Sügisene õlivahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
memmi

Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus #1 Postitas memmi » 24 Okt 2008, 17:01

Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!


Kasutaja avatar

real
Postitusi: 192
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900
Asukoht: Põlvamaa, Värska
Kontakt:

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #2 Postitas real » 24 Okt 2008, 17:24

memmi kirjutas:Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!

Sügisel sellepärast, et kevadel oled kärsitu sõitma minema ja ei ole mahti õli enam vahetada:D

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #3 Postitas rallitaja » 24 Okt 2008, 17:54

Töötanud õlis pidavat mingid kahtlased keemilised reaktsioonid ka tekkima. lisaks kaotab õli oma paremaid omadusi. Ja terve talvega jääb see sete karteri põhja kõvasti kinni kah, kuna midagi ei liigutata. Siin kuskil oli igavesti pikk teema veel sellest, ehk otsing aitab.
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1239
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #4 Postitas Hans » 24 Okt 2008, 18:12

Sel teemal räägitakse igal sügisel uuesti :shock: Otsi teemad üles ja sa näed, et ... kellele emme, kellele tütar :P

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Hunnev
Kaupmees
Postitusi: 342
Liitunud: 05 Aug 2007, 12:26
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #5 Postitas Hunnev » 24 Okt 2008, 18:34

Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)
http://www.parnumoto.ee
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud

franz125
Postitusi: 1988
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 45 korda

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #6 Postitas franz125 » 24 Okt 2008, 18:44

Vana õli muutub happeliseks.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1147
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #7 Postitas motoratsutaja » 24 Okt 2008, 18:50

Mõni vahetab nii sügisel vana ära olenematta läbisõidust ja siis kevadel veel enne hooaja algust, eks igaüks teab kuidas keegi talitab, mõni arvab et ketti pole ka vaja õlitada ja ei teagi et seda õlitatakse, eile kuulsin :shock: aga olen paljudest kohtadest kuulnud ja lugenud et soovitavad sügsel ära vahetada õli olenematta kilometraazist et see vana õli ei settiks kinni igale poole. Ka ei olevat happeline õli kasulik metallile pikaajalisemal seismisel ja kiirelt googlisse kirjutades saksakeelse lausejupi millal õli vahetada leidsin www.motorradonline24.de lehelt kiirelt arutelu õli vahetuse üle ja ka seal kirjutas üks postitaja, tsiteerin: "Mitte unustada enne talve õlivahetust !" nii et igaühe enda otsustada millal vahetab või üldse ei vaheta.
Viimati muutis motoratsutaja, 24 Okt 2008, 19:04, muudetud 1 kord kokku.
Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

mqs
Postitusi: 307
Liitunud: 23 Mai 2006, 16:53
Tsikkel: Husky SM610
Asukoht: Tallinn, kesklinn
Kontakt:

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #8 Postitas mqs » 24 Okt 2008, 19:02

Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta, siis saad kindel olla, et miskit kuskile ei setti ega midagi p**sse ei keera! :P Muidu on äkki vaja veel igast muid hooldustöid ka teha, a la amordi simmerid, õhufilter, kett, karpade sünkamine...kohutav mõeldagi...

Kui ikka kahtled, kas kevadeti seotatud uut ratast suudad niivõrd hästi hoida kui peaks, siis palka igaks juhuks asjatundja, kes su rattaga sinu eest sõidab ning vajadusel ka kõpitseb. Mõistliku summa eest vast keegi ikka on selle raske ülesande enda õlule valmis võtma.
Väheke värvilisemat: http://www.flickr.com/photos/35339588@N06/sets/

http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee

You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 368
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #9 Postitas Nongrata » 24 Okt 2008, 19:07

memmi kirjutas:talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!

Pole õlitussüsteemi pilti käepärast, aga kas õli enne süsteemi minekut filtrist läbi ei käi? See peaks sademe probleemi elimineerima.
Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #10 Postitas aprill » 24 Okt 2008, 19:11

Hunnev kirjutas:Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)

Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon :!:
franz125 kirjutas:Vana õli muutub happeliseks.

Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib :?:
Kärbseid teile hammastevahele.Forte

franz125
Postitusi: 1988
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 45 korda

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #11 Postitas franz125 » 24 Okt 2008, 19:21

Ega ta nüüd nii hapuks kah ei lähe.Rohkem mõjutab kumm ja plast detaile.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Kuzmitz
Postitusi: 755
Liitunud: 30 Mai 2005, 10:00
Tsikkel: Täitsa olemas.
Asukoht: Tarvanpää

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #12 Postitas Kuzmitz » 24 Okt 2008, 19:36

Kas te oma kevadiste/sügiseste õlivahetustega natuke üle ei dramatiseeri? Kas te sügisel tormate kohe autol õli vahetama, kui see on seisnud tsiklihooaja tõttu paar kuud garaazis? Vaevalt, ikka vaatate kilometraazi... Autol vajub siin kirjutatud teooria põhjal samamoodi sodi põhja. Ei tohiks ju sõitma minna enne õlivahetust :ner: :ner: . Lülitage see paanikanupp välja...
PS. Sõidan oma rattaga täpselt hooldevälba jagu ja siis vahetan õli ja õlifiltri. Kui palju kruusa on olnud, siis vastavalt vajadusele kas puhastan või vahetan ka õhufiltri. Tsikkel on viimased 26000 km väga hästi töödanud, kusjuures sõitnud lumest lumeni.
Pilt
Raibe, Rakvere Raibe.

Hitchiker
Postitusi: 533
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600
Kontakt:

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #13 Postitas Hitchiker » 24 Okt 2008, 20:33

ah pole see sügisene vahetus nii oluline midagi. Kuigi, ega kevadel pole ju aega sihukeste pisiasjadele mõelda, niiet soovituslik ta oleks. Miski soovitus kunagi oli, et lasta sügisel SOE õli välja ja kevadel teha kohe esimese asjana õlivahetus...aga kindlasti pane SUUUUUR silt rattale, et "nii kärss! vala mahla!!"
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1147
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #14 Postitas motoratsutaja » 24 Okt 2008, 21:17

aprill kirjutas:
Hunnev kirjutas:Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)

Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon :!:
franz125 kirjutas:Vana õli muutub happeliseks.

Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib :?:


Siin läheb asi käest ära ja mõttetu teema mille üle vaielda, nii võiks jäädagi vaidlema viimse päevani. Mõni vahetab kevadel, mõni sügisel mõni vastavalt välbale, mõni unustab ära ja paugutab 2 välpa jne. Ei lähe see õli kohe happeks, ei lähe ta ka kohe emulsiooniks jne nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi, kurb muidugi selle asja juures on see et hakatakse kohe tooma välja ekstreemseid näiteid, millal mul nurgas seisva õlitünni põhja happest auk tekib ja kevadeks on emulsioon karteris jne. kuidagi ei suudeta nagu asjade üle arutada millegipärast. :roll:
Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 124
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #15 Postitas Raivo » 25 Okt 2008, 23:30

mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta


Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:
Pilt
Raibe, Rakvere Raibe

piloot
Postitusi: 2102
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: sügusene õlivahetus

Lugemata postitus #16 Postitas piloot » 25 Okt 2008, 23:35

Raivo kirjutas:
mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta


Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:


Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab... :ner:
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 124
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus #17 Postitas Raivo » 25 Okt 2008, 23:47

piloot kirjutas:
Raivo kirjutas:
mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta


Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:


Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab... :ner:


Krt. Pole kuulnudki. :roll:
Pilt
Raibe, Rakvere Raibe
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 182
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #18 Postitas Krl » 23 Okt 2017, 11:24

Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1241
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #19 Postitas ranel » 23 Okt 2017, 11:39

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3088
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #20 Postitas urmas66 » 23 Okt 2017, 12:23

Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 133
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänatud: 2 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #21 Postitas zombi » 23 Okt 2017, 12:44

Mina eelistan just kevadeti vahetada. Talv läbi tsikkel seisab, s**t koguneb põhja. Kevadel mootor soojaks, õli välja, üle aasta ka filter ümber ja, igatahes!, sõitu.
Ehk siis, sügiseti ei tee ma muud midagi, kui aku maha ja kogu armastus. Hooajaks värskendus-ettevalmistus kevadel.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #22 Postitas Macintosh » 23 Okt 2017, 13:42

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
ranel kirjutas:
Krl kirjutas:Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.


Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.


Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3088
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #23 Postitas urmas66 » 23 Okt 2017, 15:35

Mac see on teoreetiline,aga pole kuskil ühtegi uurimuse või katse tulemusi leida ,kus oleks õli omadused oluliselt kehvemaks muutunud või mootor korrodeeruma hakanud ,või mida iganes muud.See teema käis kunagi ka siit foorumist läbi ja lahati seda igast asendist.
Ma olen ka ära vahetanud,kui suvega on sõidetud,mingi 2/3 läbisõidust,aga kui see sinna 1/3 kanti jääb,siis olen järgmisel aastal kuni välbani rahuliku südamega sõitnud.Minu ratta välp on 6tkm.Olen reisil olles välpa ületanud mõne tuhandega ,aga siiani on nii mootor seest kui ka vana filter tegelikult alati puhtad nagu prillikivi olnud.Filtri vahetusvälp minu rattal 12tkm ehk siis ühe õlivahetuse võiks nö sama filtriga teha,aga ma olena alati vahetanud,sest maksab see jublakas mingi 3-4€.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #24 Postitas will111 » 23 Okt 2017, 16:17

Vahetan AINULT välba põhjal, ja sedagi tegelikult absoluutselt mitte kellegi või millegi tootja soovituse või mingisuguste kurat teab kuskohast välja imetud niinimetatud rusikareeglite järgi. TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.

See "iga aasta tagant" peab kindlasti vahetama on mitte midagi muud kui 100% muinasjutt. Ja see on ka põhjus, miks kuskilt ei leia ühtegi uuringu või katse tulemust, mis konkreetselt näitaks kuidas ja kui palju REAALSELT need õli omadused siis ~6 kuud seal mootoris seistes halvemaks muutunud on. Kusjuures absoluutselt mitte keeruline ei oleks seda välja selgitada, õli määrimisomadusi testitakse igasugustel muudel eesmärkidel küll ja küll.
muide Mac, töötanud õlis ei teki iseenesest mingeid jääkaineid ega happeid, see tuleneb ikka töötamise ajal õli poolt "absorbeeritavast" jamast, mis on paratamatult sisepõlemisprotsessiga kaasnev nähtus. aga mootoriõli ongi loodud mingi hulga seda jama endaga siduma ja nö. alla neelama. selleks otstarbeks on õlis vastavad lisandid või nö. additive pakett. See sinu poolt lauale löödud rusikareegel tahab aga öelda, et mingid salapärased keemilised protsessid justkui toimuksid suure hooga edasi seisvas mootoris üle talve ning kevadeks on need salapärased keemilised protsessid õli täielikult hävitanud ning mootorit seestpoolt sööma hakanud. Saad ju isegi aru, et selline asi ei saa mitte kuidagi päris korrektne olla?! Teoreetiliselt on muidugi võimalik, et õli hapendub mootoris väga meeletult ära ja tõepoolest hakkab seda sööma (selle põhjuseks muidugi ei ole mitte kunagi seismine, vaid ikka sõitmine!) aga selleks peab esiteks olema mootori seisukord ikka täiesti kohutav ja teiseks peab see õli seal kohtavas seisus mootoris siis ikka mitmeid aastaid olema sees olnud.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1241
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #25 Postitas ranel » 23 Okt 2017, 16:32

will111 kirjutas: TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.


Mis siis tunnused on? :D
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #26 Postitas will111 » 23 Okt 2017, 16:36

käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6047
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 102 korda
Kontakt:

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #27 Postitas mx77 » 23 Okt 2017, 16:41

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
urmas66 kirjutas:
ranel kirjutas:
Krl kirjutas:Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.


Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.


Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).

Samas jälle, kui su tsikkel seisab talv läbi mitte kõige soojemas garaazhis, siis tekib sinna talve jooksul nii palju kondensaati, et ikka on vaja kevadel uus õli sisse panna. See et vana õli määrimisomadused lähevad viletsmaks on tõsi, kuid kui su tsikkel seisab, siis ei oma need määrimisomadused mitte mingit tähtsust.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 716
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #28 Postitas Madlobster » 23 Okt 2017, 16:42

will111 kirjutas:käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.


Ulme (w)
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6047
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 102 korda
Kontakt:

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #29 Postitas mx77 » 23 Okt 2017, 16:44

Mhh, ma mõtlesin, et nõid Nastja on tegija, aga siin on veel kõvemad kärbsed :)
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1066
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus #30 Postitas Maaks » 23 Okt 2017, 16:46

Spoiler:
Madlobster kirjutas:
will111 kirjutas:käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.


Ulme (w)

Ei ole, maitses (õli maitses siis) pidi kah suur vahe olema ja tõelised gurmaanid pidid ~500km täpsusega kindlaks tegema läbisõidu.
Ja mis mulle eriti kummaline tundub, sama õli mootorites, mille välp on 10tkm või 5tkm maitse pidi 3tkm järel erinev olema (lol)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist