Sügisene õlivahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

pole jah täiesti võrreldavad, aga selle peamine põhjus on ikka ühine õli käigukastiga ning ka mootoriõlis istuv märgsidur. käigukast on see komponent tsiklil, mis õli nö. lammutab. kes tahab see loeb teema kohta ise juurde. muidugi õige on ka see, et kui tsikliga tõesti sõidetakse vaid ütleme näiteks 4-5 kuud aastas ja selle jooksul tempid ei ole kunagi alla miski 10 kraadi käivitades ning otseselt lühikesi otsasid ei sõideta praktiliselt kunagi, siis tegelikult läbisõit üksi siin üht korralikku, õigesti valitud täissünt õli küll mingi valemiga tühise 5000ga läbi ei kulutaks. Käigukast aga möllab ka koguaeg sama õli sees, lisaks on seal ka sidur, mis oma tööd teeb. kui need asjad oleksid eraldi, saaks mootoriõliga oluliselt rohkem sõita. ja seepärast automootorid ka õliga oluliselt kauem sõidavad. ning k.kast samas saab kasutada puhast ning sellisele sõlmele PALJU paremini sobivat õli.

aga mul oleks küsimus kondensaadist rääkijatele, olete keegi reaalselt teinud moto lahti pool aastat seisnud tsiklil ja konkreetselt kontrollinud ka, et kui palju seda kondensaati siis sinna sisse tekkinud on? kontrollida peaks ju iseenesest olema isegi suhteliselt lihtne sest last time i checked, ega vesi õliga väga seguneda ei taha. eriti kui pole veel püütud seda jõuga teha.




kalleu
Postitusi: 480
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Sellistel juhtudel otsin võimalusel üles mõne Neeme video ja uurin sealt.
Õlivahetuse koha pealt on siin üks lõik, millest lähtunud olen.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kas keegi on võimeline näitama mingitki mootori tükki millel nö.happelise vana õli poolt tekitatud ussiaugud või muud söövitus jäljed sees on?
Aastaid tagasi ostsin 5aastat seisnud Chevy Astro millel moto ringi ei käinud.Kinni olid kolvid-rõngad(vesi,kondens silindrites)aga alumine pool oli prillikivi-vähemalt silmaga peale vaadates.Ma olen omad järeldused teinud ilma tonnide viisi labori analüüse lugemata.
Ja arvan et suurem kulumine tekib ikka mootori töö ajal mitte seistes. :-|||

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Kurat teab, vene tehnikal oli kombeks ka seistes laguneda :mrgreen:
Iseenesest BMW bokseritel on vist kõigil mootorid-käimakad-sidurid eraldi? Aga samas ette nähtud vahetus on ikkagi 10 000...

Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 136
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Alates 2013 ei ole eraldi.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

"Aga samas ette nähtud vahetus on ikkagi 10 000..."

mismõttes ikkagi? reegliga ju tootjad soovitavad minuteada kõigil oma "tavalistel" ehk ühise kkasti ja sidruniga motodel vahetust kuskil nii 5-6k tagant, seda on siinsamas teemaski trobikond onusid maininud. minumeelest see kui vahetusvälp on ligikaudu 2 korda pikem, näitab nii mõndagi. ma ei tea muidugi, kas see on bemmil konkreetselt ja ainult selle tõttu, võibolla on palju muidki asjaolusid a'la suurem õlikogus vms aga 10k on igatahes juba väga korralik välp. muidugi see suur boksermootor ise on vist päris raske katsumus õli jaoks, võrreldes näiteks mingi 600se ridaneljaga. et ilmselt kui mõnel vähe teistsugusel motol oleks kast oma õliga eraldi siis võiks rääkida veelgi pikemast välbast, iseasi muidugi kas tootjad ka seda ametlikult soovitada julgeks või tahaks. eks neil ole ju omad lepingud õli vendadega ja noh nii nagu maailmas asjad ikka käivad

Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 136
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Uuemal on ka 10k.
Bemmil on vist kõigil (viimase aja) mootoritel 10k välbad silindrite arvust ja õli kogusest sõltumata.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mu Hondadel õlivahetus välp 12000km,ei mingit mõtetut poputamist 5-6tkm tagant.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
reimps

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas reimps »

Mitte et see sügisel/kevadel õlivahetusega seonduks, aga mu rolleril on 7500 välbaks. Vahetan ikka 5-6k pealt. Rikkust ei pea häbenema.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas M.T. »

reimps kirjutas:

Mitte et see sügisel/kevadel õlivahetusega seonduks, aga mu rolleril on 7500 välbaks. Vahetan ikka 5-6k pealt. Rikkust ei pea häbenema.

