DR350 käivitusprobleem
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
DR350 käivitusprobleem
Tsikliks Suzu DR350, 4T, üks pütt, kikk-starter.
Vändast tampides ei taha käima minna. Külmalt Isegi ei luba mitte, soojalt lubab, aga ei lähe. Kui joosta käima, siis käivitub kohe, jääb ilusti käima ning töötab okeilt. Seda nii soojalt kui külmalt.
Tsikkel äsja ostetud, nii et ajalugu ei tea. Naljakas on see, et kui esmakordselt sain, siis külmast peast läks umbes teise vändalöögi pealt kohe käima, nüüd aga enam mitte. Vahepeal tsikliga muud ei teinud kui vahetasin küünla ära ning unustasin paariks ööpäevaks bensukraani lahti. Kas sel viimasel võib olla mingeid pikaajalisi mõjusid? Kui pärast mõningast tampimist küünalt vaadata, siis see on kerge nõega kaetud. Säde on OK. Karpa täiesti tehaseseades. Aku elektrit täis pandud ja täiesti adekvaatne.
Kas sellisel puhul peaks vaatama pigem karpa või süütepobleemide poole? Karpa jaoks on jämedamad düüsid juba meerikamaalt teel, aga tahaks siiski originaalseades kah heasse töökorda saada.
DR350 viimane tootmisaasta jääb päris pika aja taha ja kuna sa selle ratta ajaloost midagi ei tea, siis kahtlustada tuleb kõike. Arvestades, et säde on olemas, siis alustaks ikkagi karpast. Lisaks oleks hea ka kompressioon kõigepealt üle kontrollida. Karpa koha pealt vaataks, et kas bensiini paagi kraan ja ujuki nõel bensiini peavad. Ühesõnaga võtaks karpa lahti ja vaataks kas kõik tundub ok. Sealhulgas saaks vaadata kas külmkäivitus on korralikult reguleeritud ja tühikäik paigas. Kui need korras ei ole, siis ei pruugi hästi käivituda. Klapivahed võiks ka üle kontrollida.
Kui külmalt ei taha minna, siis võid proovida sooja puhuriga karpa soojaks lasta. Lisaks veel see, et ettelöömisest võib abi olla.
Kas pole mitte nii, et kõik need sinu poolt pakutavad probleemid põhjustaksid rasket käivitumist ja ka kehva mootoritööd? Aga tsikkel ei kävitu aint vändast, joostes läheb kergelt käima ja tiksub kui kell.
Ainus silmaga nähtav viga, mille leidsin, oli väike auk bensuvoolikus, kust kergelt immitseb läbi, kui kraan lahti keerata.
Uus detail minu jaoks sel tsiklil on manuaalne dekrompessi hoob. Kas selle kasutamise täpne protseduur on kuidagi oluline? Ma olen lihtsalt proovinud käima tampida ilma selle abita.
Ma ei usu, et kõik need mainitud probleemid põhjustaks rasket käivitumist ja halba mootoritööd samaaegselt.
Kui sa üttled, et vändast ei lähe ja joostes läheb, siis see ei ole veel näitaja. Minu kogemus üttleb, et joostes läheb alati paremini. Põhjus ilmselt selles, et kolb käib kiiremini ja mitu pauku tuleb järjest. Nagu juba mainitud, siis selle jalaga käimalöömise tehnika vaataks ka üle, sest päris kõvat ja kiiret laksu on vaja.
Siiski oleks elementaarne kontrollida kompressioon, klapivahed, tühikäik ja karpa külmkäivituse toimimine.
Lisaks soovitaks lugeda antud ratta temaatilisi foorumeid kui neid leidub. Sealt saab ilmselt spetsiifilisemat abi.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
sang kirjutas:Uus detail minu jaoks sel tsiklil on manuaalne dekrompessi hoob.
Esialgu panustaks ka kogemuse puudumisele. (minu kogemus samuti 650-ga) Käsideko selleks ongi, et kolb napilt üle töötakti ÜSS-i sättida ja sealt siis võimalikult pika vändakaarega lüüa. Ära oota klõpsu, millal deko uuesti maha tuleb. Kui kolb juba liiga palju üle ÜSS-i, siis vändakaar jääb lühikeseks (vänt ei rakendu piisavalt kõrgelt) ja ei liigu piisavalt reipalt üle järgmise töötakti. Või kui oled kindel, et lööd ka ilma dekota vabalt üle kompressiooni, siis...
Minu esimestest katsumustest võid lugeda siit. Puhtalt deko oskamatu kasutamise viga - hiljem laksust.
Vana teema, aga kuna lahendus on käes, siis valgustaks ka ilmarahvast.
Antud juhtum läheb järjekordselt vea pöördvõrdelisuse teooria alla ("Mida fundamentaalsem viga, seda elementaarsem lahendus").
Mis ma muud ikka tegin, kui vahetasin küünla, kiskusin karpa pulkadeks ja puhastasin, panin klapivahed õigeks. Lisaks surfasin netis, leidisin umbes seitse erinevat soovitust, kuidas seda tsiklit kõige paremini käima saada. Aga nihe null, no ei lähe vändast käima. Kui olime tsiklit koos sõber Mardiga odoka järgi umbes kaks kilti käima jooksunud, saanud käima, et siis veenduda, et ikka ei lähe vändast käima, sai jõud ja mõistus otsa. Ei jäänudki muud üle kui tuli asi üle anda spetsialistidele Motoremis.
Seal nad siis piisava arvu töötundide jooksul vahetasid küünla, kiskusid karpa lahti ja puhastasid, panid klapivahed õigeks ja veel nipet-näpet, tunnihind mõõdukas. Kutsuti lõpuks kohale, et nüüd on valmis, läheb vändast käima. Läksin kohale ja pärast mõõdukat tampimist läkski käima. Mis siis muud kui tagi lukk kinni, kiiver pähe ja... tsikkel suri välja. Asusime käima tampima, ei läinud. Jooksime siis koos meistri ja tsikliga mõnda aega mööda hoovi ringi, nüüd ei tahtnud eriti hästi üldse käivituda. Siis taipasime vaadata bensu olemasolu, õigemini selle puudumist (vahepealsed jooksmised, käivitamised, soojakslaskmised, karpa tühjakslaskmised ja muud naljad olid viimse piisa välja imenud). Valati siis paaki loetud liitrid, meistrimees lõi tsikli käima ja ütles: "Head aega, mina seda tsiklit enam käima lüüa ei kavatse." Mis seal ikka, sõitsin peaaegu õnnelikult koju.
Jõudsin garaaži, panin tsikli seisma, mõtlesin, et proovin veel käivitada. Ja no ei läinud. Nüüd oli juba s**t tunne, isegi remondimehed ei suutnud viga leida, aga viga kuskil oli. Laskusin mootori manu veelkord kükki ja... nägin bensukraanist välja tulevat voolikut, mis oli kuidagi päevinäinud..... Heureka!
Kappasin lähimasse kaubandusvõrgu asutusse, ostsin meetri 25-kroonist 8mm voolikut, viskasin tsiklilt minema kõik vanad ja natuke liiga peenikesed bensuvoolikud ja -filtrid, asendasin need umbes 10 cm vastse vooliku jupiga ja tsikkel käivitus kolmandast vändast .
Nii et vaadake enne üle elementaarne, mis võib tunduda isegi liiga elementaarne enne kui peenmateeria ja kosmoseteaduse juurde lähete. Ahjaa, teine kinnitus teoreemile oli kah. Täna läksin tsikli juurde, et võtan ja teen ühe tiiru. Ja tsikkel-kurat ei käivitunud, tampisin oma viis minutit. Hakkasi juba vajuma musta masendusse, kui märkasin, et olin eila kill-switchi (mida ma mitte kunagi ei näpi) millegi pärast sisse vajutanud. Tsikkel käivitus kolmandast vändast.
Nüüd ma luban endale ühe väikese , olen selle vähemalt enda arust ära teeninud.
Hehee, oli ju rõõmus hetk lõpuks, kui vea üles leidsid peale kõike seda p***?
sang kirjutas:Täna läksin tsikli juurde, et võtan ja teen ühe tiiru. Ja tsikkel-kurat ei käivitunud, tampisin oma viis minutit. Hakkasi juba vajuma musta masendusse, kui märkasin, et olin eila kill-switchi (mida ma mitte kunagi ei näpi) millegi pärast sisse vajutanud.
Muide, Suzuki manual soovitab mootori seisma jätta just lülitist, mitte võtmest.
Aga tehnilise poole pealt vaadates, on sel siis tsikli seisukohast mingi vahe ka, miks eelistada üht surmamist teisele?
Mingi vahe kindlasti on, kasvõi alustades sellest, et suretuslülitist on lihtsam välja lülitada, kord hakkas näiteks mootor imelikke hääli tegema sellises kohas, kus lenksust lahti ei oleks saanud lasta kätt, et võtmest süüde välja keerata...
Ja koormus, mis väljalülitamisel läbi käib on ju kordades väiksem.
Suur vahe kas lülitada nt garaazis vool välja nii, et sada tarbijat taga, või ühendades suurema osa lahti neist ja alles siis kui tuled ka välja lülitatud vool välja lülitada.(Siis jääb sinine sähvakas nägemata tavaliselt ka,viimase variandi puhul)
Tere.
Alustatud ja lõpetatud teema!
Tihti on nii, et appi mul on rattal selline hirmus viga küljes. Marki ei tea, jaapani oma, just ostsin, jube kiire on.
Ja siis head inimesed hakkavad soovitama; keevita, tinuta, viili.
Ei tule sealt köhh ega möhh vastu ja lõppu ka ei ole. Tulevased otsingu kasutajad võivad, noh,--ükskõik kuhu minna.
Viis pluss, sang.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.