Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 104
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: Hunt & Peletis
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #241 Postitas kent » 06 Nov 2015, 21:56

Puht loogiliselt on asi vähemalt minu jaoks suhteliselt lihtne. Keti liikumisuunda muudavad kaks hammasratast, sellise kulumise vastu on kaasaegsel ketil olemas sisemine määre. Kõik ülejäänud on hammasrataste ja keti vaheline füüsiline kokkupuude. Kui sellel liitel on pidevalt kirme õli vahel on kõik väga hästi. Ise olen õlitanud a' 2-3-400 km tagant. sõltub tingimustest. Hinnanud vajadust olen visuaalselt. Keti keskmine rull hakkab kohe läikima kui abi vajab.

Muu harjastamine näib minule tehnilise poole pealt liigse lakkumisena mis pigeb kahjustab ketti, tihendeid näiteks.



will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #242 Postitas will111 » 06 Nov 2015, 22:05

see kahjustamine sõltubki sellest, millega puhastad. niisama harjastamine on sisuliselt vaid välimuse poolelt oluline, puhastusvedeliku sees seotamine ja samal ajal pisut harjamine aga aitab natuke ka rullikute (need on teatavasti samuti nö. liikuvad osad keti juures) vahelt sitta kätte saada. miks see on oluline? sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2067
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #243 Postitas StreetMoto » 06 Nov 2015, 23:31

will111 kirjutas:sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.


See viimase lausejupi lõpp oli küll lausrumalus. Ükski keti määrimine ei suuda aerosoolpudelist pihustatavat määret suruda kummirõngaste vahelt läbi välimise rulliku sisepinnani. Sinna on määre paigaldatud tehase poolt ja O- või X-ring kujuga tihendi eesmärgiks ongi seda seal kinni hoida. Teiseks eesmärgiks on tihendil mitte lasta välismõjudel (lenduv sodi, tolm, maanteemustus, liiv jne) jõuda sinnasamasse välise rulliku alla/vahele.Tehasemääre püsib seal niikaua kuniks suurimad esteedid seda sealt survepesuri üüratute bar-idega välja ei uhu või keegi vale pesuvahendiga (bensiin, carb cleaner, atsetoon jms) kummirõngaid nii suureks ei paisuta, et see määre sealt lihtsalt vabatahtlikult lahkub või see siis lõpuks oma normaalse eluea otsasaamise tõttu lahkumud pole.

Keti pesemine kujutab endast keti välispinna pesu ja puhastamist kuni tihenditeni ja vajalik on see selleks, et eemaldada keti vaba liikumist takistav sodi ning puhastada ketirulliku ja ketiratta kokkupuutepind. Seda kõike selleks, et valmistada ette pind järgmiseks korrektseks määrimiseks ja määrde õigele pinnale jõudmiseks. Ja no loomulikult peab ka keti väliskülg puhas olema esteetilisel eesmärgil :bsmile:
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #244 Postitas will111 » 06 Nov 2015, 23:51

silmas pidasin loomulikult mitte seda tööpinda, mis kummirõngaste taha/alla jääb, vaid ikka neid metallrõngaid, mis siis nö. hammakate ja keti vahel liiguvad ja seal vabalt liikuma peavad. ei oska nende kohta mingit täpset terminit kasutada aga videojupis, mille ennist linkisin, on täpselt näha, mida silmas pean. nende rõngaste vahel mingeid kummirõngaid ei käi ning määre pääseb sinna vahele küll, usutavasti selle jaoks ketti justnimelt taolise pihustimäärdega üsna hea määrida ongi, et see "ronib" ka kohtadesse kuhu ehk niisama tilgutades ei oleks õlil väga mugav ligi pääseda.

aga nii nagu sinna pääseb üsna vabalt pihustatav määre, nii pääseb sinna ka muu s**t ja sodi, ja nii pääseb vähemalt osa sellest ka ketti leotades sealt jälle välja, et siis määre pääseks sodi asemele :)
kuid tegelikult läheb see arutelu siin vist ikkagi suht lihtsa asja ümber liiga teaduslikuks ära. kett on küll suht kallis osa, aga mitte ka nii kallis, et sealt iga viimast kui kilomeetrit üritada kätte saada, seega puhastagu igaüks nii kuidas heaks arvab või üldse mitte. mina teen seda rohkem seepärast, et kett hästi jookseks ja sõites vähem lärmi tekitaks...maanteel seda loomulikult ei kuule aga mõnel muul puhul küll
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2067
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #245 Postitas StreetMoto » 06 Nov 2015, 23:57

Peace :-) ehk siis määre jõuab ikkagi purgist rulliku välispinnale, mitte sisepinnale. Ma arvan, et nüüdseks on kõik aru saanud keti ehitusest puhatamisest ja määrde eesmärgist. Lähma magama. Niikuinii vaja ketti määrida alles 5-6 kuu pärast :-) Selleks ajaks jälle kõik meelest läinud ja kindlasti on turule tulnud mingi uus kosmosetehnoloogia, mis mingisuguse nutifoni äpiga keti määrimise hetke ennustab ja täpselt tema järelejäänud eluea ütleb. Enne tuleb muidugi äpile selgeks teha oma perekonnaseis, koera nimi, viimati poest ostetud majoneesi mark ja lemmikfilm. Ainult siis on äpi ennustustõenäosus maksimaalne...
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #246 Postitas will111 » 07 Nov 2015, 00:22

leidsin mingi pilti õnneks. rolleri ja bushingu vahelist kui ka rolleri välimist pinda mõtlesin eelkõige, need on need määrdest lugupidavad kohad vast. rolleri välimist pinda puhastada on üsna lihtne, sisemist harjaga ei puhasta kuidagi http://img.alibaba.com/photo/50304737/M ... _Chain.jpg

aga magama minek on hea idee küll! ja võibolla mõni helge pea sai siit nüüd lausa järgmise maailmavallutamise äpi idee omale :P
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #247 Postitas jkristjan » 21 Juul 2016, 01:56

Kuskil on optimaalne punkt. Kui ma õigesti mäletan, siis komplekt Motuli puhastajat + õli maksis viimati umbes 26 raha, nendega saab umbes 10 korda sussutada ja kui seda nüüd hästi hoolsalt "pea iga tankimisega" teha nagu mõned soovitavad + igasugu pesud ja puhastused ehk siis oma töö ja aeg, siis seda kõike tuleks võrrelda uue komplekti hinnaga. Nagu auto õlifiltriga, vanarahvas teada rääkida, et selle saab ka konserviavajaga lahti teha ja siis 4h madalal tulel keeta ja uuesti kinni keevitada ja siis saab jälle kasutada :)
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 437
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #248 Postitas romulus » 15 Juul 2017, 11:56

Kuna kett läks vahetusse ja käepärast oli parajasti erinevaid "puhastusvahendeid", otsustasin teha oma isikliku populaarteadusliku katse :D .

Osalesid:

X rõngad vanast JT ketist

WD40
Würthi Brake Cleaner
Motuli Chain Cleaner.

Mõõtsin ainult rõngaste paisumist. Võimalik, et need keemiad kuidagi veel saavad kummi kahjustada, aga seda mul mõõta võimalik polnud.
Rõngad olid vedelikus 12 tundi.

Tulemused siis sellised:

Aine / rõnga paksus enne (mm) / rõnga paksus pärast (mm)

WD40 / 1.5 / 1.5
Würth / 1.7 / 1.7
Motul / 1.3 / 1.5

Ehk siis nii naljakas kui see ka pole, mõjus antud juhul ainsana rõngastele "halvasti" Motuli Chain Clean.... Niisama sõrme vahel mudides ma mingeid erilise muutusi ei näinud, ehk siis rabedaks vms ei läinud ükski. Mitte et rõngaste vaatepunktist see oluline oleks, aga Motuli tops tõmbus öö jooksul valgeks ka, ehk siis vähemalt sellele plastikule ta hästi ei mõju.

Igatahes tundub, et edasipidi kasutan puhastuseks Würthi Brake Cleanerit, hinnavahe Chain Cleaneriga on tuntav, u 5 euri VS 9-10 euri.

Igaks juhuks rõhutan, et ma kasutasin JT keti rõngaid. Võimalik, et erinevad ketitootjad kasutavad erinevaid rõngaid. Ehk siis kui kellegi DID vms kett pekkis on mu soovituste peale, siis mina süüdi ei ole :p
Manused
IMG_20170715_111441699.jpg
Pärast 2
IMG_20170715_111426685.jpg
Pärast 1
IMG_20170714_214840177.jpg
Enne 1
IMG_20170714_214149388.jpg
Enne 2
IMG_20170714_214138554.jpg
Enne 3
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #249 Postitas will111 » 15 Juul 2017, 12:25

väga huvitav...kõige huvitavam on muidugi see, et olen varemalt näinud sarnase katse tulemusi, mis on täpselt risti vastupidised :D ühtlasi mingi motuli chain clean, mida kunagi proovisin sisaldas vähemalt lõhna järgi küll minumeelest ainult nö. lambiõli.

brake ja muude cleanerite kohta muidugi on teada, et need on üsna erineva intensiivsusega. kahju, et sa ei kaasanud katsesse tavalist tanklapüstoli diislit. ma arvan, et selle hinna vastu ei saa siit listist ükski vedelik :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #250 Postitas urmas66 » 15 Juul 2017, 14:38

No jah,aga keti pesemisel puutuvad need O-rõngad selle pesuainega kokku mitte rohkem kui paarkümmend minutit,aga reaalselt vist veel vähem.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist