avatar

RaulK
Postitusi: 636
Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
Tsikkel: Suzuki RF900r
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas RaulK »

cossie kirjutas:

Ei tahaks norida, aga need detailid mis mul on aerosooliga tehtud, kardavad jubedalt bensiini ja brake cleanerit

Tõsi. Kui just 2k pole siis tuleb bena ja muu kangema kraamiga ilust maha. Brake cleaneri ga kannatab veel puhastada kui enam vähem lakk peal.


jaan mmc

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

cossie kirjutas:

Ei tahaks norida, aga need detailid mis mul on aerosooliga tehtud, kardavad jubedalt bensiini ja brake cleanerit

Lase aerosool mõnes autovärvi müügikohas purki panna ja erinevalt tavapraktikast, las panevad keemilise kõvendi, ehk kinniti kah sisse. Üle 3-4 h. selline kinnitiga värv arvatavasti enam kasutatav pole aga bensiinikindlus peaks sellisel küll olema. Prohvi värviriiulist (nt. Dupont, De Beer jms.) segatud aerosool peaks koos kõvendiga "päris värvi" mõõdu välja andma. Niipalju, kui ma kuulnud olen, siis aerosoolidesse keemilist kõvendit ei panda, va. kui lased selle purki panna ja kõvendi lisada.


dog666
Postitusi: 25
Liitunud: 29 Juun 2013, 00:02
Tsikkel: kahe rattaga

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas dog666 »

Kasutaja avatar

motorcyclist
Postitusi: 77
Liitunud: 16 Mär 2011, 19:49
Tsikkel: Suzuki vx 800
Asukoht: Haapsalu

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas motorcyclist »

franz125 kirjutas:

Car systemil on ETCH krunt Alu ja tsink pindadele,hapekas.Sussvuss purgis.

Et need happed ja krundid on siis piisavalt kuumakindlad silindrite jaoks?

I like smoke and lightning, Heavy metal thunder, Racing in the wind, And the feeling that I'm under...
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas franz125 »

motorcyclist kirjutas:
franz125 kirjutas:

Car systemil on ETCH krunt Alu ja tsink pindadele,hapekas.Sussvuss purgis.

Et need happed ja krundid on siis piisavalt kuumakindlad silindrite jaoks?

Seda ma ei tea, mu vastus oli rohkem Retrole.
Ma oma Chevy silindri pead võõpasin Würthi matt punasega,teist aastat peal ma arvan et lasin krundi ka alla aga kindel pole.
Tqhq foorumis on sussvuss mootorivärvidest juttu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mrt36
Postitusi: 86
Liitunud: 27 Sept 2004, 20:42
Tsikkel: mulle meeldivad motikad
Asukoht: söörömöö
Kontakt:

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas mrt36 »

http://carolim.ee/2208-vht-aerosoolid

Moto puhtaks, karestada ja värv selga (soovitan mootor puhuriga vms soojaks lasta). Kuivab kaua ja kihtide vahel vöiks fööniga kuivatada.
Wrinkle plus tömbab mönusalt krimpsu ja jääb väga tugev (ainete kindel). Flameproofe ise kasutanud ei ole, aga ilmselt pettuma ei pea.
600cc V2 motole piisas ühest purgist.

Kasutaja avatar

aivar1988
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2015, 23:22
Tsikkel: Yamaha XV750
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas aivar1988 »

Said eile siis esimesed kihid krunti lõpuks peale. Kõigepealt happekrunt ja sinna peale veel epokrunt. Kuna mootoril on nii palju igast nurgataguseid, kuhu karukeelega nii väga ligi ei saa siis jään lootma, et happekrunt tegi oma tööd hästi. Eelnevalt sai mootorit terve päeva igast keemiate ja hambaharjaga korralikult küüritud ja lõpuks silikoonpesuga üle tõmmatud. Täna tuleb lõpuks värv ja lakk

Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 119
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas Hipponen »

Tahaks ka oma mootorit natukene esinduslikumaks saada.
Rattaks Yamaha XJR1200 asukoht Tartu.

Hetkel olukord järgmine:
https://imgur.com/a/WT1aQ
https://imgur.com/a/tGcaT

Ise väga palju värvitöid ei ole teinud ja seetõttu esialgne mõte oli mootor maha võtta ja spetsialisti kätte viia,
aga ei tea täpselt mis selle lammutamisega kaasneb ja kas on vaja eritööriistu. (ei ole veel jõudnud süvitsi ise uurida)
Tihtipeale lahti saab ikka kistud, aga kokku pärast keerukam panna.

Lugedes aga varasemaid postitusi hakkas see happekrundi ja kuumakindla värvi mõte meeldima. Eelnevalt siis traatharja ja karukeelega üle.
Kas keegi Tartus targutama tahaks tulla kõrvale? :)

Aga siiski kui lammutus ei ole väga keerukas, olen midagi ka varasemalt teinud ja täpne Haynes manual olemas, siis äkki jääks professionaali tulemus kõvasti etem?
Kuidas need ribi ääred ilma värvita saaks? Kas enne lakkimist mingi vahendiga üle käia?

Pilt

aivar1988, kuidas sinul siis kogu see protsess lõppes?

Varasemalt: Honda CB1; Honda CB600F; Suzuki SV650; KTM 250 EXC-F Hetkel: Yamaha XJR1200 + Yamaha Bolt 950 '15 + Voshod 1969

greenhorn
Postitusi: 19
Liitunud: 25 Jaan 2015, 13:48
Tsikkel: Yamaha Ténéré 700
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Tänatud: 1 kord

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas greenhorn »

Suvel võtsin xjr 1200 mootori maha. Vaja on mutri- ja kuuskantvõtmeid, kruvikeerajaid. Paak, karpad, leegitorud, käiguvaheti maha, pistikud lahti,paremalt poolt raamist tükk välja, ratastel tung alla ja tuleb. Tagasipanek on veidike keerulisem, kuid teostatav isegi üksi.

Kasutaja avatar

aivar1988
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2015, 23:22
Tsikkel: Yamaha XV750
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas aivar1988 »

Hipponen kirjutas:

aivar1988, kuidas sinul siis kogu see protsess lõppes?

Peale 2K lakki oli tulemus kõik supper kuni hetkeni, kui pidin mootori pooleks võtma. Kuna ma värvisin ka poldid üle siis lahti võttes koorus värv ümber poldipeade maha. Nüüd otsustasin vähe põhjalikumalt teha ning liivapritsisin ka karteri ära ja värvin uuesti ära.

Ribide puhastamise kohta siin hea video:
Hea nipp on ribide servad enne värvimist lapikuks lihvida.

Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 119
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Mootori värvimine!

Lugemata postitus Postitas Hipponen »

aivar1988 kirjutas:
Hipponen kirjutas:

aivar1988, kuidas sinul siis kogu see protsess lõppes?

Peale 2K lakki oli tulemus kõik supper kuni hetkeni, kui pidin mootori pooleks võtma. Kuna ma värvisin ka poldid üle siis lahti võttes koorus värv ümber poldipeade maha. Nüüd otsustasin vähe põhjalikumalt teha ning liivapritsisin ka karteri ära ja värvin uuesti ära.
Hea nipp on ribide servad enne värvimist lapikuks lihvida.

Jah uurisin ka kõikvõimsast Youtube'st, leidsin ühe video, kus soovitati samuti enne sirgeks lihvimist.
Erinevus oli ainult selles, et pani ribi äärte peale täpselt sama laia teibi ja kohe peale värvimist tõmbas teibid maha, et värvist kilde välja ei tuleks.

Ei teagi nüüd kuidas parem, teibiga vist rohkem mässamist, peaasi et selle "labidaga" kilde välja ei lükka.
Huvitav, kas see tihendieemaldaja on midagi sarnast sellele millega keraamilist pliiti puhastatakse või teravam.. :roll:

Varasemalt: Honda CB1; Honda CB600F; Suzuki SV650; KTM 250 EXC-F Hetkel: Yamaha XJR1200 + Yamaha Bolt 950 '15 + Voshod 1969
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”