Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
kraut
Postitusi: 227
Liitunud: 09 Juun 2007, 10:53
Tsikkel: XT660Z

Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #1 Postitas kraut » 15 Aug 2008, 11:34

Jutt 600se enduroratta teemal...

Viimasel ajal vaatan, et keti kulumine on märgatavalt kiirenenud. Juba mingi iga 500 km tagant vaja pingutada; näib, et ei vea hooaja lõpuni väljagi. Siit ka mõned küsimused:

* On see normaalne, et keti kulumine keti eluea jooksul progresseerub?

* Kas keti põhjalikust pesemisest (mahavõtmisega, bensiini vm lahusti sees) on keti kesvuse pikendamiseks kasu, või on see paljas kosmeetiline tegevus? Seni ei ole ma seda praktiseerinud. Meenutan, et tegu on endurorattaga, mille kett valdavalt tolmu ja pori sees elabki. Määrinud olen niipea, kui rullikud läikima hakkavad (ca 100 km tagant).

* Mis on sellistes oludes popid ketimäärded? Saadaval on igasugu õlisid ja vahasid, valgeid ja kollaseid ja jumalteabveelmida.

* Kui ketirataste kulumist vaadata, siis esimesel rattal on hambad märgatavalt õhemaks ja kõveraks kulunud -- selge, et tuleb koos ketiga ära vahetada. Tagumise ratta hammastel ei ole aga mingeid silmaga nähtavaid kujumuutusi. Kas selle vahetamatajätmine on väga rumal kokkuhoid?


Pilt
Kasutaja avatar

sakala84
Postitusi: 80
Liitunud: 25 Sept 2007, 17:54
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #2 Postitas sakala84 » 15 Aug 2008, 12:00

viewtopic.php?f=1&t=36818 -ehk leiad miskit kasulikku :roll:
Thunderace; VFR 800
Kasutaja avatar

arendaja
Toetajaliige
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: CBR1000RR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #3 Postitas arendaja » 15 Aug 2008, 13:06

Oli sama üllatus eelmise rattaga, et kett hakkas järsku iga natukese aja tagant pingutust vajama. Õlisid ja vahasid oli pandud pea iga paagi täitmisega. Vahetamisel öeldi, et pidavatki lõpupoole järele andma hakkama. Praegusel rattal uus kett ja see hooaeg 5000km läbitud ning ei ole kordagi pidanud pingutama. Määrdeks Shelli vaha.


Päikest!
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1krr
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 246
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas
Asukoht: Geyla
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #4 Postitas matu » 15 Aug 2008, 15:12

Mul oli täpselt sama keiss nagu arendaja rääkis. Kett hakkas oma eluea ka imelikku "kohinat" tegema - arvatavasti ole see tingitud sellest, et sõites oli kord pingul kord lõtv ja nii pidevalt. Kui ratta pukile ajad siis pinguta kett ära ning keera tagaratast aeglaselt ringi...kui ühel hetkel tundub, et kõik igati tiptop ning teisel hetkel jälle, et kett täitsa lõdva siis on kett omadega õhtal. Kusjuures ma pidin isegi tihedamini pingutama kui 500km järel, aga jah kaua sa ikka viitsid - pidin tunnistama, et kett läbi :? .
See keti põhjalik pesu ja muu keemia sees loputamine on tõepoolest puht kosmeetiline tegevus. Lihtsam ja kasulikum tegevus olekski sul uus komplekt osta...kui ise ketikomplekti vahetasin siis ei tulnud mõttessegi, et üks hammakatest vana jätta. Kui juba teha siis korralikult...olgugi, et tagahammakas nägi samuti hea välja.
Õlide ja vahade kohta olen kuulnud selliseid väiteid, et uue keti puhul soovitatakse kasutada vaha ja nö vana keti puhul õli....ma ei kujuta ette ka kust või miks selline väide või mis vahet sel on. Igaljuhul ise olen kogu aeg (nii uue kui vana keti puhul) kasutanud ainult vaha, kuna see ei tõmba tolmu nii kergelt ligi ning teiseks ei hakka nii kergelt ketilt lenduma ja ei määri gondleid ära.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4448
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #5 Postitas mella » 15 Aug 2008, 15:20

