Silindri seisukord

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

Ratas 125cc, 2 takti. Võtsin mootori lahti... mis arvate silindri ja kolbi seisukorrast?
http://i48.tinypic.com/34hc5d3.jpg
http://i45.tinypic.com/35n4v20.jpg
http://i46.tinypic.com/23leidy.jpg
http://i48.tinypic.com/2hzsps2.jpg
http://i45.tinypic.com/2copv0g.jpg

eelviimasel pildil taga pool on põletusjäljed, millest need? Küünega üle käies on natukene tunda ka seda. Kolb peabki rõngastest altpoolt põlend olema? Sissevõtuava peab põlend olema?

Veel tahaks teada, kuidas puhastada käigukasti? Võtsin käigukasti lahti ja vastikult suure metallisisaldusega õli ripub veel küljes, tavalise bensuga kallale või võib ka "asfalti eemaldajaga" ning kas laagrid peavad ikka vastu pesule?



Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas westel »

Mis sa põhjusel sa selle lahti võtsid?
Muidu piltidelt paistab kolb OK olema. Aga kui juba lahti võtsid, siis enne kokku panemist võid uued rõngad panna.
Ja käigukasti pole vaja bensiiniga pesta, peseb ja hoiab käigukasti puhas kõige paremini see, kui regulaarselt õli vahetada. Õli peseb käigukasti ise!

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas 426f »

kolbi ja silindri hülssi mõõdetakse mikromeetriga,manuaalist saad vajalikud mõõdud,brake cleaner peseb hästi õli,kas sa enne mootori maha võtmist ratast puhtaks ei pesnud et nüüd liiv ja muda laiali mootori osade küljes

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Kui mõõteriistad käepärast, siis võib kolvi ja silindri üle mõõta, aga treimisjälgede järgi hinnates on kolb praktiliselt kulumata.
Rõngaste puhul saab lukupilu mõõtmisega hinnata, kas vajavad vahetust või mitte. Nikasil silindris praktiliselt ei kulu.
Tahm kolvimantlil - kolvisõrmeotste poolsetel külgedel - on normaalne nähtus, tekib enamasti külma mootoriga, kuni kolb pole veel ovaalsest ümmarguseks paisunud.
Kui Reedklapi kamber on tagumiste ülevooludega otse ühenduses nagu siin, siis on kerge tahm Reedklapi kambri esiosas samuti normaalne.
Käigukasti võib vabalt bensiiniga pesta.


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

Mootori võtsin lahti:

  1. Käigukastist tuli imelike hääli
  2. Tahtsin kontrollida oma sissesõidetud silindrit ja kolbi
  3. Mootori kinnitused nagisesid
  4. Neutraali indikaator on vigane
  5. Rõngaste vahetus
  6. Leegitorus on midagi lahti :?: haigelt logiseb, peab vist lahti lõikama - mingi suurem jupp on lahti/katki
  7. Tahtsin kontrollida et kõik oleks kontrollitud, käigukasti lahtivõtt on esmakordne, seega vaja tšekkida ise kõik järgi.

Kolb ja silinder olid komplektis, milleks vaja neid mõõta?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas bitter »

extremist kirjutas:

...

  1. Tahtsin kontrollida oma sissesõidetud silindrit ja kolbi
    ...
  2. Rõngaste vahetus

Peale sissesõitu vahetad rõngaid? Panid uue kolvi ja silindri aga rõngad jätsid vanad?

Viimasel pildil külgmise sisselaskekanali (fotol) parempoolne serv nagu vajaks valujääkidest puhastamist?


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

Eiei rõngad saab kolviga kaasa, terve komplekt oli uus - silinder, kolb, rõngad, sõrm, sõrmelaagrid, tihendid. Arvestades sellega, et silinder sai just sisse sõidetud, tegin mootori natuke enne "kohustuslikku rõngaste vahetust" lahti.
Kui viia silinder hoonimisse, kas siis on vaja uus nikasili kiht peale panna?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas mx77 »

extremist kirjutas:

Eiei rõngad saab kolviga kaasa, terve komplekt oli uus - silinder, kolb, rõngad, sõrm, sõrmelaagrid, tihendid. Arvestades sellega, et silinder sai just sisse sõidetud, tegin mootori natuke enne "kohustuslikku rõngaste vahetust" lahti.
Kui viia silinder hoonimisse, kas siis on vaja uus nikasili kiht peale panna?

