Sügisene õlivahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Sügisene õlivahetus
Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
- Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
- Asukoht: Võrumaa, Värska
Re: sügusene õlivahetus
memmi kirjutas:Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!
Sügisel sellepärast, et kevadel oled kärsitu sõitma minema ja ei ole mahti õli enam vahetada:D
Re: sügusene õlivahetus
Töötanud õlis pidavat mingid kahtlased keemilised reaktsioonid ka tekkima. lisaks kaotab õli oma paremaid omadusi. Ja terve talvega jääb see sete karteri põhja kõvasti kinni kah, kuna midagi ei liigutata. Siin kuskil oli igavesti pikk teema veel sellest, ehk otsing aitab.
Re: sügusene õlivahetus
Sel teemal räägitakse igal sügisel uuesti Otsi teemad üles ja sa näed, et ... kellele emme, kellele tütar
Hans
Re: sügusene õlivahetus
Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: sügusene õlivahetus
Vana õli muutub happeliseks.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: sügusene õlivahetus
Mõni vahetab nii sügisel vana ära olenematta läbisõidust ja siis kevadel veel enne hooaja algust, eks igaüks teab kuidas keegi talitab, mõni arvab et ketti pole ka vaja õlitada ja ei teagi et seda õlitatakse, eile kuulsin aga olen paljudest kohtadest kuulnud ja lugenud et soovitavad sügsel ära vahetada õli olenematta kilometraazist et see vana õli ei settiks kinni igale poole. Ka ei olevat happeline õli kasulik metallile pikaajalisemal seismisel ja kiirelt googlisse kirjutades saksakeelse lausejupi millal õli vahetada leidsin www.motorradonline24.de lehelt kiirelt arutelu õli vahetuse üle ja ka seal kirjutas üks postitaja, tsiteerin: "Mitte unustada enne talve õlivahetust !" nii et igaühe enda otsustada millal vahetab või üldse ei vaheta.
Re: sügusene õlivahetus
Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta, siis saad kindel olla, et miskit kuskile ei setti ega midagi p**sse ei keera! Muidu on äkki vaja veel igast muid hooldustöid ka teha, a la amordi simmerid, õhufilter, kett, karpade sünkamine...kohutav mõeldagi...
Kui ikka kahtled, kas kevadeti seotatud uut ratast suudad niivõrd hästi hoida kui peaks, siis palka igaks juhuks asjatundja, kes su rattaga sinu eest sõidab ning vajadusel ka kõpitseb. Mõistliku summa eest vast keegi ikka on selle raske ülesande enda õlule valmis võtma.
http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee
You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
Re: sügusene õlivahetus
memmi kirjutas:talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!
Pole õlitussüsteemi pilti käepärast, aga kas õli enne süsteemi minekut filtrist läbi ei käi? See peaks sademe probleemi elimineerima.
-
- Postitusi: 245
- Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas
Re: sügusene õlivahetus
Hunnev kirjutas:Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral
Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon
franz125 kirjutas:Vana õli muutub happeliseks.
Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: sügusene õlivahetus
Ega ta nüüd nii hapuks kah ei lähe.Rohkem mõjutab kumm ja plast detaile.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: sügusene õlivahetus
Kas te oma kevadiste/sügiseste õlivahetustega natuke üle ei dramatiseeri? Kas te sügisel tormate kohe autol õli vahetama, kui see on seisnud tsiklihooaja tõttu paar kuud garaazis? Vaevalt, ikka vaatate kilometraazi... Autol vajub siin kirjutatud teooria põhjal samamoodi sodi põhja. Ei tohiks ju sõitma minna enne õlivahetust . Lülitage see paanikanupp välja...
PS. Sõidan oma rattaga täpselt hooldevälba jagu ja siis vahetan õli ja õlifiltri. Kui palju kruusa on olnud, siis vastavalt vajadusele kas puhastan või vahetan ka õhufiltri. Tsikkel on viimased 26000 km väga hästi töödanud, kusjuures sõitnud lumest lumeni.
Re: sügusene õlivahetus
ah pole see sügisene vahetus nii oluline midagi. Kuigi, ega kevadel pole ju aega sihukeste pisiasjadele mõelda, niiet soovituslik ta oleks. Miski soovitus kunagi oli, et lasta sügisel SOE õli välja ja kevadel teha kohe esimese asjana õlivahetus...aga kindlasti pane SUUUUUR silt rattale, et "nii kärss! vala mahla!!"
lisavarustuseks GSR600
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: sügusene õlivahetus
aprill kirjutas:Hunnev kirjutas:Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral
Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon
franz125 kirjutas:Vana õli muutub happeliseks.
Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib
Siin läheb asi käest ära ja mõttetu teema mille üle vaielda, nii võiks jäädagi vaidlema viimse päevani. Mõni vahetab kevadel, mõni sügisel mõni vastavalt välbale, mõni unustab ära ja paugutab 2 välpa jne. Ei lähe see õli kohe happeks, ei lähe ta ka kohe emulsiooniks jne nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi, kurb muidugi selle asja juures on see et hakatakse kohe tooma välja ekstreemseid näiteid, millal mul nurgas seisva õlitünni põhja happest auk tekib ja kevadeks on emulsioon karteris jne. kuidagi ei suudeta nagu asjade üle arutada millegipärast.
Re: sügusene õlivahetus
mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta
Misasi see refonda on???
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: sügusene õlivahetus
Raivo kirjutas:mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta
Misasi see refonda on???
Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab...
Re: Sügisene õlivahetus
piloot kirjutas:Raivo kirjutas:mqs kirjutas:Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta
Misasi see refonda on???
Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab...
Krt. Pole kuulnudki.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Segased küsimused jms
Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Segased küsimused jms
Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Segased küsimused jms
Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Segased küsimused jms
Mina eelistan just kevadeti vahetada. Talv läbi tsikkel seisab, s**t koguneb põhja. Kevadel mootor soojaks, õli välja, üle aasta ka filter ümber ja, igatahes!, sõitu.
Ehk siis, sügiseti ei tee ma muud midagi, kui aku maha ja kogu armastus. Hooajaks värskendus-ettevalmistus kevadel.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Segased küsimused jms
Spoiler
urmas66 kirjutas:ranel kirjutas:Krl kirjutas:Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?
Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.
Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Segased küsimused jms
Mac see on teoreetiline,aga pole kuskil ühtegi uurimuse või katse tulemusi leida ,kus oleks õli omadused oluliselt kehvemaks muutunud või mootor korrodeeruma hakanud ,või mida iganes muud.See teema käis kunagi ka siit foorumist läbi ja lahati seda igast asendist.
Ma olen ka ära vahetanud,kui suvega on sõidetud,mingi 2/3 läbisõidust,aga kui see sinna 1/3 kanti jääb,siis olen järgmisel aastal kuni välbani rahuliku südamega sõitnud.Minu ratta välp on 6tkm.Olen reisil olles välpa ületanud mõne tuhandega ,aga siiani on nii mootor seest kui ka vana filter tegelikult alati puhtad nagu prillikivi olnud.Filtri vahetusvälp minu rattal 12tkm ehk siis ühe õlivahetuse võiks nö sama filtriga teha,aga ma olena alati vahetanud,sest maksab see jublakas mingi 3-4€.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Segased küsimused jms
Vahetan AINULT välba põhjal, ja sedagi tegelikult absoluutselt mitte kellegi või millegi tootja soovituse või mingisuguste kurat teab kuskohast välja imetud niinimetatud rusikareeglite järgi. TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.
See "iga aasta tagant" peab kindlasti vahetama on mitte midagi muud kui 100% muinasjutt. Ja see on ka põhjus, miks kuskilt ei leia ühtegi uuringu või katse tulemust, mis konkreetselt näitaks kuidas ja kui palju REAALSELT need õli omadused siis 6 kuud seal mootoris seistes halvemaks muutunud on. Kusjuures absoluutselt mitte keeruline ei oleks seda välja selgitada, õli määrimisomadusi testitakse igasugustel muudel eesmärkidel küll ja küll.
muide Mac, töötanud õlis ei teki iseenesest mingeid jääkaineid ega happeid, see tuleneb ikka töötamise ajal õli poolt "absorbeeritavast" jamast, mis on paratamatult sisepõlemisprotsessiga kaasnev nähtus. aga mootoriõli ongi loodud mingi hulga seda jama endaga siduma ja nö. alla neelama. selleks otstarbeks on õlis vastavad lisandid või nö. additive pakett. See sinu poolt lauale löödud rusikareegel tahab aga öelda, et mingid salapärased keemilised protsessid justkui toimuksid suure hooga edasi seisvas mootoris üle talve ning kevadeks on need salapärased keemilised protsessid õli täielikult hävitanud ning mootorit seestpoolt sööma hakanud. Saad ju isegi aru, et selline asi ei saa mitte kuidagi päris korrektne olla?! Teoreetiliselt on muidugi võimalik, et õli hapendub mootoris väga meeletult ära ja tõepoolest hakkab seda sööma (selle põhjuseks muidugi ei ole mitte kunagi seismine, vaid ikka sõitmine!) aga selleks peab esiteks olema mootori seisukord ikka täiesti kohutav ja teiseks peab see õli seal kohtavas seisus mootoris siis ikka mitmeid aastaid olema sees olnud.
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Segased küsimused jms
will111 kirjutas:TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.
Mis siis tunnused on?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Segased küsimused jms
käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Segased küsimused jms
Spoiler
Macintosh kirjutas:urmas66 kirjutas:ranel kirjutas:Krl kirjutas:Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?
Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.
Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).
Samas jälle, kui su tsikkel seisab talv läbi mitte kõige soojemas garaazhis, siis tekib sinna talve jooksul nii palju kondensaati, et ikka on vaja kevadel uus õli sisse panna. See et vana õli määrimisomadused lähevad viletsmaks on tõsi, kuid kui su tsikkel seisab, siis ei oma need määrimisomadused mitte mingit tähtsust.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Segased küsimused jms
will111 kirjutas:käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.
Ulme
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Segased küsimused jms
Mhh, ma mõtlesin, et nõid Nastja on tegija, aga siin on veel kõvemad kärbsed
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Segased küsimused jms
Spoiler
Madlobster kirjutas:will111 kirjutas:käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.
Ulme
Ei ole, maitses (õli maitses siis) pidi kah suur vahe olema ja tõelised gurmaanid pidid 500km täpsusega kindlaks tegema läbisõidu.
Ja mis mulle eriti kummaline tundub, sama õli mootorites, mille välp on 10tkm või 5tkm maitse pidi 3tkm järel erinev olema
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.