Nõrk. Ma vahetan igal sügisel, samas hooajad piirdunud u. 2000km-ga :ner: 3x rikkam sinust? :mrgreen:


Teema algataja
reimps

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas reimps »

Ei usu, mul sel aastal juba kolm õlivahetust tehtud :)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas M.T. »

reimps kirjutas:

Ei usu, mul sel aastal juba kolm õlivahetust tehtud :)

Jääb härrasmehelik viik siis :bsmile:


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Selle "ikkagi" all mõtlesin pigem seda, et nt Varaderol vahetatakse 12 000 järel, kuigi seal ujub kõik sama õli sees. Ju siis V on õlile ökom :)

will111 kirjutas:

"Aga samas ette nähtud vahetus on ikkagi 10 000..."

mismõttes ikkagi? reegliga ju tootjad soovitavad minuteada kõigil oma "tavalistel" ehk ühise kkasti ja sidruniga motodel vahetust kuskil nii 5-6k tagant, seda on siinsamas teemaski trobikond onusid maininud. minumeelest see kui vahetusvälp on ligikaudu 2 korda pikem, näitab nii mõndagi. ma ei tea muidugi, kas see on bemmil konkreetselt ja ainult selle tõttu, võibolla on palju muidki asjaolusid a'la suurem õlikogus vms aga 10k on igatahes juba väga korralik välp. muidugi see suur boksermootor ise on vist päris raske katsumus õli jaoks, võrreldes näiteks mingi 600se ridaneljaga. et ilmselt kui mõnel vähe teistsugusel motol oleks kast oma õliga eraldi siis võiks rääkida veelgi pikemast välbast, iseasi muidugi kas tootjad ka seda ametlikult soovitada julgeks või tahaks. eks neil ole ju omad lepingud õli vendadega ja noh nii nagu maailmas asjad ikka käivad


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

no pigem on sel varaderol siis tavapäratult pikk välp, minumeelest. aga võibolla on vahetusvälp nii pikaks lubatud kuidagi selle eeldusega, et mootor töötab madalamatel pööretel ja/või selle rattaga sõidetakse peamiselt järjest hirmus palju maha, seejuures ühtlaste pöörete juures ning ilma erilise sidurdamise või käiguvahetuseta :D aga äkki käib sinna lihtsalt miski vihane kogus õli sisse? mäletan oma esimest lääne tsiklit yamaha tt600, kuhu läks vist oma 4 liitrit. seal muidugi mingit pikka välpa teha ei saanud, vaid tuli sujuvalt juurde valada liiter iga tuhande takka, kuskilt see tilkus sõidu ajal välja. selle kohta vist öeldakse dünaamiline õlivahetus :D


Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

franz125 kirjutas:

Kas keegi on võimeline näitama mingitki mootori tükki millel nö.happelise vana õli poolt tekitatud ussiaugud või muud söövitus jäljed sees on?
Aastaid tagasi ostsin 5aastat seisnud Chevy Astro millel moto ringi ei käinud.Kinni olid kolvid-rõngad(vesi,kondens silindrites)aga alumine pool oli prillikivi-vähemalt silmaga peale vaadates.Ma olen omad järeldused teinud ilma tonnide viisi labori analüüse lugemata.
Ja arvan et suurem kulumine tekib ikka mootori töö ajal mitte seistes. :-|||

Iva peitub õli headuse ja seda ümbritsevate tingimuste kombinatsioonis ja saatan peitub mitte õli omadustes tekitada korrodeerumist, vaid võimetuses korrodeerumist ära hoida. Tekitajaks on enamasti ikkagi nö. vesi. Toon sellise näite, mootoriõliga kaetud detail jäi suveõhtul seisma ja hommikuks oli õli detailil muutunud emulsiooniks. Mis tähendab, et pika ajalisemal seismisel oleks tekkinud ka rooste. Ainuke loogiline seletus tundus, et öösel õhu jahenemisest kõikjale metallidele, sh. sellele detailile tekkinud kondents, suutis nö. pugeda läbi õli. Õli detailil oli uus (kasutamata) odav, mineraalne mootoriõli. Ma arvan, et pole tähtis kui uus on õli, vaid kas iga vedelik üldse kannatab õli nime, antud õlilaadne toode minu silmis selleks ei kvalifitseeru. Ka Astro näide ütleb, et kuigi õli oli karteris, ei suutnud see kaitsta kogu mootorit või oli mootor liiga räigetes tingimustes, nt. küünlad maas vms.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Aga, kus on kirjas, et õli peaks korrosiooni teket takistama?
Mootoris sees vähegi normaalse kasutuse juures vett ei teki ja see vähene, mis sinna tekib aurustub sõites. Esmase korrosiooni hoiab ära, mis tahes kiht, mis takistab õhu ja vee ligipääsu metallile. Seega on see vaid õli lisaomadus mitte õlitootja eesmärk. (Esmast korrodeerumist takistab päevalilleõli ka :D)

Õli eesmärk on määrida ning takistada metallpindade omavahelist kontakti ning hõõrdumist. Ja seda siis erinevatel temperatuuridel ja ning koormustel. (vastavalt sellele käib õli valik)
Õlilabori eesmärk on vähendada kulumist töötaval sõlmel, mitte selle sõlme säilitamine vanaisalt pojale.

Kirjeldatud emulsioonine metall tükk hoovis ei anna mitte mingisugust aimu kui hea see õli on olukorras, milleks ta mõeldud on (sellise hindamisega toode prügikastikaubaks tembeldada on lollus). Korrosiooni kaitseks on teised tooted.

Viimati muutis Madlobster, 25 Okt 2017, 09:54, muudetud 1 kord kokku.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Spoiler
jaan mmc kirjutas:
franz125 kirjutas:

Kas keegi on võimeline näitama mingitki mootori tükki millel nö.happelise vana õli poolt tekitatud ussiaugud või muud söövitus jäljed sees on?
Aastaid tagasi ostsin 5aastat seisnud Chevy Astro millel moto ringi ei käinud.Kinni olid kolvid-rõngad(vesi,kondens silindrites)aga alumine pool oli prillikivi-vähemalt silmaga peale vaadates.Ma olen omad järeldused teinud ilma tonnide viisi labori analüüse lugemata.
Ja arvan et suurem kulumine tekib ikka mootori töö ajal mitte seistes. :-|||

Iva peitub õli headuse ja seda ümbritsevate tingimuste kombinatsioonis ja saatan peitub mitte õli omadustes tekitada korrodeerumist, vaid võimetuses korrodeerumist ära hoida. Tekitajaks on enamasti ikkagi nö. vesi. Toon sellise näite, mootoriõliga kaetud detail jäi suveõhtul seisma ja hommikuks oli õli detailil muutunud emulsiooniks. Mis tähendab, et pika ajalisemal seismisel oleks tekkinud ka rooste. Ainuke loogiline seletus tundus, et öösel õhu jahenemisest kõikjale metallidele, sh. sellele detailile tekkinud kondents, suutis nö. pugeda läbi õli. Õli detailil oli uus (kasutamata) odav, mineraalne mootoriõli. Ma arvan, et pole tähtis kui uus on õli, vaid kas iga vedelik üldse kannatab õli nime, antud õlilaadne toode minu silmis selleks ei kvalifitseeru. Ka Astro näide ütleb, et kuigi õli oli karteris, ei suutnud see kaitsta kogu mootorit või oli mootor liiga räigetes tingimustes, nt. küünlad maas vms.

No aga tulebki ju välja et pole tähtis mis sul karteris loksub kui see niikuinii ei kaitse silindri seinu pikaajaliselt.Tegelikult hõõrub seda tekkivat korrosiooni maha ju töötav mootor.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)


Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Spoiler
Madlobster kirjutas:

Aga, kus on kirjas, et õli peaks korrosiooni teket takistama?
Mootoris sees vähegi normaalse kasutuse juures vett ei teki ja see vähene, mis sinna tekib aurustub sõites. Esmase korrosiooni hoiab ära, mis tahes kiht, mis takistab õhu ja vee ligipääsu metallile. Seega on see vaid õli lisaomadus mitte õlitootja eesmärk. (Esmast korrodeerumist takistab päevalilleõli ka :D)

Õli eesmärk on määrida ning takistada metallpindade omavahelist kontakti ning hõõrdumist. Ja seda siis erinevatel temperatuuridel ja ning koormustel. (vastavalt sellele käib õli valik)
Õlilabori eesmärk on vähendada kulumist töötaval sõlmel, mitte selle sõlme säilitamine vanaisalt pojale.

Kirjeldatud emulsioonine metall tükk hoovis ei anna mitte mingisugust aimu kui hea see õli on olukorras, milleks ta mõeldud on (sellise hindamisega toode prügikastikaubaks tembeldada on lollus). Korrosiooni kaitseks on teised tooted.

Korrosiooni kaitseomadused on mootoriõli üks paljudest vajalikest ja taotletud omadustest. Nagu ka soojuse ärajuhtimine vms.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas M.T. »

jaan mmc kirjutas:

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)

WHAT? Mida ma nüüd teen ja kuidas ma kõik klapid kinni saan? Või peaksin x aja tagant käima mootorit ringi ajamas? A kui Neeme videos on öeldud, et talvel niisama käivitusi pole mõtet teha, eriti kui mootorit soojaks ei aja, siis... Käik sisse ja tagarattast tõmban w? Kuidas vältida, et ei jää samasse seisu ehk samad klapid kinni ja samad lahti? Mis nüüd saab, mis nüüd saab? Krt, äkki ei peagi enam ratas kevadeni vastu ja tuleks enne talve alati maha müüa :roll: Aidake!
:wack: :ner:


Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Spoiler
M.T. kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)

WHAT? Mida ma nüüd teen ja kuidas ma kõik klapid kinni saan? Või peaksin x aja tagant käima mootorit ringi ajamas? A kui Neeme videos on öeldud, et talvel niisama käivitusi pole mõtet teha, eriti kui mootorit soojaks ei aja, siis... Käik sisse ja tagarattast tõmban w? Kuidas vältida, et ei jää samasse seisu ehk samad klapid kinni ja samad lahti? Mis nüüd saab, mis nüüd saab? Krt, äkki ei peagi enam ratas kevadeni vastu ja tuleks enne talve alati maha müüa :roll: Aidake!
:wack: :ner:

Täitsa õige asjapärast muretsed, vedrud ju surevad, lisaks võib mõni satikas sumpsist kolvi peale ronida ja pesa teha. :D Mootori nn. surnud seisus peaksid kõik klapid suletud olema (see ei pruugi kõigil mootoritel nii olla!!!). Sumpa otsa võiks küll mingi korgiga sulgeda. Vanematel japsi autodel oli nt. karpade ees metall võrgud just näriliste pesategemise vastu.

Viimati muutis jaan mmc, 25 Okt 2017, 15:10, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

jaan mmc kirjutas:

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)

See soovitus on asajkohane vanakooli ratastele. Moodsa tsikli puhul, kus küünaldele ligipääsemiseks on vaja pool masinat pulkadeks võtta pole see ilmselt kõige parem ettepanek. Kui mootorrattale summutisse sellekohase punni pistad siis ei toimu seal mingit märkimisväärselt õhuvahetust.

https://goo.gl/HVS4C2

Pilt

PS: Juhuks, kui sulle meeldivad ekstreemsused ning niiskuse hirm on silmipimestavalt suur siis saab Louis.eu'st osta piraka kilekoti, kuhu tsikkel täies ulatuses sisse mahub ning mille saab hermeetiliselt sulgeda.

Spoiler
10008312_820_ANW05_14.JPG
10008312_820_ANW05_14.JPG (23.72 KiB) Vaadatud 4960 korda

https://goo.gl/jtzwfw

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

ootoot, ega ainult sellest nüüd küll kaugeltki ei piisa!!! see kilekott tuleks kindlasti peale sulgemist ka miski vaakumimasinaga hõredaks tõmmata ikka :D aga tegelikult tuleks ikkagi iga hooaja lõpus võtta mootor maha, juppideks ning kõik jupid siis eraldi uputada suurde mootoriõli täis vanni. ning siis vann pealt hermeetiliselt sulgeda ning hoida seda soojas ruumis, kus õhuniiskus ei lähe kunagi üle 10%

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Krl »

Lõpuks on odavam palgata keegi, kes selle rattaga talvotsa sõidaks.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma arvan, et mõne leiab tasutagi :D


ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Spoiler
M.T. kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)

WHAT? Mida ma nüüd teen ja kuidas ma kõik klapid kinni saan? Või peaksin x aja tagant käima mootorit ringi ajamas? A kui Neeme videos on öeldud, et talvel niisama käivitusi pole mõtet teha, eriti kui mootorit soojaks ei aja, siis... Käik sisse ja tagarattast tõmban w? Kuidas vältida, et ei jää samasse seisu ehk samad klapid kinni ja samad lahti? Mis nüüd saab, mis nüüd saab? Krt, äkki ei peagi enam ratas kevadeni vastu ja tuleks enne talve alati maha müüa :roll: Aidake!
:wack: :ner:

Iga kord kui sõidust tuled keerad nukkvõlli maha... :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas ats30 »

will111 kirjutas:

ootoot, ega ainult sellest nüüd küll kaugeltki ei piisa!!! see kilekott tuleks kindlasti peale sulgemist ka miski vaakumimasinaga hõredaks tõmmata ikka :D aga tegelikult tuleks ikkagi iga hooaja lõpus võtta mootor maha, juppideks ning kõik jupid siis eraldi uputada suurde mootoriõli täis vanni. ning siis vann pealt hermeetiliselt sulgeda ning hoida seda soojas ruumis, kus õhuniiskus ei lähe kunagi üle 10%

Vanasti oli pesuköökides selline suur katel, tule sai ka alla teha. See sobiks päris hästi. Talv läbi ka tegevus olemas, õli vaja ju töösoe hoida et jupid ussitama ei läheks.. (w) :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Vint »

Lihtsam oleks vast tsikkel hoida, kuivas ja soojas garaažis? Selle puudumisel ehk elutoas või voodi kõrval. :-|||

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Spoiler
jaan mmc kirjutas:
M.T. kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

Jah ütleme siis nii, et silindrisse tuleks/võiks seismajätmise ajaks törts õli kallata ja hoiukoha niiskus peaks olema madal. Kui eriti korralikuks hakata siis jälgida, et võimalikult palju klappe oleks suletud. :)

WHAT? Mida ma nüüd teen ja kuidas ma kõik klapid kinni saan? Või peaksin x aja tagant käima mootorit ringi ajamas? A kui Neeme videos on öeldud, et talvel niisama käivitusi pole mõtet teha, eriti kui mootorit soojaks ei aja, siis... Käik sisse ja tagarattast tõmban w? Kuidas vältida, et ei jää samasse seisu ehk samad klapid kinni ja samad lahti? Mis nüüd saab, mis nüüd saab? Krt, äkki ei peagi enam ratas kevadeni vastu ja tuleks enne talve alati maha müüa :roll: Aidake!
:wack: :ner:

Täitsa õige asjapärast muretsed, vedrud ju surevad, lisaks võib mõni satikas sumpsist kolvi peale ronida ja pesa teha. :D Mootori nn. surnud seisus peaksid kõik klapid suletud olema (see ei pruugi kõigil mootoritel nii olla!!!). Sumpa otsa võiks küll mingi korgiga sulgeda. Vanematel japsi autodel oli nt. karpade ees metall võrgud just näriliste pesategemise vastu.

Üle mõtlemine ei vii ka üldiselt heade lahendusteni :bsmile: Need mõtted võiks mõeldavad olla,kui kavatsed oma ratast hoiustada järgmised 20 aastat,mitte üle talve :-|||

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas grahv »

urmas66 kirjutas:

Üle mõtlemine ei vii ka üldiselt heade lahendusteni :bsmile:

Meenub legend, kuis üks ülihoolas autojuht hakkas õli vahetama keset merd jääteel olles, sest välp sai täis just seal...

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”