tefloniga kaetud kolvid

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas Huck »

Kindlasti on siinse seltskonna seas tegelasi, kes lasknud oma ratta kolbe tefloniga katta. Tean, et krossimehed on seda teinud. Äkki valgustab keegi, mis efekti ootate sellest ning kuidas tulemus oli?

Samuti on muid detaile tehtud- näiteks alumiiniumist ketikaid.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"

squid

Lugemata postitus Postitas squid »

Ma pakun, et see võimaldab peale sõitu silindris mune praadida ... ilma et see kinni kõrbeks :lol:

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas margus014 »

teflon ei lase tahmal kolvi külge kinni jääda, ja see parandab oluliselt jõudlus!


Ints
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ints »

Teflon on hea antifriktsioonmaterjal ehk on väikene hõõrdetegur.

Viimati muutis Ints, 16 Mai 2008, 20:32, muudetud 2 korda kokku.
take the corner, join the crash
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Lugemata postitus Postitas reinz »

Ints kirjutas:

Teflon on hea antifriktsioonmaterjal ehk väikene hõõrdetegur.

lisaks sellele peaks vast mingil määral ka korrosioonikindlust töstma


Teema algataja
Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

Just. Tefloni omadusi tean ma hästi.
Küsimus oli konkreeetselt neile, kellel on kogemusi.
Lihtsalt huvitab, miks tutikaid poe kolbe tuuakse ning neile uut katet soovitakse. Kas tõesti teflon on parem.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas margus014 »

kas tegeled ise tefloniseerimisega (see sõna pole vist päris õige :P ) ?


Teema algataja
Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

margus014 kirjutas:

kas tegeled ise tefloniseerimisega (see sõna pole vist päris õige :P ) ?

Just.

Lootsin siit mingit tagasisidet saada. Asju tuuakse ning viiakse, aga kas oli parem või kehvem ei tea.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tazavi »

kui paks see teflonikiht jääb? hõreda mootori korral ju hea tefloniga asja tihendada, plussiks kulumiskindlus :P


Teema algataja
Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

Tootja andmetel on kiht 20mikronit ehk siis 0.02mm. Mitme kihi korral vastavalt rohkem, aga kuskil on ka mõistlik piir ning tulevad kõne alla teised meetodid.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Upitan vana teemat.

Kas on meie seas kedagi kes tegeleb detailide tefloneerimisega? Mul oleks vaja üks kolb antud materjaliga üle katta.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas harimal »

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Millega see hea on?
Ainuke asi mida mina tean et kui katta kasutatud kolvi seeliku osa siis vabaned sellest kovi kolinast mootoris mõneks ajaks.
Kõik muu pidavat olema kahtlase väärtusega. Seda oli mul meister rääkinud kes mul silindreid puuris. Tema jaoks oli see tefloni teema kaheldava väärtusega ja positiivseid argumente ta ei osanud välja tuua. Ja mingit über kulumise kindlust kah pole. Ta on näinud neid mootoreid kuis seeliku osal oli kolvil teflon maha kulunud.
Selle jutu põhjal ma loobusin oma kolvide tefloniga katmisest, küsitav lisaväärtus tavakasutajal kellel niigi lähevad uued jupid sisse.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Üks asi on teooria, teine praktika.
NT Wiseco puhul, kellel enamik 2-taktiliste kolbe juba tehasest tefloniga kaetud, on tefloni mahakoorumisega päris palju jamasid olnud. Teflonil on kuivmäärimisomadused, mis suudavad kokkujooksmise algfaasis metallide kokkupuudet vältida ... Wiseco ise reklaamib ka seda rohkem sissetöötamise hõlbustamiseks.


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Ja selle tahma ladestumise jutt ei pidavat ka päris paika pidama, see tahm ladestub sinna peale samuti kuid ehk mitte sellises koguses muidugi selle maha saamine on märksa lihtsam.
Väga hea vanakooli meetod karpa mootoritel oli pihustada karpa lõõri tavalist vett aknapuhasus vedeliku pudelist, hoides pöördeid ca 3K peal, see tahm lendab seal nagu niuhti minema. Mingi iga 10000km tagant üsna hea profülaktika, et parandada heitgaaside puhtust.
Seega sellest tahmast saab ka tavaliste käepäraste meetoditega sealt põlemiskambrist minema puhuda.

PS! Ei pidavad selline meetod hästi mõjuma Sissepritse mootoritel nimelt just eriti O2 sensoritele aka Lambda anduritele

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: tefloniga kaetud kolvid

Lugemata postitus Postitas korke »

Tihketele superbike mootoritel te ei saa kolve katta tefloniga (läbisõiduga alla 20 000 km). Kui ainult pealt aga külgedelt mitte. Kolv ei mahu pärast sisse ning kui mahub siis ta ei suuda seal vabalt liikuda ja mõne aja pärast on ka mootor tuksis või lihtsalt jookseb kokku :roll:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”