Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ega uut ketti harja ligi enam ei lase. Sain ise ka selgeks, et kaltsuga saab palju lihtsamalt puhtaks ja jääd ise ka puhtaks.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
davidsoniharald kirjutas:Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.
Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.
VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.
+1
Re: Keti hooldus ja eluiga
davidsoniharald kirjutas:Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.
Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.
VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.
Jutuga täiesti nõus.
Vaatasin nii Owner Manualist kui ka Reparaturanleitung-ist ja ketipesu kohta selgus üht-teist huvitavat:
a) mõlemad soovitasid hooldada ketti hiljemalt iga 1000km tagant, või varem kui visuaalsel vaatlusel kett tundub kuiv. Pingutada vastavalt vajadusele.
b) OM ei näinud ette ketipesu, vaid kuiva lapiga puhastamist. Keti puhastamist harjaga pidas äärmiselt ebasoovitavaks kummirõngaste võimaliku vigastamise tõttu.
OM soovitas määrdena kasutada ainult "SAE 80 or 90 gear oil". R-s olid ketipesu kohta ainult ebamäärased hoiatused a la "lahustid võivad kahjustada kummitihendeid".
c) Reparaturanleitung(ehk siis sakslaste koostatud Service Manual) pakkus keti elueaks õige hoolduse korral 40000-50000km.
Ja tegelikkus selline ongi, 38000 olen sõitnud ja saab selle hooaja ka veel tehtud. Käigukastiõli ma kasutanud pole ja "tefloonvahtusid" samuti mitte. Ikka leidub mõni tootja, kelle sprei-tüüpi ketiõlid ei "vahuta".
Rattaks siis 250kg kaaluv isend (koos kohvrite ja reisjaga 450 kg). Kett on DID 50VA8.
Täies lastis on ratas ka valdavalt kasutuses olnud.
Tundub tõepoolest, et ketipesu on mõttetu hoolduse seisukohalt.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Olen kuulnud midagi keti õlis "keetmisest" vms... on sellel mingit jumet?
Igatahes endal ka kett just läbi, tihendid arvatavasti sodid ja tsikkel teeb vahest hüplevaid liigutusi.
Igatahes väärt lugemine!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mina annan oma punktid ka Davidsoniharaldile.
Keti keetmine oli teema vanasti, kui polnud veel mingeid tihenditega kette. Kuum õli läks vedelaks, pesi ketil pasa seest välja ja ronis ise asemele (ehkki kaua see rõõm ei kestnud, kui kett ilmastikule valla). Samas, kuivõrd vanasti polnud tihenditega kette, oli parematel masinatel (mille hulka loen ka oma vana Jawa) kett suletud korpuses, mis oli üpriski tolmukindel. Mina ei keetnud mitte midagi, ketti määrisin hoopis Litoliga (sihuke paks tavotilaadse konsistentsiga määre) - st lisasin seda kord aastas vastava akna kaudu, kui tunne tuli. Küllap jäi mõni aasta ka vahele. Seda määret on seal sees paksult, tolmu mitte eriti ja see kuradi lihtkett ei lähegi läbi, sõitnud mu meelest juba oma 30 000 ja sõidab veel. Ma olin vist veel ülikoolitsura, kui Jawa ketti vahetasin. Nüüd endal laps täiskasvanud. St keskkond on see, mis määrab keti eluea. Kui sinna ikka vesi ja pask ei satu, küll aga on korralikult määritud, ega ta siis suurt ei kulu kah. Ja see keti kolu tegi selle asja praktiliselt sama hooldevabaks, kui kardaan. Vahel tuli veidi pingutada, aga kuni kett on veel normipiires kulunud, ei ole see ka eriti tihe teema. Ülehooldamine on sama kahjulik, kui ebapiisav hooldus.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Meie pere TDM 850 sai kunagi Neeme käest tugevamat sorti DIDi keti ja JT rattad. Uue setiga koos läks peale ka veidi kasutatud scottoiler, lihtsa ühepoolse tilgutiga. Sinna siis olen valanud suvalist uut mootoriõli ja kett on olnud päris puhas ja parajalt õline. Kuna see ratas on olnud ainult naiterahva kasutuses, siis igati mugav talle ka.
Tänaseks on mainitud ketikomplekt sõitnud u 50000km (+- mõni tuh, hetkel mälu järgi) ja seni pole pingutamist ega muud vajanud. Hetkel on raske edasist täpselt hinnata, aga praegu tundub asi veel päris heas korras olevat.
Eks oma osa on selle keti elukaares ka naiterahva säästlikul sõidustiilil, aga üldiselt tundub aut. õlitus end õigustavat. Peamine, et õlitus on ühtlane ja raske on seda ära unustada, mis mul endal ikka juhtuma kippus, kui suvehooaja ratas veel ketiga oli.
Mingit hooldust või lapiga puhastamist pole mainitud ketile kunagi teinud ja pole ka vaja, seega selline laisa inimese variant:)
Kas keegi tahab veel aut. õlituse tulemustest kogemusi jagada, peale mõningat kasutamist?
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ilmselt annab keti pesemise vajaduse kohta ka infot asjaolu, et spetsiaalseid tooteid, millega seda teha on ikka väga napilt. Pika otsimisega leiab kolm-neli näidet üldse. Kuna mulle meeldib puhas kett, siis ise puhastan teda aega-ajalt vedela parafiiniga - teen kaltsu korralikult "märjaks" ja lasen ketil sellest "läbi joosta".
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
- pritsib õli tagarattale ja riietele
- sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
- õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
macintosh kirjutas:kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
- pritsib õli tagarattale ja riietele
- sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
- õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab
Scottoileriga kohapeal ölitilkumise probleemi küll ei ole. Mul oli kah eelmisel tsikklil see peal ja pean ütlema et töesti väga mugav asi oli. Kett oli koguaeg õline ja pingutamist peaaegu et ei vajanudki (7000km kohta 1 korra pingutasin).
-Aga jah, velg ja tagarehv on küljelt ölised
-Mõne õlitäpi leidsin ka jaki pealt
Re: Keti hooldus ja eluiga
40k.. 50k? ossakurat, mis ulmenumbrid. Hea kui mul 20k nüüd täis tuleb see kord, enne kui vahetama pean. Olen ikka enamvähem normaalselt 500km tagant õlitanud viisaka õliga, v.o. paaril korral on 1000km õlitamata olnud kett. Tavaliselt olen lasnud 1-2 ringi mõlemale poolele (vasakpoolsete ja parempoolsete) tihendite vahele. Seestpoolt ehk siis sellelt poolelt, mis vastu ketirattaid käib, nii et tsentrifugaaljõuga peaks enamvähem tihendite juurde õli jõudma. Üldiselt ikka soojalt õlitan, paar korda ka külmalt teinud. Teen midagi valesti?
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
Oma matkaenduurokal kasutan Tutoro (oli vist) toodet ja olen v2ga rahul. Hetkel all uus sats ketihammakaid ja uus kett ning 2000km peale on olnud yks pingutus. 6lituseks kasutan l2bit66tanud tsikli mootori6li mida keldris on dajooba.
Selle 50000km ma l66n kindlalt yle!
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kõik tore aga vana õli kasutamine paneb natuke mõtlema selle kasulikkuses, pole ju teine enam teab mis määrimis ja püsivus omadustega, abrasiivsusest rääkimata.
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Õige ketimääre õigesse olusse ja muresid palju vähem. Igasse kasutusklassi on olemas just selleks spetsiaalselt ettenähtu ja pole mõtet teadlasi ja tootearendajaid üle kavaldada... pole raske arvata kes sealjuures "pipiks" jääb
Mudas ja liivas sõitmiseks - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=3639
Rinkale - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=142
Tänavale kallimas hinnaklassis - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2233 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2211 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2251
Tänavale hea ja soodne - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=3638
Tänavale odavas hinnaklassis - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=392 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2210
Neid on valikus veel igale maitsele ja suuruses jne...
Et keti hooldamisega mitte üle pigutada või koledasti vaeva ja mäkerdamist endale kaela tõmmata siis selline vidin: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336
Ja kasutada ei tohi aeglaselt auruvaid või suure läbitungimisvõimega pesuaineid/vedelikke vaid ikka ketipuhastusaineid
Re: Keti hooldus ja eluiga
macintosh kirjutas:kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
- pritsib õli tagarattale ja riietele
- sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
- õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab
Kas keegi on ka pettunud automaatõlitussüsteemis? Paigaldusmõtted juba mõnda aega 50/50.
Ja kas ühepoolne või kahepoolne õlitus?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.
Et, siis kett ja hammakad peavad vastu vähemalt 80k + ? Või 2 korda kauem võrreldes sellega kui eriti õlitada ei viitsi?
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
tramm66 kirjutas:Et keti hooldamisega mitte üle pigutada või koledasti vaeva ja mäkerdamist endale kaela tõmmata siis selline vidin: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336
et siis sellega võid uue keti ka kaasa osta
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.
Mina olen kasutanud:
+
Kõige lihtsam asi, valad õli majoka pudelisse ja saab ka sõidu ajal peale pritsida ilma muredetta. Provansaali pudeleid peaks kah igal inimesel kodus olema.Mul tuttav kasutab selle 900g pudeli asemel seda 450g kompaktsemat provaka pudelit.Samas saab kompunnida muidugi ka nii et pikematel otsadel suurem pudel ja lühematele väiksem kuna 5L kankut nats ebamugav kaasas tassida. Ise eriti nendesse automaatketiõlitussüsteemidesse ei usu.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).
Re: Keti hooldus ja eluiga
joel kirjutas:Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid.
Sõbrapoiss on sõitnud oma 2009. aastal ostetud tutika tsikliga praeguseks 44k kilomeetrit. Kett on siiani originaal ja ei näita veel kulumise märke. Õlitanud on täitsa ise ja pesemise peale tavaliselt aega ei raiska...
Re: Keti hooldus ja eluiga
joel kirjutas:kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).
Huvitav kas "originaalõliga" see õlise kiige-velje-rehvi teema tekib?......Oluliseks muutub sel juhul kui kohver ja reisja ka õlipritsmetega pidevalt pihta saavad.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Lutrin kirjutas:joel kirjutas:kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?
Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).
Huvitav kas "originaalõliga" see õlise kiige-velje-rehvi teema tekib?......Oluliseks muutub sel juhul kui kohver ja reisja ka õlipritsmetega pidevalt pihta saavad.
Töenäoliselt küll, kuna see ölitaja töötab ju pöhimöttel et s**t lendab koos öliga tsentrifugaaljöududega minema.
Vähemalt ise olin Scottoilerit ja originaalöli (scottoileri sinine) kasutanud. Lasin kohe rattale paigaldada kui ostsin, et vähem muret oleks keti ölitamisega ja 21k kiltsa on söidetud kett üsna ilus aga tagavelg ikka öli ja tolmutäppe täis, riietelt ei ole märganund täppe, aga see pisike ketikaitse mis minu rattal originaalis on, on küll alt päris kole (öli ja tolm jällegi)
Re: Keti hooldus ja eluiga
Stonekurg kirjutas:Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.
Et, siis kett ja hammakad peavad vastu vähemalt 80k + ? Või 2 korda kauem võrreldes sellega kui eriti õlitada ei viitsi?
Kilometraaži ei oska küll öelda aga 2 korda kauem võrreldes klassikalise õlitamisega, mida tehakse ca 300-400km tagant.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
INTZ, mõtlen, et tihenditega ketil pannakse õli siiski vaid siseringile. Ketil endal on määre sees ja tihendid hoiavad seda seal - järelikult ei lähe väljastpoolt määrides sinna sisse midagi. Kui pääseks, siis pääseks sinna ka liiv. Ja see kett kaua ei kestaks. Sealt ka see väga läbitungivate pesuainete teema - need solgivad ära määrde keti sees ja transpordivad sinna ka tolmu. Ja keti pesu survepesuriga annab sama tulemuse - see suudab liiva sisse peksta nii ketile kui ka suletud laagritele, st tulemus on küll puhas, aga kulunud. Ülehooldamine on patt.
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
- Tsikkel: KawaER6F-11
- Asukoht: Pärnu
Re: Keti hooldus ja eluiga
kiidan scottoilerit. eelmisel tsiklil, Banditil oli see saksamaal peale pandud ja tegi oma tööd ausalt. Kui paak oli kõrini täis pandud, sai sõita muretult u 2200...2500 km. Täidis oli see scottoileri sinine pudel, maksis mingi 150 eeku ja jätkus u 25000 km läbimiseks. Kusagil lõunaosariikides kulus rohkem, kuna seal sai kiirteel parempoolset käepidet rohkem peale keeratud ja ilmselt palav ilm tegi õli ka vedelamaks. Ise sõitsin 25000 km ja korra sai ketti pingutatud. Kett ja hammakad tundusid nagu uued ja kenasti õlised. Ei mingit ketipesu, puhastamist, ei tulnud isegi sellist mõtet. Miinuspoole peal saab öelda, et tagavelg ja ketikaitse said ka üsna õliseks (numbrimärk oli ka täpikesi täis), hoolimata sellest, et see doseering oli üsna minimaalse peale keeratud...
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kiidan ka takka juttu scottoileri teemal, ise kasutan ühepoolset ja elu suht muretu, aeg-ajalt pühin suurema roka keti pealt maha mis sinna koguneb (tolm ja muu puder) ja velje pesen ka ära kui on veidi õliseks saanud. Kord aastas panen ka õlitaja paagi täis. Keti eluea pikenemise kohta ei oska veel kommenteerida, pole läbisõitu veel piisavalt.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kas sellest probleemi ei teki, et see õli väga palju lenduma kipub? Spreiõli on vähemalt kirja järgi parema nakkuvusega..
-
- Postitusi: 498
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mad15 kirjutas:Kas sellest probleemi ei teki, et see õli väga palju lenduma kipub? Spreiõli on vähemalt kirja järgi parema nakkuvusega..
Eks saab ratast rohkem pesta. Minu oma loobib saba alt veits õlipasaseks. Aga kasutan seal ka mingit suvalist paksemat õli ja peale jookseb arvatavasti 2xrohkem kui ette nähtud.
Re: Keti hooldus ja eluiga
siin keegi rääkis,et kummi rõngastega ketil on määre sees pool kummi rõngaid ja sellist ketti peab väljast õlitama,et rõngad ära ei kuluks ja kett kestaks.milleks siis jamada mingiste õlitajatega paras oleks kett tavotiga kokku määrida kui ketil enda määre on sees ja kummi rõngad ei lase seda välja.kui välja ei lase siis ei lähe ka määre kummi rõnga vahelt keti neetide juurde kus seda kõige rohkem vaja on
(oma masinate kette pesen ja õlitan nii nagu oma jaoks õigeks pean ja teiste arvamus ja õpetus ei huvita.võrri tundmatu nimega odav kergjooksu kett on üle 6000km sõitnud ja veab teist samapalju veel välja.ratast ringi ajades on ühtlaselt pingul).narr on ketti ainult väljast määrida ja peale pikka seismist kuu aega sõitu minema visata,sest needid on seest astmeliseks kulunud ja kuivad.kett saab vabrikus ainult montaaži määrde mis suhteliselt kähku ära kulub.selleks nende scott oileritega nii kaua sõita saabki,sest ketil on tihti uus määre just seal neetide vahel
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Keti hooldus ja eluiga
kas sinumeelest kett/hammakad koosluses ainuke asi mis kulub ja tööd teeb on see kummirõnga taha jääv osa või? kuskil mujal ei ole kunagi mingit metall vastu metalli tööpinda?
nii ehk naa õlitad iga ketti väljast, eks seda tehes jõuab natuke õli ka kummirõngaste välimiste tööservade vahele ja õlitab ka neid, mismõttu omakorda kestavad need kauem. aga noh eks proovi sõita mingi x-ring ketiga a'la 3k ilma õlitamata, vaata mis häält see sul siis teeb sõites mina igatahes õlitan iga 500 tagant juba puhtalt seetõttu, et ketijooks hakkab parajat sahinat tegema sõites. vaikselt pealetilkuv paks õli on rullikute ja hamba tööpindade vahele iseenesest täitsa hea lahendus, aga kuna ta sealt koguaeg vaikselt minema lendub ja "pasaks töötab" siis ongi vaja, et seda kas pidevalt peale tilguks või siis aegajalt ketti õlitataks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.