Perfomance'i tõstmine vene tsiklil

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kalevlehtsalu

Perfomance'i tõstmine vene tsiklil

Lugemata postitus #1 Postitas kalevlehtsalu » 25 Dets 2004, 19:14

Olen juba uurinud palju vene tsiklite tuunimise kohta. Kuid kõik on alles suhteliselt segane. Osa rahvast räägib ,et vene tsikleid pole ültse mõtet tuunida ,et mootor ei pea vastu. Teine osa aga räägib et on võimalik küll. Ise kaldun ka sinna-poole ,et kannatab teha. Aga täpselt tahax teada mida tasuks teha ja kui palju ,et asi mõistuse piiresse jääks ja mootorile ohtlik poleks. Konkreetseks tuunitavaks isendiks on Minsk. Küsimused Olekski järgmised:
Mida ette võtta
Sumbutiga:
Mootoriga: surveaste tõstmine, 3mas kolvirõngas, kergem väntvõll, teised laagrid ja muu selline
Õhuvõtt: milline filter tasuks panna ja kas originaal filtrit modifitseerida kuidagi saab. Enda idee oleks küljekarbile veel mõned lisa õhuavad teha kus kohas filter sees pesitseb.
Karburaator:
Veermik:

Kõikide arvamuste ja ideede eest oleksin väga tänulik.


Kasutaja avatar

BlingBling
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2004, 00:12
Asukoht: saue
Kontakt:

Lugemata postitus #2 Postitas BlingBling » 25 Dets 2004, 20:11

3 kolvirõngas tõstab lihtsalt kompressiooni, aga kiiruses kaotad kõvasti, sest takistus on suurem, kui kiirust otsid siis soovitan hoopis jätta 1 rõnga (korraliku)
Jawa 350cm3, Jawa 250cm3, cž 173cm3, Roller Turist 350cm3, Jupiter 2-3, Iž Jupiter 3k, zaz 968m

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #3 Postitas kalevlehtsalu » 25 Dets 2004, 20:38

selge...seega jätan 2 rõngast siiski :)

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus #4 Postitas bitozi » 25 Dets 2004, 20:57

aga kas liiga nõrgaks ei jää 1 rõngaga?

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #5 Postitas kalevlehtsalu » 25 Dets 2004, 21:05

kaldun seda sama arvama. Et nagu kompressiooni jääb liiga väheks.
Kasutaja avatar

BlingBling
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2004, 00:12
Asukoht: saue
Kontakt:

Lugemata postitus #6 Postitas BlingBling » 25 Dets 2004, 21:33

mingi eesti kuulus rallisõitja (nimi ei tule meelde, sry) ei julgenud treenerile öelda, et läheb 1 rõngaga sõitma ja ennäe imet tuli esimeseks. Uurin varsti nime järgi.
Jawa 350cm3, Jawa 250cm3, cž 173cm3, Roller Turist 350cm3, Jupiter 2-3, Iž Jupiter 3k, zaz 968m
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1242
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Minskmoto

Lugemata postitus #7 Postitas Mix » 25 Dets 2004, 23:11

2T mootorist veidi:
http://minskmoto.net/soveti/21.htm
(Palun kannatust, kui link alati ei tööta - lukashenkomaa värk...)

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #8 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 01:05

kahjux ei jaga eesti keelt :(

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #9 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 01:05

kell hiline ja mõte läks sassi...vabandused. Vene keelt just ei jaga :oops:

Teema algataja
Sanchez

Re: Minskmoto

Lugemata postitus #10 Postitas Sanchez » 26 Dets 2004, 02:06

Mix kirjutas:2T mootorist veidi:
http://minskmoto.net/soveti/21.htm
(Palun kannatust, kui link alati ei tööta - lukashenkomaa värk...)

seal raagitakse performanc'ist mida pakkub krossisoitja Vladimir Turaev, ta raagib et vaga palju sellisest tuuningust voimsust ei saa (max 15 hj), kuid mootori resurss laheb suuremaks ja kytusekulu vaheneb! seal on nii palju kirjas et ei viitsi T6lkida kuigi kui ma omandaksin MInskit siis ma kindlasti teeks seda mida pakub see mees!

