vibra
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
vibra
milles võib olla probleem kui pidurdamisel tule ette vibra sisse ja sõites 40-60 km/h hakkab lenks paremale-vasakule käima.. nagu autol, kui esirattad tasakaalust väljas, mitte hullumoodi, aga niimoodi tasakesialguses, kuid kui kinni ei hoiaks, siis ilmselt läheks käest mingi ja pärast. vb on tegemist kahe erineva probleemiga ka.
Re: vibra
mkm, ei saa olla, ees juba teine rehv ja sama teema. vähemalt vibamise osas, pidurdamise teema tekkis ehk hiljem, see võib ka ketta jamps olla
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: vibra
mul ühel rattad viskas vibra,kui üks lenksuraskusest oli puudu
või äkki laagri teema,proovi esiratas lendu,kas mingit loksu on
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: vibra
dux kirjutas:milles võib olla probleem kui pidurdamisel tule ette vibra sisse ja sõites 40-60 km/h hakkab lenks paremale-vasakule käima.. nagu autol, kui esirattad tasakaalust väljas, mitte hullumoodi, aga niimoodi tasakesialguses, kuid kui kinni ei hoiaks, siis ilmselt läheks käest mingi ja pärast. vb on tegemist kahe erineva probleemiga ka.
Tasakaalust väljas ratas ei hakka sul vasakule paremale loopima. Kõver piduriketas võib erinevaid anomaaliaid tekitada, aga sellisel juhul peaks sa ka pidurilingiga ära tundma, st. link peaks pidurdamise ajal oma elu elama.
http://www.krracing.ee/
Re: vibra
Ketas kõver
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: vibra
polegi väga palju asju mida kontrollida-rehv,velg,pidurikettad ja lenksu laagrid.Jõudu!
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: vibra
Aga mis võib põhjustada vibra pidurdamisel nii, et pidurilingis nagu tunda ei ole, aga esiamordi alumine ots vibrab perioodiliselt edasi-tagasi.
Ise kahtlustasin kõveraid kettaid, aga mõtlema pani see jutt, et peaks siis ka lingis tunda olema.
Roolikannu laagrid on uued ja korralikult pingutatud. Kas tõesti lihtsalt amordipuksid sel juhul? Siis võiks see ju käega tunda anda loksutades - aga loksu ei tunne kusagil.
Ja rehv võiks ju sõidu ajal tunda anda, aga mul vibrab ainult pidurdades.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: vibra
dux kirjutas:milles võib olla probleem kui pidurdamisel tule ette vibra sisse ja sõites 40-60 km/h hakkab lenks paremale-vasakule käima.. nagu autol, kui esirattad tasakaalust väljas, mitte hullumoodi, aga niimoodi tasakesialguses, kuid kui kinni ei hoiaks, siis ilmselt läheks käest mingi ja pärast. vb on tegemist kahe erineva probleemiga ka.
Sul kohver taga kõrgel? Kui nii, siis mõjutab iga pisimgi asi juhtraua käitumist. Eriti intensiivseks läheb see lenksu lappamine kui mingi jama on tagarattaga. Ehk siis kui kohver taga ja kola täis ning siis sündroom eriti tugevalt esile kerkib kontrolliksin tagaratta sirgust ja kui o varem olnud mingi mure tagarattaga, siis aitab ka dünaamiline tasakaalustamine. Enamasti tehakse tsiklil tasakaal staatiliselt aga sellistel juhtudel tuleks üle kontrollida dünaamiliselt. Teisteks variantideks on juba mainitud kõverad kettad, ka praak või ebaühtlaselt kulunud rehv jne. Põhjendus 40-60 km/h kiirusele on ülimalt lihtne: nimelt tekib 17" ratta puhul resonants just sellel kiirusvahemikul ja resonantssagedus on teatavasti see, mis paneb asjad genereeruma.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: vibra
retro kirjutas:Aga mis võib põhjustada vibra pidurdamisel nii, et pidurilingis nagu tunda ei ole, aga esiamordi alumine ots vibrab perioodiliselt edasi-tagasi.
Ise kahtlustasin kõveraid kettaid, aga mõtlema pani see jutt, et peaks siis ka lingis tunda olema.
Lingis on tunda see kui kettad on kulunud ebaühtlase paksuseni. Sellisel juhul surub paksem kettaosa kolvid sisse ja omakorda tunned seda lingis. Kui kettad on kõverad (piisab 0,5mm), siis ei tunne sa seda lingis kuna tegu on ujuvsadulatega ja võib-olla ka ujuvketastega, mis liiguvad vastavalt oma kõveruse rütmis. Küll aga võivad nad põhjustada siiski vibrat.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: vibra
madone kirjutas:Kettad kõverad... väga suure tõenäosusega.
kogetud värk.
vb aitaks ketaste treipingis lihvimine enne kui uued osta?
StreetMoto kirjutas:dux kirjutas:milles võib olla probleem kui pidurdamisel tuleb ette vibra sisse ja sõites 40-60 km/h hakkab lenks paremale-vasakule käima.. nagu autol, kui esirattad tasakaalust väljas, mitte hullumoodi, aga niimoodi tasakesialguses, kuid kui kinni ei hoiaks, siis ilmselt läheks käest mingi ja pärast. vb on tegemist kahe erineva probleemiga ka.
Sul kohver taga kõrgel? Kui nii, siis mõjutab iga pisimgi asi juhtraua käitumist. Eriti intensiivseks läheb see lenksu lappamine kui mingi jama on tagarattaga. Ehk siis kui kohver taga ja kola täis ning siis sündroom eriti tugevalt esile kerkib kontrolliksin tagaratta sirgust ja kui o varem olnud mingi mure tagarattaga, siis aitab ka dünaamiline tasakaalustamine. Enamasti tehakse tsiklil tasakaal staatiliselt aga sellistel juhtudel tuleks üle kontrollida dünaamiliselt. Teisteks variantideks on juba mainitud kõverad kettad, ka praak või ebaühtlaselt kulunud rehv jne. Põhjendus 40-60 km/h kiirusele on ülimalt lihtne: nimelt tekib 17" ratta puhul resonants just sellel kiirusvahemikul ja resonantssagedus on teatavasti see, mis paneb asjad genereeruma.
kohver on taga küll, kuid mitte asju täis, see tähendab et eile polnud, kui proovisin mõista seda vibamist vasakult paremale ja resonants on just see õige väljend asja kohta, mis tekib, kui vibral lasta oma elu elada.
mis ma siis teen.. lasen jooksu üle vaadata, et kui sirgelt rattad omavahel jooksevad.. ja vaatan pidurikettad üle. alustuseks.
Re: vibra
Tavaliselt läheb ketas kõveraks tänu südamikule, ma olen kunagi selle kõvera ketta kadalipu läbi käinud ning lasknud treida kuni polnud enam mida treida...
kunagi unustasin kettaluku peale ning hakkasin ratast käekõrval lükkama, lukk tõmbas südamikule pea olematu jõnksu sisse ning tagajärg oli täpselt kirjeldatud vibra... muidugi sellepeale, et südamik koguaeg välisketast loppi tõmbas tulin ma alles siis kui sai uued ostetud ja juhuslikult nad kõrvuti panin võrdlemiseks.
suht suure tõenäosusega võid poodi uue järgi minna, miskit teha pole aga nii on see lõpuks läinud enamustel kel sama jama
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: vibra
StreetMoto kirjutas:retro kirjutas:Aga mis võib põhjustada vibra pidurdamisel nii, et pidurilingis nagu tunda ei ole, aga esiamordi alumine ots vibrab perioodiliselt edasi-tagasi.
Ise kahtlustasin kõveraid kettaid, aga mõtlema pani see jutt, et peaks siis ka lingis tunda olema.Lingis on tunda see kui kettad on kulunud ebaühtlase paksuseni. Sellisel juhul surub paksem kettaosa kolvid sisse ja omakorda tunned seda lingis. Kui kettad on kõverad (piisab 0,5mm), siis ei tunne sa seda lingis kuna tegu on ujuvsadulatega ja võib-olla ka ujuvketastega, mis liiguvad vastavalt oma kõveruse rütmis. Küll aga võivad nad põhjustada siiski vibrat.
Pidurisadul pole enam originaal (R6-e 'blue spot) ehk siis mitte-ujuv ja ketas on ka mitte-ujuv (orig).
Ise arvangi, et kuna mõlemad on fixitud, siis annab igasugune vähenegi kõrvalekalle ketta paksuses või kõveruses tunda. Reeglina vist on 4 kolviga mitteujuvatel sadulatel ujuvad kettad?
