kukkumispunnid?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
kukkumispunnid?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)
Re: kukkumispunnid?
Ise olen paigaldanud, aga efektiifsust ei tea. Rattaks oli yamaha r1cobra kirjutas:Kas keegi on ise paigaldanud või kasutab ratast millele on paigaldatud kukkumispunnid? Kas asi on väärt üldse paigaldamist ja tema efektiivsus kukkumisel (n:50-60km/h)?
Kindlasti sõltub see ka ratta gondlitest ja asukohast kuhu see on paigaldatud. Hetkel rattaks gsx600f ja läbielatud 50km/h-i kiiruse pealt väike kukkumine. Tulemuseks gondel auguline ja mootori otsakaan mõrane. Mure ei olegi nii väga gondli pärast kui just selle otsakaane pärast. Et, kas kukkumispunn suudaks seda päästa või kasutatakse spetsiaalselt mingit muud kaitset.Olen sõitnud rattaga, millel oli mootorikaitseks nagu toruraam ümber tehtud aga asjal oli üks suur miinus- kurvis rohkem kallutades, läks see raam vastu maad ja selle tulemusena kadus pidamine tagarattalt.Võibolla oli see lihtsalt halvasti ehitatud aga minu usk sellesse kadus.
Palju rumalat juttu aga ärge pange pahaks:)
Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Samas väiksemal kukkumisel jälle võibki see punn päästa su mootori purunemisest.
Geneka/siduri kaas võib üllatavalt õrn olla, `98 nägime Jõgevatreffil kuidas parklas üks memm tagurdas Yamaha bike pihta, ratas kukkus kohapeal külili, -tulemuseks purunenud kaas ja väljajooksnud mootoriõli.
Enda rattal on "punnid" küljes.
Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
Ilmselt hellish neid jalapealt murtud asju mõtleb... Raami vastas olev osa jäätakse tavaliselt mõistlikult nõrgaks/tugevaks, et siis punn lohisemisel kaitseks gondleid [Motobot: õige on "gondleid"], aga kui haakub siis ka pooleks läheb, et raami sotiks ei kisuks....CB500 kirjutas:Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud,hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
a) murduvad punnid kõikidele mudelitele minu toodete loetelus kapron 750.-; alumiinium 1000.- (sis paigaldus)
http://pilt.ee/photo/669657/15960990/
b) murdumisjoonega käigu ja pidurihoovad:
http://pilt.ee/photo/669657/15960877/
c) lohisemiskaitse sumpapütile:
http://pilt.ee/photo/669657/15960987/
d) komposiitmaterjalist leistapunnid:
http://pilt.ee/photo/669657/15960875/
e) süsinikust mootorikaante kaitsed:
http://pilt.ee/photo/669657/16956364/
jne, jne...
TrammTuning
CB500 kirjutas:Ei ole mina veel selliseid punne näinud, mis kohe soontest ise ära murduvad. Küll aga olen näinud selliseid mis päris jalalt on murdunud, või on poldist kõveraks läinud, või otsast tükimaad lühemaks kulunud(ilmselgelt pikalt lohisenud).hellish kirjutas:Libisedes on see asi et kui külje punn peaks kuhugi taha haakuma siis murdub ta kohe ise ära(sooned on sees) ja siis kriibib gonlid ära aga ei lõhu mootorit ära.
Võibolla olen ka liiga vähe punne näinud..
-
Teema algataja
Punn mis asja päästis on ise mingist pehmemast metallist toru otsas, toru aga on lahedalt kõver.
Usun, et punnid pigem päästavad kui asja hullemaks teevad.
-
Teema algataja
Tõsi ta on, et uuel R1-l on originaalpunnid küsitava väärtusega. Olen isegi vaadanud ja mõelnud, et ebaõnne korral võtab pool mootorit kaasa... Õnneks pole endal veel vaja olnud neid Samas olen näinud pilte, kus justnimelt nende punnidega suurem jama on ära hoitud. Ilmselt sõltub nö. olukorrast, kuidas kukud.WR kirjutas:Parandage mind kui loll jutt, kuid ise olen kuulnud kuidas 2004 või 2005 aasta R1 avariisse sattus ja tänu kukkumispunnile olid selle ratta parandamisega seotud kulud meeletud. Juhtus siis selline asi, et kukkumispunn on sel rattal raami küljes (see osa kus punn ise on aga ulatub raami kõrvale) aga kui punn maaga kokkupõrkes ära murdus siis lõhkus see ära silindri pea mis jäi kohe punni alla (raami kõrvale)...nii et kui jutt õige siis vahest võib rohkem kahju kui kasu olla...kusjuures väliselt oli ratas olnud täiesti ilus...kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] minimaalselt kriibitud jne.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Kuule.. mine puu taha!hellish kirjutas:Kas nsr-i on tõesti siis nii raske püsti hoida?
Minu 2000 aasta NSR-le ei olnud slidereid mitte kuhugi kinnitada, ainuke lahendus oleks olnud raamile keevitada mingid spetsjom kinnituskohad. mootori ja raami kinnituskohad olid sellistes kohtades kus sliderist poleks neverever mingit kasu.Whitebalance kirjutas:Kas kellegil on aimu kuhu NSRil paigaldada kukkumispunne. Saadke kiri.
Kuna kindlasti siin Eestis ei ole keegi NSR-le slidereid teinud siis soovitaksin natuke googeldada ning kui abi pole siis mine oma ratta juurde, kisu gondlid maha ja uuri asja! Alati on võimalik!
Kuna ma ei tea mis aastakäigu aparaat sinul on siis:
Vaata kus kohas sul mootor raami külge kinnitatud on ning sinna need punnid tulevadki. Kindlasti vaata ka nö. strateegiliselt õige koht, mitte mingi suvaline.
Ja kui kohta pole siis jääbki üle ainult ülalnimetatud variant mis tähendab sulle vähemalt 1500-3000 kroonist investeeringut ja kui see on liiga kallis siis mata kohe mõte maha ja looda, et oma püssi kunagi maha ei pillaks
Natuke tahaks seda juttu ümber lükata, et aukudes on väga ohtlik jne. Kui slider on õigest materjalist, õige pikkusega, õige paksusega... õige teotumispinnaga raamile mis on kõige tähtsam siis esiteks slaidib perfektselt ning teiseks auku kukkudes murdub "südamikust" ning alles jääb ainult polt mis on aga juba nii sügaval raami sees, et mitte mingil juhul see enam augu servani ei ulatu.
Materjal ise peab kah olema väga järeleandlik... mingid alumiiniumist ja metallist sliderid on ELU KÕIGE suurem idiootsus mis välja mõelda annab, see on lausa kuritegu ratta vastu
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
:D
Tegu 1995 a NSR 125 RP.
Probleem ongi kõige rohkem kohas kuhu panna, kuna NSR- il on gondli [Motobot: õige on "gondli"] all selline väike väljaulatub osa mis tahab kuidagi kõigevarem maha minna.
Lähen vaatan kus need mootori kinnitused on Või siis ma saaksin al keevitsega sinna midagi juurde lasda
Tere
Mis te arvate sellistest kukkumispunnidest?
Mul siuke tunne et kogu löögi saab mootorikaan, erinevalt siis "traditsioonilistest" kukkumispunnidest, mis peaksid siis mootorikaane üldse löögist päästma?
Minu kukkumise tulemus on selline (punne polnud rattale saada kuni alles mõni aeg tagasi)
theres' a child in all of us, mine just likes to go fast
Re: kukkumispunnid?
Võtan korraks vana teema üles. Täna käis üks kohalik hingesugulane meie töökojas oma Yammu alumiiniumraami keevitamas. Raami purunemise olevat just kellegi eelmise omaniku tehtud/installitud kukkumispunn põhjustanud. See teema väärib enne käiste üleskeeramist kogenud inimestega konsulteerimist kui kellelgi peaks samalaadsete asjade paigaldamise üle mõte peas liikuma. Tuleb välja, et iga punn pole ikka päris punn Minge pidage enne asjatundjatega nõu.
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: kukkumispunnid?
Tõsijutt, päris igale poole ei saa ka kinnitada.
Oluline on, et punnil oleks nõrk koht, et mitte tugevama takistuse korral raami vigastada.
Samuti mängib suurt rolli ka punni pikkus.
Iga asi loeb!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.