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #11 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 12:04

mm....minskile 15hp juurde saada....nu seda on minuarust juba päris päris palju. Muidugi lääne pillide jaoks pole seda tundagi suurt aga vene pilli puhul kindlasti. Ex võtan südame asjax uurida seda lehte ja lasta ära tõlkida kellegil. Aga muidu ootan veel arvamusi/ideid :)
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus #12 Postitas tont » 26 Dets 2004, 12:09

+15 hj on minski jaoks juba võimsuse kahekordistumine ju :shock:

Raigo
Postitusi: 1845
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus #13 Postitas Raigo » 26 Dets 2004, 12:34

ärge õhinasse sattuge,katsuge kõigepealt tagasi saada minski 11 kw (st pange mootor käima nii nagu peab) ja siis hakake te "tuunima" kuigi vaevalt ilma kogemusteta inimene need lisa hepad juurde saab.

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #14 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 12:45

käes on olnud pikad talveõhtud. Seega olen päris palju nokitsenud puhastanud ja timminud teda. Seega ei usu ,et seal suurt midagi enam teha saab. Ilma mõne jupi modifitseerimiseta.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #15 Postitas Karupoeg puhh » 26 Dets 2004, 16:40

Minskit kannatab mingil määral teha küll. Pane cz-i karbuss(tee vastav vahejupp) ja otsi sobiv düüs. Väljalaske ava kõrgemaks(tavaliselt tehakse 4mm). Silindripea madalamaks. pane resonantskamber, minski krossikalt või vene kardilt(parem oleks muidugi ise teha sest need ei ole väga head). 1 rõngaga kolb väiksema takistuse saavutamiseks.

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #16 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 17:09

ma mäletan et kunagi proovisin ühe rõngaga kolbi....see rõngas oli ka mingi imelik...hästi hästi õhuke. Aga suurt töödata see pill küll ei tahtnud. Jõudu oli vähe.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #17 Postitas Karupoeg puhh » 26 Dets 2004, 17:20

kulunud rõngas oli siis. ühe rõngaga madalal kaotadki, aga kõrgel võidad. Ühe rõngaga kolb võimaldab kõrgemaid pöördeid.

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #18 Postitas kõrtsmikumolu » 26 Dets 2004, 17:21

terv. üksik rõngas ei kippunud seal eriti kaua vastu pidama, vähemalt vene ajal. nüüd muidugi paremad õlid, nii et mine tea? ise pole katsunud aga tean, et vingemad vennad valasid ise kergemad kolvid ja kulumise vähendamiseks treiti terasest kitsamad rõngad. peale selle aknad suuremaks (millega on muideks väga lihtne ämbrisse astuda),silindri pea,sumps jne. erilise tõmbe andis veel bensu segamine avio bensiini ja gastoor õliga. minu mäletamist mööda ei kestnud need forsitud mootorid ükski eriti kaua, mis ei tähenda et proovida ei tasu. ah jaa katsetamise värk aga vahest andis kõvasti tõmmet juurde kui karbussi vahetüki pikkust muuta ja seest läikima lihvida.
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe
Kontakt:

Lugemata postitus #19 Postitas Hotrod » 26 Dets 2004, 19:03

kergem väntvõll, õigete akendega silinder, kolb ühe kitsa TERASrõngaga, cz karpa, surveastet suuremaks, ja lisaks oleks siis vaja üks korralik, võimalusel sport-käigukast..
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.

Teema algataja
Silent Bob

Lugemata postitus #20 Postitas Silent Bob » 26 Dets 2004, 19:30

Soovitatavalt ei tasu mootorit ainult lihtsõitudeks forssima hakata. Aga nohh... mõningad muud võimalused on vast ka! Nt: Tsikli kaalu vähendamine(porikad kergemaks, väiksemaks; üleliigne kola ära). Esirattale kitsam, taha suurem kumm(sealjuures esikummi rohkem rõhku). Rattalaagritesse vedelam määre. Kerge, õhutakistust vähendav kondlikola külge.
Mootori juures on vast veidi lihtsamini teostatavad ülekandearvude muutmine mootori vedaval hammakal(veits keerukam on käigukasti vedavat muuta) ja õhemate tihendite paigaldamine silindrile. Süüde korralikult kellaga paikka.
Sisse-ja väljalaskel igasuguste takistuste vähendamine(poleerimine, möllamine)- need kõik teretulnud tegevused.

head vusserdamist!

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #21 Postitas kalevlehtsalu » 26 Dets 2004, 22:25

selle vahetüki ma teen ära ;) aitäh..see tundub väga väga hea idee
Kasutaja avatar

.:LiveToRide:.
Postitusi: 103
Liitunud: 07 Nov 2004, 19:36
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Lugemata postitus #22 Postitas .:LiveToRide:. » 26 Dets 2004, 23:20

nojah.. ei tea kaua see sul pärast forssimist vastu peab :? see masin kipub juba muidu ära lagunema. endal on selline - paras remondirõõm :wink:
Yamaha XT 600

Autoga on lahe kulgeda,nokid nina,keerad rooli ja raadiot ning haigutad. Tsikliga keerad gaasi ja tunned, kuidas hing kinni jääb...

Teema algataja
kalevlehtsalu

Lugemata postitus #23 Postitas kalevlehtsalu » 27 Dets 2004, 01:16

ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?

Siller
Postitusi: 1000
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #24 Postitas Siller » 27 Dets 2004, 09:01

kalevlehtsalu kirjutas:ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?



Aga miks sa nendest sõeladest tahad välja võtta.
Jäta nad ka ikka sisse.
Teistega võiks ka ju arvestada.
Ega siis Chopperidel sõelad väljas pole!
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #25 Postitas Karupoeg puhh » 27 Dets 2004, 11:02

kalevlehtsalu kirjutas:ma täna natuke proovisin tsiklit. Nagu pole ammu käivitanud. Külma õhuga ikka suurt käia ei taha :P tuleb vaikselt teha tsiklit ja kevadet oodata et sõita saax ilusti. Ja siis on tulemust ka märgata. Plaanis on hakata tegema costum summutit. Plaanis olex võtta üks summuti. Sõelad välja. Teha veidi lühemaks, otsa keevitada uus plaat. Ja plaadi keskele auk jätta. Konkreetselt lihtsalt paun sõelteta. Kas oleks effekti...kerge vastusurve jääks...muidugi müra olex suurem aga kas liikumises ka effekti on ?



Sihuke tegevus jäta küll ära. Otsi parem vene minski kardi või krossika resonantskamber kui ise ei viizi tegemisega mässata.
Kasutaja avatar

Ints
Postitusi: 139
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus #26 Postitas Ints » 27 Dets 2004, 11:14

Ise sa lambist küll 2T mingit summutit ei keevita, see on omaette teadus ja on parem spetsialistide hooleks jätta. Võib-olla leiad netis vastavad joonised või muretse minski krossika või kardi väljalaskesüsteem :!:
take the corner, join the crash
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #27 Postitas Karupoeg puhh » 27 Dets 2004, 11:25

Ma ei mõelnudti lambist sumpsi tegemist, joonise järgi loomulikult.

Palun!

http://akamai.tehnokratt.net/gems/moto/sumps.pdf

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus #28 Postitas Sohne » 27 Dets 2004, 13:11

to Karupoeg puhh: mis pöörete vahemikul umbes Su antud skeemil resokamber oma ülesannet täitma hakkab?

minuteada sätitakse seda oma tahtmise/vajaduse järgi mõõte muutes.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #29 Postitas Karupoeg puhh » 27 Dets 2004, 13:46

ado kirjutas:to Karupoeg puhh: mis pöörete vahemikul umbes Su antud skeemil resokamber oma ülesannet täitma hakkab?

minuteada sätitakse seda oma tahtmise/vajaduse järgi mõõte muutes.


õige! Antud skeem peaks olema kardi jaoks ehk siis asi peaks toimima lõpppöörete juures.

Teema algataja
Sanchez

Lugemata postitus #30 Postitas Sanchez » 27 Dets 2004, 13:54

.:LiveToRide:. kirjutas:nojah.. ei tea kaua see sul pärast forssimist vastu peab :? see masin kipub juba muidu ära lagunema. endal on selline - paras remondirõõm :wink:

seal raagitakse ju mootor laheb ainult tookindlamaks :wink: :arrow:




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist