Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Siller »

Tere,

Nimel ei lae mul generaator akut varaderol. Algas see kõik juba see kevad, kui esimesel käivitusel sai abi võetud mitte töötava auto aku pealt ja lisaks veel teiselt tsiklilt. Kui tsikkel oli tööle läinud ja ka tööle jäänud, siis hakkasin linna poole sõitma. Linnas olles täheldasin, et ummikutes seistes hakkavad tuled tuhmuma ja tahomeeter ja spido aiateibaid näiatama. Selge, et midagi on valesti. Esialgu kahtlustasin, et ehk aku vana ja ei jõua lihtsalt ära laadida.

Koju tulles võtsin aku tsikli pealt maha ja panin laadima.
Eile siis panin aku tsikli peale ja tsikkel tööle.
Ja hakkasin testriga uurima laadimispinget. Esialgu oli see ilma tuledeta töödates maksimaalselt 13-14V vahel.
Kui tuled peale panin, kadus laadimine üldse ära.
Võtsin vaevaks ja vaatasin seda laadimisreleed.
Esialgu võtsin pistiku relee küljest lahti ja täheldasin, et üks 3kollasest juhtme klemm on ära sussanud. Vahetasin 1pistiku ära ja panin kokku tagasi.
Tsikkel uuesti tööle ja ilma tuledeta 2500rpm juures laadimispinge ilusti 14.6-14.7V vahel. Kõik oli juba ootustäratav, kuid kui lähituled peale panin, kadus jälle laadimine ära, kukkudes jälle sinna 12.x V peale.

Vaatasin ka http://www.hot.ee/xtz660/elekter.html lehte, kuid paarist kohast edasi ei saanud. Nimelt sellest kohast, kus on kirjas, et mõõda staatori 3 kollase juhtme pinget, mis peab olema üle 50V. Minul oli alaldi tsikli küljes, juhe pistikus ja testri must juhe massis ja punane klemm ühel kollasel juhtmel. Mõtlen, et kui laadimispinge oli kõikidel kontaktidel võrdne, 7.xV, siis ei saaks ju genekas üldse akut laadida? Järelikult tegin midagi valesti.

Peaks välja uurima, miks oli üks kollasest juhtmetest põlenud.

Kui genekas nagu laeks, kui tuled väljas, siis ei ole ehk mõtet hakata otsima genekast?
Pigem on alaldi läbi?

Igatahes vaatasin seal lehel ringi ja torkas silma selline vidin:
http://www.electrexworld.co.uk/erol.html#779X0

seal on kirjas ka see, et sobib ka teistele tsiklitele:
Fits:
Road Bikes Quad Bikes

Honda VT125C, XL125V, CB1 (400) (NC27), CBR250R, NX250, BROS 400 (NC25), CBR400RR (NC23), RVF400R (NC35), VFR400 (NC30), CB500, CBR600F, NTV650, XL650V, NR750, RFV750R, VFR750F(L), PC800, CBR900RR Fireblade (92-01), CBR1100XX Blackbird, VTR1000 Firestorm, XL1000
TRX450EX
Yamaha TDM850 (2000 on)

Ja mõtlesin, et ehk oleks odavam otsida kuskilt Eesti motoromulatest seda vidinat. Pean nt uurima, kas motodepoo romulas pole loetelus tsikleid olemas.

Või on ehk kellelgi pakkuda?
Või äkki keegi laenaks oma alaldit?

Tänud Teie vastuste eest.



Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Kas Motodepoo lammutus mitte oma tegevust ei lõpetanud ?
Rahvusvahelist Varadero foorumit lugedes saad kindlasti rohkem vastuseid nii konkreetsetele küsimustele - http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/Ya ... 1149664274
näiteks see jutt tundub seal Sinu probleemiga suht sarnane olema.


Teema algataja
Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Tänud.
Ise kahtlustasin sama asja.
Eks tellin mingi aeg selle alaldi ära.

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas vincent »

Siller kirjutas:

Pigem on alaldi läbi?

Igatahes vaatasin seal lehel ringi ja torkas silma selline vidin:
http://www.electrexworld.co.uk/erol.html#779X0

seal on kirjas ka see, et sobib ka teistele tsiklitele:
Fits:
Road Bikes Quad Bikes

Honda VT125C, XL125V, CB1 (400) (NC27), CBR250R, NX250, BROS 400 (NC25), CBR400RR (NC23), RVF400R (NC35), VFR400 (NC30), CB500, CBR600F, NTV650, XL650V, NR750, RFV750R, VFR750F(L), PC800, CBR900RR Fireblade (92-01), CBR1100XX Blackbird, VTR1000 Firestorm, XL1000
TRX450EX
Yamaha TDM850 (2000 on)

Või on ehk kellelgi pakkuda?
Või äkki keegi laenaks oma alaldit?

Tänud Teie vastuste eest.

No kui Sa kontrollimise mõttes korras alaldit tahad laenata, siis minu Varaderolt saaks küll katsetamiseks selle korraks maha võtta. Aga me asume vist üsna kaugel üksteisest...ja ilmselt kogu selles nimekirjas olevatel tsiklitel on põhimõtteliselt sama alaldi siis...kindlasti keegi laenab korraks :)

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU »

sul pingeregulaator läbi
mu cbr il oli sama jama. ja lõpuks kõrbes ka üleni sisse (sinul ainlt klemmid) kuna sama regulaator siis tean öelda et see suht vilets. tüüpveaks peetakse seda regulaatorit. originaali eest küsiti miski 5k a depoo toob maale miskit b osa mille hinne oli 2,6k kui õieti mäletan a on ka parem kui originaal kuna korpus jahutusribidega ja metallist. vahetad ära ja kõik kena jälle. muidugi soovitan enne kui võimalik laenata kelleltki töötav jupp ja proovida kas on ikka ainult selle viga. a ma olen pea 100% kindel et pingeregulaator läbi.

edu

PS depoo romulast tõsteti eelmine hooaeg igaljuhul kõik regulaatorid ringi. kuna see jupp teada nõrk siis soovitan uue osta. ilgelt vilets ju kui vana jupi külge kruvid ja veits sõidab ja siis kuskil metsavahel välja sureb ja enam ei käivitu :D

5248653
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Jep. Kui kontaktid kärssand, siis relee suure tõenäosusega õhtal.
Relee kärssab 99,9% kehvade ühenduste tõttu, mitte et läbipõlenud ühendused tekivad kehvast releest. Osad releed on tublimad ja lubavad teatud määral kehva ühendust, teised mitte. Kui hoida ühendused korras (regulaarselt kontrollida ühendusi ja vajadusel puhastada) relee ja geneka, relee ja aku, relee ja massi, aku + ja peakaitsme ning aku - ja massi vahel ei tohiks ka kõige "nõrgemate" releedega probleeme tekkida.

PS Motodepoo müüb http://www.electrexworld.co.uk kaupa (enamlevinud+universaalsed kohal olemas), niiet tasub sealt küsida.

Hans

V-MAX

Teema algataja
Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Tere jälle!

Ostsin täna siis Motodepoost ära selle vidina. Ühendasin ilusti külge, vaatasin ühendused ka üle ja panin tsikli külge. Tsikkel tööle ja laadimispinge 1100rpm ilma tuledeta 14.8V. Kui panen tuled peale, siis sama pöördega 14.4V-14.6V. Laeb nagu ilusti.

Aga mul ka selline küsimus, et kas see regulaator peab kuumaks minema? Mitte nüüd tulikuumaks, aga selliseks tuliseks.

Kasutaja avatar

ziim666
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Juul 2004, 11:25

Lugemata postitus Postitas ziim666 »

Regulaator peab minema jah kuumaks. Üleliigne vool, mida generaator toodab ja mida parajasti ära ei tarbita muudetakse soojuseks ja selle soojuse ärajuhtimise jaoks on ka regulaatori peal jahutusribid.


Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Tere!

Ei hakka uut teemat tegema, kuna ratas põhimõtteliselt sama.

Nimelt on mure aku laadimisega. Keeruliseks teeb probleemi lahendamise see, et asun hetkel pikemaajaliselt Hispaanias ja kolme nädala pärast peaksin hakkama Eesti poole tagasi tulema. Seega aega on.

