kukkumispunnid?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
cobra

kukkumispunnid?

Lugemata postitus #1 Postitas cobra » 12 Jaan 2006, 22:58

Kas keegi on ise paigaldanud või kasutab ratast millele on paigaldatud kukkumispunnid? Kas asi on väärt üldse paigaldamist ja tema efektiivsus kukkumisel (n:50-60km/h)?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)


Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 220
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus #2 Postitas wicked » 12 Jaan 2006, 23:02

krt,pull süsteem sul selle kaaniga-mõraline?!
kui kaas mõraneb,aitab keemiline metall,pahtel ja värv.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru
Kontakt:

Re: kukkumispunnid?

Lugemata postitus #3 Postitas mca15 » 12 Jaan 2006, 23:03

cobra kirjutas:Kas keegi on ise paigaldanud või kasutab ratast millele on paigaldatud kukkumispunnid? Kas asi on väärt üldse paigaldamist ja tema efektiivsus kukkumisel (n:50-60km/h)?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)


Ise olen paigaldanud, aga efektiifsust ei tea. Rattaks oli yamaha r1
Mudakoll
Kasutaja avatar

hellish
Postitusi: 463
Liitunud: 06 Juul 2005, 23:22

Lugemata postitus #4 Postitas hellish » 12 Jaan 2006, 23:04

Kukkumis punnid on väga kasulikud asjad ja peaksid kaitsema küll külg libisemise eest ja ka kukkumine ei tohiks siis mootorile nii palju viga teha.
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks :D
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #5 Postitas CB500 » 12 Jaan 2006, 23:11

See on selline kahe otsaga asi, -sõna otseses mõttes :D ....kas tasub panna või mitte. Kuna punnid kinnituvad raami külge, siis kaasneb oht rikkuda raami, -kõik sõltub kukkumisest, kas lohisemise ajal näiteks "punn" haagib kuskile auguserva taha jne. Vähemalt nii olen mina asjast aru saanud.
Samas väiksemal kukkumisel jälle võibki see punn päästa su mootori purunemisest.
Geneka/siduri kaas võib üllatavalt õrn olla, `98 nägime Jõgevatreffil kuidas parklas üks memm tagurdas Yamaha bike pihta, ratas kukkus kohapeal külili, -tulemuseks purunenud kaas ja väljajooksnud mootoriõli.

Enda rattal on "punnid" küljes.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #6 Postitas CB500 » 12 Jaan 2006, 23:16

hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.


Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2023
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #7 Postitas Kommionu » 12 Jaan 2006, 23:29

CB500 kirjutas:
hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.


Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud,


Ilmselt hellish neid jalapealt murtud asju mõtleb... Raami vastas olev osa jäätakse tavaliselt mõistlikult nõrgaks/tugevaks, et siis punn lohisemisel kaitseks gondleid, aga kui haakub siis ka pooleks läheb, et raami sotiks ei kisuks....
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2384
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #8 Postitas tramm66 » 13 Jaan 2006, 08:10

härrad hoidke silmad lahti... habemega teema :wink:
a) murduvad punnid kõikidele mudelitele minu toodete loetelus kapron 750.-; alumiinium 1000.- (sis paigaldus)
http://pilt.ee/photo/669657/15960990/
b) murdumisjoonega käigu ja pidurihoovad:
http://pilt.ee/photo/669657/15960877/
c) lohisemiskaitse sumpapütile:
http://pilt.ee/photo/669657/15960987/
d) komposiitmaterjalist leistapunnid:
http://pilt.ee/photo/669657/15960875/
e) süsinikust mootorikaante kaitsed:
http://pilt.ee/photo/669657/16956364/

jne, jne...
TrammTuning :wink:

CB500 kirjutas:
hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.


Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
Kasutaja avatar

hellish
Postitusi: 463
Liitunud: 06 Juul 2005, 23:22

Lugemata postitus #9 Postitas hellish » 13 Jaan 2006, 09:14

Ise sain ka infot nende kohta sealt pilt.ee-st(tramm66) neid pilte vaadates ja alt teksti lugedes(midagi olin neist kuulnud enne ka aga sealt sain veits targemaks)
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks :D

Teema algataja
kohvikslastudklapipesa

Lugemata postitus #10 Postitas kohvikslastudklapipesa » 13 Jaan 2006, 10:04

Sai ostetud üks laksu üle elanud R1 millel kukkumispunnid küljes. Gondel on ümbert suht pisikesteks tükkideks aga raamil ja mootoril vigastusi pole.
Punn mis asja päästis on ise mingist pehmemast metallist toru otsas, toru aga on lahedalt kõver.
Usun, et punnid pigem päästavad kui asja hullemaks teevad.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1926
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus #11 Postitas madone » 13 Jaan 2006, 10:32

Tänu Tramm66 kukkumispunnidele pääses minu aparaat täielikust disintegreerumisest :P

Hai faiv talle, temaga tasub biznisit ajada ja kutt teab mis teeb!
Kasutaja avatar

WR
Postitusi: 164
Liitunud: 04 Veebr 2005, 10:53
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus #12 Postitas WR » 13 Jaan 2006, 11:08

Parandage mind kui loll jutt, kuid ise olen kuulnud kuidas 2004 või 2005 aasta R1 avariisse sattus ja tänu kukkumispunnile olid selle ratta parandamisega seotud kulud meeletud. Juhtus siis selline asi, et kukkumispunn on sel rattal raami küljes (see osa kus punn ise on aga ulatub raami kõrvale) aga kui punn maaga kokkupõrkes ära murdus siis lõhkus see ära silindri pea mis jäi kohe punni alla (raami kõrvale)...nii et kui jutt õige siis vahest võib rohkem kahju kui kasu olla...kusjuures väliselt oli ratas olnud täiesti ilus...gondlid minimaalselt kriibitud jne.
SM
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1926
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus #13 Postitas madone » 13 Jaan 2006, 11:15

Jah loomulikult.. nende kukkumispunnidega on siuke lugu, et tuleb ikka ennem kõvasti mõelda, et kuhu ja mismoodi neid paigutada.

Teema algataja
Rider*RR

Lugemata postitus #14 Postitas Rider*RR » 13 Jaan 2006, 12:57

WR kirjutas:Parandage mind kui loll jutt, kuid ise olen kuulnud kuidas 2004 või 2005 aasta R1 avariisse sattus ja tänu kukkumispunnile olid selle ratta parandamisega seotud kulud meeletud. Juhtus siis selline asi, et kukkumispunn on sel rattal raami küljes (see osa kus punn ise on aga ulatub raami kõrvale) aga kui punn maaga kokkupõrkes ära murdus siis lõhkus see ära silindri pea mis jäi kohe punni alla (raami kõrvale)...nii et kui jutt õige siis vahest võib rohkem kahju kui kasu olla...kusjuures väliselt oli ratas olnud täiesti ilus...gondlid minimaalselt kriibitud jne.


Tõsi ta on, et uuel R1-l on originaalpunnid küsitava väärtusega. Olen isegi vaadanud ja mõelnud, et ebaõnne korral võtab pool mootorit kaasa... Õnneks pole endal veel vaja olnud neid :) Samas olen näinud pilte, kus justnimelt nende punnidega suurem jama on ära hoitud. Ilmselt sõltub nö. olukorrast, kuidas kukud.

Teema algataja
kohvikslastudklapipesa

Lugemata postitus #15 Postitas kohvikslastudklapipesa » 13 Jaan 2006, 14:21

Jutt käib siiski "enamus kukkumistest" ...miks neid punne siis toodetakse, kui nende eesmärk on raami puruks väänata.

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus #16 Postitas sys » 13 Jaan 2006, 14:49

Minu teada Honda mingi hetk lõpetas nende pakkumise, samas Yamahal on need vist pidevalt pakkuda. "Punn" aitab siledal pinnal, kui tegemist on aukliku teega, siis on see väga küsitav, kuna "punnidel" on kuhu haakuda. väiksel kiirusel kukkudes või kui ratas lihtsalt "käest ära vajub", siis need loomulikult natuke päästavad.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3421
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus #17 Postitas sepp » 13 Jaan 2006, 14:53

ma olen näinud selliseid täiesti ymaraid punne ka. no näevad välja nagu olex poolex lõigatud tennisepallid rattale kylge keeratud.need jäävad vb vähem kuhugi kinni 8)
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 895
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #18 Postitas Rennes » 13 Jaan 2006, 15:02

Nuh ma võin puusse panna, aga minu meelest need punnid ju rajale aretatigi välja kunagi... Sealt on nad tänavakasutusse liikunud. Rajal pole teravaid servi eriti leida kusagilt... Sestap eks kasutus tänaval on omal vastutusel ikka. Ja noh kes neid ikka suurelt kiiruselt kukkumise tarvis külge paneb, ikka vast nii et kohapeal kukub või nii. Kui 100km/h slide'i lased siis on muustki vast möelda, oma tervisest ja nii ...
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

zombie
Postitusi: 105
Liitunud: 07 Juun 2004, 20:14
Tsikkel: FZ6-S
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #19 Postitas zombie » 13 Jaan 2006, 16:07

Kui punnid oleks olemas olnud, oleks paak, raam ja mootorikaas terved. Aga õnneks sain kindlustusega kokkuleppele. Heebleid ja lenksu ilmselt ei kaitse.

Pilt

driver12
Postitusi: 82
Liitunud: 31 Okt 2004, 20:16

Lugemata postitus #20 Postitas driver12 » 13 Jaan 2006, 20:07

Tegin endale 50 kr eest.



Pilt
Kasutaja avatar

-erx-
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Okt 2004, 16:34
Asukoht: metsas puu otsas

Lugemata postitus #21 Postitas -erx- » 13 Jaan 2006, 21:14

driver12 kirjutas:Tegin endale 50 kr eest.


tee mulle ka, ma võin 200 ka maksta

Teema algataja
amakas

Lugemata postitus #22 Postitas amakas » 13 Jaan 2006, 21:37

ei noh,katsuge ikka ratast püsti hoida,ta ikka rohkem selleks loodud-muud on rohkem lisad mis midagi ei garanteeri:)
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 491
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Punnid

Lugemata postitus #23 Postitas Whitebalance » 14 Jaan 2006, 00:57

Kas kellegil on aimu kuhu NSRil paigaldada kukkumispunne. Saadke kiri.
Kasutaja avatar

hellish
Postitusi: 463
Liitunud: 06 Juul 2005, 23:22

Lugemata postitus #24 Postitas hellish » 14 Jaan 2006, 01:07

Kas nsr-i on tõesti siis nii raske püsti hoida?
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks :D
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1926
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus #25 Postitas madone » 14 Jaan 2006, 10:08

hellish kirjutas:Kas nsr-i on tõesti siis nii raske püsti hoida?


Kuule.. mine puu taha!

Whitebalance kirjutas:Kas kellegil on aimu kuhu NSRil paigaldada kukkumispunne. Saadke kiri.


Minu 2000 aasta NSR-le ei olnud slidereid mitte kuhugi kinnitada, ainuke lahendus oleks olnud raamile keevitada mingid spetsjom kinnituskohad. mootori ja raami kinnituskohad olid sellistes kohtades kus sliderist poleks neverever mingit kasu.

Kuna kindlasti siin Eestis ei ole keegi NSR-le slidereid teinud siis soovitaksin natuke googeldada ning kui abi pole siis mine oma ratta juurde, kisu gondlid maha ja uuri asja! Alati on võimalik!

Kuna ma ei tea mis aastakäigu aparaat sinul on siis:
Vaata kus kohas sul mootor raami külge kinnitatud on ning sinna need punnid tulevadki. Kindlasti vaata ka nö. strateegiliselt õige koht, mitte mingi suvaline.

Ja kui kohta pole siis jääbki üle ainult ülalnimetatud variant mis tähendab sulle vähemalt 1500-3000 kroonist investeeringut ja kui see on liiga kallis siis mata kohe mõte maha ja looda, et oma püssi kunagi maha ei pillaks :P


Natuke tahaks seda juttu ümber lükata, et aukudes on väga ohtlik jne. Kui slider on õigest materjalist, õige pikkusega, õige paksusega... õige teotumispinnaga raamile mis on kõige tähtsam siis esiteks slaidib perfektselt ning teiseks auku kukkudes murdub "südamikust" ning alles jääb ainult polt mis on aga juba nii sügaval raami sees, et mitte mingil juhul see enam augu servani ei ulatu.

Materjal ise peab kah olema väga järeleandlik... mingid alumiiniumist ja metallist sliderid on ELU KÕIGE suurem idiootsus mis välja mõelda annab, see on lausa kuritegu ratta vastu :P
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 491
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

:D

Lugemata postitus #26 Postitas Whitebalance » 22 Jaan 2006, 16:12

Väga suur tänu lähen kohe uurima :D. Muidu teen tsiklile kap remonti kõiki väikseseid asju ja suvel mõtlesin hakata kusgil rajal käima ja ma nats sellise sõiduga, et rull läheb kuidagi koguaeg põhja ja mis sa ikka selle 125sega teed, kui rull põhjas pole .. Proovin ennetada õnnetusi ja gondlite purunemist.
Tegu 1995 a NSR 125 RP.
Probleem ongi kõige rohkem kohas kuhu panna, kuna NSR- il on gondli all selline väike väljaulatub osa mis tahab kuidagi kõigevarem maha minna. :?
Lähen vaatan kus need mootori kinnitused on :D Või siis ma saaksin al keevitsega sinna midagi juurde lasda :?
Kasutaja avatar

CTR
Postitusi: 112
Liitunud: 28 Juul 2006, 10:46

Lugemata postitus #27 Postitas CTR » 19 Juun 2008, 16:19

Tere

Mis te arvate sellistest kukkumispunnidest? http://www.flickr.com/photos/27878976@N08/2592886964/


http://www.flickr.com/photos/27878976@N ... otostream/

Mul siuke tunne et kogu löögi saab mootorikaan, erinevalt siis "traditsioonilistest" kukkumispunnidest, mis peaksid siis mootorikaane üldse löögist päästma?

Minu kukkumise tulemus on selline (punne polnud rattale saada kuni alles mõni aeg tagasi)


http://www.flickr.com/photos/27878976@N08/2592886968/
R1 2004 -> CBR1000RR 2008 -> pseudomootorrattur -> Ducati Scrambler Classic 2015

theres' a child in all of us, mine just likes to go fast

Hitchiker
Postitusi: 533
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600
Kontakt:

Lugemata postitus #28 Postitas Hitchiker » 19 Juun 2008, 17:19

Mu arust tundub tegelt päris hea lahendus, kuigi ma ei taba laksu, kas see on tõesti poltidega kaane sisse keeratud?
A muide punnidest on kasu küll, kui tahad ratta seljas armastust maitsta, siis pikemate punnide puhul on kohta kus jalga toetada :D
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: kukkumispunnid?

Lugemata postitus #29 Postitas spinna » 21 Mär 2011, 19:10

Võtan korraks vana teema üles. Täna käis üks kohalik hingesugulane meie töökojas oma Yammu alumiiniumraami keevitamas. Raami purunemise olevat just kellegi eelmise omaniku tehtud/installitud kukkumispunn põhjustanud. See teema väärib enne käiste üleskeeramist kogenud inimestega konsulteerimist kui kellelgi peaks samalaadsete asjade paigaldamise üle mõte peas liikuma. Tuleb välja, et iga punn pole ikka päris punn :) Minge pidage enne asjatundjatega nõu.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 443
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: HONDA CBR1000RR
Asukoht: Kose

Re: kukkumispunnid?

Lugemata postitus #30 Postitas Mait.V » 21 Mär 2011, 19:16

Tõsijutt, päris igale poole ei saa ka kinnitada.
Oluline on, et punnil oleks nõrk koht, et mitte tugevama takistuse korral raami vigastada.
Samuti mängib suurt rolli ka punni pikkus.
Iga asi loeb! :)
51994779




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist