Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
jaanus kirjutas:tekkis selline küsimus, et kas did520 on 450 4t krossarile sobivaks ketiks või peaks otsima 525? 17 sõidutunniga hakkab keti eluiga otsa saama, tagumise ketiratta juurest saab hamba võrra eemale tõmmata. Peale pooletunnist peab praegu ca 8mm peale pingutada.
Kes ja kus hea hinnaga ketirattaid ja komplekte pakub maarjammal või tellimise peale.
525 on laiem, seega ei sobi ta su hammakatega ja paneb tõenäoliselt ka osa raamist ja karterist nahka.
Kasuta kvaliteetset tihenditega ketti pääsed vähema vahetamisega.
Re: Keti hooldus ja eluiga
priit0001 kirjutas:Väga head vahendid kettide hoolduseks on Castroli omad. Kõigepealt Castrol Chain Cleaneriga kett puhtaks, seejärel Chain Spray või Chain Wax peale. Püsib ketil kaua ja ei võta tolmu ja muud sodi külge.
Tere.
Lõpuks lugesin välja midagi Castroli kohta.
Ostsin paar nädalat tagasi, kuid veel ei jõudnud määrida.
Küsimus keti pingutamise kohta:
Kust/kelle juurest saaks nõu, kuidas see peaks olema ja muud selgitusi? Oskate kedagi soovitada?
Olen välja lugenud, et 25-35mm peab olema, kuid mulle tundub, et mul on rohkem st peab pingutama?
Laseks teha kellegi spetsialisti, kuid tahaks et näitaks ja selgitaks (kui on võimalik)?
CBR600RR 2011-2013
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kasuta otsingut ja sikuta omale manual
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
No tõesti. Igal rattal on oma ketipingsus. Kasutage, palun, manuaali. Säästate ennast ja oma rahakotti. Ja ka uskuge, mis manuaalis kirjas on.
Mulle mu oma rattaga tundus, et kett kuidagi lõtv, kuigi manuaali järgi paigas. Lasin isal ratta peale istuda ja seal kõõluda - selgus, et jummala paras on. Kui üle pingutad, paned oma ratta tuksi. Ära mängi sellega.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ööl vastu tänast Prantsuse firma "Ein, Zwei Drai Limited, Co, Inc " avastas et Risso (r) rapsiõlil on uskumatud määrde omadused.
Nende katsed tõestasid et keti on vaja üle valada Rapsi (r) õliga, et saavutada keti suurepärast tööd ja eluiga.
Samuti märgati, et kui kallata ketile kuuma Risso (r) rapsiõli pidi see pikendama ketti iga (Märkus kuuma õli valada ainult töötavale rattale ja soovitavalt ämma läheduses).
Ketti eluiga saab teada Risso rapsiõli pakendist - märge pakendil "Kasutada kuni".
Turvalist ja ämmävaba sõitu kõigile.
Re: Keti hooldus ja eluiga
OK. Tänan.
Manuaal on olemas, läbi loetud.
Aga jälle selliseid väikseid nüansse, et kui peale istuda, siis saad hoopis teiese tulemuse jne...
CBR600RR 2011-2013
Re: Keti hooldus ja eluiga
Üldiselt käib ketipingutus nii: tsikkel küljejalale ja käik neutraali, mõõdad lõtku , keerad ratast natuke edasi ja mõõdad uuesti ja nii 3-4 korda. Märgi ära koht kus lõtk kõige väiksem oli ja sealt pane manuaali järgi mõõt õigeks.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mul gixxeril manuaalis suht imelik tekst:After washing and drying the chain,oil it with a heavyweight motor oil.Caution:do not use any oil sold commercially as,,Drive chain oil,,Such oil can damage the O-rings.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
tzikel kirjutas:Mul gixxeril manuaalis suht imelik tekst:After washing and drying the chain,oil it with a heavyweight motor oil.Caution:do not use any oil sold commercially as,,Drive chain oil,,Such oil can damage the O-rings.
Mu igivana Honda manuaalis sama tekst.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma küll leiutan siin jalgratast, kuid eile avastasin, et kõige parem on ketti pesta siis, kui tagaratas maas, kett kenasti rippus otsapidi mul kausis, kus oli ketipesuvahend ja siis harjakesega nühkisin.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
No ikkagi, kui tagaratas on maas, on ligipääs kergem. Üldiselt siis. Erandid alati kinnitavad reeglit
See ei ole küll minu pilt:
http://bolty.net/wp-content/uploads/201 ... emoved.jpg
Aga kui ketiots üle kiige tõsta, siis ripub ju
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Keti hooldus ja eluiga
"Tagaratas maas" võib mõista kaheti: kas tagaratas toetab maha, st ratas ei ole hargil, või siis see variant, mida Piipz zilmaz peab
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
õige jah, mitte maas, vaid küljest ära siis
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
No krt, nii puhas pole mu ratta kett vist kunagi olnud. Ei pea ka tarvilikuks, nagu sõitma hakkad, on tolm ju kohe platsis. Ostsin selle ketipuhastusharja. Ratas keskjalale, balloonist ketipuhastusvedelikku peale. Koonerdamata. Ratast ajan käega ringi, kett käib läbi selle harja. Hakkab läikima küll. Siis Offroad-õli peale (ratas küll vana kooli baigiline). Off-road õli selleks hea, et ei korja kruusa peal paska külge vaid lendab koos sellega minema - järgmine puhastus lihtne. Ma ei tea, palju see kett enne mind sõitnud on, mina olen 20 t kandis, mõõtsin kulumise ära - pole veel seda nägugi, et vahetust vajaks.
Hooldage ketti mõistlikult. Aga üle pingutada pole ka mõtet - poleerimine annab küll ilusa tulemuse, aga vastupidamise mõttes annab see juurde õige vähe.
Minu arvamus siis.
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mis vahet on pihustiga kallil ketiõlil ja tavalisel mootorsae ketiõlil? Hetkel kasutan küll Mobil 1 pihustiga ketiõli, aga vaadates saeketiõli väliselt nagu vahet poleks? Kleepuvad ja venivad mõlemad samamoodi
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
skulptor kirjutas:A, proovi, saad teada.
Tahaks teiste vigadest ja õnnestumistest õppida Mitte enda peal katsetada.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tavalised õlid lendavad kiiremini minema. Ma ei viitsi ketiga nii tihti pusida. Saeketile jookseb muidu pidevalt õli peale, suht suva, mida sinna paned. Saad ka mootorrattale automaatõlituse osta. Eespool on tegelt kõigest juba juttu ka.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Olen kasutanud saeketi õli. Seda peab ainult oluliselt tihemini peale määrima. Soovitatav on mingi scottoileri tüüpi aparaat, kui tahad ainult saeketiõli kasutada.
Midagi halba ta (saeketi õli siis) ketile teha ei tohiks.
Ise kasutan juba pikemat aega seda http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=392 - Mobili, Castroli ja Liqui Moly tsikliketiõlid on häbematult kallid ja minuarust küll mitte paremad. Ei ütleks, et mu kett on nüüd kiiremini kuluma hakanud vms.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tervist foorumlased.
Ärataks vana teema taas ellu ja küsiks targemate nõu.
nimelt sai mootorrattal vahetatud kett ( DID 50 zv) + tagumine ketiratas JT, esimene Jt jäi vana kuna sellega sain sõita 30 km
kuid nüüd 1000 km hiljem on kuulda ebameeldivat sirinat esimeselt hammakalt. õlitanud olen ketti pidevalt. Küll aga avastasin ühel hetkel pärast sirina tekkimist et vasakpoolne ketipinguti stopper oli end lahti keeranud. kas on tõenäoline et ratas oli viltu alla ja see rikkus keti?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei usu, et kett selle pärast juba tuksis on. Rohkem kannatab seal hammasratas (lihvib hammaste külge). No kett kulub loomulikult ka kiiremini, aga ega sa niimoodi ju tuhandeid ei sõitnud.
Iseasi muidugi, et kui ratta telje mutter on korralikult kinni, ei lähe ratas viltu alla ka siis, kui see reguleerpolt end lahti kerib. Viltu pidid siis ratta paigaldama kohe algul...
On sul ketil üldse õige pingsus? Sirisema kipub, kui kett lõtv ja kuna paigaldasid uue keti, siis - tont teab, ehk uus kett annabki algul veidi järgi?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Sirina lõi sisse 100 km tagasi. Eile kogu õhtu üritasin aru saada milles viga. kett istub ilusti esimesele hammakale,kuid heli tuleb justkui keti rullidest hetkel kui need puudutavad esimest hammasratast.
Ketti olen proovinud pingutada ja lasta lõdvemaks,kuid käega ratast keerutades ei muutu mitte kui midagi. Lõpuks sättisin nii et ketil oleks vabas olekus ( ratas keskhargil) üles-alla liikumisruumi 3cm.
Ratta hoolduse lasin teha BIkepointis ja ei tahaks uskudaet nemad seal ratta viltu alla panid.
Üritasin ka vaadata et kas kett läheb vahepeal lõdvemaks ja pingule tagasi kui ratast keerutada,kuid ketiasend koguaeg sama. Järelikult ei tohiks ju kett ka kulunud olla.
Ehk peaks laskma pädevamatel vaadata sest heli on tõesti ebameeldiv.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kiige peal olev kummist ketitald ei ole liialt kulunud? Kui see ära kulub, hakkab kett vastu kiike hõõruma ja tuleb kah jubedat häält.
Re: Keti hooldus ja eluiga
ketitald on küll kulunud,kuid mitte sellise piirini et kett vastu kiiget käima hakkab. Eile ratast lammutades ja sirina põhjustajat otsides vaatasin et ketitald oli tagant( tagumise hammakapoolt) rohkem kulunud ja kohati oli kett justkui jooksnud servaga ketitalla kõrgendiku peal.Eespool oli tald väga ilus.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma sain ka väikse kreepsu. Teeb sirr ja sirr, aru ei saa kust tuleb. Sõites tagant ja kohapeal liigutades eest esimese hammaka pealt. Pärast tugevat keppi sai selgeks see, et kett on ovaalne e pool ketti on pikem kui teine pool ketist.
Tuli siis nii välja, et ketti pingutades ühes kohas läks kett liiga pingesse ja edasi kerides lõdvaks.
Eriti tugevalt sai lüpsta sellega, et ketti mõõtes see probleem välja ei tulnud. Järelikult o-ringi tihendid peetis.
Seda siis 1000km pärast ketipesu.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
jbob kirjutas:Ma sain ka väikse kreepsu. Teeb sirr ja sirr, aru ei saa kust tuleb. Sõites tagant ja kohapeal liigutades eest esimese hammaka pealt. Pärast tugevat keppi sai selgeks see, et kett on ovaalne e pool ketti on pikem kui teine pool ketist.
Tuli siis nii välja, et ketti pingutades ühes kohas läks kett liiga pingesse ja edasi kerides lõdvaks.
Eriti tugevalt sai lüpsta sellega, et ketti mõõtes see probleem välja ei tulnud. Järelikult o-ringi tihendid peetis.
Seda siis 1000km pärast ketipesu.
Sama jama peale kõva pesu, mõtlesin juba et midagi väga p***. Kett oli väga lõdvalt ja sai pingutatud.
Kas selle ühe koha pärast peaks keti lõdvemaks laskma? Seni kuni uus kett peale saab
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Millega pesid? Praagiks välja. Minu oma sai soetatud streetmotost.
Ma see nädal vahetan ära, aga pingutasin selle järgi kust kett kõige lühem on, veninud osa oli üleval pool. Siis kadus see hammaka söömise heli ära. Kohati on tunda, et veic lõtv on, aga ära peab kindlasti vahetama.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Et kett kestaks, peab sisuliselt umbes iga 500km järel pesema ja õlitama?
Olen asjas ikka väga algaja.. see on minu jaoks uudis
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.
Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.
VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.