1. Jah, keti kulumine progresseerub eluea lõpul oluliselt. Venib.
2. Erilist kasu pole keti süvapesust, kui on mingi n-ring kett. Neid puhastada vastava vahendiga ja õlitada offroad ketiõliga.
3. Hea õli on Valvoline valge sünt ja Motuli offroad seeria. Igasugu mootoriõlid lendavad minema ja onroad õlid kleebivad pasa ketile. Mina pesen näiteks peale sõitu/tsiklipesu WD40-ga.
4. Kui tagumine ketiratas on terasest, siis kulubki esimene kiiremini. Ühtlaselt kulub terasest esiratas ja alumiiniumist tagumine. Terasest tagumine või terasvööga tagumine kestab ilmselt 2 ketti. Kui uus kett ennast ebamugavalt ei tunne, võib terasrattaga mitu ketti pidada.
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 435
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #6 Postitas virkostein » 15 Aug 2008, 16:02

aga kui kett venib juba paralalt, siis ta ju lammutab seda terasest tagumist hammakat ka ju niivõrd, et uus kett ei tohiks sinna ju enam sobida, või kui ei lammuta siis ei tohiks vana ja veninud kett seal enam normaalselt püsida?
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #7 Postitas spinna » 15 Aug 2008, 16:17

mella kirjutas:Igasugu mootoriõlid lendavad minema ....


Mul on kolm hooaega tagasi ostetud ratas, ketti olen igal kevadel pingutanud 1/4...1/2 pööret pingutuspoltidel. Läbisõit ca 30 000 ja kruusatee on vältimatu lõik 100% iga kord kui sõitu lähen ja sõidust tulen ( tolm või pori ). Ja ma arvan, et päris mitu tuhat saan veel selle ketiga lasta. Õli : mootoriõli või mis kätte satub, seal hulgas näiteks õmblusmasina õli :ner: :lol:

Aitäh, Kalle, soovituse ja nõuande eest! TOIMIB! (w)


Samas mõtisklen selle üle, et kas võtta Tsikkelröövel'i kunagist nõuannet kuulda ja minna offroad ketiõli peale. Selle keti igatahes lasen mootoriõli najal lõpuni, siis vaatab.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

tokintmash
Postitusi: 109
Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
Tänatud: 4 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #8 Postitas tokintmash » 15 Aug 2008, 17:31

virkostein kirjutas:aga kui kett venib juba paralalt, siis ta ju lammutab seda terasest tagumist hammakat ka ju niivõrd, et uus kett ei tohiks sinna ju enam sobida, või kui ei lammuta siis ei tohiks vana ja veninud kett seal enam normaalselt püsida?


Jep. Kulunud kett rikub kiiremini ära mitte ainult tagumise vaid ka esimese hammaka. Ja vastupidi. Kui hammakad on ka kulunud, siis tuleks ära vahetada kogu komplekt. Tootja manuaalides on kirjas, kuidas mõõta keti venimist ja mis on maksimaalne, mida ei tohiks ületada.

4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #9 Postitas 4cl » 16 Aug 2008, 01:32

Tere.

Hea keti puhul lendavad rullid ja hammakas on pees aga keti venimine on minimaalne.

Mahavõtmisest ja pesust pole kasu.

Parim õli siiani--motorexi offroad.

On kombinatsioon 520 keti kontrollimiseks mis on 18-272. 18 lüli peavad olema lühemad kui 272 mm.(võib üle ka sõita , aga siis lendavad varsti hambad).Mõõdad siis needi keskkohast needi keskkohani.
Nii,et kui Sul on kett selle mõõtmise järgi korras siis ainult uus esimene.
Kui vahetamiseks läheb siis ikka kõik korraga.

Edu.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2384
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #10 Postitas tramm66 » 16 Aug 2008, 03:56

