DR350 käivitusprobleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

DR350 käivitusprobleem

Lugemata postitus Postitas sang »

Tsikliks Suzu DR350, 4T, üks pütt, kikk-starter.

Vändast tampides ei taha käima minna. Külmalt Isegi ei luba mitte, soojalt lubab, aga ei lähe. Kui joosta käima, siis käivitub kohe, jääb ilusti käima ning töötab okeilt. Seda nii soojalt kui külmalt.

Tsikkel äsja ostetud, nii et ajalugu ei tea. Naljakas on see, et kui esmakordselt sain, siis külmast peast läks umbes teise vändalöögi pealt kohe käima, nüüd aga enam mitte. Vahepeal tsikliga muud ei teinud kui vahetasin küünla ära ning unustasin paariks ööpäevaks bensukraani lahti. Kas sel viimasel võib olla mingeid pikaajalisi mõjusid? Kui pärast mõningast tampimist küünalt vaadata, siis see on kerge nõega kaetud. Säde on OK. Karpa täiesti tehaseseades. Aku elektrit täis pandud ja täiesti adekvaatne.

Kas sellisel puhul peaks vaatama pigem karpa või süütepobleemide poole? Karpa jaoks on jämedamad düüsid juba meerikamaalt teel, aga tahaks siiski originaalseades kah heasse töökorda saada.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6772
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 694 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pane vana küünal tagasi, kui alles on!
Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Panin vana küünla tagasi. Tampisin vänta, aga ei midagi.

Noh, geeniused, pakkuge midagi, mis otsast peaks seda asja närima hakkama? :)


TaaviJ

Lugemata postitus Postitas TaaviJ »

DR350 viimane tootmisaasta jääb päris pika aja taha ja kuna sa selle ratta ajaloost midagi ei tea, siis kahtlustada tuleb kõike. Arvestades, et säde on olemas, siis alustaks ikkagi karpast. Lisaks oleks hea ka kompressioon kõigepealt üle kontrollida. Karpa koha pealt vaataks, et kas bensiini paagi kraan ja ujuki nõel bensiini peavad. Ühesõnaga võtaks karpa lahti ja vaataks kas kõik tundub ok. Sealhulgas saaks vaadata kas külmkäivitus on korralikult reguleeritud ja tühikäik paigas. Kui need korras ei ole, siis ei pruugi hästi käivituda. Klapivahed võiks ka üle kontrollida.
Kui külmalt ei taha minna, siis võid proovida sooja puhuriga karpa soojaks lasta. Lisaks veel see, et ettelöömisest võib abi olla.

Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kas pole mitte nii, et kõik need sinu poolt pakutavad probleemid põhjustaksid rasket käivitumist ja ka kehva mootoritööd? Aga tsikkel ei kävitu aint vändast, joostes läheb kergelt käima ja tiksub kui kell.

Ainus silmaga nähtav viga, mille leidsin, oli väike auk bensuvoolikus, kust kergelt immitseb läbi, kui kraan lahti keerata.

Uus detail minu jaoks sel tsiklil on manuaalne dekrompessi hoob. Kas selle kasutamise täpne protseduur on kuidagi oluline? Ma olen lihtsalt proovinud käima tampida ilma selle abita.

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Lugemata postitus Postitas Kangru »

Mul omal DR650. Vändast käima löömisel on vaja ühte head ja tugevat laksu niisama tampides käima ei lähe. Proovi nii aja vändast mootorit ringi ja kui tunned, et muutub raskeks(ülemine surnud seis) siis dekomp peale ja üks tugev laks. Peab minema.