Nimelt juhtus 4 päeva tagasi selline asi, et otsustasin vahepeal "puhanud rattaga" ühe tiiru teha. Läksin tankima ja peale tankimist enam ratast käima ei saanud. Kuna õnneks olin asulas, siis sain rattale eelmise omaniku poolt paigaldatud digitaalse näiduga voltmeetrist (ei teagi, kui täpselt see näitab, aga siiski midagi näitab) aimu, et käivitamisel on käivituspinge väga madal 4-5V ja ilmselgelt ratas käima ei lähe. Kuna sellel hetkel polnud diagnostikavahendeid käepärast ning ka autolt "krokodillidega" käivitades ratast käima ei saanudki, ostsin uue aku. Sõitsin uue akuga oma elukohta (15 km) ja hakkasin asjaga jõudumööda tegelema.

Soetasin testri, et mõõta esmasena aku pinget, mis on 12,5V ja minu hinnangul madal. Peaks olema 13V. Samas ei ole hakanud kohe jälle poodi tormama, et akulaadijat osta. Kas peaksin seda tegema ja aku korralikult täis laadima? Mõõtsin ka laadimispinget otse akult, kui ratas töötab @5000rpm. Laadimispinge on ca 12,5V, mis on minu hinnangul madal. Kahjuks ei saa ma mõõta voolutugevust laadimisel, kuna odav tester, mille ma ostsin kannatab max 5A 10 sekundi jooksul ja selle testri ahelasse lülitamine ei ole hea mõte.

Tegin ühe kasutaja juhendamisel järgneva testi:

  1. Mõõtsin aku pingelangu käivitamise hetkel ja sain aku pingeks ca 10,6V
  2. Peale käivitumist oli 3-4 sekundit pinge ca 11,6V ja siis tõusis pinge 12,4-12,5V kanti.

Mida sellest saaks järeldada?

Tegin mõõtmiseid vastavalt inglisekeelsele juhendile.

  1. Aku pinge, kui ratas ei tööta on hetkel 12,6V
  2. Pinge, kui ratas töötab @5000rpm aku klemmidelt mõõdetuna on ca 12,5V
  3. Pingeregulaatori pistikus oleva valge/punane ja massi pinge on mittetöötava mootoriga 12,6V, seega pingeregulaatori ja aku vaheline kaabeldus peaks olema korras.
  4. Kontrollisin aku tühjenemist, mis peaks olema kuni 0,1mA, kuid reaalsuses polnud sedagi. Seega mingisuguseid varjatud tarbijaid vms pole.
  5. Pingeregulaatori pistikus kontrollisin kolme kollase kaabli omavahelist takkistust, mis peab olema vahemikus 0,3-0,5 oomi, kuid minu mõõtmise tulemusena seisva mootoriga oli alguses kõrgem (1,2) ja langes siis suht koheselt 0.9 oomi peale ning jäi püsima. Kas siin võiks olla probleem?

See viimane olukord viitab siis generaatori rikkele? Ei tahaks kohe suure hooga hakata Hispaanias uusi varuosi tellima, mis on kindlasti kulukas ja võtab ka aega. Seega on kellelgi ehk ideid või lisaküsimusi, kuidas olukorrale jälile saada.

Saan veel midagi kohapealsete vahenditega ära teha? Tööriistu väga palju kaasas pole, aga vajadusel saan juurde osta.


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Rasmusk kirjutas:
  1. Pingeregulaatori pistikus kontrollisin kolme kollase kaabli omavahelist takkistust, mis peab olema vahemikus 0,3-0,5 oomi, kuid minu mõõtmise tulemusena seisva mootoriga oli alguses kõrgem (1,2) ja langes siis suht koheselt 0.9 oomi peale ning jäi püsima. Kas siin võiks olla probleem?

Seda kahtlustaks hiljem, kuna vahe pole kuigi suur. Just lugesin mingi Yamu kohta, kus peab olema 0,4 ohmi aga luges tutikal mähisel 0,8 ja kõik oli ok. Alusta akuklemmide ja pingeka juhtmete (mõlemalt poolt) klemmide puhastamisest ja vaata, et miski kõrbenud pole. Kuigi Varaderodel paistab google järgi neid mähiseid ikkagi lendavat, siis tavaliselt läheb taolise plaksuga pekki ikkagi pingekas.


Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Tort kirjutas:

Seda kahtlustaks hiljem, kuna vahe pole kuigi suur. Just lugesin mingi Yamu kohta, kus peab olema 0,4 ohmi aga luges tutikal mähisel 0,8 ja kõik oli ok. Alusta akuklemmide ja pingeka juhtmete (mõlemalt poolt) klemmide puhastamisest ja vaata, et miski kõrbenud pole. Kuigi Varaderodel paistab google järgi neid mähiseid ikkagi lendavat, siis tavaliselt läheb taolise plaksuga pekki ikkagi pingekas.

Juhtmed ja pistikud on juba üle vaadatud, ning tunduvad heas seisus olevat. Mõnevõrra korrodeerunud väliselt, nagu ikka, aga ei midagi tramaatilist. Sulamise ja põlengujäljed puuduvad. Pingutasin natuke klemme ja panin pistiku kokku tagasi. Varsti lähen pingeregulaatorit jahtima. Tuleb välja, et üsna kallis tükk on teine, kuid mis teha, sõita on vaja ning samuti ka koju jõuda.

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas romulus »

Tee see skeem läbi, peaks selgust saama.

https://www.electrosport.com/media/pdf/ ... iagram.pdf

Kuna see on Honda, siis kellast pakun et pingekas ikkagi.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Ostsin uue pingeregulaatori ja ühendasin ära. Probleem sama. Mootori töötades pinge akult ca 12,5V ja ei enam. Tõstes mootori pöördeid asi ei muutu.

Ausalt-öeldes on mul ideed otsas ja nüüd juba mure suur, et kuidas ma Hispaaniast koju saan. On veel ehk kellelgi ideid?

Kuna ostsin uue aku, millele ise valasin sisse elektrolüüdi, siis küsimus on ka selles, et kas sellises konditsioonis aku on piisavalt täis? Pinge aku pealt on 12,6V ja äkki on seda vähevõitu? Peaksin ehk alustama sellest, et soetaksin akulaadija ja laeksin aku täis?

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Uut akut peale täitmist laadima ei pea, sest aku on tehases juba kuivlaetud. Staatorit on võimalik teooria (mähise takistuse mõõtmine) asemel praktikas kontrollida väljuva pinge järgi. Kui uue pingeka ja akuga laadimist ikka pole, siis järelikult ei tule staatorist lihtsalt välja vajalikku energiat.

Kunagi sai tehtud laadimisest ka saade. Kui aega on, siis vaata läbi: http://www.streetmoto.ee/teenused/kooli ... i-elekter/

Aga lihtkirjalikult nii. Et saada aru staatori korrasolekust (nii testri kaasabil kui ilma), siis toimi nii:

  1. Võta lahti 3-kollasega pistik
  2. Leia sobilik koormus, milleks võiks olla näiteks kõige käepärasemalt 230V hõõgniidiga pirn, võimsus ei oma erilist tähtsust, 40W ülespoole on igati hea.
  3. Ühenda pirn ühe mõõdetava geneka faasi peale ja käivita tsikkel. Kui gaasi keerates (vähemalt 4000 rpm) pirn põlema läheb on staatori see faas OK
  4. Korda tegevust järgmise kahe faasi vahele ühendades. Korras staatori korral peaks olema kõikide faaside energiatootmine ligilähedane ehk maakeeli värvimuusika identse intensiivsusega ja käima gaasi keeramise rütmis.

Kui on olemas ka tester, siis keera see 200VAC (200V vahelduvpinge) mõõtmise piirkonnale ja mõõda pirni klemmidelt väärtust, siis saad hinnata energiatootmist ka reaalses elektrilises mõõtühikus ja väärtus võiks olla 4000 pöörde juures ikka üle 50 voldi. Alla selle on energiatootmine kahtlane aga siiski olemas veel, üle 90 voldi väärtust pole ma veel kunagi näinud. Üldiselt 50-80 vahemik loetakse heaks.

Videos ei ole pinge mõõtmisel kasutatud koormust aga kahtlase laadimise korral saab 100% usaldusväärse tulemuse just alles siis kui vahelduvpinge mõõtmisel rakendada staatori väljundile koormust, et veenduda võimalike lühiskeerdude olemasolus või mitteolemasolus. on olnud üksikud juhtumid, kus ilma koormuseta saame mõõtes vajaliku 50V kätte aga kooruse rakendamisel tuleb ainult 5-10 volti, sellisel juhul on samuti genekas läbi.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Aitäh sisukate vastuste eest. Küsimus Neemele.

Kas ma reaalselt tohin seda mõõteprotseduuri läbi viia ka nii, et ma ühendan pingeregulaatori lahti ja mõõdan sealt pistikust? Nimelt on probleem selles, et eelmine omanik (või siis juba üleeelmine) on paagialuse pistiku ära kaotanud ja juhtmed lihtsalt kokku jootnud. Pealegi on paagi alt seda kõike väga raske mõõta, sest ei ole lihtsalt ruumi. Kui on vaja ratas käima panna, siis peab paak peal olema, et tuleks kütus. Siis aga ei ole enam mõõtmiseks ja testimiseks ruumi.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Rasmusk kirjutas:

Aitäh sisukate vastuste eest. Küsimus Neemele.

Kas ma reaalselt tohin seda mõõteprotseduuri läbi viia ka nii, et ma ühendan pingeregulaatori lahti ja mõõdan sealt pistikust? Nimelt on probleem selles, et eelmine omanik (või siis juba üleeelmine) on paagialuse pistiku ära kaotanud ja juhtmed lihtsalt kokku jootnud. Pealegi on paagi alt seda kõike väga raske mõõta, sest ei ole lihtsalt ruumi. Kui on vaja ratas käima panna, siis peab paak peal olema, et tuleks kütus. Siis aga ei ole enam mõõtmiseks ja testimiseks ruumi.

Paagi saad asendada ka suvalise plastpudeliga testimiseks. Pudel enne muidu korralikult läbi loputada bensiiniga, et suhkurt vms mootorisse ei laseks.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 942
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Bandit »

ja kindlasti pudelile auk ka põhja, muidu on nagu ühel siin, et mootor ei lähe pudeliga isegi käima.

Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Rasmusk kirjutas:

Aitäh sisukate vastuste eest. Küsimus Neemele.

Kas ma reaalselt tohin seda mõõteprotseduuri läbi viia ka nii, et ma ühendan pingeregulaatori lahti ja mõõdan sealt pistikust? Nimelt on probleem selles, et eelmine omanik (või siis juba üleeelmine) on paagialuse pistiku ära kaotanud ja juhtmed lihtsalt kokku jootnud. Pealegi on paagi alt seda kõike väga raske mõõta, sest ei ole lihtsalt ruumi. Kui on vaja ratas käima panna, siis peab paak peal olema, et tuleks kütus. Siis aga ei ole enam mõõtmiseks ja testimiseks ruumi.

Põhimõtteliselt võid ka pingeka pistiku lahti võtta ja sealt mõõta, sest geneka 3-faasi ühendus ei jagune kuskile enne seda pistikut ja pingekas täidab vaid genekast tuleva üleliigse energia soojuseks muundamise ülesannet, seega võid julgelt ka sealt mõõta.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: HD
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas kent »

Hei,
Nagu ma ka sulle rääkisin on võimalik et sa muretsed üle. Kuna sul on tarbijad väikesed (LED tuled näiteks) siis võib aku olla nii piisavalt täis (mida näitab 12,5-13V) et peale käivitumist laadimist on minimaalselt (eriti kui aparaat poolest pöördest käivitub). Mina prooviks alustuseks lisaks akut tühjemaks saada. Käivitada näiteks 10-15 korda selliselt et peale käima minemist kohe väljasuretada. Peale seda operatsiooni panna juhtmed peale ja vaadata pinget mis akusse jõuab kohe peale käivitamist 3-5 sekundi jooksul. Siis võiks pinge 13-14V vahel olla ja vaikselt langeda.

parimat, kent

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas ping »

kent kirjutas:

Hei,
Nagu ma ka sulle rääkisin on võimalik et sa muretsed üle. Kuna sul on tarbijad väikesed (LED tuled näiteks) siis võib aku olla nii piisavalt täis (mida näitab 12,5-13V) et peale käivitumist laadimist on minimaalselt (eriti kui aparaat poolest pöördest käivitub). Mina prooviks alustuseks lisaks akut tühjemaks saada. Käivitada näiteks 10-15 korda selliselt et peale käima minemist kohe väljasuretada. Peale seda operatsiooni panna juhtmed peale ja vaadata pinget mis akusse jõuab kohe peale käivitamist 3-5 sekundi jooksul. Siis võiks pinge 13-14V vahel olla ja vaikselt langeda.

parimat, kent

Umbes sama targaks saad kui lapiga tuledelt tolmu pühid.


Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Nii. Testisin staatori ära. Kuna pinge kõikidelt klemmidelt ilma koormuseta (lamp) pööretel 3000 ja rohkem ei ole kõrgem, kui 10V, siis tõenäoliselt ei ole vaja viga kuskilt mujalt enam otsida. Mis on teie soovitused? Kas soetada uus varuosa või üritada otsida kuskilt siit kasutatud varuosa? Hinnad on muidugi müstilised. Uus maksab ca 700€. Lisaks veel vahetuse kulu, mida siin ma tänaval enam ära ei tee. Vaja on uut mootoriõli, tihendit jne-jne.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Ain »

Rasmusk kirjutas:

Nii. Testisin staatori ära. Kuna pinge kõikidelt klemmidelt ilma koormuseta (lamp) pööretel 3000 ja rohkem ei ole kõrgem, kui 10V, siis tõenäoliselt ei ole vaja viga kuskilt mujalt enam otsida. Mis on teie soovitused? Kas soetada uus varuosa või üritada otsida kuskilt siit kasutatud varuosa? Hinnad on muidugi müstilised. Uus maksab ca 700€. Lisaks veel vahetuse kulu, mida siin ma tänaval enam ära ei tee. Vaja on uut mootoriõli, tihendit jne-jne.

Hei!
Eks pead vaatama uue varuosa hinda seal ja siin. Kui siin oluliselt soodsam siis kaua transa Eestist võtaks? mõned päevad? Kasutatud varuosa hind siin või seal?
Edu!
Alternatiiv tagasiteele...väiksem autoaku kohvrisse juhtmetega. Kaua nii sõita saaks? Tuled jms kustu.. Aegajalt ööbimiskohtades laadija järgi. Võibolla loll mõte.. :wack:
Või siis nagu aru saan on nagunii uus aku ka olemas. Möllad kahe akuga.. laadija vaja sebida ainult.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ain kirjutas:
Rasmusk kirjutas:

Nii. Testisin staatori ära. Kuna pinge kõikidelt klemmidelt ilma koormuseta (lamp) pööretel 3000 ja rohkem ei ole kõrgem, kui 10V, siis tõenäoliselt ei ole vaja viga kuskilt mujalt enam otsida. Mis on teie soovitused? Kas soetada uus varuosa või üritada otsida kuskilt siit kasutatud varuosa? Hinnad on muidugi müstilised. Uus maksab ca 700€. Lisaks veel vahetuse kulu, mida siin ma tänaval enam ära ei tee. Vaja on uut mootoriõli, tihendit jne-jne.

Hei!
Eks pead vaatama uue varuosa hinda seal ja siin. Kui siin oluliselt soodsam siis kaua transa Eestist võtaks? mõned päevad? Kasutatud varuosa hind siin või seal?
Edu!
Alternatiiv tagasiteele...väiksem autoaku kohvrisse juhtmetega. Kaua nii sõita saaks? Tuled jms kustu.. Aegajalt ööbimiskohtades laadija järgi. Võibolla loll mõte.. :wack:
Või siis nagu aru saan on nagunii uus aku ka olemas. Möllad kahe akuga.. laadija vaja sebida ainult.

