Aku läheb tühjaks

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Motoneiu

Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Motoneiu »

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.




Teema algataja
mart211

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Motoneiu kirjutas:

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.

Kas signa on peal? Ja kui uus on uus?

Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Romka »

Laadimine võib olla puudulik. Mõõda testriga aku pealt palju volte välja annab, tuledega ja pööretel vaataks ma.

Või pane tester ampreid näitama ja siis ühenda akuklemm lahti ja pane testri otsad üks aku klemmi külge ja teine seal olnud juhtme vahele. Kui näitab voolu üle 0,0..A siis miski asi tarbib liialt ja siis tühjaks jooksebki.

Viimati muutis Romka, 18 Juul 2011, 12:19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas mella »

Laadimine on OK?

Tühikäigul võiks olla kusagil 13-14V kandis pinge aku klemmidel ja keskpööretel 14V kandis. Kui on oluliselt alla, ei laeta akut ning kui oluliselt üle 14V , siis regulaator läbi ja laetakse üle.

Teine variant on tõesti signa. See võib 2 nädalaga aku jõuetuks võtta.

Kolmas variant - haiget saanud aku (külmus talvel vms)

Ja on õrn võimalus, et kerge lühis kusagil - mul kunagi lahtine signaalijuhe tegi väikese koormuse ja 2 päevaga oli aku tühi.


pulsar
Postitusi: 345
Liitunud: 22 Sept 2004, 15:17
Tsikkel: GSF 1200 N

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas pulsar »

neiu palub abi ,kes rikke kõrvaldaks. Vaevalt ta kunagi ise testri kätte võtab

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas TDM »

Motoneiu kirjutas:

Mul on tsiklil mingi kala, nimelt ei püsi aku täis. Tundub, et kusagil on mingi tarbija, mis seistes aku tühjaks veab või äkki on kusagil mingi lühis. Kas leidub kedagi, kes oskab leida seda võimalikku viga ja seda ka elimineerida? Aku on tsiklil uus, nii, et viga akus endas olla ei saa.
Jutt käib Suzuki gs 500e 1993a tsiklist.

Kirjuta ka asukoha kohta midagi, või oled valmis üle eesti remondi kohta tulema? 8)

Ei midagi . . . peale tuule!

Posse
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Jaan 2010, 13:53
Tsikkel: Yamaha XT660Z
Tänatud: 2 korda

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Posse »

Ei hakanud uut teemat tegema aga mure 2006 Gsx-r 750-ga.
Nimelt kas on võimalik, et signalisatsioon sööb 2 nädalaga uue aku tühjaks?
Enne seismajätmist oli muidugi aku täis!

Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Muidugi võib signa aku tyhjaks imeda. Lae aku täis, võta signa kaitse välja(yhenda toiteots lahti), siis saad selgust.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas franz125 »

ducatist kirjutas:

Muidugi võib signa aku tyhjaks imeda. Lae aku täis, võta signa kaitse välja(yhenda toiteots lahti), siis saad selgust.

...ja istu kaks nädalat tsikkli kõrval ning oota kas ikka signa imeb või ei ime :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

liisa
Postitusi: 47
Liitunud: 24 Mär 2011, 10:53
Tsikkel: GPZ -> CBR-> FZ6S

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas liisa »

Kas ühe- või kahepoolne signa? Kahepoolne sööb akut nagu loom.

Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Lutrin »

TomTom Rider2 jalg (õigemini) jalas olev alaldi suudab ca 1 kuu jooksul akut korralikult tühjendada.

998 cm³

Posse
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Jaan 2010, 13:53
Tsikkel: Yamaha XT660Z
Tänatud: 2 korda

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Posse »

Kahepoolse sidega alarm tsiklil. Eelmisele tsiklile oli ka paigaldatud 2-poolse sidega, kuid seisis kaua seisis käima sain alati.
Eelmisel muidugi polnud selle margi alarm ning polnud ka xenon pirni, mis süüte sissekeerates nii voolu võtaks...
Minujaoks imelik ikka voolutarve koha pealt, et pärast 2 nädalat käima ratast ei saa.

Kasutaja avatar

liisa
Postitusi: 47
Liitunud: 24 Mär 2011, 10:53
Tsikkel: GPZ -> CBR-> FZ6S

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas liisa »

Minu kahepoolne võtab 20mA ehk 2 päevaga 1 amper pmst. Mõõda ära signa tarve.

Kasutaja avatar

Kullik
Postitusi: 35
Liitunud: 26 Veebr 2012, 21:09
Asukoht: Rakvere

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Kullik »

Müts maha tüdruku ees, kes nii hästi asjaga kursis on :)

Ma panin hooaja alguses tutika aku peale. Peale kahte sõidukorda seisis kolm päeva ja mitte piuksugi.

Laadisin täis ja rohkem probleeme pole olnud.

Signa võib kindlasti imeda akut, kui tegemist on mingi õnnetu mudeli või halva paigaldusega. Eeldan siiski et normaalne signa kahe nädalaga akule otsa peale ei tohiks teha.

Parimatega

Kasutaja avatar

ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas ralf »

Liisa, siis on tõesti midagi valesti sinu sõiduki alarmiga, sest nt. Secure 2-Way alarmi voolutarve valvestatult on kuni 3mA (0,003A). Kuni seetõtu, et valvestatult vilgub LED märguande lamp. Vaheta alarm või osta inteligentne akulaadija ja hoia saba kogu aeg seinas, muidu jäädgi akusi vahetama iga hooaeg! :D:D

Motopood BIKER24.EE

Posse
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Jaan 2010, 13:53
Tsikkel: Yamaha XT660Z
Tänatud: 2 korda

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas Posse »

Mõõtsin voolutarbe ära- 10 mA
(Uue aku laadisin hooaja alguses ctek laadijaga)

Kasutaja avatar

ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Aku läheb tühjaks

Lugemata postitus Postitas ralf »

Normaalne tsikli tarbivus kui on elektrooniline kell ja immotuli, peaks olema umbes 5mA. Kui sinna lisada ka veel alarm, siis keskeltläbi peakski tulema arvestusliku mõõteseadme valetamisega 10mA. Seega isegi võiks öelda, et pole kõige hullem. :D 20mA on aga juba palju minu arvates. Sõiduautol on lubatud 20mA voolutarve, sest seal on erinevad seadmed, mille tööprotsess hõlmab seda, et nende mälu säilitamine tabib ka voolu, nagu nt. elementaarne voolusööja on muusikakeskus ja mootori aju. 2010 ja ülespoole pole uurinud, kuid vanematel tsiklitel on aju toide süüte alt, mitte ei ole pideva voolu all, nagu autol.
Seega kui matemaatikat keegi viitsib teha, siis 20mA tunnis ja kui on nt 10Ah aku, siis kui palju ta tabijat kannatab, et enam ei käivituks. Vihjeks veel niipalju, et kui aku mahtuvus on langenud alla 60%, siis tegelikult aku enam ei ole pädev toimetama ja loetakse kustunud akuks. Kui tsikel korralikult käivitub, siis käivitusvoolu veel on, kuid pikemaks käiamiseks enam ei ole mahtu. Kui aku pinge on alla 12,6V seistes, siis see aku on juba tühi ja vajaks laadimist.
Kellel vähegi huvi, soovitaks järgnev teema läbi lugeda:

http://www.akukeskus.ee/index.php?optio ... &Itemid=42

Motopood BIKER24.EE
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”