Küsimus silindi puurimise kohta
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Küsimus silindi puurimise kohta
terv,
Kas oskab keegi öelda kuidas on sellega lood, eile lugesin siit foorumist üht teist selle kohta ja sain teada et selline võimalus on olemas kuid soov on teada saada kui suure kolvi peab panema siis kui puurin üle silindri, hetkel ta 147ccm kas too kubatuur läheb tiba suuremaks ka jne? kuna minu originaal mootorile ei ole varuosi saada siis soovikski teada kas on võimalik sinna panna mingine kolb mis oleks nt mõeldus 149ccm-le??
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Silider puuritakse remontmõõtu. Ehk siis vastavalt saada olevale remontmõõdus kolvile ja ette nähtud tolerantside piires. Päris nii see asi ikka kohe kuidagi ei käi nagu Sa siin küsisid. Igat silindrit ei puurita kah. Kui ei ole remonditav, siis tuleb vahetada nii silinder kui ka kolb.
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Kui palju puurida saab, oleneb enamasti silindrihülsi seinapaksusest. Remontmõõdud on originaalis määratud kindlaks varuga, et hülss oleks viimases mõõdus veel piisava seinapaksusega. Kui aga originaalkolbe pole enam saada või on soov rohkem kubatuuri välja pigistada, siis ehk annab sinna midagi aretada. Kui näiteks hülss on peaaegu kogu ulatuses silindrikehaga kaetud, siis kannataks umbes 2,5mm seinapaksusele puurida. Ma ise olen 1,5mm peale ka teinud, aga siis hakkab hülss kuumenedes palju mängima ja kokkujooksmise tendents suureneb.
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
aga mul ongi asi selline, et pole originaal varuosa saada ja sooviks sis nagu silindri üle puurida ning panna sinna kas teise mudeli remontkolvi või siis tavakolvi.
kas sellel on vahet ka kas remontkolb või tavakolb?? mõtlen kui puuritud silindrisse panna..
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Suurus on oluline, kolb peab olema vastavuses silindri läbimõõduga, kui aretama hakkad siis pead leidma enamvähem samasuguse kolvi ja kolvi sõrm peaks olema sama kohapeal nagu vanal kolvil. Kusjuures ainult silindri puurimisest ei piisa, puurimine jääb liiga sile, oleks vaja ka üle hoonida.
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Jube ümberaugu jutt, aga mis masinaga tegu üldse. Internet on suur ja lai- vahest leiab 30a. vanadele võrridele ka originaal kolbe.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
ümberaugu jutt jah..
sellele ei leia isegi netist juppe, kardan, et asi tootmisest maas juba..
muidu mark ja mudel on national motors gallop 150
soov on siis selline: soovin silku üle puurida(kui vaja ja see selgub varsti) ja hoonida, siis soovin panna uue kolvi ja rõngad eks.
probleem ongi selles, et juppi pole ja sooviksin iffi kas on võimalik panna puuritud silindrile suurem kolb kui originaalis?? juhul kui sõrme keskooht jääb samaks..tegelikult peaks see olema loogiline ju kuna see ikkagi on keskkoht ja silinder ümmargune.. või olen kõigest valesti aru saand??
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Kui nii küsid, siis on jah võimalik panna suurem kolb kui originaalis, aga see oleneb sinu silindri hülsi seina paksusest, mis mõõtu seda puurida võib ja katsu sa leida selline kolb mis kõiki neid süsteeme rahulda
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
mitte sõrme keskkoht vaid sõrme asukoht kolvi ülalt pinnast(või alt). Võimalikult sarnane kolb peaks olena noh.
sõrme ava on liiga all taob kolb vastu kaant, sõrme ava liiga ülal käib kolb vastu vänta. Mingil määral saab ka treimisega mõõte korrigeerida, aga ikkagi.
Kui võtta aluseks 62mm x 48.8mm siis 62mm kolbi ikka on olemas.
näiteks:
http://www.china-parts.co.uk/acatalog/Piston_Rings.html
http://www.kbametals.com/cylinder-piston.html
see on täpselt 150cc ja 62mm:
http://www.scooterpart.net/products.php?id=1840
iseasi on jah kas muud mõõdud sobivad
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Suured tänud Huck..
aga mis mõõte ma küsima pean siis sealt kui ma tellima hakkan? või mõõdan vana kolvi mõõdud ära ja siis saan ju teada kõik vajalikud mõõdud?
ning kuna sa leidsid sobiva mõõduga kolvi siis tahaks teada kas saan nii ka teha, et puurin üle silki ja siis hoonin ta samasse mõõtu tagasi mis originaalis on?(siis saaksin panna selle kolvi mis on originaaliga sama mõõtu ja oli ka olemas seal lehekülgedel)
Aga 62mm kolbi oli olemas jah aga mis see 48.8 mõõt on? mida see tähendab? ma ise võhik sellel alal
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
stemn kirjutas:või mõõdan vana kolvi mõõdud ära ja siis saan ju teada kõik vajalikud mõõdud?
Just. Esimese asjana käi kolb näpus kõik varuosamüüjad läbi. 62mm võib juba ka mõni tsikli või isegi väiksem autokolb olla.
...puurin üle silki ja siis hoonin ta samasse mõõtu tagasi mis originaalis on?
igasugune lõiketöötlemine võtab ikka materjali maha. Juurde ning tagasi ei pane hoonimisega kuidagi.
Ja nagu eespool küsitud siis kuidas tegid kindlaks, et puurida vaja? Jõud kadunud? Rõngad läbi/puruks?
Võib olla pääsed ainult uute rõngastega?
48.8 on kolvikäik ning see ei iseloomusta otseselt kolbi.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Maarjamaalt ei tohiks veel need mehed kah kadunud olla, kes sulle uue remontmõõdus kolvi valavad.
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
jällegi abi palju kasutajalt dakar.. tänud!
kuid kas sul on nende maarjamaalt pärit inimeste kontakti kes neid remontkolbe teevad?
ja siis ilmselt teengi seda kui asi lahti tehtud..jooksen läbi kõik müüjad.
puurida vaja kuna mootor kinni, arvatavasti kolvirõngas andis otsad ja purunes, sest too ilmselt oli oma otsa andmas. ja kardan ka et puurida vaja kuna see ju lõhub silku seest ära. kui muidugi vedamist on natukene siis aitab tõesti vb ainult rõngastest..kuid ise kardan et vaja puurida uued rõngad ja kolb ka panna.. eriti hea oleks kui saaks keegi sealt maarjamaalt teha remontkolvi ja siis uued rõngad leiab kindlasti ka eesti poodidest igalpoolt, need ju peaks olema universaalsed ainult vastav mõõt peab olema??
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
stemn kirjutas:jällegi abi palju kasutajalt dakar.. tänud!
kuid kas sul on nende maarjamaalt pärit inimeste kontakti kes neid remontkolbe teevad?
ja siis ilmselt teengi seda kui asi lahti tehtud..jooksen läbi kõik müüjad.
puurida vaja kuna mootor kinni, arvatavasti kolvirõngas andis otsad ja purunes, sest too ilmselt oli oma otsa andmas. ja kardan ka et puurida vaja kuna see ju lõhub silku seest ära. kui muidugi vedamist on natukene siis aitab tõesti vb ainult rõngastest..kuid ise kardan et vaja puurida uued rõngad ja kolb ka panna.. eriti hea oleks kui saaks keegi sealt maarjamaalt teha remontkolvi ja siis uued rõngad leiab kindlasti ka eesti poodidest igalpoolt, need ju peaks olema universaalsed ainult vastav mõõt peab olema??
tavaliselt sellise väikse kubatuuriga masinatel on vaja kogu komplekt teha, sest ainult rõnga vahetusest ei piisa, uus rõngas ei pruugi sissegi töödata ja natukese ajapärast on sama jama. Kui silinder on silmaga vaadates ilus ja arvad, et ehk piisab uutest rõngastest siis lase igaksjuhuks mõõta kui palju silinder ellipsisse kulunud on, treialitel peaks olema selleks spetsiaalsed vahendid.
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Ma ei tahaks teemaalgataja entusiasmi pidurdada, aga olen piisavalt mootoreid nokkinud teadmaks, et mingi jupi nullist valmistamine jäägu alati kõige viimaseks võimaluseks.
Reaalse abi saamiseks oleks vaja esmalt teada, kas mootor on 2T või 4T (tundub, et 4T), on mootor oma- või võõrtoodang (äkki mingi levinud mootor) ja lõpuks pilti kolvist koos vajalike mõõtudega. Sest tihti saab juba olemasoleva kolvi väiksema töötlemisega sobivaks teha ning kolbide katalooge peaks olema netis piisavalt - neid endalegi alla laetud.
Samas tean rahvast, kes on lasknud Türil Jüri Meltsasel haruldastele tsiklitele kolbe teha, aastakese järjekorras oodanud ja lõpuks ennast segaseks maksnud, samas kui tutikaid remontkolbe on netis täitsa saadaval.
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
mootor on 4t jah. mootor peaks olema mingi hiinakas aga suzuki litsentsiga. aga võimalik, et müüginipp.. osadel elektri vidinatel on suzuki kiripeal küll.. kolvid leidsin eelpool mainitud saitidelt kuid ei tea veel kas nende käik ühtib minu masina omaga..see selgubki siis kui masin tükkideks. ja mingit aasta ajalist ootamist ma küll ette ei võta, ega ta mul mingi uunikum pole..
ei olegi peamine soov juppi nullist valmistada. soov on pigem masina töökorda saamine. nv-sel ilmselt kruvin lahti, teen ka siis pilte milline seis on seal seespool siis saate vb rohkem aidata. minul on huvi et saaks korda. kui vaja puurida siis puurime kui ei ole vaja siis ei puuri jne.
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
janis kirjutas:tavaliselt sellise väikse kubatuuriga masinatel on vaja kogu komplekt teha, sest ainult rõnga vahetusest ei piisa, uus rõngas ei pruugi sissegi töödata ja natukese ajapärast on sama jama. Kui silinder on silmaga vaadates ilus ja arvad, et ehk piisab uutest rõngastest siis lase igaksjuhuks mõõta kui palju silinder ellipsisse kulunud on, treialitel peaks olema selleks spetsiaalsed vahendid.
Oskad äkki öelda kus seda mõõta saab tallinnas?
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
Uuri igaks juhuks seda ka ega Suzu jupid ei istu äkki. See valmistaja tegi vist suzule allhanget, mine tea....
-
Teema algataja
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
spinna kirjutas:Uuri igaks juhuks seda ka ega Suzu jupid ei istu äkki. See valmistaja tegi vist suzule allhanget, mine tea....
Olen uurinud kuid ei leia mingit mudleit mis vastav oleks selle masinaga. oli ainult üks masin nimega suzuki fxr 150 millel oli rohkem kw aga silindri suurus ja käik oli sama.. kuid kui ma helistasin nt ramosse siis küsiti mis krdi mudel see on..
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsimus silindi puurimise kohta
stemn kirjutas:janis kirjutas:tavaliselt sellise väikse kubatuuriga masinatel on vaja kogu komplekt teha, sest ainult rõnga vahetusest ei piisa, uus rõngas ei pruugi sissegi töödata ja natukese ajapärast on sama jama. Kui silinder on silmaga vaadates ilus ja arvad, et ehk piisab uutest rõngastest siis lase igaksjuhuks mõõta kui palju silinder ellipsisse kulunud on, treialitel peaks olema selleks spetsiaalsed vahendid.
Oskad äkki öelda kus seda mõõta saab tallinnas?
Ma mõõtsin seda mäealuse tänaval, ühes töökojas kus silindreid puuriti. (peaks olema paralleer tänav tallinna ARKi tänavaga). Ja kindlasti on see mõõtmis võimalus kõigil metalli puurimisega tegelevatel töökodadel.
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.