TaaviJ

Lugemata postitus Postitas TaaviJ »

Ma ei usu, et kõik need mainitud probleemid põhjustaks rasket käivitumist ja halba mootoritööd samaaegselt.
Kui sa üttled, et vändast ei lähe ja joostes läheb, siis see ei ole veel näitaja. Minu kogemus üttleb, et joostes läheb alati paremini. Põhjus ilmselt selles, et kolb käib kiiremini ja mitu pauku tuleb järjest. Nagu juba mainitud, siis selle jalaga käimalöömise tehnika vaataks ka üle, sest päris kõvat ja kiiret laksu on vaja.
Siiski oleks elementaarne kontrollida kompressioon, klapivahed, tühikäik ja karpa külmkäivituse toimimine.
Lisaks soovitaks lugeda antud ratta temaatilisi foorumeid kui neid leidub. Sealt saab ilmselt spetsiifilisemat abi.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

Lisaks veel, et enne löömist siis muidugi vänt üles tagasi, kui TDC leitud.
Ja decomp ikka lahti lasta enne löömist, mitte peale :)

tonjuh kirjutas:

Proovi nii aja vändast mootorit ringi ja kui tunned, et muutub raskeks(ülemine surnud seis) siis dekomp peale ja üks tugev laks. Peab minema.

Siim
#609

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

sang kirjutas:

Uus detail minu jaoks sel tsiklil on manuaalne dekrompessi hoob.

Esialgu panustaks ka kogemuse puudumisele. (minu kogemus samuti 650-ga) Käsideko selleks ongi, et kolb napilt üle töötakti ÜSS-i sättida ja sealt siis võimalikult pika vändakaarega lüüa. Ära oota klõpsu, millal deko uuesti maha tuleb. Kui kolb juba liiga palju üle ÜSS-i, siis vändakaar jääb lühikeseks (vänt ei rakendu piisavalt kõrgelt) ja ei liigu piisavalt reipalt üle järgmise töötakti. Või kui oled kindel, et lööd ka ilma dekota vabalt üle kompressiooni, siis...

Minu esimestest katsumustest võid lugeda siit. Puhtalt deko oskamatu kasutamise viga - hiljem laksust.

Kasutaja avatar

Teema algataja
sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Vana teema, aga kuna lahendus on käes, siis valgustaks ka ilmarahvast.

Antud juhtum läheb järjekordselt vea pöördvõrdelisuse teooria alla ("Mida fundamentaalsem viga, seda elementaarsem lahendus").

Mis ma muud ikka tegin, kui vahetasin küünla, kiskusin karpa pulkadeks ja puhastasin, panin klapivahed õigeks. Lisaks surfasin netis, leidisin umbes seitse erinevat soovitust, kuidas seda tsiklit kõige paremini käima saada. Aga nihe null, no ei lähe vändast käima. Kui olime tsiklit koos sõber Mardiga odoka järgi umbes kaks kilti käima jooksunud, saanud käima, et siis veenduda, et ikka ei lähe vändast käima, sai jõud ja mõistus otsa. Ei jäänudki muud üle kui tuli asi üle anda spetsialistidele Motoremis.

Seal nad siis piisava arvu töötundide jooksul vahetasid küünla, kiskusid karpa lahti ja puhastasid, panid klapivahed õigeks ja veel nipet-näpet, tunnihind mõõdukas. Kutsuti lõpuks kohale, et nüüd on valmis, läheb vändast käima. Läksin kohale ja pärast mõõdukat tampimist läkski käima. Mis siis muud kui tagi lukk kinni, kiiver pähe ja... tsikkel suri välja. Asusime käima tampima, ei läinud. Jooksime siis koos meistri ja tsikliga mõnda aega mööda hoovi ringi, nüüd ei tahtnud eriti hästi üldse käivituda. Siis taipasime vaadata bensu olemasolu, õigemini selle puudumist (vahepealsed jooksmised, käivitamised, soojakslaskmised, karpa tühjakslaskmised ja muud naljad olid viimse piisa välja imenud). Valati siis paaki loetud liitrid, meistrimees lõi tsikli käima ja ütles: "Head aega, mina seda tsiklit enam käima lüüa ei kavatse." Mis seal ikka, sõitsin peaaegu õnnelikult koju.

Jõudsin garaaži, panin tsikli seisma, mõtlesin, et proovin veel käivitada. Ja no ei läinud. Nüüd oli juba s**t tunne, isegi remondimehed ei suutnud viga leida, aga viga kuskil oli. Laskusin mootori manu veelkord kükki ja... nägin bensukraanist välja tulevat voolikut, mis oli kuidagi päevinäinud..... Heureka!

Kappasin lähimasse kaubandusvõrgu asutusse, ostsin meetri 25-kroonist 8mm voolikut, viskasin tsiklilt minema kõik vanad ja natuke liiga peenikesed bensuvoolikud ja -filtrid, asendasin need umbes 10 cm vastse vooliku jupiga ja tsikkel käivitus kolmandast vändast 8).

Nii et vaadake enne üle elementaarne, mis võib tunduda isegi liiga elementaarne enne kui peenmateeria ja kosmoseteaduse juurde lähete. Ahjaa, teine kinnitus teoreemile oli kah. Täna läksin tsikli juurde, et võtan ja teen ühe tiiru. Ja tsikkel-kurat ei käivitunud, tampisin oma viis minutit. Hakkasi juba vajuma musta masendusse, kui märkasin, et olin eila kill-switchi (mida ma mitte kunagi ei näpi) millegi pärast sisse vajutanud. Tsikkel käivitus kolmandast vändast.

Nüüd ma luban endale ühe väikese :bsmile:, olen selle vähemalt enda arust ära teeninud.


Rebaseonu
Postitusi: 226
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:36
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rebaseonu »

Hehee, oli ju rõõmus hetk lõpuks, kui vea üles leidsid peale kõike seda p***? ;)

sang kirjutas:

Täna läksin tsikli juurde, et võtan ja teen ühe tiiru. Ja tsikkel-kurat ei käivitunud, tampisin oma viis minutit. Hakkasi juba vajuma musta masendusse, kui märkasin, et olin eila kill-switchi (mida ma mitte kunagi ei näpi) millegi pärast sisse vajutanud.

Muide, Suzuki manual soovitab mootori seisma jätta just lülitist, mitte võtmest.


Rekkamees
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Mai 2006, 01:21
Tsikkel: XT 600

Lugemata postitus Postitas Rekkamees »

Rebaseonu kirjutas:

Muide, Suzuki manual soovitab mootori seisma jätta just lülitist, mitte võtmest.

Aga tehnilise poole pealt vaadates, on sel siis tsikli seisukohast mingi vahe ka, miks eelistada üht surmamist teisele?


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Aga tehnilise poole pealt vaadates, on sel siis tsikli seisukohast mingi vahe ka, miks eelistada üht surmamist teisele?

Mingi vahe kindlasti on, kasvõi alustades sellest, et suretuslülitist on lihtsam välja lülitada, kord hakkas näiteks mootor imelikke hääli tegema sellises kohas, kus lenksust lahti ei oleks saanud lasta kätt, et võtmest süüde välja keerata... :x
Ja koormus, mis väljalülitamisel läbi käib on ju kordades väiksem.
Suur vahe kas lülitada nt garaazis vool välja nii, et sada tarbijat taga, või ühendades suurema osa lahti neist ja alles siis kui tuled ka välja lülitatud vool välja lülitada.(Siis jääb sinine sähvakas nägemata tavaliselt ka,viimase variandi puhul)


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Tere.

Alustatud ja lõpetatud teema!

Tihti on nii, et appi mul on rattal selline hirmus viga küljes. Marki ei tea, jaapani oma, just ostsin, jube kiire on.
Ja siis head inimesed hakkavad soovitama; keevita, tinuta, viili.
Ei tule sealt köhh ega möhh vastu ja lõppu ka ei ole. Tulevased otsingu kasutajad võivad, noh,--ükskõik kuhu minna.

Viis pluss, sang.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”