Sügisene õlivahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3133
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas:

käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.

Oma nime julged ka sellele väitele alla panna? :D



http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

Seosetu jutt sul, tahad mind sotsiaalmeedias stalkima hakata, et sul mu nime teada on tarvis, või milles siin see suur iva seisneb? Ära palun numbrit küsi, seda sa ka ei saa :D Ja blogi mul samuti kahjuks ei ole!

Aga nii üldplaanis, jah, ma julgen kõiki asju mida ma teen, teha oma nimega. Ei näe, et selles midagi ebatavalist oleks. Minu nimi siin keskkonnas on sulle näha, täpselt nagu sinu nimi ning "suurepärased mõtted" on mulle näha ja kõigi teiste nimed meile kõigile. Aga ma tõesti kahjuks ei näe mis vajadus või põhjus mul on kuskil suvalises foorumis kirjutada oma nime ette millegile, mida MINA TEEN sest minu isiklik kogemus on näidanud, et nii on kõige mõistlikum seda teha. Sina ole rahulik ja lase nii edasi nagu sulle meeldib, ketra oma kohviks lastud mootoreid ajaviiteks kokku lahku ning minupärast vaheta neis õli kasvõi ÜHE KILOMEETRI või ÜHE PÄEVA täpsusega tootja soovituste järgi, i honestly could not care less :D

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3133
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: Segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

See käis ikka hääle alusel kuulmise kohta, et tead, millal aeg õli vahetada. :D aga tore, et said ära rääkida kõik südamelt, mis sind vaevab :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1938
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Vint »

Saagige terviseks, liigutasin kogu jutu siia... et siis kevadel sama teha. :)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Vint kirjutas:

Saagige terviseks, liigutasin kogu jutu siia... et siis kevadel sama teha. :)

Õli teemad on motomeestele sama magusad kui augud koidele (ei pidanud silmas ksf koi´d :) )

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

kevadel ma räägin teile juba maitsmisest ja näpuvahel riivides õli ph taseme kindlakstegemisest, nii et stay tuned! :D

ranel, heli ma salvestan jah pärast õlivahetust prof. full-range salvestusseadmega ning siis näiteks 5k pealt uuesti ning teen arvutis mõõtmistele sagedusspektri analüüsi ning võrdlen tulemusi. miks? lihtsalt huvi pärast, võid nimetada audioinseneri kiiksuks vms. Lihtsalt korra tuli selline mõte kuna testitav kõlariprojekt ning õlivahetuse läbinud tsikkel seisid kõrvuti. heli võib kuulda, aga alati ei pea kõrvaga kuulama, eriti kui eesmärk on midagi hoopis muud. maailmas on olemas imelised võimalused kuuldut visualiseerida. et sina sellest mitte halli huntigi ei tea, pole muidugi minu mure, nii et viska aga oma kõvasid nalju edasi ja mängi foorumis kõva meest.
õnneks mind ei vaeva miski, minu tsiklimootoreid samuti mitte. ja lõppkokkuvõttes toimuvad õlivahetused ka nii ehk naa ikka umbes samade intervallidega kui kõigil teistel (kui siis ehk minimaalselt tihemini). nii et kõva õuna leidsid küll, mida pureda :D

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

will111 kirjutas:

ranel, heli ma salvestan jah pärast õlivahetust prof. full-range salvestusseadmega ning siis näiteks 5k pealt uuesti ning teen arvutis mõõtmistele sagedusspektri analüüsi ning võrdlen tulemusi. miks? lihtsalt huvi pärast, võid nimetada audioinseneri kiiksuks vms. Lihtsalt korra tuli selline mõte kuna testitav kõlariprojekt ning õlivahetuse läbinud tsikkel seisid kõrvuti. heli võib kuulda, aga alati ei pea kõrvaga kuulama, eriti kui eesmärk on midagi hoopis muud. maailmas on olemas imelised võimalused kuuldut visualiseerida. et sina sellest mitte halli huntigi ei tea, pole muidugi minu mure, nii et viska aga oma kõvasid nalju edasi ja mängi foorumis kõva meest.

