Sügisene õlivahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Nõmme
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Kohati läheb jube keeruliseks see talvituma panemine.
Tuled sõidust, lükkad garaazi. Tavaliselt sügisel ei viitsi õli vahetada.
Kevadel teed esimese ringiga õli soojaks vahetad ära ja tegeled igast muude hoolde teemadega.
Jutud kui hirmus kahjulik on talvel aegajalt käima panna on ülepaisutatud spetside jutt. See on sama hea kui alati kui autopoes uusi kojamehi ostan küsib müüja kas te neid ikka vahepeal pesete ka (nagu elus muuga tegeleda ei oleks) ??
Pole eriline tsikli kõrval kõvataja aga jaanuarist alates on tavaliselt peale 4-dat õlut saanud ikka ragistada
Lisaks muidugi soe garaaz hoiab enamus probleeme ja kevadisi üllatusi eemal.
olgem mõnusad, kent
-
Teema algataja
Re: Sügisene õlivahetus
Jutud kui hirmus kahjulik on talvel aegajalt käima panna on ülepaisutatud spetside jutt.
Mida halvemates tingimustes sõiduk seisab seda soovitavam käivitamine, soojakslaskmine ja sõitmine reeglina on. Välitingimustes talvläbi auto hoidmine eeldaks ikka korra kuus sõitmist sh. pidurite rakendamist, elektriseadmete töölepanekut jms. Kuivades garaazitingimustes vast pole lugu.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Jah, ei ole paremat asja mootorile kui külmkäivitus! Ja seda tuleb teha seda isegi siis, kui selleks otsene vajadus puudub ... !? (sõnatu)
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Ma nõus, et külmkäivitus ei ole mootorile teab, mis vitamiin aga...
Samas olen üsna kindel, et viis talve üks käivitab iga kuu teine ei käivita ja vahet pole mitte mingisugust.
Mul auto on juba 500k km jagu igapäev vahest mitu korda külmkäivitatud nii suvel kui talvel et noh ja siis. (olen kindlamast kindel, et autot ei saa rattaga võrrelda)
Küsimuse esitaja valib endale siit meelepärase vastaja (kelle teooria talle kõige rohkem sobib) ja ongi kõik.
-
Teema algataja
Re: Sügisene õlivahetus
Maaks kirjutas:Jah, ei ole paremat asja mootorile kui külmkäivitus! Ja seda tuleb teha seda isegi siis, kui selleks otsene vajadus puudub ... !? (sõnatu)
Oleks ma seda ohtu aimand, ma oleks täna auto koju jätnud.
Re: Sügisene õlivahetus
Njaa, oleme teemaga jõudnud välja nüüd selleni, et tsikli mootorile tuleks paigaldada eelsoojendi ringluspumbaga, sest muidu võib külmkäivitustega asjast ilma jääda
aga tegelikult eks väike iva siiski sees ole selle talvel (mitmeid kordi ja niisama nalja pärast) külmkäivituse negatiivsete mõjude osas. Nimelt kui sul on mootoris ikka selline korralik suvine õli, näiteks 15w-... mineraal, temp on a'la -20 ja sa paned tsikli käima siis ega selline õli seal sees ikka väga ringi ei käi küll. Autodega pole siin päris mõtet võrrelda ka, autos on inimestel enamasti 5w või isegi 0w sees. Ja eks seal on tegelikult ikkagi vahe sees ka, kas sa käivitad "külmalt" mootorit, mis viimati käis näiteks mingi 4,6,8h tagasi või mootorit mis viimati käis 2 kuu tagasi. Aga mida motodoktor öelda tahtis oli minumeelest see, et kahjulik ja mõttetu on talvel, külma, seisnud mootori käivitamine KORRAKS, seda täielikult soojaks laskmata.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Sügisene õlivahetus
No tegelikult ikka võiks paar korda talve jooksul ringi lasta kasvõi selle pärast et silindri seintele väheke värskem õlikiht lasta,vanematel pillidel pole udupeenikesi NiCaSil ja igsugu muidfäänsisi kattematerjale.Silikageeli sumpsi ka ei topi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja
Re: Sügisene õlivahetus
Minu seisukoht on ka see, et vanemate ja/või potensiaalselt nõgistemate kolvidega mootoreid tuleks talve jooksul, rõngaste kinnijäämise vältimiseks käivitada ja soojaks lasta (kellel nüüd piiraja hääl peas tekkis, hoidku see enda teada). Ka sidurid võivad kinni kleepuda või kasti ülemised võllid kuivale ja kondentsi meelevalda jääda.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Kas tsiklitele siis pole või...kaatri päramootorite jaoks oli küll spets pläust talviseks üleelamiseks. Mootor tööle ja siis pihustasid seda gemüüset õhu sissevõttu niikaua, kui mootor tühikäigul välja suri. Siis olevat mootori sisemus piisavalt konserveeritud.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Ja mis kemüüse mootorisse kevadel pritsitakse et see üles ärkaks.?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Mh. Mitte külmkäivitus pole probleem. See mõni kord talve jooksul ja sellest tulenev lisakulum pole teema. Probleem on kondents. Käivita jah talvel, lase mootor soojaks ka. Tee seda teine kordki ja sa näed, kuidas sul mootoriõli emulsiooniks läheb. See on sama teema, nagu lampidelgi (et kuidas tihendiga lampi õues vesi saab, kuigi vihm sisse ei saja). Kütuse põlemise produkt ei ole mitte vaid CO2 vaid ka veeaur. Kuuma mootoriga pole see probleem, sest temperatuur on kõrge ja kuuma gaasi võime vett auruna siduda suur. Pärast seiskamist aga soe mootor hakkab jahtuma ja õhk/põlemisgaasi jääk selles loomulikult ka. Ja kogu see niiskus (NB! palju suurem, kui välisõhus!) kondenseerub välja ja valgub õlisse. Natukene, aga siiski. Jahtudes kahanedes tõmmatakse ka veel välisõhku juurde. Kõige tema 100% relatiivse niiskusega, mis läbusel aastaajal tavaline. Nüüd käivitad uuesti.... ja kordad kogu protsessi. Selleks, et õli seest niiskus välja keeta, ei piisa vaid mootori soojaks laskmisest. Ei piisa ka sajast kilomeetrist sõidust. Ma varemalt ikka praktiseerisin sõitmist kuni lumeni, aga õli tase ei olnud aknast nähtav juba oktoobri esimestest päevadest, kusjuures UUE õli tase (mul välp 12500 km tagant (teen küll 10 tagant, lihtsam meeles pidada), igal aastal ei tule nii palju kilomeetreid). Ja kevadel tuli ikka paarsada kilomeetrit jutti lasta, et aken jälle läbi paistaks. Tegemist on tegelikult jälle kord elementaarse füüsikaga (termodünaamika). Üldiselt, ma ei tee oma ratastega talveks mitte midagi. Mida väiksemad on temperatuurimuutused, seda parem rattale. Kui saad ilma käivitamata paar tiiru ringi ajada, siis see ehk paha ei teeks. Aga lihtsalt niisama käivitamine... noh, oma ratas ju.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Tsikkelröövel kirjutas:Mh. Mitte külmkäivitus pole probleem. See mõni kord talve jooksul ja sellest tulenev lisakulum pole teema. Probleem on kondents. Käivita jah talvel, lase mootor soojaks ka. Tee seda teine kordki ja sa näed, kuidas sul mootoriõli emulsiooniks läheb. See on sama teema, nagu lampidelgi (et kuidas tihendiga lampi õues vesi saab, kuigi vihm sisse ei saja).
No ega ikka ei saa küll. Kui oled soojas ja niiskes õhus lambi sulgenud siis jahtudes võid niiskust näha. Kui paned lambi kokku käreda pakasega no ei näe sa seal mingit vett.
Tsikkelröövel kirjutas:Kütuse põlemise produkt ei ole mitte vaid CO2 vaid ka veeaur. Kuuma mootoriga pole see probleem, sest temperatuur on kõrge ja kuuma gaasi võime vett auruna siduda suur. Pärast seiskamist aga soe mootor hakkab jahtuma ja õhk/põlemisgaasi jääk selles loomulikult ka. Ja kogu see niiskus (NB! palju suurem, kui välisõhus!) kondenseerub välja ja valgub õlisse.
Natukene, aga siiski. Jahtudes kahanedes tõmmatakse ka veel välisõhku juurde. Kõige tema 100% relatiivse niiskusega, mis läbusel aastaajal tavaline.
Realtiivne niiskus on suurem välisõhu omast seni kuni see põlemisgaas on rõhu all.
Tsikkelröövel kirjutas:Nüüd käivitad uuesti.... ja kordad kogu protsessi. Selleks, et õli seest niiskus välja keeta, ei piisa vaid mootori soojaks laskmisest. Ei piisa ka sajast kilomeetrist sõidust.
Ma autoga teen igapäev ja korduvalt nii ning ei sõida sadat km. Mootor ei ole vett täis
Tsikkelröövel kirjutas:Ma varemalt ikka praktiseerisin sõitmist kuni lumeni, aga õli tase ei olnud aknast nähtav juba oktoobri esimestest päevadest, kusjuures UUE õli tase (mul välp 12500 km tagant (teen küll 10 tagant, lihtsam meeles pidada), igal aastal ei tule nii palju kilomeetreid). Ja kevadel tuli ikka paarsada kilomeetrit jutti lasta, et aken jälle läbi paistaks.
Mis õli sa kasutad? Mul paistab aken koguaeg läbi
Tsikkelröövel kirjutas:Tegemist on tegelikult jälle kord elementaarse füüsikaga (termodünaamika). Üldiselt, ma ei tee oma ratastega talveks mitte midagi. Mida väiksemad on temperatuurimuutused, seda parem rattale. Kui saad ilma käivitamata paar tiiru ringi ajada, siis see ehk paha ei teeks. Aga lihtsalt niisama käivitamine... noh, oma ratas ju.
Ma ei näe kirjeldatud füüsikamõjude suurt kahjustusvõimet rattale.
Isegi suvel õues seistes kõigub mootori temp 100 kraadist 10ne kraadini. Talvel sõitjatel veel rohkem. (Autode ja saanide jms oma lausa -30nest teinekord)
Aga kui soovi on võib hoida magamistoas teki all ning igapäev korra õli vahetada ning ringi ajada... noh oma ratas ju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Täiesti offtopic!
Õhuniiskusest emulsiooni tekkimine talvel korraks käivitades ei ole teema! Isegi kui talvistel temperatuuridel suhteline niiskus suur on absoluutväärtus (g/m3) pea olematu (näiteks -5°C on RH100% 3g/m3)
Selleks et sealt mingi piisk õlisse jõuaks "emulgeeruma" peaks mootori siseruumala olema palju suurem ja ta peaks töötama nagu ventilaator - reaalsus on, et kui mootoris olev õhk (3L?) jahtub temperatuurilt 100->0°(näiteks), siis ta maht väheneb 1L võrra ja täpselt niipalju tõmmatakse sisse "niisket" õhku.
Ja muidugi ei tohi unustada, et mitte kogu see näites toodud niiskus ei kondenseeru, vaid ainult see osa mis temp veelgi madalamale langedes üle RH100% graafiku läheb
Ehk siis näites toodud -5-lt langeb edasi -10°C-le, kus RH100 =2,1g/m3, siis sellest 1L eralduks 1/1000*0,9=0,0009g vett õlisse.
Re: Sügisene õlivahetus
Krt, üks ütleb üht ja teine teist. Kas ma siis võin või ei või õli vahetuse kevadeks jätta kui tsikkel seisab külmas garaažis??!
Võiks mingi polli teha ja siis valiks protsentuaalselt kõrgema vastusevariandi.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sügisene õlivahetus
Valaks veidi õli juurde juba kenasse lõkkesse.
Kas talveks bensupaak täis või tühjaks?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Teoorias Kui sul hoiukoha temp kõigub siis täis kui ei kõigu siis pole vahet
Praktikas, kas auk tekib ühel juhul kiiremini kui teisel juhul on ise küsimus.
Aga kõige parem oleks talve jooksul mõned korrad täis valada ja tühjaks lasta ma arvan
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Sügisene õlivahetus
Kui mul oleks vanem ratas, millega olen sõitnud iga päev terve hooaja ja õlivahetus oleks kirjade järgi näiteks 2000km pärast ning nüüd peaksin ratta talveks seisma panema, siis mina kaaluks ennem seisma panekut õli vahetust.
Mitte selle pärast, et õli happeliseks või radioaktiivseks muutub ja läbi karteri padja alla tuleb, vaid saasta pärast mis põhja settib.
Kevadel õli vahetades ei piisa enam 10min mootori soojendamisest, et setet põhjast uuesti lahti saada ja vana õliga välja lasta. Kes on mootoreid remontinud oskavad ette kujutada.
Samas väiksema läbisõidu, normaalse õli või uuema ratta puhul ei oma eelnev jutt väga tähtsust.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Kuldne kesktee selles äärmiselt keerulises teemas tundub olevat sügisel vana õli välja laskmine ning uue õli sissevalamine alles kevadel.
-
- Postitusi: 497
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Sügisene õlivahetus
stretch kirjutas:Kuldne kesktee selles äärmiselt keerulises teemas tundub olevat sügisel vana õli välja laskmine ning uue õli sissevalamine alles kevadel.
Miks mitte sügisel uus õli sisse valada ja kevadel vana välja lasta. Vähendab ka mootorisse jääva õhu ruumala ja ei kogu niiskust nii palju
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Arvestades sellega, et liigse õlivahetuse teostamisel riskid sa umbes 30euro ebavajaliku kulutamisega, siis vist tegelikult polegi väga oluline teema see kõik. Miks siis mitte juba sügisel õli ära vahetada ja alates aprillist oma võrrist viimast võtta, ilma väga muretsemata võimalike veetilkade pärast mootoris. Seda eriti, kui ratas maksab 1-2 kuupalka.
-
Teema algataja
Re: Sügisene õlivahetus
mx77 kirjutas:Valaks veidi õli juurde juba kenasse lõkkesse.
Kas talveks bensupaak täis või tühjaks?
Kui rooste aldis metallpaak siis pigem täis, võimalusel lisaks veel säilitusvedelikku sisse (nt. Brigs & Strationi müüjad pakuvad) või ka svenssonite, kanistrites müüdavat bentsu, mis on tõesti kvaliteetne ja piisava säilivusajaga. Kui tühjakslaskmine pole probleem siis tühjaks ja roostetamise vastu sorts mootori õli sisse (kui on katiga masin siis kevadel välja lasta-pesta), võimalusel võiks isegi ventilatsiooni sulgeda, (mitte täis paagiga) kui see on lihtne nagu krossikal (vee kondentsi võimalus kaob).
Plastikpaagi laseks pigem tühjaks, kaob võimalus, et "kvaliteetbensiinist" paagipõjha vaigud settivad.
-
Teema algataja
Re: Sügisene õlivahetus
RistoQ kirjutas:Krt, üks ütleb üht ja teine teist. Kas ma siis võin või ei või õli vahetuse kevadeks jätta kui tsikkel seisab külmas garaažis??!
Võiks mingi polli teha ja siis valiks protsentuaalselt kõrgema vastusevariandi.
Kindlasti saaks pädevama tulemuse, kui delfis aga kas pädeva juhendi, selles kahtlen.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Sügisene õlivahetus
jaan mmc kirjutas:mx77 kirjutas:Valaks veidi õli juurde juba kenasse lõkkesse.
Kas talveks bensupaak täis või tühjaks?Kui rooste aldis metallpaak siis pigem täis, võimalusel lisaks veel säilitusvedelikku sisse (nt. Brigs & Strationi müüjad pakuvad) või ka svenssonite, kanistrites müüdavat bentsu, mis on tõesti kvaliteetne ja piisava säilivusajaga. Kui tühjakslaskmine pole probleem siis tühjaks ja roostetamise vastu sorts mootori õli sisse (kui on katiga masin siis kevadel välja lasta-pesta), võimalusel võiks isegi ventilatsiooni sulgeda, (mitte täis paagiga) kui see on lihtne nagu krossikal (vee kondentsi võimalus kaob).
Plastikpaagi laseks pigem tühjaks, kaob võimalus, et "kvaliteetbensiinist" paagipõjha vaigud settivad.
Tänud vastuse eest, ma lootsin pigem madinale hoogu juurde lükata .
Aga oma paagi töötlesin seest spets epoksiga seest ära, ehk ei roosteta.
Re: Sügisene õlivahetus
Suzuki kasutusjuhend soovitas sügisel õli vahetada ja kevadel uuesti vahetada enne hooaja algust...
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Sügisene õlivahetus
RistoQ kirjutas:Krt, üks ütleb üht ja teine teist. Kas ma siis võin või ei või õli vahetuse kevadeks jätta kui tsikkel seisab külmas garaažis??!
Võiks mingi polli teha ja siis valiks protsentuaalselt kõrgema vastusevariandi.
Mul seisis aastaid hõredas kuurilobudikus, õli vahetasin ikka kevadeti. Aparaat siiani toimib komplikatsioonideta.
Aga bensupaagi lasin võimalusel sügiseti enamvähem täis.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Sügisene õlivahetus
Mul seisab ratas külmas garaažis,no ei hakka seda niisama kütma,kuigi on ka see võimalus olemas.Vahel kui NV midagi seal teha vaja,siis lasen enne kütte sisse.Talvel käivitan ratast tavaliselt mitu korda,sest kui peale miinus kraade läheb äkki plussi,siis kattub ratas väljast üsna paksu kondentsi kihiga(katte all veel hullemaga kui muidu-proovitud).Peale selliseid ilmamuutusi tavaliselt panen käima ja lasen nii 2-3000 pöörde vahel korralikult soojaks.Lasen töötada nii a´ 20-30min.Lasen alati ka 2 käiguga natuke aega tagarattast ringi,et scottoiler ka keti ilusasti ära õlitaks.ja ratta panen alati käima külma mootoriga krt
Kui välp peaaegu täis vahetan sügisel õli ja kui olen väga vähe sõitnud,siis ei vaheta.TDM-l on õlifilter mootori all, kateri(kuiv karter) põhjas eraldi kaane all ja sinna peaks teoreetiliselt sama mustus ladestuma,mis võiks muidu õlianuma põhja ladestuda.Siiani pole mul üldse mingit mustust seal veel olnud(ka 2tkm üle välba sõites).
Ostsin selle ratta umbes 10-11a vanana ja nüüd olen ise seda ligi 10a kasutanud.Läbisõit on umbes 43-45tkm(spido oli eelmisel omanikul vahetatud,aga see ka kuskil kirjas).Mina olen kasutanud ainult Castroli poolsünti 10w-40.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Sügisene õlivahetus
Sügisel õili ei vaheta kui just ei lange kokku minu õlivahetusega. Vahetan tihedamalt kui välp ette näeb. Kui ratta ostsin ,siis esimesel korral lasin peaaegu välbani. Umbes 2000km jäi veel puudu. Tundus, et see õli oli oma omadused juba kaotanud. Peale õlivahetust käisid käigud ka tunduvalt kergemalt. Rattaks CBR 1000RR. Talve hoian ratast soojas. Kõige külmemal ajal üle 10ne kraadi sooja. See eest suvel saab piisavalt Eesti ilma nii, et kannatab selle talve soojas ära
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.