Pean ka täna kuhugi targutama - teen seda siia :wink:
Kett ikkagi jääb kuluosaks... samamoodi ketirattad ja nende "ülehooldamine" kokkuhoiu eesmärgil on vb. hoopis raiskamine. Kuna kõik oleneb ikkagi kasutustingimustest siis omale sobivaima lahenduse raalib iga mõtlev inimene ise välja....
K: kas keti kulumine progresseerub?
V: jah, nagu igasuguse kulumise puhul. Pinnakaredus, sealt soojus, sealt suurem pinnakaredus ja mida suurem soojus seda suurem määrete tõrjumine jne, jne... Kett kulubki seetõttu ebaühtlaselt (st. mõned lülid enam kui teised) sest seal 100-120 telge millest kindlasti mõned kehvemini määritud ja oma kulumises teiste eest minema progresseeruvad.
K: kas keti pesemine on pigem optilise või tehnilise tulemusega
V: mittehanguvate õlide puhul annab pesemine pigem väljanägemist. Lased õli aga juurde ja määribki paremini (määrib kõik muu ka ära aga ju igale oma lõbu). Hanguvad ketimäärded (ketivahad) tuleb hooldusel maha pesta kuna tekkiv hangunud kiht ei lase järgneval "läbi tungida". Kette ei tohi "vannitada" (eriti ringiga variante) sest sedasi lahustab muidu viskoosse määrde hoopistükkis vedelaks... ja alati tuleb välja kergemini kui sisse läheb. Ringiga keti puhul veel eriti karuteene, sest pesuaine pääseb kindlasi ringist läbi, määre sealjuures pigem üldse mitte.
K: milline on popp ketimääre
V: popp on muidugi see mida rahvas ostab ja kiidab... aga ekstreemis tõhusaid olen näinud seni vaid üksikuid - Liqui Moly (hanguv), Castrol (nii vaha kui sünt õli) ja mittehanguv X-1R TTL. Viimane küll määrib ka kõik muu ära aga veeretakistus kaob kuhugi päris ära :shock: Loomulikult on kindlasti veel häid aga ju siis pole kätte juhtunud. Igatahes avanes kord võimalus sattuda hätta, kus kett venis võistlusel välja ja varu polnud. Igasugu õlisi sai proovitud - ei miskit - kuumenemine, venimine jätkus nii, et hammakatest tolmu lendas, kuni sain kodanik Rossilt (mitte Valentinolt :mrgreen: ) miski ketivaha - ei mäleta mis tootja oma aga aitas! Ehk siis kokkuvõttes, et "kellele ema, kellele tütar" aga vaha- või hanguvaga ehk siis on väiksem tõenäosus pange astuda
K: kas tagumine ketiratas on mõtekas veninud keti puhul vahetada kuigi näeb OK välja?
V: isiklikult vahetan, tehke teisiti kui arvate sest äkki ongi see õigemgi. Korraliku tootja ülekanne (ringiga kett+esimene ja tagumine ketiratas) maksab jämedalt 2700-3200.-eek millest tagumise ketiratta hinna saaks teoorias üle ühe vahetuse kokku hoida. Kui kett ja tähik eraldi ostes suure võidu annab siis on vist asjal tõesti pointi. Ise olen läinud viimasel ajal seda mugavat teed, et üks ülekanne hooajaks ja peaaegu ilma hoolduseta (tehasest on juba määre peal ja kogu lugu). Suht väike läbisõit ja odav ringita kett koos ketiratastega ca. 2200.-eek kusjuures aega ja hooldusvahendeid (puhasti, õli) peaaegu ei kulugi.
Hammasrataste kvaliteedis pole täheldanud suuri kõikumisi aga kettide vastupidavuse osas soovitan kogemusi vahetada ja pikemalt diskuteerida, sest kõik ei olegi kuld mis hiilgab. Ei hakka avalikult siunama aga ise just avastasin ühe "lamba hundinahas"...

Eraldage terad sõkaldest ja äkki ongi abiks :bsmile:
Kasutaja avatar

H.P
Postitusi: 393
Liitunud: 08 Juul 2008, 09:13
Tsikkel: Yamaha Fz6 SA 06'
Asukoht: Tallinn

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #11 Postitas H.P » 18 Aug 2008, 02:00

Mida Scottoileri toodetest arvate? Mul rattal selle firma automaatne ketiõlitus ja kasutan sama firma õli. Kuna alles mõned sajad kilomeetrid läbitud, ei oska ise hinnangut anda.
Ex: Yamaha FZ6
Kasutaja avatar

indumen
Toetajaliige
Postitusi: 721
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #12 Postitas indumen » 18 Aug 2008, 12:45

tramm66 kirjutas:Pean ka täna kuhugi targutama - teen seda siia :wink:

K: kas keti pesemine on pigem optilise või tehnilise tulemusega
Hanguvad ketimäärded (ketivahad) tuleb hooldusel maha pesta kuna tekkiv hangunud kiht ei lase järgneval "läbi tungida".

:bsmile:


loogiline küll et uuesti vahaga kattes jääb vana ette ja uus kiht ei toimi võibolla nii hästi, aga millega seda siis eemaldada tuleks, igasugused chain cleaner aerosoolid neid ei jõua mina isiklikult küll osta, kaks korda saab keti puhtaks ja on purk tühi :P kui arvestada et soovitatakse pärast iga pikemat sõitu määrida ketti kisub kulukaks
survepesuga ka ei tohi pesta ja hambaharjaga ka ju suht haige nühkida :wack:

ise kasutan http://www.motostrano.com/mochlu622sts.html sellist vaha ja pärast sõitu on ilusti lülide vahel paista vedelaks muutunud määrdekiht, seda nagu maha pesta pärast iga sõitu kas on mõtet ?

tahaks ka uue ketiga ikka võimalikult pikalt sõita et leiaks selle kõige kuldsema tee siit ehk :D
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #13 Postitas 4cl » 18 Aug 2008, 23:17

Ei ole küll seda hoolduse kulu arvutanud, aga kehtib vist nn. "energia jäävuse" seadus.
Et kui võtta need potsikud, mis on kulunud keti hoolduseks, korralik kett, 2 esimest ratast ja nende hind kokku liita, siis teeb sama välja kui odaf kett ja rattad 2 korda ilma igasuguse hoolduseta.
Tähendab raha kulu oleks sama ja läbisõit ka.

