Käte(rutska) soojendus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Käte(rutska) soojendus

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Tere!
Täna oma ratast uurides leidsin rutskadelt kirja DAYTONA All Season Grip.Hakkasin rutskat lähemalt uurima ja leidsin kaks juhet rutska küljest,mis olid aga nii lähedalt maha lõigatud ,et algul polnud aru saadagi.Kiskusin lenksu otsast punni maha ja sain rutska kätte,sõbraga nüsisime noaga natuke käepidet ja saime juhtmed külge tinutada.Panime juhtmed akule ja ennäe imet rutskad läksid soojaks ja isegi kuumaks.Seega tekkis küsimus,mida ma peaksin elektrisüsteemile vahele panema,et rutskad liiga kuumaks ei läheks?.Kust kohast vool võtta ?Ja mida veel tuleb külge panna ,et asi töötaks laitmatult.


Kasutaja avatar

tsiklimees
Postitusi: 84
Liitunud: 21 Mär 2004, 21:07
Tsikkel: Honda SLR650 / Honda XL1000
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas tsiklimees »

Otse aku külge ei soovitata eriti panna, 12V relee vahele. Ja sisse-välja lülituseks, ning soojuse reguleerimiseks pingeregulaator 12v-9v-...
Ja kindlasti kaitse vahele.

Motomarketis Daytona omad müügil: http://www.motomarket.ee/Pages/Muud.htm

Puuduolevaid juppe võid neilt ja muudest motopoodidest kindlasti küsida. Releed võid autopoestki saada ja pingerelee alternatiive võid ka Tevalost saada.


Plaanis endalegi kunagi soetada, sest minu suvi ei piirdu ainult 3 kuuga.

tsiklimees
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Mõõda takistus ära mõlemal käepidemel. Võimuse saad lihtsast Ohmi alalisvoolu seadusest R=U/I pannes selle võimsuse valemisse saad P=U-ruut/R (pinge ruut jagatud takistus). Rutskade võimsus peaks olema täpselt circa 25W (+/-2W heal juhul), kui rohkem, siis hakkab kõrvetama kui paljaste kätega või õhukeste kinnastega, kui vähem, siis võib hakata külm väga jäistes oludes.

Oma vanale rattale tegin ise takistustraatist, keerasin rutskade ümber ja siis mingi suva mittejuhtiv kate (kasvõi (soojuskindel) teip) peale. Täpselt nii pika takistustraadi võtsin ühe rutska kohta, et tuleks 25W ühele käepidemele (arvestades, et kui mootor töötab ja genekas taga, on pinge circa 14 volti), peaks olema seal 5,7-5,9 oomi kandis. Ja tegin veel teise rezhiimi, mis oleks circa poole võimsusega nii natuke oma käte turgutamiseks mõnedel külmadel-niisketel suve varahommikutel vms - lisasin 2 oomise lisa takisti, tegin rutskade toitele eraldi kaitsme ja tavalise kolmiklüliti (sees-väljas-poolvõimsust) tõin kättesaadavasse kohta.

NB! Kindlasti olgu see KERAAMILINE taksti kui tahad poole võimsusega lisarezhiimi, mitte mingi suvaline. Suvaline takisti sulab suure tõenäosusega ülesse. See minu 2 oomine keraamiline läks igatahes nii kõrvetavalt kuumaks, et pidin ta võimalikult kaugele panema bensiinipaagist ja igasugu plastikdetailidest, et asi õhku ei lendaks või miski läbi ei kärssaks. Kogu käpasoojenduse pauk läks maksimum 50 keeksi maksma, üks tunnijagu tinutamist ja nokitsemist ja valmis.

Ühesõnaga imelihtne töö ja ei kujuta enam elu ettegi ilma käppade soojendusteta. BMW kuuluvad küll käpasoojendused kohe standardisse ja suur häbi olgu neil (enamasti japsi) tootjatel, kes (põhja) euroopa jaoks masinaid ilma nendeta välja lasevad tehasest - need ei maksa praktiliselt mitte kui midagi uue ratta hinna juures ja on inseneridele ainult köhatada et nad peale kruttida, rääkimata sellest kui positiivset rahulolu see kliendile toob siinsetes oludes...

PS: Analoogilise juhendi saad: http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... otgrip.htm

Edu, tsiklonaut
.::: R1100 boGSer :::.

husu
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Veebr 2005, 08:25
Tsikkel: yamaha xjr 1200
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas husu »

on olemas selline asi nagu PTC takisti. mida soemax läheb seda suuremax muutub takistus. kasutatakse näit. klaasipuhasti mootoris ülekoormus kaitsena. kui klaasipuhasti on kinni külmunud siis mootoris vool suurened PTC takisti pannaxe jadamisi. seega suureneb vool ka takistis suurema vooluga takistus suureneb ja tekib nõiaring, sõnaga vool väheneb ja mootor ei kärssa läbi.

teema juurde tagasi tulles kui PTC takisti panna soendus ahelasse siis saax hoida tempi parajana. aga kui suure takistusega takisti sebida tulex, tuleb lasta kellelgi välja uurida(arvutada). sest muidu võid ikkagi masina või takisti enda maha põletada.

ja veel kui takistile panna õige jahutus siis reguleerib ta ise rutska tempi sest külma ilmaga kui jahutus on parem on vool kõrgem(mida külmem seda väiksem takistus) ja rutska soeneb rohkem.

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Homme kui aega leiab lähen käin jälle tevalost läbi (võtsin rutska kaasa ).
Vaatab siis mis mehed seal räägivad.Mudu nad pakkusid ,et kui ühendada Järjestikku,siis ehk polegi vaja takistit panna,et nad ei pruugi ülekuumeneda.Aga eks mõnipäev räägin täpsemalt mis nad soovitavad.
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Daytona rutskadel ei käi mingit takistit. Normaalsoojendusel kasutatakse järjestikühendust. Ümberlülitus tehakse vastava lülitiga, mis on suuteline sellist koormust taluma.

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Tänan väärtusliku info eest. Pilt Selle jutuga lendan homme ka Tevalosse.
Üks küsimus veel,nagu pildilt on näha on juhtmed tinutatud otstesse,kuid mis aga ei talu erilist väntsutamist,kuna juhe käib ju koos gaasi keeramisega kaasa.Mis rüüd vms tuleks peale aretada ,et juhtmel ja liitel oleks pikem eluiga ?
Pilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Selle jootekoha ümber tuleks küll kasvõi seda termokahanevat panna ja siis terve juhe kusagile tugevamassa kesta.

werdinand

Lugemata postitus Postitas werdinand »

Olen seda arutelu jälginud ja tekkis küsimus, milleks on relee vajalik või kuidas see ühendada tuleks? Plaanis muretseda selline variant, seal ka kirjas, et tuleks läbi relee ühendada...

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Relee hoiab ära väikeste lülitite läbipõlemist,sest tegemist on tugeva vooluga.

Aga jutujätkuks :
Käisin täna tevalos ja öeldi mulle ,et tasuks teha süsteem,kus rutskad on sõltuvalt lüliti asendist kas ühendatud rööbiti või jadamisi,seega kaob ära igasugune vajadus takistile,nagu ka kodanik Motomarket ütles.Aga nüüd on probleem.Milline see skeem peaks välja nägema ?

Keks

Lugemata postitus Postitas Keks »

Läbi relee ühendad nii ei lülitist lülitaks sisse relee mähise ja läbi sama relee kontaktide läheb vool aku pealt käepidemesse!
Ainuke loogiline lahendus oleks sellisele ühendusviisile,et see see ei koormaks lülitit käepideme voolu võimsusega, sest relee (oleneb releest) voolu tarbimine on kordi väiksem, kui käepideme voolu tarbimine!

werdinand

Lugemata postitus Postitas werdinand »

Kõlab loogiliselt, aga kui lülitil/soojendusel kolm erinevat võimsusastet, kas siis vaja kolme eraldi releed?
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Pilt

Keks

Lugemata postitus Postitas Keks »

See skeem on ilma releeta ja selle skeemi lülitist ei saa mina küll midagi aru, kui kasutada kahte võimsust läbi sellise variandi mis oleks jadamisi ja rööbiti ühendusega tehtud siis tuleks kasutada sellist skeemi (mökkerdasin kiirelt ühe kokku)

http://www.zone.ee/keks3/Kiiver/skeem.JPG?2

Ärge unustaga kaitset vahele panna :wink:

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Suuremad Tänud :bsmile:

Asjapulk

Lugemata postitus Postitas Asjapulk »

Mingit releed siin ei nõuta, sest lüliti kannab sujuvalt kütteelementide koormuse ära. Originaal kasutusjuhendis on teisel skeemil relee selleks, et sa oma süütelukku maha ei kõrvetaks. Süüteluku alt tulev vool lubab kasutada soendust, muidu otse ühendades oleks võimalus aku seisu ajal tühjaks lasta. Lisakoormuste riputamine mingisse ahelasse on alati kahtlane tegevus. Relee tõmbemähis palju üle 0,3 A tarbida ei tohiks.

Asjapulk

Lugemata postitus Postitas Asjapulk »

Ja veel - see skeem, mis kallis kaaskodanik siin releede peale valmis joonistas, on kaunis küll, aga toide tuleks siiski süüte alt võtta, sest käima tõugata või kaablitega käivitadapole ju kuigi mugav - ja seega kasutusjuhendi teine pilt. Iseenesest ruumi ja raha kokkuhoiu mõttes ei ole vaja lülimisel releedega tökerdama hakata, sest käivitushetkel, kui elemendid paralleelselt oleks, siis on võimsust 57W - voolutarve ca. 4 A ja asendis On - 14W ehk ca. 1 A. Iga vähegi kabedam kahe fikseeruva asendiga tumbler peaks ilusti asja ära kandma. Küsimus on veel selles, kas element kannatab pikka aega üksi järgi olla, kuid tõenäoliselt ei ole see küsimus. Generaatori seisukohast oleks siis käivitusel sul üks lähitule pirn lisaks ( võrreldav koormus H4 on 55/60w ).

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

mul selline häda et siduripoolne käepide läheb ilusti soojaks aga gaasipoolne ei lähe.kontroll lambiga vaadates näitab et vool läheb ilusti peale küll.kui kummi kattet natuke nihutasin ja siis seal olevale traadile kontroll lambi külge panin näitas ka sis et vool on sees.
nüüd ma ei saa aru miks ta siis ei tööta kui vool sees on.samas tundub mulle et enne mind on keegi seal juba midagi jamanud.
missgugune see takistus traat on?eespool oli juttu sellest.
oma peaga mõtlesin et äkki on keegi selle traadi seal ära vahetanud ja mingi muu asemele pannud ja se nüüd ei tööta nagu peaks.
kes sellega enne kokku puutunud on,see vast osab nõu anda,oleks väga tänulik.
ilmad on kuradi külmad veel,sõrmed tükivad kangeks minema :cry:

werdinand

Lugemata postitus Postitas werdinand »

Äkki võrdled testriga mõlema käepideme takistusi? Ja kui lambiga kontrollisid, siis kas see vool, mis sisse läks, sealt ka välja tuli?

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

vool oli ainult ühes juhtmes sees.kas siis mõlemas peab olema ja kas see peab lambiga näha olema?

werdinand

Lugemata postitus Postitas werdinand »

Vool, mis sisse läheb, peab ju välja ka tulema, ega ta vahepeal kuhugi kao. Kas sul testrit pole käepärast, et takistust mõõta? Sellega oleks lihtsam otsida kas on viga käepidemes või mujal. Aga kui testriga mõõtma hakkad, siis vaata, et soojendus oleks välja lülitatud.

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

tänan,täna üritan testri saada kuskilt ja ära mõõta

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

lugu nüüd selline et kakkusin selle käepideme lahti ja selgus et traat mis seal oli,on katki põlenud paarist kohast.
siis leidsin kodust sarnase traadi,diameeter oli ka sama.mõõtsin et oleks sama pikk ja panin asemele.kui lüliti sisse lülitasin siis läkes see traat hetkega väga kuumaks.
siis üritasin veel nii et panin sama traadi kahekordelt,aga isegi siis läks see liiga kuumaks.jama muidugi selles et mul testrit pole kodus.
tekkis küsimus et mis traadi ma sinna siis panema pean et liiga kuumaks ei läheks?pikemat ei saaks ka nagu panna sest siis ei mahuks ta käepidemele ära.
ega ma eriti suur elektrik pole nagu näha.vast keegi oskab aidata.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

:wack: ole nüüd mõistlik ja ära vasktraadiga rohkem katsetusi tee. Selles kohas käib natuke teise takistusega traat. Mõõda näiteks teise käepideme soenduse takistus ära. Suht loogiliselt peab selles sama olema. Vasktraati kuluks sul ilmselt mitu km vajaliku takistuse saavutamiseks. Kust head tooret leida..... Ehk mõnest põrandakütte kaablist? või veerenni sulatus kaablist? Mõni vana suur reostaat on ehk hea toorme allikas? Igatahes testri hankimisest sa ei pääse.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

ants12

Lugemata postitus Postitas ants12 »

vasktraat see polnud, aga eks ma pean siis kuskilt testeri otsima jah
Kasutaja avatar

ivar
Postitusi: 520
Liitunud: 05 Juun 2004, 15:43
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas ivar »

Vabandan, et vana teema üles tõstsin, aga kas kuskil on veel müügil neid soojendusi?
Otsisin küll, aga ei leidnud kuskilt.
Või veel parem, ehk on kuskil müügil neid soojendusega kindaid, mis tavaliste kinnaste sisse käivad?

55577055

SUZUKI GSX-R 1000 K7
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 576
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Mina endale ostsin Streetmotost käepidemesoojendused....õigemini Louisest sai lastud tellida.
Motodepoos peaks olema ka...kuigi seal hind jube soolane.
Ja soojendusega kindad on ka Motodepoo teema....ainult tellimise peale,vähemalt nii väidab nende kodukas.
Edu:)

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

ivar
Postitusi: 520
Liitunud: 05 Juun 2004, 15:43
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas ivar »

Aga kas kuskil mingit kinnastesse käivat soojendusega voodrit pole müüa?
Motodepoos on ainult kindad müüa..

55577055

SUZUKI GSX-R 1000 K7
Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 576
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Vot ei oska öelda ja pole näinud. Kui leiad anna teada! Äkki Louise kataloogis isegi on....teadjamad kellel kataloog olemas võis uurida. Isegi ära ei ütleks....kehv vereringe ja rutskade soojendus ainult ei aita eriti:P

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Soojendusega vooder: "heated glove liners"

Selliseid asju leitsin netist hulgi, keskmine paari hind oli 45 taala.
See näiteks:
http://www.electrichandwarmers.com/glove.html

Ainuke asi, et keegi ei kipu neid Eestisse saatma, peaksid sel juhul netikulleri abi kasutama (eeloleva lingi umbes arvutasin - 1270 eeki tuleks kokku)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”