Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4077
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 308 korda
Kontakt:

Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 28 Aug 2012, 14:12

Kevadel asendasin "tavalise" H4 halogeenprini pisut viljakamaga (+30%) ja tundus täitsa hea olevat aga möödunud nädalavahetusel sai palju pimedas sõidetud ja tee või tina aga sugugi ei tundunud nii valge enam. Sõltumata kaug või lähitulest oli sõita üsna vaevaline ja pime. Otsustasin, et muud üle ei jää kui vaja Xenon panna. Tellimine jäi pidama küsimuse juures, kas panna 55W või 35W. Millised oleks ühe või teise variandi poolt või vastuargumendid?


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 537
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #2 Postitas pets77 » 28 Aug 2012, 14:23

Tere.

Kindlasti 35w ja 4300.
Ktm 525 xc , Aprilia Pegaso Garda 650i.e 02. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 3xPegaso.BMW F650
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1023
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 66 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #3 Postitas Maaks » 28 Aug 2012, 14:39

Hõõglampide valgusviljakus sõltub üheselt võimsusest. Tahad rohkem valgust pane suurem pirn!
35W vs 55W tähendab lisaks ca 1,7A suuremat voolutarvet! (35W=ca 2,9A, 55W=ca 4,6A)
Enne muidugi vaata kas sul ratas seda aga ära jaksab toita! Muidu võib ennast leida tühja akuga teeservast :)
EDIT: Kui sa nüüd muidugi mõtlesid neid "xcenon looklike" pirne, aga kui sa päris xcenon komplekti mõtlesid, siis seal vist see arvestus ei pea paika ja nendega mul endal kogemus puudub :D
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4077
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 308 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #4 Postitas Macintosh » 28 Aug 2012, 14:46

Maaks kirjutas:Enne muidugi vaata kas sul ratas seda aga ära jaksab toita! Muidu võib ennast leida tühja akuga teeservast :)


Hetkel ongi hõõglamp H4 55/60W. Soovin seda asendada Xenoniga, et rohkem valgust saada.

pets77 kirjutas:Kindlasti 35w ja 4300.

Värvustemperatuuri oas ma diskusiooni ei plaani algatada aga 35w soovituse osas küsiks küll põhjendust.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Melx
Postitusi: 307
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #5 Postitas Melx » 28 Aug 2012, 15:07

55W on valgem värvi poolest, sinaka tooni peseb rohkem välja, rohkem valgust ta just ei anna kui võrrelda halogeeni puhul 35 vs 55W. 35W on halogeeniga võrreldes korralikult võimsam, 55W on lihtsalt teravam ja puhtam.
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 453
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 17 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #6 Postitas randel » 28 Aug 2012, 15:37

Minu kogemus ütleb, et pigem tasub eelistada kallimat ja kvaliteetsemat toodangut, võimsus 35W vs 50/55W pole ainus mõõdupuu.
Triumph Tigeril asendasin topelt H4-d 35W xenonitega (keskm.hinnaklassis) ja tulemus oli väga hea nii valgusvõimsuse kui joonise poolest.
KTM 950SE asendasin ühe H4 50W Xenoniga (odavaim ebayst) ja tulemus oli allapoole arvestust (pirn loksus oma pesas, lähi/kaugtule ümberlülituse korral pirni asend muutus - ei olnud ilusti tsentreeritud), valgem ju oli aga joonis oli päris kehv ja oluliselt parem sõita ei olnud. Panin H4 hõõglambi tagasi ja lisasin hoopis 2x30W led lisatuled - tulemus on nagu sõidaks päeval!

pyta
Postitusi: 887
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: RSV1000R, Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #7 Postitas pyta » 28 Aug 2012, 17:04

kas need xenonid on tõesti nii head?mina sellest veel aru pole saanud,võrdlus küll ainult autoga,aga mu passatil originaal bi xenonid,no ikka väga kehvake,teine auto escort ja seal mingi tavaline pirn sees ja kaugtuli on ikka 50% vähemalt parem.või siis ongi see passati tuli nii kräpp,et ei näita midagi
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-...), Beta 300rr '14 (16-...)
MÜÜA YAMAHA XT600 VARUOSI
viewtopic.php?f=92&t=94545

Brabus
Postitusi: 357
Liitunud: 18 Aug 2006, 16:03

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #8 Postitas Brabus » 28 Aug 2012, 17:21

Peres 09a cr-v xenonitega ja lausa lust on öösel sõita , kõik on täiesti selge ja terav valge , samas teiste autodega ei näe mitte mütsigi ( 08a avensis , mx-5,peugeot 206 , mini cooper ), samas kui enne polnud xenonitega sõitnud ei häirinud üldse nende puudumine :wack:
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1282
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 2 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #9 Postitas Kri§to » 28 Aug 2012, 17:32

pyta kirjutas:kas need xenonid on tõesti nii head?mina sellest veel aru pole saanud,võrdlus küll ainult autoga,aga mu passatil originaal bi xenonid,no ikka väga kehvake,teine auto escort ja seal mingi tavaline pirn sees ja kaugtuli on ikka 50% vähemalt parem.või siis ongi see passati tuli nii kräpp,et ei näita midagi


Mul passatil oli kunagi lihtsalt tuleklaas nii ära hõõrdunud, et ei näidanud tuled muffigi. Vahetasin 1500 krooniga 2 aftermarket tuld ette ja vahe oli selline et oioioi. Soovitan sul lasta tuleklaasid ära poleerida miskise vesilihvi ja asjadega paraneb ka nähtavus oluliselt.

Rattal
Postitusi: 103
Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
Tsikkel: FZS 1000, FSE 450
Asukoht: Viljandi

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #10 Postitas Rattal » 28 Aug 2012, 17:48

pyta kirjutas:kas need xenonid on tõesti nii head?mina sellest veel aru pole saanud,võrdlus küll ainult autoga,aga mu passatil originaal bi xenonid,no ikka väga kehvake,teine auto escort ja seal mingi tavaline pirn sees ja kaugtuli on ikka 50% vähemalt parem.või siis ongi see passati tuli nii kräpp,et ei näita midagi


Sul ilmselt pirnid lõpukorral, siis jääbki miski ebamäärast tooni hädine valgus järele! Vaheta näit. üks ära ja vahe peaks olema nagu öö ja päev. :bsmile:

Jaak43
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Juun 2006, 22:01
Tsikkel: Jawa638; Kawasaki KLE 500
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #11 Postitas Jaak43 » 28 Aug 2012, 18:09

Eks mõnel rattal ongi esituli kehvema valgusvihuga. Ka ise sama probleemiga maadlesin eelmine aasta kuna tsikkel igapäevane liikumisvahend kuni suurema külmani ja tihti ka õhtul hilja tuli sõita. Panin ette bixenoni ja nüüd ei karda enam pimedas mööda metsadevahel looklevat külateed sõita. Kusjuures pole kunagi kurtnud, et mu auto tuled teed ei valgustaks aga võrdlus tsikli ühe bixenoni laternaga oli nagu öö ja päev tsikli tule kasuks. Leiaks vaid legaalse laterna kuhu reeglitekohaselt xenon pirn sisse pista. Seni sõidan kurjamina aga tee on vähemalt valge. Ja tundub, et häirib mu esituli vaid rekkajuhte kes mõne korra on sellest tuledega märku andnud.

pyta
Postitusi: 887
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: RSV1000R, Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #12 Postitas pyta » 28 Aug 2012, 18:19

Kri§to kirjutas:
pyta kirjutas:kas need xenonid on tõesti nii head?mina sellest veel aru pole saanud,võrdlus küll ainult autoga,aga mu passatil originaal bi xenonid,no ikka väga kehvake,teine auto escort ja seal mingi tavaline pirn sees ja kaugtuli on ikka 50% vähemalt parem.või siis ongi see passati tuli nii kräpp,et ei näita midagi


Mul passatil oli kunagi lihtsalt tuleklaas nii ära hõõrdunud, et ei näidanud tuled muffigi. Vahetasin 1500 krooniga 2 aftermarket tuld ette ja vahe oli selline et oioioi. Soovitan sul lasta tuleklaasid ära poleerida miskise vesilihvi ja asjadega paraneb ka nähtavus oluliselt.

tean,et offtopic kogu see auto jutt siin,aga need aftermarket tuled ei ole ka just parimad.volvole ostsin need,olid ikka kehvemad,kui originaalid,kuigi just sellepärast ostsingi,et originaalid oli ka jamad :) eks peab passatile uusi pirne siis vaatama,tuleklaasid on korralikud
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-...), Beta 300rr '14 (16-...)
MÜÜA YAMAHA XT600 VARUOSI
viewtopic.php?f=92&t=94545
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2916
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 432 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #13 Postitas urmas66 » 28 Aug 2012, 19:37

pyta kirjutas:
Kri§to kirjutas:
pyta kirjutas:kas need xenonid on tõesti nii head?mina sellest veel aru pole saanud,võrdlus küll ainult autoga,aga mu passatil originaal bi xenonid,no ikka väga kehvake,teine auto escort ja seal mingi tavaline pirn sees ja kaugtuli on ikka 50% vähemalt parem.või siis ongi see passati tuli nii kräpp,et ei näita midagi


Mul passatil oli kunagi lihtsalt tuleklaas nii ära hõõrdunud, et ei näidanud tuled muffigi. Vahetasin 1500 krooniga 2 aftermarket tuld ette ja vahe oli selline et oioioi. Soovitan sul lasta tuleklaasid ära poleerida miskise vesilihvi ja asjadega paraneb ka nähtavus oluliselt.

tean,et offtopic kogu see auto jutt siin,aga need aftermarket tuled ei ole ka just parimad.volvole ostsin need,olid ikka kehvemad,kui originaalid,kuigi just sellepärast ostsingi,et originaalid oli ka jamad :) eks peab passatile uusi pirne siis vaatama,tuleklaasid on korralikud


Kui autot,või mida iganes pidevalt kasutada,siis minu kogemus ütleb,et umbes kolm aastat ja pirnid vaja välja vahetada,muidugi vähema sõiduga nad ka kestavad(näitavad) kauem.mina sõidan nii 50tuh aastas.Esimene sümptom on kergelt roosakas toon pirni süttimisel ja nähtavusele võib juba nägemist öelda.Siiani pole küll ükski pirn läbi põlenud,aga vahetanud olen nõ näitamise kadumise pärast.hetkel kasutan Narva toodangut ja on väga head,nüüd juba kaks aastat.Tegemist ka Volvoga,mitte luup tulega.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2916
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 432 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #14 Postitas urmas66 » 28 Aug 2012, 19:43

Kas keegi siit ka midagi on tellinud.
http://www.maroli.ee/pood/product_info. ... 0adf805c09

Mõlgutasin mõtet, ka ise TDM850-le seda paigaldada,aga sel aastal kuidagi vähe sõita saanud ja ei oma kindlat infi,kas ka ära mahub.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Credo

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #15 Postitas Credo » 28 Aug 2012, 20:29

XL1000 > pornod ballastid sellel. ja ma üldse imestan, kuidas inimsed mingid netipoe vasjad üles leiavad. peaasi, et saab 5.- odavamalt.
mine Isogreeni (www.isogreen.ee) ja küsi Kristjani käest, millise HIDi komplekti pani ta minu Tenere peale. Ballastid olid väikesed ning veekindlad, plastiga kaetud, põrutusele veidi paremini vastupidavad ka. Ette läks 5k pirn samuti.
HIDi peale läks kaugtuli, lähituli on tavaline, ümber pean tegema veel automaatika, et lähituli kogu aeg põleks (et ei tekiks musta auku).
Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 537
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #16 Postitas pets77 » 28 Aug 2012, 20:49

XL1000 kirjutas:Kas keegi siit ka midagi on tellinud.
http://www.maroli.ee/pood/product_info. ... 0adf805c09

Mõlgutasin mõtet, ka ise TDM850-le seda paigaldada,aga sel aastal kuidagi vähe sõita saanud ja ei oma kindlat infi,kas ka ära mahub.


Kasutan selle müüa teist xeno komplekti juba. Chevi vanil saab varsti aasta täis, toimivad ilusti. Ballastid on teisel komplektil väikesed ja peaksid motikale ilusti ära mahtuma.
Ktm 525 xc , Aprilia Pegaso Garda 650i.e 02. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 3xPegaso.BMW F650
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2916
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 432 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #17 Postitas urmas66 » 30 Aug 2012, 12:53

Credo kirjutas:XL1000 > pornod ballastid sellel. ja ma üldse imestan, kuidas inimsed mingid netipoe vasjad üles leiavad. peaasi, et saab 5.- odavamalt.
mine Isogreeni (http://www.isogreen.ee) ja küsi Kristjani käest, millise HIDi komplekti pani ta minu Tenere peale. Ballastid olid väikesed ning veekindlad, plastiga kaetud, põrutusele veidi paremini vastupidavad ka. Ette läks 5k pirn samuti.
HIDi peale läks kaugtuli, lähituli on tavaline, ümber pean tegema veel automaatika, et lähituli kogu aeg põleks (et ei tekiks musta auku).


Leidsin selle lingi siit foorumist,mingi teema alt.Tegelt pole elus peale e-bay kuskilt midagi ostnud.Lihtsalt tsekkasin ,et mida kus on saadaval.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #18 Postitas puhh » 31 Aug 2012, 08:37

On's keegi teadlik, kas leidub analoogi Hella DE seeria tuledele? Hella DE'l on olemas erinevaid xenoneid, kuid 600€ ei kutsu just kohe ostma. Seega ehk teab keegi mõnda analoogi, kuhu oleks võimalik sisse monteerida xenonid ja need siis lisatuledena omakorda rattale peale?

Tänudega,
P.
http://www.greenmoto.ee
If the MTS1200 engine is not enough for you then I dont know what else to say. Nothing combines the handling, power, versatility & comfort of MTS 1200ST.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4077
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 308 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #19 Postitas Macintosh » 31 Aug 2012, 17:45

Credo kirjutas:mine Isogreeni (http://www.isogreen.ee) ja küsi Kristjani käest, millise HIDi komplekti pani ta minu Tenere peale.

Vestlesin Isogriinis pisut lisavalguse teemal ja selgus, et nemad ei soovita H4 asendada Xenoniga põhjusel, et kui lamp läbi läheb, siis oled pimedas (kaotad korraga kaug ja lähitule) ning uue pirni leidmine Euroopas (kiirelt) võib keeruliseks osutuda. Soovitasid pigem lisa(kaug)tule peale mõelda.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

aixaun
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Mai 2012, 22:09
Tsikkel: Gsx-R 600 K1

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #20 Postitas aixaun » 31 Aug 2012, 18:48

Ma oma ratta xenoniga sain peale paarinädalast sõitu litri kätte, mis kolises.Ise ei paigaldanud,tsiklit ostes oli juba küljes.Sinaka tooniga oli, pimedas valgustas superhästi.Päevasel ajal olin ka nähtav, kuna motopolitseinik mainis, et liiga silmatorkav on.HCR tähis on aga tuleklaasil(plastikul), nii saigi mõned osakud osta.2 päeva anti aega eemaldamiseks, ostsin mingid osrami xxx ultra misiganes pirnid sisse ning ei näita essugi need halogeenid. Valgema valgusega xenoni vist kaugtulesse panema, mõni sõit kipub õhtu ja öö peale ning ei näe nii hästi kui võiks.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2916
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 432 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #21 Postitas urmas66 » 03 Sept 2012, 14:36

aixaun kirjutas:Ma oma ratta xenoniga sain peale paarinädalast sõitu litri kätte, mis kolises.Ise ei paigaldanud,tsiklit ostes oli juba küljes.Sinaka tooniga oli, pimedas valgustas superhästi.Päevasel ajal olin ka nähtav, kuna motopolitseinik mainis, et liiga silmatorkav on.HCR tähis on aga tuleklaasil(plastikul), nii saigi mõned osakud osta.2 päeva anti aega eemaldamiseks, ostsin mingid osrami xxx ultra misiganes pirnid sisse ning ei näita essugi need halogeenid. Valgema valgusega xenoni vist kaugtulesse panema, mõni sõit kipub õhtu ja öö peale ning ei näe nii hästi kui võiks.


Milles see litter seisnes,kordus ülevaatus?Või midagi muud?
Minu rattal TDM 4tx lähituli luup H1 ja kaugtuli H3 süttib lisaks(lähi jääb põlema),sel juhul ei teki seda päris pimedaks jäämise ohtu ka,nagu siin eespool mainiti.Midagi igal juhul tegema peab,et parema valguse saaks.Varaderole panin mingid Philipsi cool blue VMS ja valgust sai küll.Seal 2xH4.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1059
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: zx10r custom
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #22 Postitas makuke » 03 Sept 2012, 15:27

Kasutage 4300K valgustemperatuuriga xenoone!

Melx
Postitusi: 307
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #23 Postitas Melx » 03 Sept 2012, 15:47

Kui topelt Halogeenid siis on veel sõidetav aga 1 pirniga on küll piin, täitsa ohtlik on pimedas sõita kui kehvem lampike ees. Võiks lausa kohustuslikuks teha Xenon sellisel juhul, Halogeeniga jääb ainul hallutsinatsioon, et valge on.
Ziccel

Ohverdan bensiini !

gen

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #24 Postitas gen » 03 Sept 2012, 19:31

Mina kasutan autol Osrami halogeen pirni(H4 55/60W) NIGHT BREAKER PLUSse(90%rohkem valgust lubati).Esimene kord mõtlesin proovida ja kui vihma märjal asfaldil avastasin et udutulesid polnud vaja põlema panna,siis see mulle sobis.Masina esine nüüd valgem kui standard pirniga,kuid miinuseks on et neid tuleb poole aasta tagant vahetada.
Kasutan sama pirni ka oma mopeedil ja olen rahul.Kuigi võimalusel proovin Xenoni ka ära,sest kasutatava 35w juures annab ta rohkem valgust kui halogeen pirn.

Muidugi xenoni valikul tuleb arvestada valgus spektrit.Nimelt ühes loetud artiklis oli ilusti määratletud:4000k juures on valgus nagu"ergav kõrbepäike"(kollakas toon) ja 8000k juures nagu"alpinisti keskpäev"(sinakas toon).Olgu öeldud et sinakat tooni neelab vihma märg tee paremini.
Samas kui xenon pirn paigaldada halogeen pirni tulesse,muutub teele näidatav valgusvihk(auto puhul hakkab vastu sõitjaid pimestama),sest nendes pirnides paiknevad hõõgniidid eri kaugustel.See pärast ei lubata xenonit halogeen tules kasutada.

Kui aga leian sobiva tule proovin kindlasti ka Xenoni ära.

Väga oluline on muidugi tuleklaasi seisukord.Olen näinud paljusid autosid mille tuleklaasid on harjadega autopesulates jäädavalt rikutud.
Kasutaja avatar

aixaun
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Mai 2012, 22:09
Tsikkel: Gsx-R 600 K1

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #25 Postitas aixaun » 03 Sept 2012, 21:25

Milles see litter seisnes,kordus ülevaatus?Või midagi muud?
Minu rattal TDM 4tx lähituli luup H1 ja kaugtuli H3 süttib lisaks(lähi jääb põlema),sel juhul ei teki seda päris pimedaks jäämise ohtu ka,nagu siin eespool mainiti.Midagi igal juhul tegema peab,et parema valguse saaks.Varaderole panin mingid Philipsi cool blue VMS ja valgust sai küll.Seal 2xH4.[/quote]

Trahv rahaliselt, hetkel proovisin tulekõrgust muuta ning läks paremaks, ikkagi xenon oli tunduvalt parem. Kui kaugtule pärast karjuma ei hakata siis enda ohutuse mõttes panen xenoni istuma:)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2916
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 432 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #26 Postitas urmas66 » 04 Sept 2012, 10:50

gen kirjutas:Mina kasutan autol Osrami halogeen pirni(H4 55/60W) NIGHT BREAKER PLUSse(90%rohkem valgust lubati).Esimene kord mõtlesin proovida ja kui vihma märjal asfaldil avastasin et udutulesid polnud vaja põlema panna,siis see mulle sobis.Masina esine nüüd valgem kui standard pirniga,kuid miinuseks on et neid tuleb poole aasta tagant vahetada.
Kasutan sama pirni ka oma mopeedil ja olen rahul.Kuigi võimalusel proovin Xenoni ka ära,sest kasutatava 35w juures annab ta rohkem valgust kui halogeen pirn.

Muidugi xenoni valikul tuleb arvestada valgus spektrit.Nimelt ühes loetud artiklis oli ilusti määratletud:4000k juures on valgus nagu"ergav kõrbepäike"(kollakas toon) ja 8000k juures nagu"alpinisti keskpäev"(sinakas toon).Olgu öeldud et sinakat tooni neelab vihma märg tee paremini.
Samas kui xenon pirn paigaldada halogeen pirni tulesse,muutub teele näidatav valgusvihk(auto puhul hakkab vastu sõitjaid pimestama),sest nendes pirnides paiknevad hõõgniidid eri kaugustel.See pärast ei lubata xenonit halogeen tules kasutada.

Kui aga leian sobiva tule proovin kindlasti ka Xenoni ära.

Väga oluline on muidugi tuleklaasi seisukord.Olen näinud paljusid autosid mille tuleklaasid on harjadega autopesulates jäädavalt rikutud.


Need nn asendus kitid HID pirnidega peaks ju väidetavalt olema ehitatud nii,et põleb ikka nii nagu see sama halogeen,mida asendad,sest tavaline HID pirn ei sobi ühessegi halogeeni pessa.Loomulikult see pole legaalne,sest klaasil peab olema märge jne.Õige reguleerimise korral ei tohiks väidetavalt ka mingit pimestamist tekkida.
Või olen millestki valesti aru saanud?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2264
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #27 Postitas kris. » 04 Sept 2012, 13:34

Kogu teema on tegelikult kinni lambi võimekuses valgust õigesse kohta suunata. HID-l on teatavasti "leek" veidi teise asetusega kui hõõgniidil ning seega ei suuda hõõgniidile mõeldud reflektor ja/või lääts HID-i valgust korralikult koondada - tee peale tekib mingi ebamäärase kujuga laik. Ja mis kõige hullem - see laik algab mõnikord otse ratta nina eest! Visuaalselt tundub kõik jube hästi valgustatud aga teglikult on valgustatud ainult ninaesine. Lisaks reageerivad ka silma pupillid sellele "suurele" valgusele ning reguleerivad ava väiksemaks. Mistõttu kaugel olevaid objekte näed veelgi halvemini ... Järgmisena hakatakse seepeale tulesid "reguleerima", loe: kõrgmale näitama panema.
Eelmisel rattal oli, uuele ei pannud. Oleks näiteks n.ö. luubiga tuli mis mõeldud ka HID-le - ilmselt oleks pannud. Klassikalisele kopsikule pannes teed ennast hästi nähtavaks aga enda nägemisvõime pimedas võib hoopis halveneda, kuigi sellest ise aru ei saa (KÕIK on juu niiii valge!). Seega kõik sõltub konkreetsest rattast ja tulest ...

terv
kris.
Riding with a King!

olli
Postitusi: 379
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #28 Postitas olli » 04 Sept 2012, 13:52

Kellel vähegi kannatab lisatulesid panna ilma, et ratta visuaalne väljanägemine kannataks, soovitan kindlasti! Aga igasugustest Siriustest ja AllRide'dest läheks kaarega mööda. Ise panin ovaalsed Hella lisa-kaugtuled ette: https://lh4.googleusercontent.com/-Kz7V ... CN2286.JPG

Kusjuures originaaltuli põleb nüüd koguaeg lähitule reziimis (on vajalik, sest seaduse silmis ei tohtivat motikal olla kolme kaugtuld). Samuti sai sellega likvideeritud 'must auk' mis mõnikord kippus lülitamise vahele jääma. Ja valgus on ikka super hea, mis need tuled välja annavad. Ühegi xenoni, hidi või +90% pirniga ei anna kindlasti võrrelda. Kui liiklustihedus vähegi kannatab kaugtuld sisse lülitada, siis on ikka väga viis pimedas sõita! Kusjuures tulede ostuhind oli vanas rahas 350 eeku (kasutatult). Ja paigaldamine võttis endal vast umbes 2 tundi aega koos kandurite tegemisega.
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4077
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 308 korda
Kontakt:

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #29 Postitas Macintosh » 04 Sept 2012, 17:13

Credo kirjutas:mine Isogreeni (http://www.isogreen.ee) ja küsi Kristjani käest, millise HIDi komplekti pani ta minu Tenere peale. .

Külastasin Isogreeni mehi ja nende ühene soovitus oli H4 pirniga Xenoneid mitte panna. Asi selles, et juhul kui see juhtub läbi minema, siis kaotad korraga nii kaug, kui ka lähitule ning Euroopas normaalse ajaga asenduspirni leida on üsna keeruline. Nende hea soovitus oli "lisatuled".
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Credo

Re: Rohkem valgust ehk veelkord Xenon'itest

Lugemata postitus #30 Postitas Credo » 04 Sept 2012, 20:55

jah, nii see on. mul oli ühel rattal H4 ja panin Xenoni ja hakkasin kohe miilitsa käest piki mune saama.
H7 on Tenerel ja probleeme pole. vabandan, et ei tulnud selle peale, et et tegemist on H4....




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist