Käte(rutska) soojendus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Käte(rutska) soojendus
Täna oma ratast uurides leidsin rutskadelt kirja DAYTONA All Season Grip.Hakkasin rutskat lähemalt uurima ja leidsin kaks juhet rutska küljest,mis olid aga nii lähedalt maha lõigatud ,et algul polnud aru saadagi.Kiskusin lenksu otsast punni maha ja sain rutska kätte,sõbraga nüsisime noaga natuke käepidet ja saime juhtmed külge tinutada.Panime juhtmed akule ja ennäe imet rutskad läksid soojaks ja isegi kuumaks.Seega tekkis küsimus,mida ma peaksin elektrisüsteemile vahele panema,et rutskad liiga kuumaks ei läheks?.Kust kohast vool võtta ?Ja mida veel tuleb külge panna ,et asi töötaks laitmatult.
-
- Postitusi: 84
- Liitunud: 21 Mär 2004, 21:07
- Tsikkel: Honda SLR650 / Honda XL1000
- Asukoht: Ida-Virumaa
Ja kindlasti kaitse vahele.
Motomarketis Daytona omad müügil: http://www.motomarket.ee/Pages/Muud.htm
Puuduolevaid juppe võid neilt ja muudest motopoodidest kindlasti küsida. Releed võid autopoestki saada ja pingerelee alternatiive võid ka Tevalost saada.
Plaanis endalegi kunagi soetada, sest minu suvi ei piirdu ainult 3 kuuga.
tsiklimees
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Oma vanale rattale tegin ise takistustraatist, keerasin rutskade ümber ja siis mingi suva mittejuhtiv kate (kasvõi (soojuskindel) teip) peale. Täpselt nii pika takistustraadi võtsin ühe rutska kohta, et tuleks 25W ühele käepidemele (arvestades, et kui mootor töötab ja genekas taga, on pinge circa 14 volti), peaks olema seal 5,7-5,9 oomi kandis. Ja tegin veel teise rezhiimi, mis oleks circa poole võimsusega nii natuke oma käte turgutamiseks mõnedel külmadel-niisketel suve varahommikutel vms - lisasin 2 oomise lisa takisti, tegin rutskade toitele eraldi kaitsme ja tavalise kolmiklüliti (sees-väljas-poolvõimsust) tõin kättesaadavasse kohta.
NB! Kindlasti olgu see KERAAMILINE taksti kui tahad poole võimsusega lisarezhiimi, mitte mingi suvaline. Suvaline takisti sulab suure tõenäosusega ülesse. See minu 2 oomine keraamiline läks igatahes nii kõrvetavalt kuumaks, et pidin ta võimalikult kaugele panema bensiinipaagist ja igasugu plastikdetailidest, et asi õhku ei lendaks või miski läbi ei kärssaks. Kogu käpasoojenduse pauk läks maksimum 50 keeksi maksma, üks tunnijagu tinutamist ja nokitsemist ja valmis.
Ühesõnaga imelihtne töö ja ei kujuta enam elu ettegi ilma käppade soojendusteta. BMW kuuluvad küll käpasoojendused kohe standardisse ja suur häbi olgu neil (enamasti japsi) tootjatel, kes (põhja) euroopa jaoks masinaid ilma nendeta välja lasevad tehasest - need ei maksa praktiliselt mitte kui midagi uue ratta hinna juures ja on inseneridele ainult köhatada et nad peale kruttida, rääkimata sellest kui positiivset rahulolu see kliendile toob siinsetes oludes...
PS: Analoogilise juhendi saad: http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... otgrip.htm
Edu, tsiklonaut
teema juurde tagasi tulles kui PTC takisti panna soendus ahelasse siis saax hoida tempi parajana. aga kui suure takistusega takisti sebida tulex, tuleb lasta kellelgi välja uurida(arvutada). sest muidu võid ikkagi masina või takisti enda maha põletada.
ja veel kui takistile panna õige jahutus siis reguleerib ta ise rutska tempi sest külma ilmaga kui jahutus on parem on vool kõrgem(mida külmem seda väiksem takistus) ja rutska soeneb rohkem.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 527
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
-
Teema algataja - Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Üks küsimus veel,nagu pildilt on näha on juhtmed tinutatud otstesse,kuid mis aga ei talu erilist väntsutamist,kuna juhe käib ju koos gaasi keeramisega kaasa.Mis rüüd vms tuleks peale aretada ,et juhtmel ja liitel oleks pikem eluiga ?
-
Teema algataja - Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Aga jutujätkuks :
Käisin täna tevalos ja öeldi mulle ,et tasuks teha süsteem,kus rutskad on sõltuvalt lüliti asendist kas ühendatud rööbiti või jadamisi,seega kaob ära igasugune vajadus takistile,nagu ka kodanik Motomarket ütles.Aga nüüd on probleem.Milline see skeem peaks välja nägema ?
Ainuke loogiline lahendus oleks sellisele ühendusviisile,et see see ei koormaks lülitit käepideme voolu võimsusega, sest relee (oleneb releest) voolu tarbimine on kordi väiksem, kui käepideme voolu tarbimine!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 527
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
http://www.zone.ee/keks3/Kiiver/skeem.JPG?2
Ärge unustaga kaitset vahele panna
nüüd ma ei saa aru miks ta siis ei tööta kui vool sees on.samas tundub mulle et enne mind on keegi seal juba midagi jamanud.
missgugune see takistus traat on?eespool oli juttu sellest.
oma peaga mõtlesin et äkki on keegi selle traadi seal ära vahetanud ja mingi muu asemele pannud ja se nüüd ei tööta nagu peaks.
kes sellega enne kokku puutunud on,see vast osab nõu anda,oleks väga tänulik.
ilmad on kuradi külmad veel,sõrmed tükivad kangeks minema
siis leidsin kodust sarnase traadi,diameeter oli ka sama.mõõtsin et oleks sama pikk ja panin asemele.kui lüliti sisse lülitasin siis läkes see traat hetkega väga kuumaks.
siis üritasin veel nii et panin sama traadi kahekordelt,aga isegi siis läks see liiga kuumaks.jama muidugi selles et mul testrit pole kodus.
tekkis küsimus et mis traadi ma sinna siis panema pean et liiga kuumaks ei läheks?pikemat ei saaks ka nagu panna sest siis ei mahuks ta käepidemele ära.
ega ma eriti suur elektrik pole nagu näha.vast keegi oskab aidata.
Mina endale ostsin Streetmotost käepidemesoojendused....õigemini Louisest sai lastud tellida.
Motodepoos peaks olema ka...kuigi seal hind jube soolane.
Ja soojendusega kindad on ka Motodepoo teema....ainult tellimise peale,vähemalt nii väidab nende kodukas.
Edu:)
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Vot ei oska öelda ja pole näinud. Kui leiad anna teada! Äkki Louise kataloogis isegi on....teadjamad kellel kataloog olemas võis uurida. Isegi ära ei ütleks....kehv vereringe ja rutskade soojendus ainult ei aita eriti:P
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Soojendusega vooder: "heated glove liners"
Selliseid asju leitsin netist hulgi, keskmine paari hind oli 45 taala.
See näiteks:
http://www.electrichandwarmers.com/glove.html
Ainuke asi, et keegi ei kipu neid Eestisse saatma, peaksid sel juhul netikulleri abi kasutama (eeloleva lingi umbes arvutasin - 1270 eeki tuleks kokku)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.