Pneumaatiline mutrikeeraja
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Pneumaatiline mutrikeeraja
Seletage palun mulle, kui lollile ära pneumaatilise mutrikeeraja võimsuse näitajad.Nimelt hetkel on püssil max 542 nm, sittagi ei jõua lahti ega kinni keerata.Samas mõnes foorumis räägitakse,et 200 nm on küll, ja kui ise loogiliselt mõelda, siis kinni keerataksegi ju u 120 nm? Samas ühes foorumis räägiti, et püss peaks olema 800 nm.
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Surve peab ka õhul õige olema. Miski pisem 3barrise survega töötav püss ei käinud 12barriga tühjaltki ringi, töö tegemisest rääkimata siis.
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Õige ta on jah, ma käin ka alati enne ja keeran reduktorist rõhu vähemalt 8 at peale et saaks hakata auto rattaid vahetama. Kui löök-keeraja siis ilmselt need staatilised Nm ei olegi päris võrreldavad.
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Pneumaatiliste tööriistade toimimiseks on vaja: töörõhk(bar) ja õhukulu (l/min) vastavalt riista vajadusele. Ainult rõhust ei piisa, näit. kui voolik miski peenike ja vastavat läbivoolu ei võimalda.
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
http://www.stokker.ee/products/product/1581654/
Selline asjandus, ja tee, mis tahad, ei mängi välja. Olen proovinud jämedamaid voolikuid, täpse töörõhu panna, isegi otse kompressori taha panna erinevate bar-idega ja ikka ei midagi, mõne lahjema poldi j6uab lahti keerata aga reeglina mitte.
Mõtlengi, et mis pull on, kui see on väidetavalt 542nm, siis nagu kaob mõte osta 600 nm http://www.stokker.ee/suruohutehnika/pn ... /p:936716/ ja valida kohe migni max 1200 nm? Antud juhul siis tegemist autoratase kruttimiseks mõeldud pilliga.
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Kui tahad miskit üldse keerata, siis võta sealt Stokkerist kohe see 2135QTiMAX. Olen ise omanud juba 6 aastat antud mudelit.
Isiklikult puutun igapäevaselt antud valdkonna teemaga kokku autoremondi näol ja siiani on see olnud AINUS püss mis kannatab mingitki kriitikat. Isegi üleshaibitud Würthi ja Kamasa-Tooli asjad ei saa ligilähedalegi.
See esimesena lingitud plekkkorpusega junn on puhas s**t kuuendas astmes.
Suruõhu riist tahab kindlasti ka kvaliteetset õli ja määret.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Endal on kogemus Ingersoll-Rand 131S-EA pneumokeerajaga. 24l kompressori taga peenikese universaalse spiraalvoolikuga oli asi täiesti mõttetu isegi 8 bar rõhuga otse paagi küljest toidetuna. Seevastu 50l kompressori küljes 8-10 bar survega ja kummivoolikuga (sisemõõtu ei tea, pakun 10mm) oli hoopis teine asi, aga lubatud 610-st Nm-st oli asi endiselt väga kaugel. Aga vähemalt auto rattapolte hakkas selle peale lahti keerama. Ma ise olen ka imestanud, et kas tootjatel on koma unustatud reklaamnumbritele vahele trükkida või milles asi. Ilmselt neisse numbritesse tuleb suhtuda nagu puhastusvahendi reklaami, kus ühe korra tõmmatakse kaltsuga üle rämedalt kõrbenud pliidi ja kõik särab kohe. Muideks sama pneumokeerajaga oli ka korra probleem, et absoluutselt jõudu ei ole. Põhjuseks oli, et keeraja nippel ei avanud korralikult vooliku kiirühenduse klappi (liiga lühike). Usun, et kui panna suure paagiga kompressori külge jämeda lühikese voolikuga ilma kiirühendusteta, siis võib heal päeval isegi lubatud momendist poole kätte saada.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Nende vidinatega asi tglt lihtne ja loogiline kuigi keeruline tundub - kolm näitajat tuleb arvesse võtta. Võimekus/võimsus (Rpm, Hj või Nm), õhukulu m2/min ja töörõhk mille juures on eelnevad võimekusnäitajad välja toodud. Lööktööriistade puhul lisandub veel 1 näitaja - võimsus löögi rakendumisel (Nm korrutis Rpm/Hj-ga). Kõikide amatöörtööriistade puhul tuleb peamisena jälgida, et töörõhk ja õhukulu (m2/min) oleks võimalikult väikesed ning sealjuures lubatud võimekus (Rpm, Hj või Nm) kõrgem. Kui on valikus esimene versus teine siis eelistada väikesemal rõhul ja kindlasti väiksema õhukuluga toodet.
Profiriistad töötavad üldjuhul 6-9bar vahel ja kulutavad õhukuupmeetreid mitmeid-mitmeid korda rohkem kui ka üks väga korralik kodukompressor toota suudab - pane sinna või majasuurune paak. Seetõttu kallihinnalised ja väga heade näitajatega profiriistad osutuvad kodustes tingimustes sootuks kasutuks ning ajavad koledasti vanduma, et mis krdi sitta mulle kalli raha eest pähe tõmmati
Ei lähe küll päris täpselt teemasse kuid siiski tasub ära mainida, et ka elektrilise mutrikeeraja mõte pole üldse paha - eriti kodukasutajale kellel puudub kompressorjaamast tulev tsentraalõhk Kui 800Nm pneumoproffikas maksab a`la 200eur siis samaväärne akukas ca. 7-900eur. Kompressorjaam maksab paar-kolm tonni. Siit järeldused... Hoolduskulukus on väiksema töömahu juures elektrikate kasuks, suurema puhul pneumo. Meil on juba päris kaua kasutusel paralleelselt 2 parki tööriistu ja mida aeg edasi seda odavamaks läheb elektrilise tööriistapargi pidamine. Seega kodukasutusse soovitaks siiski elektrilisi. Meil on töömahud suured ja majanduslikult otstarbekam on loomulikult pneumo kuid mobiilsuse mõttes ei saa kuidagi elektriliste vastu. Soetasime nüüd küll spetsiaalselt väliüritustel ja rinkalkäimiseks mobiilse autonoomse elektri/pneumojaama (hind 7k eur+km) aga vs. elektritööriistad saime ilmselt siiski rahadega sumpsi sest mida aeg edasi seda kallimaks läheb nafta ja odavamaks elektrienergia talletaja (ehk aku mis on ka ainus elektritööriista ekspluatatsiooni kulumaterial).
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Pildilt ei saa aru, aga õigetel püssidel on ka reguleerimiseks pööratav kruvi/nupp, millest saab muuta keeramis tugevust. Kas antud isendil on kuskil selline nupp? Kui on (tavaliselt neli erinevat tugevust), siis see äkki number ühel või kahel seisab?
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Nuppudega pneumaatiline asi on üldse eri lihtne - nuppudest saab ainult vähemaks keerata, mitte juurde
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Kas külm ka mõjutab selle tööd reaalselt? Pole vahel õhukuivatit. Naised saunas juttu olen kuulnud, et siis külmub väljuva õhu filter ära vms ja enam jõudu pole. Ühe autoratta muterdas ilusti lahti ja natuke ka silla kallal püssitamist, ent mingil hetkel jõud kadus, ei tulnudki tagasi. Tuppa sooja tol hetkel ei toonud ja pärast seda pole ka vaja olnud. Õues oli siis mingi -5...-10.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Kulu kirjutas:Kas külm ka mõjutab selle tööd reaalselt? Pole vahel õhukuivatit. Naised saunas juttu olen kuulnud, et siis külmub väljuva õhu filter ära vms ja enam jõudu pole. Ühe autoratta muterdas ilusti lahti ja natuke ka silla kallal püssitamist, ent mingil hetkel jõud kadus, ei tulnudki tagasi. Tuppa sooja tol hetkel ei toonud ja pärast seda pole ka vaja olnud. Õues oli siis mingi -5...-10.
Loomulikult mõjutab - kompressorist lähtuv tuline õhk kondenseerib õhus sisalduva vee endast jahedamale pinnale (kondinsioneeri effekt) ja kui see pind on alla nulli siis jäätub see ka ära - vee-eraldajata voolik jäätub seega ilmselgelt lausa umbe. Tuline vesi/veeaur jäätub eriti kiiresti (inertsuseffekt, algfüüsika).
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: 30 Jaan 2013, 22:05
- Tsikkel: KTM RC8 R, Honda CB1000R
- Asukoht: Muhu, Tallinn
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Tere. Ma olen foorumis suhteliselt uus aga enamvähen tean kelle postitusi lugeda ja üks neist on tramm66.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
...punkt kirjutas:Tere. Ma olen foorumis suhteliselt uus aga enamvähen tean kelle postitusi lugeda ja üks neist on tramm66.
Sul on ka trammiga palju ühist - mõlemad armastate täis peaga postitada .
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Tramm`i varikonto on avastatud !
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Kipsi kirjutas:http://www.stokker.ee/products/product/1581654/
Selline asjandus, ja tee, mis tahad, ei mängi välja. Olen proovinud jämedamaid voolikuid, täpse töörõhu panna, isegi otse kompressori taha panna erinevate bar-idega ja ikka ei midagi, mõne lahjema poldi j6uab lahti keerata aga reeglina mitte.
Mõtlengi, et mis pull on, kui see on väidetavalt 542nm, siis nagu kaob mõte osta 600 nm http://www.stokker.ee/suruohutehnika/pn ... /p:936716/ ja valida kohe migni max 1200 nm? Antud juhul siis tegemist autoratase kruttimiseks mõeldud pilliga.
Võta see asjandus mõnda rehvitöökotta kaasa ja proovi seal! Saad teada, kas oled saanud mingi saasta omanikuks või tuleb kodus suruõhu pool korralikult üle vaadata.
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
tööriistamarketis on dünamomeetriga stend .. ma ei kujuta ette muidugi palju peab seal mesijuttu ajam,a et kellegi teise juurest ostetud tööriista proovida.
kuid kuna suruõhk on minu leib. siis kogemusest ütlen, et tööriistad naljalt tööle ei hakka tillukeste kompressorite taga. kodudes aga pole raha mõistlike kompressorite jaoks.
pean trammiga nõustuma. minge ostke juhtmega tööriistu kodudesse
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Mul on enamvähem selline http://www.stokker.ee/suruohutehnika/ko ... p:1127543/
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
mina olen endale koju tarinud kompressori mis toodab 250l min. ja on ühendatud 250 l paagiga ja 'trass' on 25sest torust, et mahutit veelgi suurendada. võin seega koduse kogemuse kokku võtta vanasõnaga: sööda hunti palju söödad..
mutripüssi saan lasta küll (sest sellega kunagi pikalt ei tärista) aga poleerimine ja puurimine on omaette teema. kuna tööriist üldjuhul tahab 300l min (väiksemad ja odavamad), siis paratamatult tuleb teha pause - mis ei oleks ilmselt sugugi halb kui suitsumees oleks..
need tillukeste punaste paunadega kompressorid (15-50l) on ikka mõeldud ainult laua puhastamiseks ja kummi pumpamiseks paraku
tihti ajavad ka kompressorite müüjad teile kärbseid pähe sellega, et ütlevad teile palju see kompressor õhku sisse imeb, ja nimetavad seda tootlikkuseks
kokkuvõtlikult võib öelda, et igaüks ju vaatab ise mismoodi omi asju omas kodus teeb. või keda kuulab otsuste tegemisel
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Ostsin ikkagi selle sama IR 2130xp http://www.stokker.ee/products/product/936716/.
Enamus jõuab keerata aga hiiglase j6uaga keeratud autopolte mitte.
Kompresorrile sain 50 l paagi ka juurde .
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Üks asi, mida pneumovõtme puhul alahinnatakse, kuid mis siiski olulist rolli mängib, on tööriista määrimine. Seest kuiva võtme jõudlus langeb drastiliselt. Pealegi hävitab kuivalt piinamine võtit (kulub kiirelt lobedaks ja pärast ei jõua enam midagi ringi ajada). Kui spets ava kaudu õlitada ei viitsi, võta õhuvoolik korraks sabast ära ja õlita sealtkaudu. Vaata ainult, et õli väga paks ei oleks, see ka takistab. Sprayõli sobib küll, kuigi see jälle natuke liiga vedel on. Seda kasutades tuleb ainult tihemini õlitada, muud ei midagi.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Õlitamiseks on mõistlik selline vidin:
http://www.stokker.ee/suruohutehnika/pn ... /p:919551/
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 11
- Liitunud: 02 Mär 2009, 14:02
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Kipsi kirjutas:Ostsin ikkagi selle sama IR 2130xp http://www.stokker.ee/products/product/936716/.
Enamus jõuab keerata aga hiiglase j6uaga keeratud autopolte mitte.
Kompresorrile sain 50 l paagi ka juurde .
Vaata mis läbimõõduga sul voolik on ning selle liitmikud. Kui tekib nn pudelikael kuskile siis ei jätku mutrikeerajale korraga õhku. See tarbib ju kuni 600l/min (aga sul 50l paak).
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
50 l on vähe küll .. arvuta välja endal see asi .. lihtsalt enda lõbustamiseks
50 l paak, 600l tarve, 8-10 bar kompressor (oletuslik, sest need punased kolvid umbes sellise rõhuseadega tulevad tehasest) .. mitmeks murdosasekundiks jätkub sul reaalset töörõhku, et tekitada neid njuutonmeetreid mida sa paberil loed selge ju on et 4 bariga on neid kolmkümmend korda vähem kui 10ga
aga ei muud kui pikka närvi ja lühikesi kärtsutamisi
neid kasutuna seisvaid u 150l suruõhu paake ikka vedeleb siinseal. tuleb lihtsalt silmad lahti hoida muud miskit
edu
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Paak siiski kokku 140l.
Voolikud 10mm, kõik on kiirliited.
Hetkel käib läbi filter-regulaator-õlitaja http://www.stokker.ee/suruohutehnika/pn ... /p:919553/ .Kusjuures tundub, et selles junnis vahel on mingi viga. Panime täna värvipüssi taha, mis tahab 2 bari saada. Ülikiirelt kadus rõhk tagant, otse kompressori taha pannes sai töötada nii nagu peab.
Veel üks küsimus - palju peab õli peale saama?
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
isiklikult mina värvipüssile õlist õhku taha ei ühendaks aga miks otsa sai... vb püssil sees oma sõel ja see blokkis õlise/niiske õhu pealevoolu?
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Tulime ise ka selle peale kohe pärast katsetamist
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Tõstan küll vana teema, aga siiski kiidan seda IR 2130XP-d . Viga oligi õlitajas,õlitaja vahelt ära on, keerab nagu segane
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Pneumaatiline mutrikeeraja
Ei tunne ise spets õlitaja järele mingisugust vajadust. niikuinii ühendan vähemalt õhtuks vooliku võtme tagant lahti ja asi see siis nüüd kannust törts õli enne uuesti tööle asumist sinna õhuauku kallata. Olen näinud isegi töökodades mehi kannust õli peale kallamas. Ainuke reaalne oht on, et kui liiga palju kallad, siis esimene päästikuvajutus tekitab "mõnusa" õlivihma.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.