Selle asemel, et siin ranel või keegi teine läbi lillede peeruvahele saata võiksid oma testitulemusi inimese keeles teiste foorumlastega jagada.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

Madlobster, võta nüüd rahulikult, mina ei ürita ja pole üritanudki kedagi kuskile vahele saata. Reageerid jälle pisut üle või nii.
Ütlesin vaid, kuidas on VEEL võimalik aru saada, millal võiks õlivahetuse aeg käes olla. Keegi ei ole sunnitud seda uskuma ega tõsiselt võtma kui ei soovi. Muidugi asja sisu või tausta absoluutselt hoomamata kohe laia naeru laskma hakata on ka vahel, noh eks igaüks ise teab kuidas sellega on...

inimese keeles on testitulemused sellised, et teatud sagedusvahemikes mootori müranivood muutuvad õli eluea jooksul piisavalt palju, et seda võimalik mõõtes selgelt näha. muidu ei oskaks sellest ehk midagi arvata, aga kui peale seda teha uuesti õlivahetus, sama õliga ning korrata mõõtmist ning koheselt on jälle näha selget nivoo muutumist siis võiks arvata, et seal midagi peitub. ning kui nüüd näiteks iga pooleteist tuhande tagant veel mõõta ja muutusi analüüsida siis juba saab midagi järeldada. tegelikult on see kõik ka kõrvaga kuulda, aga tõesti mitte nii, et aasta tagasi kuulasid, jätsid meelde ja nüüd teed kohe selget vahet. seega, ühest küljest on naerualuseks saamine täiesti loomulik asjade käik millega ma olin juba ette igati arvestanud :D teisalt, see ei muuda ju absoluutselt mitte midagi.

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Pan »

A mu rattal kleepub näiteks sidur kinni kui sügisel värske õliga seisma jääb. Olen praegusel rattal proovinud nii üht kui teistpidi. Alati kui sügisel õli ära vahetan, on kevadel sidur kinni kleepunud. Kui õli kasvõi 500km enne talve sõitnud on, pole kevadel mingit probleemi.

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3133
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas:

Madlobster, võta nüüd rahulikult, mina ei ürita ja pole üritanudki kedagi kuskile vahele saata. Reageerid jälle pisut üle või nii.
Ütlesin vaid, kuidas on VEEL võimalik aru saada, millal võiks õlivahetuse aeg käes olla. Keegi ei ole sunnitud seda uskuma ega tõsiselt võtma kui ei soovi. Muidugi asja sisu või tausta absoluutselt hoomamata kohe laia naeru laskma hakata on ka vahel, noh eks igaüks ise teab kuidas sellega on...

inimese keeles on testitulemused sellised, et teatud sagedusvahemikes mootori müranivood muutuvad õli eluea jooksul piisavalt palju, et seda võimalik mõõtes selgelt näha. muidu ei oskaks sellest ehk midagi arvata, aga kui peale seda teha uuesti õlivahetus, sama õliga ning korrata mõõtmist ning koheselt on jälle näha selget nivoo muutumist siis võiks arvata, et seal midagi peitub. ning kui nüüd näiteks iga pooleteist tuhande tagant veel mõõta ja muutusi analüüsida siis juba saab midagi järeldada. tegelikult on see kõik ka kõrvaga kuulda, aga tõesti mitte nii, et aasta tagasi kuulasid, jätsid meelde ja nüüd teed kohe selget vahet. seega, ühest küljest on naerualuseks saamine täiesti loomulik asjade käik millega ma olin juba ette igati arvestanud :D teisalt, see ei muuda ju absoluutselt mitte midagi.

Saab võiks teeks tahaks klassi kuulub see. Alguses ju väitsid, et sõitmise pealt 4-5k km läbimisel on täitsa kenasti aru saada. Mitte mingit juttu polnud mõõtmisest jne :roll:

Kui tegelikult ka mõõtmisi teinud oled, siis jaga tulemusi.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 504
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas claw »

Tsikli puhul ei oska öelda, aga 1.9 diisli puhul on küll kuulda, kuidas peale õlivahetust mootor nagu pisut pehmemalt käib.
Võib-olla kujutan siiski ette, kuid minu arust on väike tooni vahe sees, mootori hääl tundub vähem "metalsem".


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas will111 »

ranel, ongi aru saada, käiguvahetus muutub suhteliselt "puiseks" Seda ei pea tõesti kuidagi mõõtma, on tunda ja mingis mõttes ka kuulda. Sellel ei ole muidugi mingit teaduslikku tõestust...peale selle, et kui õli vahetatud on käigukast KOHE jälle tuntavalt pehmema ja sujuvama vahetusega. Kes mida järeldub on siin juba igaühe enda asi. Mingile absoluutsele tõele ei pretendeeri, aga minu jaoks tegu täitsa korduva nähtusega.

Võibolla nö. garaaziarvutis isegi on kuskil mingeid mõõdetud salvestisi alles, pole kuigi kindel...sest a'la magistritööd sel teemal teha ei plaaninud ja erilist suurt arhiveerimise mõtet neil failidel ei näinud. Mingiks suureks avastaseks seda ka ei pidanud, olen täiesti 110% veendunud, et igasugused vägevad laborid või misiganes võidusõidutiimid ammu sarnaseid asju mõõtnud ning analüüsinud. Aga kui mul ka midagi on alles siis mis teed selle salvestatud soundiga? On sul näiteks trueRTA kõrgema leveli soft olemas kuhu seda sööta? Või kujutad ette, et mul on mingisugusne powerpointi presentatsioon graafikute, screenide ja videotega? Tegu oli nende katsete ja mõõtmiste ning analüüsi puhul põmst realtime spektri jälgimisega ja mõnede hästi basic märkmetega omale kuskile paberi peale. Ei olnud kavatsust midagi kuskile "jagama" hakata. Muidugi kui soovid ja huvi on, saad ise järele proovida. Olen kindel, et samamoodi analüüsides saaks mootori müragraafiku põhjal veel igasugu muidki põnevaid asju teada. Väga hullusid investeeringuid ei nõua, natuke spetsiifilist riistvara, natuke tarkvara ja mõningaid akustikaalaseid spetsiifilisi teadmisi.


Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

claw kirjutas:

Tsikli puhul ei oska öelda, aga 1.9 diisli puhul on küll kuulda, kuidas peale õlivahetust mootor nagu pisut pehmemalt käib.
Võib-olla kujutan siiski ette, kuid minu arust on väike tooni vahe sees, mootori hääl tundub vähem "metalsem".

Tähelepanek ilmselt õige. Neid asjaolusid, mille järgi õlivahetust teha on seinast-seina. Tüüpiline heli allikas on hüdraililised tõukurid, mis mõnel juhul õli nö. vananemisele väga tundlikult reageerivad. Põhjuseks ilmselt õli nö. hüdrauliliste omaduste halvenemie, aja jooksul.
Tean auto mootoreid, mis hakkavad mingi kindla läbisõidu järel nö. õli võtma, st. vaatad varrast 10 tuh järel on max, vaatad 11 tuh järel ja on alla min. Tean mootoreid millel on eriline anna õlisse kondenti koguda (paljud vanemad Volkarid) jne.
Seega mootoreid on väga erinevaid ja nii ka õlisid, et nö. kõigeõigemat vahetus aega teab vaid konkreetset mootorit pikaajaliselt hooldanud tehnik/omanik, kes teab palju, kuidas ja kui karmides tingimustes masin seisab ja sõidab.
Sõitnud õliga seistes on riske, nt. pikaajalisel seismisel sadestub sõitnud õlist karteri põhja üksjagu mustust (kevadel võib tunduda, et õli on vahepeal puhtaks läinud). Ja et uus õli võib kevadeks kondentsi koguda siis pakuks välja, et talveks uus õli sisse JA kevadel enne käivitust korra puhtasse nõusse kontrollimiseks välja lasta, et siis viisaka väljanägemise korral (kondents puudub jne.) uuesti tagasi valada. Peaks selline kirik keset küla lahendus olema.
Õli intervalli pikkuse kohta on palju seisukoht, mis on ka loomulik, arvestades mootorite ja õlide erinevaid võimeid intervalliga venitada. Eks need sõltuvad sellest kui head ja sobivat õli oma ratta ja sõidustiili jaoks kasutatakse, kui vastupidav on mootor ja millal ja kui kulukas saab olema remont.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Krl »

Kokkuvõtteks vist see, et kuna järgmise hooaja jooksul(kui just mingil põhjusel ei mõtle ümber ja sõitma ei hakkagi) jõuab see vahetuse aeg kätte nii kui nii, siis võib selle ka nüüd/kevadel ära vist vahetada ka ja saab järgmised 6 kuud rahulikul sõita.

Kasutaja avatar

recaro
Postitusi: 72
Liitunud: 14 Veebr 2007, 19:16
Tsikkel: VN2000
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas recaro »

Minu mäletamist mööda vanadel BMW-del (auto) jooksis see õli vahetuse indikaator riba, mis armatuuris oli, ka seismise ajal edasi.
Niiet korra aastas tuli ikka õli vahetus ära teha.
Miks peaks järsku nüüd õli mitu aastat kestma.
Olen korra auto ostu otsingul kokku puutunud ühe vennikesega kes väitis, et just vahetatud õli. Võtsin varda välja ja vastu vaatas tõrv.
Peale proovisõitu hakkas õlituli ka vilkuma tyhikäigul. Seekord jäi kaup katki siiski.
Aga mina olen autodel 2x aastas üritanud vahetada (olenemata läbisõidust ja muust) .
Rattal siis kevadel, kuna talvel tuleb vahepealseid käivitamist ja muud näppimist ette, siis ta ära settida ei saa kuidagi.
Ei näe ka sügisesel +kevadisel vahetusel mõtet.
Mina olen õli vahetust hinnanud õli värvi järgi ja varda pealt võetud õli näppude vahel katsudes. Reeglina läheb uus sisse kui vana hakkab tumedaks muutuma.
Mingit hooldusvälpa ma kaks aastat kyll taga ei aja.

suzuki:)
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Krl »

Autodel on see natuke vähem aktuaalne ka. Seal, kui just pole mingi hobiauto, sõidetakse see vahetusvälp aastaga vabalt täis ka reeglina.


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Tort »

Miks ta autol siis vähem aktuaalne on, kui sellega sõidetakse igapäev mootor vähemalt 2 korda soojaks ja lastakse maha jahtuda? Lisaks paljudel turbod. Igasugune paljukardetud kondentsi tekkimise oht ju palju suurem? Mingil vanal õmblusmasinal R4 või V2 jaapani junnil võiks ju vastupidi suht suva olla, milline mineraal või poolsünt ja kui kaua sees on?

Ise aastast kinni ei pea. Rattal mootor kokku-lahti käinud viimasel ajal, aga nüüd see talv koos ja ei vaheta. Autol lubab tehas 30 tuh ja sõidan sellest 20-25 täis, selleks kulub mul üle aasta. Ega see õli pole toiduaine, et enam juua ei kõlba peale aastat ja põhja alt võtab. Ikka üle võlli keeratakse see värk mulle tundub, samas kui 4 aastat lastakse samade kojameestega, talverehv on hunnikust võetud ja jahutus- ning pidurivedelikku ei vahetatagi.


Teema algataja
reimps

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas reimps »

Tort kirjutas:

samade kojameestega, talverehv on hunnikust võetud ja jahutus- ning pidurivedelikku ei vahetatagi.

Ära nüüd üldista, mu talverehvid on jah teiste vanad, aga jahutus- ja pidurivedeliku vahetan ikka omavahel regulaarselt ära.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Mina vahetan kevadel.
Põhjus ei ole teadsuliku laadi mootorile kasulikum vms.
Kevadel esimesed soojad ilmad panevad lihtsalt näpud rohkem sügelema kui hall sügis.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Madlobster kirjutas:

Mina vahetan kevadel.
Põhjus ei ole teadsuliku laadi mootorile kasulikum vms.
Kevadel esimesed soojad ilmad panevad lihtsalt näpud rohkem sügelema kui hall sügis.

Pmst sama siin :)

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Krl »

Tort kirjutas:

Miks ta autol siis vähem aktuaalne on, kui sellega sõidetakse igapäev mootor vähemalt 2 korda soojaks ja lastakse maha jahtuda? Lisaks paljudel turbod. Igasugune paljukardetud kondentsi tekkimise oht ju palju suurem? Mingil vanal õmblusmasinal R4 või V2 jaapani junnil võiks ju vastupidi suht suva olla, milline mineraal või poolsünt ja kui kaua sees on?
...

Ma ei viidanudki sellele, et automootoris õli väiksemat rolli mängib, vaid sellele, et seal enamasti piisab kui etteantud kilomeetritest kinni pidada, muretsemata, et õli selle ajaga hapuks läheb.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mul hakkavad tavaliselt näpud sügelema törts enne kevadet ja siis ma ajan suure diiselpuhuri garaazhi. Vaatan üle ja õlitan kõik liigendid ja laagrid, kisun lahti ja puhastan pistikud, vahetan pidurivedelikud ja üle aasta ka jahutusvedeliku ja siis see õlivahetus kuidagi sobib sinna otsa. Sügisel peale õlivahetust on kohe kurb see ratas sinna nii "värskelt" seisma jätta. Aga jah, mingit erilist tehnilist põhjust pole.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Kauri »

http://www.machinerylubrication.com/Met ... 0oxidation

Veidi lugemist kes viitsib. Üldiselt on põhiline kurjajuur hapnik mis teeb pahandusi. USA armee kasutab näiteks lahingmasinatel 100% keemilist proovi õli parameetite osas. Kõik seisvad masinad käiakse paari kuuse intervalliga üle, mõõdetakse õlide keemiline koostis ja vastavalt vajadusele vahetatakse. Väga suurt rolli mängib väidetavalt mootoris kasutatavate erinevate metallide kogus. Ehk siis erinevates mootorites toimuvad reaktsioonid teistmoodi.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Krl »

Sidur seal õli sees ei ole kuidagi selle kiire riknemisega seotud?


Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Tort »

Krl kirjutas:

Ma ei viidanudki sellele, et automootoris õli väiksemat rolli mängib, vaid sellele, et seal enamasti piisab kui etteantud kilomeetritest kinni pidada, muretsemata, et õli selle ajaga hapuks läheb.

Minu kivipalluri loogika järgi kulub autoõli ajaliselt kiiremini, sest töötsükleid, sh talvel, on tsikliga võrreldes tunduvalt rohkem. Samuti pigem kipun uskuma seda, et kui tegu pole pikamaa sõidukiga, siis 30 tuh ühe õliga lasta ei ole mõistlik, isegi kui tegu premium täissündiga. Eriti veel linnas.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tort kirjutas:
Krl kirjutas:

Ma ei viidanudki sellele, et automootoris õli väiksemat rolli mängib, vaid sellele, et seal enamasti piisab kui etteantud kilomeetritest kinni pidada, muretsemata, et õli selle ajaga hapuks läheb.

Minu kivipalluri loogika järgi kulub autoõli ajaliselt kiiremini, sest töötsükleid, sh talvel, on tsikliga võrreldes tunduvalt rohkem. Samuti pigem kipun uskuma seda, et kui tegu pole pikamaa sõidukiga, siis 30 tuh ühe õliga lasta ei ole mõistlik, isegi kui tegu premium täissündiga. Eriti veel linnas.

Mul on Mersul välp 40000km näidiku järgi,ehk loeb siis ise vastavalt kasutusele sealt alla.Kuna sõidan üle poole maanteed,siis mul praegu ees hoolduse välbaks 38000km.Kuna uus auto,siis hooldus tuleb esinduses ja nemad väidavad,et see nö lugeja töötab mersudel juba aastaid perfektselt.Kui sõidaks rohkem linnas oleks välp kindlalt väiksem.Pollari bussidel pidi isegi 13-14000 vahel olema,sest töötavad palju tühikäigul ja on palju käivitamisi.Lisaks veel,et mul garantii 3a või 450000km.Kui see välba lugeja ei oleks adekvaatne,siis ei saaks sellist läbisõidu garantiid ka pakkuda.
Tsiklil on mul sees eelmisel aasta kevadel pandud õli,millega olen alla poole välbast sõitnud(sel aastal jäi vist alla 1000-e) ja sõidan ka järgmisel kevadel ilmselt veel juurede.Kui tõesti läheb(plaan on) suvel reisiks,siis vahetan vahetult enne seda.Tasapinna aknast on näha,et õli on veel ilus punane,mitte pruun,nagu ta on välba lõppedes tavaliselt olnud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

vallo470
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Aug 2014, 10:08
Tsikkel: VT750 / VTX1800
Asukoht: Lääne-Virumaa,

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas vallo470 »

Natuke teine teema võrreldes mootorattaga aga meil ettevõttes suur reduktor ( käitab 500kW mootor) , reduktor käitab rasket seadet ja õli maht õlijaamas on 5 tonni. Reduktor töötab iga päev 8-10 tundi. Õli pole vahetatud selles seadmes 8 aastat , iga aasta tehakse õlile proovid ja saaetakse laborisse , kus antakse vastus õli seisukorrale ning siis otsustame vahetuse.
Olen nõus , et mootorratas on teine asi ja mootoriõli kuumeneb umbes 100 kraadi juurde ning see lühendab õli eluiga kordades. Aga siinsete enamuste teooriate kohaselt peaks olema siis see reduktor ammu kokku jooksnud sest nimetatud õli on töötanud enam kui 24000 tundi ja sellel ei tohiks olla mingeid määrde omadusi ( tõsi filtreerime pidevalt õli läbi filter seadme mehaaniliste osakeste eemalduseks). Kui on täissünt sees ja hooldusvälp 10 000km ning aastas sõidad 2000-3000km võib rahulikult sõita kaks hooaega , seal juures vahetades õlifiltrit iga aasta . Aga samas kui see õli maksab koos filtriga ( täissündi puhul) u. 50-60 eruri ja oled jõudnud ratta osta siis jaksad ka seda vahetust korra aastat teha, kui ei jaksa oleks võibolla targem ratas maha müüa. Kas kevadel või sügisel , sellega nii nagu on, ühele ema -teise tütar nagu ennist keegi ütles. Sügisel lihtsaltpeale viimast sõitu hea mugav õli välja lasta ja uus sisse ning võid kohe kevadel paugutama hakata :) . Mina olen jätnud sügisel üldjuhul peale viimast sõitu punni lahti ja kevadel uue sisse valanud aga kui hooaja lõpp tuleb ootamatult siis teen kevadel ja ei juhtu ka midagi.

oleks päevad pikemad ...

Teema algataja
jaan mmc

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

No õli filtriga reduktor ühtlasel toatemperatuuril ja koormusel on tõesti midagi muud kui mootoriga samas õliringluses käigukast, kahel rattal. Mul töökojas vene kahepaagilisel kompressoril ka u. 5 a. poolsünt sees. 2X aastas rehvivahetused (st. pealesüljates silinder säriseb), igapäevane mutrikeeramine jms. aga pole probleemi.

Viimati muutis jaan mmc, 24 Okt 2017, 14:24, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Reduktoris ei toimu põlemist, mis on väga suur õli saastaja.
Samuti on tegemist kinnise süsteemig, kuhu ei pääse niiskus.
Ainuke õli saastaja seal on kulumistolm, mis eemaldatakse filtrite ja tõneäoliselt ka magnetitega.
Reduktorit ja sisepõlemismootorit ei saa üheski asendis panna samale pulgale.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Sügisene õlivahetus

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tsikkel vs auto pole vist ka päris 1:1-le võrreldavad, kasutatavad mootoripöörded erinevad 2x. Aga ma pole spetsialist ning mingit teaduslikku põhjendust asjadele ka ei otsi. Kui autol on lugeja, mis ise õlivahetuse vajadusest teada annab, siis usaldan seda. Seni on ettenähtud 30tuh asemel alati 23tuh järel vahetust nõudnud. Tsiklil sama, usaldan tootja soovitust ehk 6000 km või 1x aastas. Ei aja pankrotti tõesti ja ei viitsi oma pead sellega vaevata, et kas ja millal ikka see õigem hetk oleks. Vahetanud alati sügisel, sest kevadel hakkavad käed sügelema siis kui juba sõita saab, aga siis pole enam aega õlivahetusega jännata vaid tahaks rutskat keerata juba. Hea on siis võtta tolmukatte alt puhas ratas, tõsta aku peale ja GO!
A sel sügisel jääb äkki tõesti vahetamata, hooaja kilometraaz tuli jube väike :oops:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”