Transalp xl600V võtab 2A nii, et mitte ühtegi tuld sees pole. Ehk siis väga kaua ta ikka sõita ei saa. Kuna tal pump ka juures, siis veel rohkem voolutarve. Kui ventikas hakkab tööle(tuleb siiski Hispaaniast), siis saab lisa 8A ka veel juurde(võimalik, et tal veel suurem ventikas, mis tahab rohkem voolu).

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Rasmusk kirjutas:

Nii. Testisin staatori ära. Kuna pinge kõikidelt klemmidelt ilma koormuseta (lamp) pööretel 3000 ja rohkem ei ole kõrgem, kui 10V, siis tõenäoliselt ei ole vaja viga kuskilt mujalt enam otsida. Mis on teie soovitused? Kas soetada uus varuosa või üritada otsida kuskilt siit kasutatud varuosa? Hinnad on muidugi müstilised. Uus maksab ca 700€. Lisaks veel vahetuse kulu, mida siin ma tänaval enam ära ei tee. Vaja on uut mootoriõli, tihendit jne-jne.

Nii hullu hinda see asi kindlasti ei maksa. Originaalina on 500-600 vahel, tarvikuna 200 kandis.
Vahetuse jaoks pole õli vaja välja lasta, lased tsikli lihtsalt paremale kaldu natuke. Tihend jääb ka enamasti ellu kui viisakalt lahti võtta ja isegi kui natuke kahjustub siis sõrmeotsaga silikooni kahjustatud kohale võib hädaabina alati kasutada. Ainuke, mida tõepoolest käepäraste vahenditega ei tee on otste kokkutinutamine kuna sul enam pistikut vahel pole.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma ei näe, mis lingi sa algul Electrexist postitasid, sest see leht annab errori, kuid kas see mite Varadero staator pole: http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... D=116?aG97 - hind jämedalt 100€?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas morse »

Neemel on õigus. Ka tavainimesena (mitte töökojaomanikuna) ütleks, et staatori vahetus on sisuliselt tee ääres tehtav töö. Padrunvõtmed, silikoon või uus tihend, tinutustarbed või ajutiseks yhenduseks avatavad wago klemmid, veel mõned lihtsamad tööriistad ja asi tehtud. Pole ka teab mis ajamahukas töö. Staatorit on ainult vaja :)


Rasmusk
Postitusi: 214
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Piipz kirjutas:

Ma ei näe, mis lingi sa algul Electrexist postitasid, sest see leht annab errori, kuid kas see mite Varadero staator pole: http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... D=116?aG97 - hind jämedalt 100€?

Sul on täiesti õigus. Paraku on Hispaanias sellise hinnaga selle varuosa leidmine äärmiselt keeruline. Peamiseks takistuseks ongi keel ja seda mitte minul :). Tänane päev on kulunud kohalikke motopoode läbi kammides ja hinnapakkumisi võttes. Senini on odavaim tulemus 436€. See summa on juba arvestatav. Eestist saaksin selle jupi ca 200€ kätte. Kõige naljakam on see, et Eesti edasimüüja väitis, et Hispaania laos olemas. Kui ma nüüd vaid selle Hispaania lao kätte saaksin :)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Aga kaua see Electrex seda Hispaaniasse saadab? Äkki on mingi kiirem saatmisvõimalus, mis maksab veidi rohkem aga tuleb ikka odavam, kui senine pakkumine kohapeal?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas morse »

Eestis keegi ostab ära ja saadab UPSi või TNT vms kulleri ekspress teenusega paari päevaga Hispaaniasse... Saatmiskulu mingi 100 või peale...

Edit: Iseasi, kui kähku Eestis selle kätte saab?

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Ei lae akut Honda XL1000V Varaderol.

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Inglismaalt Hispaaniasse jõuab isegi royal mail kiiremini kui mõne ekpressiga Inglismaa-Eesti-Hispaania. Hinna kohapealt oleks lihtsam siis sealt juba 400€ osta, sest DHL Express 2kg Eestist Hispaaniasse on letihinnaga 175€.

PiltPilt
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”