Peab vist ikka enne ketta kõveruse proovima ära mõõta, kui uusi kettaid soetama hakkan.
Re: vibra
madone kirjutas:Tavaliselt läheb ketas kõveraks tänu südamikule, ma olen kunagi selle kõvera ketta kadalipu läbi käinud ning lasknud treida kuni polnud enam mida treida...
kunagi unustasin kettaluku peale ning hakkasin ratast käekõrval lükkama, lukk tõmbas südamikule pea olematu jõnksu sisse ning tagajärg oli täpselt kirjeldatud vibra... muidugi sellepeale, et südamik koguaeg välisketast loppi tõmbas tulin ma alles siis kui sai uued ostetud ja juhuslikult nad kõrvuti panin võrdlemiseks.
suht suure tõenäosusega võid poodi uue järgi minna, miskit teha pole aga nii on see lõpuks läinud enamustel kel sama jama
mis südamikust sa räägid? kas lisaks kettale võib veel miskit vahetusse minna? kusjuures see kettaluku teema on mul endalgi ette tulnud.. aga siis ei osanud sellele tähelepanu nii pöörata. seee oli ikka kolm aastat vast tagasi ja pärast seda miski 15 tuhhi ikka sõidetud. samas kui nüüd tagasi mõtlen, siis juba eelmisel aastal tuli vibra sisse pidurdamisel või veelgi varem, aga mitte kohe pärast kettaluku intsidenti
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: vibra
Südamik on velje keskosa, millest võll läbi käib ja mille külge kettad kinnituvad. Südamikust kõveraks läheb velg vaid suurema laksu tagajärjel või on siis juba tehasest tulles praakpartiist. Ette on tulnud mõlemat. Mul siiani riiulis näidiseks üks esivelg, mis on veljetehases veidi viltu saanud. See tähendab, et laagripesad ei ole velje enda pöörlemissihiga täpselt 90 kraadi alla sattunud, vaid mingi 90,xx kraadi all sisse freesitud. Tulemuseks ongi see, et kogu velg koos pidurikettaga laperdab paremale-vasakule kaheksasse. Ratas oli uuena Eestist ostetud ja viga algusest peale küljes.
Küll alguses läks aega ja mitmeid kordi mõõtmisi, et sellise asja peale lõpuks tulla... Sai samuti kahtlustatud algselt nii balanssi, piduriketast kui amorte aga lõpus siis viga velje enda tootmises... Kogemuse jagu targem taaskord.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: vibra
ma mõtlesin südamiku all seda osa pidurikettast mis kinnitub velje külge... st. see mis ei ole piduri tööpind.
Re: vibra
madone kirjutas:ma mõtlesin südamiku all seda osa pidurikettast mis kinnitub velje külge... st. see mis ei ole piduri tööpind.
arusaadav. siis vutt vutt raha koguma
-
- Postitusi: 2014
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: vibra
StreetMoto kirjutas:Südamik on velje keskosa, millest võll läbi käib ja mille külge kettad kinnituvad...
Terminoloogia teemal - kas seda keskosa pole mitte rummuks nimetatud läbi aegade? Kodarvelg koosneb rummust, kodaratest ja pöiast. Kuidas valuveljega on? Rumm, pöid ja valu?
-
- Postitusi: 91
- Liitunud: 01 Aug 2007, 22:30
- Tsikkel: Honda CBR 900RR FireBlade
- Asukoht: Järvamaa
Re: vibra
Väljavõtte minu ratta teemast:
randos kirjutas:...
Aga mis vahepeal.
Sisustasin ükspäev oma vaba aja esimeste pidurite sadulatele. Võtsin need küljest, kruvisin lahti täiesti algosadeks ja puhastasin kolvid korralikult ära. Mõlemal sadulal ei liikunud alumised väiksemad kolvid korralikult. Tulemuseks oli peaaegu olematuks kadunud vibra lenksus, mis tekkis järsul või jõulisel hoo maha pidurdamisel.
Sõidumugavust lisandus ikka korralikult ja on tunda ka üldist pidurite efektiivsuse kasvu.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: vibra
Mul ükskord võttis vibra ära see kui puhastasin ära nö need väikesed "floating" kettad/rõngad mille peal piduriketas istub. Kruvisin poldi ja mutri tugevalt külge ja break cleanerit peale ning akutrelliga lasin ringi. Paar tükki olid päris kinni jäänud. Peale seda vibra pidurdusel kadus. Võib olla ka see põhjuseks.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: vibra
bitter kirjutas:Terminoloogia teemal - kas seda keskosa pole mitte rummuks nimetatud läbi aegade? Kodarvelg koosneb rummust, kodaratest ja pöiast. Kuidas valuveljega on? Rumm, pöid ja valu?
Kodarveljel on kõik kolm komponenti eraldavad, sestap ongi neil eraldi nimetused. Valuvelje puhul miskit lahti ei käi, seetõttu päris samu nimetusi vast pruukida ei saa. Aga mis nüüd see kõige õigem kasutada on ei oskagi täpselt öelda. Ma harjunud ikka keskosa südamikuks kutsuma nii auto kui tsikli valuvelje puhul.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: vibra
natuke tagasisidet ka.
vibra pidurdamisel on tõepoolest piduriketastest pärit, vb ka ainult ühest. treial pani pinki, ütles, et pole nagu erilist jõnksu, kuid ühte serva siiski natuke sai treida. vibra täiesti ära ei kadunud, aga vähemaks läks küll ja väikestel kiirustel kadus üldse ära ning pidurdamine tsipa sujuvam. treial ütles et ega palju ei saa sirgemaks treida, kuna suur ketas hakkab läbi painduma või polnud tal siis nii spetsiaalseid treimistarvikuid või -pinki, vana kooli mees ka. igatahes abi oli.
lenksu vibamine (40-60 km/h) tuli vist rehvist, kuna mustriline supermoto rehv (Dunlop Mutant) oli kulunud külgedelt rohkem ja ka ebaühtlaselt ning rehvi rõhk oli alla 2 BARi. suurendasin rõhu 2,5 BARni ja vibamine kadus, loodetavasti kulub rehv nüüd ka keskelt paremini:). sõiduomadustele see eriliselt ei mõjunud, vb annab tunda mõnel äkkpidurdusel või jahedama ilmaga sõites.
Re: vibra
Kasutan võõrast teemat enda mure tarbeks.
Nimelt logises üks ketas neetidest lahti ja leidsin foorumikaaslase käest kasutatud kettad mis minu rattale sobisid. Kuna üks ketas oli ees veel korralikult, siis vahetasin ainult ühe. Peale vahetust läks ketas sõites tulikuumaks. No selge, kolvid kinni. Võtsin lahti ja puhastasin korralikult ära. Abi ei miskit. Ketas sõites endiselt tulikuum ja kütusekulu kõvasti suurem kui varem. On tunda ka kerget vibra. Sain kõvera ketta ja pole sellega miskit teha?
Kas ja kus saaks lasta vana ketta üle neetida?
Re: vibra
sama jama, ma tõstsin esiotsa ülesse, amordist mõõtsin ketast nihikuga ja ratast keerutades oli jõnks mini 0,8mm, seega uusi kettaid vaja.
Re: vibra
Tere.
Kasutan ka vana teemat. Rattaks 98aasta 900 ninja. Esiosase on tekkinud tugev jõnksutamine pidurdates. Kas viga võib olla rehvi kulumises? Rehv ise on lõppusirgel ja kulunud kuidagi ebaühtlaselt. Pidurikettad on vahetatud umbes 1500km tagasi ja hiinakad. Peale ketaste vahetust kadus jõnksutamine. Pidurilingis mingit jõnksutamist ei tunne, vanade kettastega tundsin. Kas tõesti need hiinakettad rohkem ei kestagi ja juba kõverad? Rehvi ma vahetan ära esimesel võimalusel, aga kettaid väga ei tahaks uusi osta enam
Re: vibra
maakivi kirjutas:Tere.
Kasutan ka vana teemat. Rattaks 98aasta 900 ninja. Esiosase on tekkinud tugev jõnksutamine pidurdates. Kas viga võib olla rehvi kulumises? Rehv ise on lõppusirgel ja kulunud kuidagi ebaühtlaselt. Pidurikettad on vahetatud umbes 1500km tagasi ja hiinakad. Peale ketaste vahetust kadus jõnksutamine. Pidurilingis mingit jõnksutamist ei tunne, vanade kettastega tundsin. Kas tõesti need hiinakettad rohkem ei kestagi ja juba kõverad? Rehvi ma vahetan ära esimesel võimalusel, aga kettaid väga ei tahaks uusi osta enam
Vaheta rehv ja lase velg ära balansseerida esialgu.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.