Anomaalia neutraali süsteemis

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Anomaalia neutraali süsteemis

Lugemata postitus Postitas rolex »

Mure siis järgmine, (tegemist 1400 intruderiga) et vabakäigu elektrisüsteemis mis fikseerib kas käik on sees või väljas, omavolitseb. Lugu selline, et külma mootoriga (vaba käik sees) neutrali tuli põleb alati, samas kui mootor on töösoe (vaba käik sees) siis on alati see tuli kustunud ja loomulikult kaasneb sellele mootori väljasuremine kui jalg maha asetada. Kas kellelgi on olnud samalaadseid kogemusi või ettepanekut milles viga seisneb?
Siin mõningad arvamused, et viga peitub pildil olevas lülitis sest see peaks otseselt olema seotud töösooja mootoriga. Lahti ma seda veel arutanud pole ehk on vedru surnud või magnet nõrk või hoopis mingi kolmas asi.
Pilt[/img]
tasa ja targu
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Lahti pead ikka võtma. Ilmselt lihne mehhaaniline viga. Mingit magnetit ega mingit kavalat lülitit seal ei tohiks olla. On lihtsalt üks vedrujõul vastu plastikust kaant surutav kontakt, mis neutraali asendis puutub kokku kaaneloleva piiiiizikese kontaktpinnaga.
Akult tulev toite "+" läbib "neutraali" signaallambi ja jõuab kaanelolevasse kontakti. Neutraali asendis surub vedrujõul teiselt poolt vastu seda sama kontakti to kumera otsaga junn ja annab "maad". Tekib vooluring ja neutraalituli läheb põlema. Mingil moel võetakse samast ahelast ka signaal, mis peab mootori välja suretama, kui ratas on küljejalal.
Rike ei saa oma olemuselt väga keeruline olla - miski kulumine või kontaktvedru väsimine ehk, võimalik, et tolle plastkaane mingitpidi deformeerumine vms...
Küllap leiab analüüsides ratsionaalse seletuse ka sellele, miks see kontaktipaar käitub erinevalt soojal ja külmal mootoril. Kui jätkata ilma korrastamata, siis võib uskuda, et varsti ei tööta see neutaraalituli ka külmal mootoril mitte - lihtsalt asi on praegu oma lagunemises sellises "üleminekustaadiumis".

SigSauer

Lugemata postitus Postitas SigSauer »

mul 1200 sel bandiidil täpipealt sama jama, alguses mõtlesin, et teen korda aga nüüd on suht ükskõik, kas see tuli põleb või mitte, ilma kuidagi ära harjunud. :roll:
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Teen küll juttu Honda kohapealt, aga probleem oli umbes sarnane. Nimelt - neutraalituli hakkas aegajalt jamama ning külma mootoriga pigem näitas end ja sooja mootoriga pigem ei näidanud. Aja möödudes ei hakanud tuli aga üldse põlema, ei külma- ega ka sooja mootoriga. Kuna AT-l on samamoodi see "lollilukk" peal, et küljejalg tapab mootori ära kui ta arvab, et käik on sees, siis oli tegemist kaunis tüütu bugiga. Aitas neutraalianduri vahetus, milles oli mehaanilise kulumise tõttu üks vedruga tõugatav junn lihtsalt liiga lühikeseks jäänud ja ei ulatanud miskisuguse kohani kuhu tal ulatuda vaja oli.
Vahetus ei olnud pooltki nii tüütu kui jama, mida see väike mittetoimiv pudin korraldada suutis.

terv, sokk
Kasutaja avatar

Teema algataja
rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Paras aeg see teema uuesti üles võtta ega sõidu hooajal ei oleks tahtnud sellega tegeleda. Sai siis lahti kakutud see oletatav lüliti mis oletatavalt on probleemi veaks. Siit ka küsimus oskab keegi lahti seletada miks on plastmass kaanel kolm kontakti pinda?
Pilt
Metallpulk nagu erilisi kulumisjälgi ei ilmuta samuti vedru surub kenasti seda vastu plastmasskaant. Kaanel on näha ka kontakti liikumis triip ja selle peatumise punktid. Võibolla on siiski vedru väsinud ja ei suru piisavalt tugevalt kuid üks tähelepanek veel, nimelt on üks peatumispunkt plastmasskaane kontakti servas ehk siis võibolla ta ei puutu seda kontakti korrektselt.

tasa ja targu

Tömps

Lugemata postitus Postitas Tömps »

Aitaks äkki kui enne poltide kinni keeramist keerata seda kaant nii palju kui võmalik sellises suunas(kui õieti aru saan siis päripäeva) et kontaktpinnad omavahel rohkem kokku puutuksid. Piisab ehk sellest 1-2mm , mis ta poltide otsas liikuma annab, et asi tööle hakkaks :wink: . Samas paneb mõtlema see, et miks ainult ühel klemmil selle hujovina peatuspunkt nii äärepeal on?? :roll: Enne võiks klemme muidugi ka vähe puhastada. Palun mitte liivapaberiga ainult :wink: , ikka millegi pehmemaga.
Edu igatahes :wink:

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Kui oled kõik ühendused üle käinud ja ikka ei tööta siis selle musta huinjaa nimi on käigusensor (gear sensor, gangsensor jne) ja kui mehaanika jms. toimib siis võimalik, et on diood (või muu id..ood) seal sees saba andnud - pöördu elektriku poole sest pole harv juhus kui elektrijuku inseneri pihta naerab :wink:

Kasutaja avatar

Teema algataja
rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Elektrijuku juures ei käinud pigem ostsin uue va selle käigusensori aga nüüd omad vitsad jälle peksavad. Esiteks maksis see julla 800 mõnes kohas enamgi eeku ja tagatipuks vin koodi järgi tellitud nagu enamus asjadega polnud identne. Ta küll sobis aga ühtteist on puudu. Puudu on just neesamad kaks suuremat klemmi millel on krt teab mis ülessanne aga sirvin manuaale ehk saan jälile. Uus sensor paigas ja töösooja mootoriga enam seda jama pole. Kuid näpud ikkagi sügelesid ja lammutasin vana sensori lahti ja ega üllatust polnudki viga oligi see mida alguses sai kahtlustatud. Mootor läheb soojaks sensor kus klemmid sees paisub ja surub tinutusest lahti tulnud klemmi eemale ja voilaa ühendus katkenud, jahtudes tõmbub kokku ja ennäe imet jälle töötab. Nüüd pole aga muud kui tinututskolbiga kallale, uuesti mingit jama täis sulatada ja peaks toimima. Ehk on minu veast kellelgi teisel õppida. Lisan pildi ka oma pikale jutule. Pildil siis näha kuidas sinine juhe lahti klemmi küljest.
Pilt

tasa ja targu
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”