Mis sa tast hoonid???

Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas siniraag »

extremist kirjutas:
  1. Leegitorus on midagi lahti :?: haigelt logiseb, peab vist lahti lõikama - mingi suurem jupp on lahti/katki

Arvatavasti katalüsaator on resos lahti tulnud. Kiskusime üldse selle süsteemi ühe tuttava resost välja, hakkas paremini lippama.


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

Kui suur see jublakas on? On võimalik see kätte saada kui teha küljele ristküliku kujuline sisselõige?

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas margus014 »

extremist kirjutas:

Kui suur see jublakas on? On võimalik see kätte saada kui teha küljele ristküliku kujuline sisselõige?

Ära nii tee. Lõika reso keskelt keevislite kohalt pooleks, eemalda katalüsaator ja need pisikesed vaheseinad mis seal see on ja keevita reso tagasi kokku. Kui omal vajalikud tööristad puuduvad, siis vii kellegi kätte, kellel vajaminevad teadmised ja tööriistad olemas on.


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

See vend lõikas hoopis risti
http://flexiweb.atspace.com/rs125/8.jpg
http://flexiweb.atspace.com/rs125/9.jpg

Kas sa mõtled algusest lõpuni lõigata pooleks? Ma mõtlesin et pakseima koha peal pooleks ja siis risti alla, pole ju mõtet tervet leegitoru pooleks lõikuda
Pilt

Ma mõtlesin nii, kas ainult A või mõlemad AB

Viimati muutis extremist, 11 Mai 2012, 15:54, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas mx77 »

extremist kirjutas:
mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.

Need ei ole treimisjäljed, need on tehase hoonimisjäljed.
Minu teada eestis nikasili hoonimise hoone ei ole. Tavalisi ei soovita kasutada.

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas westel »

extremist kirjutas:
mx77 kirjutas:

Mis sa tast hoonid???

http://i45.tinypic.com/2hicklw.jpg
http://i45.tinypic.com/1z3tq8y.jpg

Tundub ju kulunud, küünega tõmmates on tunda ka... kuid samas nagu treimisjäljed on alles.
Peab ikka targema kätte näitama minema, päris ehku peale ei taha jätta.

Ma ei taha nüüd halvasti öelda, aga pane kokku ja sõida ringi (togi)


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

Nojah, viimati kuulsin, et silindrid viiakse Tšehhi tegemisele... Odavam on uus silindrikomplekt koos kolviga tellida :wack:
No ega rohkem võimalusi polegi, praegu siis uued rõngad peale ja loodame parimat


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Tšehhi saadetakse need nicasil kihi taastamiseks mitte hoonimiseks :wack: :wack:


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

extremist kirjutas:

Nojah, viimati kuulsin, et silindrid viiakse Tšehhi tegemisele... Odavam on uus silindrikomplekt koos kolviga tellida :wack:
No ega rohkem võimalusi polegi, praegu siis uued rõngad peale ja loodame parimat

Ma ei saa nagu probleemist aru. On olemas iga margi MANUAL,kus on toodud mõõdud alates millisest on vaja silinder asendada/taastada. Sama käib ka kolvigrupi kohta..... VÕTA MANUAL JA MIKROMEETER JA ASI KOHE SELGEM!!!


Teema algataja
extremist
Postitusi: 603
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas extremist »

extinction kirjutas:

Tšehhi saadetakse need nicasil kihi taastamiseks mitte hoonimiseks :wack: :wack:

Kes on vastupidist väitnud?

Heinz36 kirjutas:

Ma ei saa nagu probleemist aru. On olemas iga margi MANUAL,kus on toodud mõõdud alates millisest on vaja silinder asendada/taastada. Sama käib ka kolvigrupi kohta..... VÕTA MANUAL JA MIKROMEETER JA ASI KOHE SELGEM!!!

Rahune maha :mrgreen:


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: Silindri seisukord

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

extremist kirjutas:

Rahune maha :mrgreen:

Küll rahunen,kuid viskab lihtsalt kopa ette kui terve lehekülg koosneb mingist ühe ja sama asja korrutamisest :wack:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”