Valik on Sinu!
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #14 Postitas spinna » 19 Aug 2008, 08:43

Minu variandi puhul see küll nii ei ole. Kasutan pudelite/kanistrite põhjasid ehk "seibe".
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

tokintmash
Postitusi: 109
Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
Tänatud: 4 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #15 Postitas tokintmash » 19 Aug 2008, 09:32

tramm66 kirjutas:Hammasrataste kvaliteedis pole täheldanud suuri kõikumisi aga kettide vastupidavuse osas soovitan kogemusi vahetada ja pikemalt diskuteerida, sest kõik ei olegi kuld mis hiilgab. Ei hakka avalikult siunama aga ise just avastasin ühe "lamba hundinahas"...


Ehk, oled leidnud ühe kalli keti, mis tegelikult on jama? Ole ikka hea mees ja ütle teistele kah, ei tahaks ise puusse panna! :)

4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #16 Postitas 4cl » 19 Aug 2008, 12:12

spinna kirjutas:Minu variandi puhul see küll nii ei ole. Kasutan pudelite/kanistrite põhjasid ehk "seibe".


"Seibid" ei ole samuti tasuta. Tegelikult on ka ,aga arva mis variandi puhul?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #17 Postitas spinna » 19 Aug 2008, 13:46

Nii ja naa. Muruniitjate õlivahetused, tsikli õlivahetused ( 3300ml), mitmendat aastat seisma jäänud päramootori 2t õli jne. Tekkib küll seda seibi jama mis muidu kuskile X kohta tuleks ära kasutada. Mul on muidugi veel üks 14a vana muruniitja millega hööveldan mättaid ja kive ja selliseid alasid kuhu uuema niitjaga ei taha/julge peale minna ja mis kuidagi ära ei lõpe. Sinna läheb ka karterisse ausalt öeldes jääkide kompott. Juba umbes 5 suve ja no ei lagune Briggs&Stratton raip ära. Aga tsikli keti jaoks leidub alati kuskilt kuurinurgast midagi. Ma nimetaks sellist ketimäärdena seibide kasutamist pigem taaskasutuseks kui kuluartikliks.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #18 Postitas Tsikkelröövel » 19 Aug 2008, 17:46

Põhimõtteliselt kiidan Spinna suhtumise heaks. Olen samuti endiselt seda meelt, et õli nahka (kui see ikka õli on) pole ükski mootor läinud. Enamasti pole õli süüdi, kui ta lihtsalt kohal ei viibi või mingi muu lollus tehakse. Ja paraku tehakse see "muu lollus" ammu enne, kui kehva õli mõjud avalduma hakkavad. Iseäranis kehtib see vanemate masinate puhul. Uuema puhul oleksin igaks juhuks hoolikam. Aga ka ikkagi igaks juhuks.
St statistika.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 615
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #19 Postitas cool200 » 19 Aug 2008, 19:04

jah õli on õli ja määrimiseks ette nähtud,
spreid ja vahad on ainult mugavuse ja rahateenimise eesmärgil loodud
jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

andre460
Postitusi: 235
Liitunud: 24 Veebr 2004, 11:39
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: läänemaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #20 Postitas andre460 » 19 Aug 2008, 19:34

H.P kirjutas:Mida Scottoileri toodetest arvate? Mul rattal selle firma automaatne ketiõlitus ja kasutan sama firma õli. Kuna alles mõned sajad kilomeetrid läbitud, ei oska ise hinnangut anda.

Tere! Sõitsin eelmise rattaga- ühe ketikomplektiga üle 30000km-kusjuures Scottoileri paigaldasin umbes peale 10000km läbimist :!: Peale selle distantsi läbimist oli kett ja esihammakas läbi,tagumine kulunud minimaalselt :lol: Arvan, et Scottoileri raha võidad tagasi juba esimese ketikomplektiga-edasi on puhas
võit :mrgreen: Momendil oman õnneks ratast, mille puhul ketiga pole eriti probleeme-ketti pole (lol)
Kawasaki EN500-Suzuki DL650-BMW R1200GS(siiski mõningane edasiliikumine)

Väike tuur ka see-aasta. Enamalt ikka vana-hea Euroopa
umbes 7000km. 2011. 2013 Rumeenia matk, milllest kujunes edasi balkani poole, kokku 9800 km
Kasutaja avatar

H.P
Postitusi: 393
Liitunud: 08 Juul 2008, 09:13
Tsikkel: Yamaha Fz6 SA 06'
Asukoht: Tallinn

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #21 Postitas H.P » 20 Aug 2008, 02:48

Õnneks paigaldas selle juba eelmine omanik, mina pean vaid õli lisama :D
Ex: Yamaha FZ6
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1153
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #22 Postitas Vint » 17 Jaan 2009, 16:29

Huvipärast tekkis küsimus, kui järjekordsel poetuuril olin, et kuidas selline http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... 314d845df0 toode ketile mõjuks...
(ärge siis klistiiri kohe tehke)
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7369
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 106 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #23 Postitas Piipz » 17 Jaan 2009, 16:47

Ma kardan et see vasepuru mõjuks liivapaberina keti tihenditele ja sellest oleks rohkem kahju, kui kasu. Seda sõites siis. St. mitte ei karda, vaid olen üsna kindel.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 247
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #24 Postitas soolo » 17 Jaan 2009, 17:40

Teine teema -keti eluiga ja kuluvus- sama juttu täis ,sealhulgas ka Scottoilerist.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #25 Postitas Tsikkelröövel » 20 Jaan 2009, 12:34

Arvan, et see vasepuru on seal niivõrd peenike, et ta ei tee keti tihenditele midagi. Tavaline mineraalne tolm on kaugelt jõhkram ja jämedam kraam, ja seda satub ketile küll ja küll.
Iseasi on muidugi, et milleks? Mis tavapärastel ketiõlidel viga on?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #26 Postitas spinna » 20 Jaan 2009, 13:51

Nagu toote tutvustusest näha, ei ole see vasemääre ette nähtud liikuvate ja töötavate pindade määrimiseks. Peamine kasutusotstarve tundub olevat kinni "põlevate" detailide profülaktika. Ehk siis on päris keeruline otsustada, kas ketti on parem määrida vasemäärdega, reumarohuga, huulepulgaga või hapukurgiveega. Seni kuni uurimistöö alles käib tasub muidugi kasutada ketimäärdeid või õli :D
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1418
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #27 Postitas 417 » 20 Jaan 2009, 16:32

eks ta ole se igivana teema- kui bikega ja asfaldil siis silikoon
kui enduroga ja kruusal siis mõni muu
ja krossimeestel ja mudavurridel vist omaette nipid

bikel ja sm rattal kasutan valvoline silikooni
endurokatel aga mingi ilane venin kleepuv erimelli ketiõli

mitte ammu soetasin kapiotsa VALVOLINE HPL PTFE toote
pole veel kasutada jõudnud kuid tootekirjeldus tundub olema ok
http://www.autokeemia.ee/?go=tooted&cat_id=7#p70

samast seeriast võtsin ka BREAK CLEANER vahendiesialgu plaanis katsetada
kergenduro mitte did x ketiga ( vähemalt piduri cleanaerit mitte)

kui seal ketil püsib ilusti siis võibollla proovin ka bike did x ketile


siit küsimus ; kas keegi on katsetanud x või o ringidega keti pesuks
breke cleanerit - kas peseb ka määrde välja või on just se õige asi ???
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 570
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Tsikkel: GasGas FSE450
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #28 Postitas Tafka » 20 Jaan 2009, 16:42

Mina isiklikult brake cleanerit keti pesuks küll ei kasutaks...liiga tugev kraam keti tihendite ja määrde jaoks .
Äärmisel juhul kasutaks carb cleanerit...natukene lahjem kraam. Aga nagu eelpool mainitud siis WD40 minuarust peseb ketti täitsa ok. Ise ka paar korda sellega puhtaks lasknud keti.
IBA #33754
// Endised: Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4184
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #29 Postitas yeekim » 20 Jaan 2009, 18:00

Brake cleaner'i põhiline koostisosa on atsetoon!
Ise teate, kas kasutate või mitte :wink:

Ise kasutan seda http://motokaup.ee/product_info.php?cPa ... ts_id=1298 ,mis on tõsiselt hea toode.

Edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7369
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 106 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #30 Postitas Piipz » 20 Jaan 2009, 19:21

10004884 PROCYCLE KETTENREINIGER
INHALT: 750 ML = 6,95 EUR
Grundpreis: 1 Liter = 9,27 EUR

ise kasutan seda louise toodet.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist