Esiots kõver!
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6796
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 458 korda
Esiots kõver!
Hoi!
Minul mõistus täna õhtuks otsas
Rattal esi ots täiesti "lödi"- küljelt küljele liigutades nagu sült. Pealekauba hoiab ühele poole viltu.
Lasen prillidest torud lahti ja jõuga keeran õigeks. Torud kinni ja...
Esimesel liigutamisel jälle viltu
Amordid on sirged, igaks juhuks keerasin toru erinevatesse asenditesse, tulemus ikka sama
Rattavõll sirge ja laagrid ka uute vastu vahetatud.
"Prillide" laagrid samuti OK.
Tegemist tavaamordiga
edu
Re: Esiots kõver!
rattavõlli keerasid amordiklambritega kinni?
Kui seal viga ei ole, oskaks ainult kulunud amordipukse kahtlustada.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Esiots kõver!
Kui näeks pilti konkreetsest esiotsast, siis saaks paremini kommenteerida aga kõveruse osas on minu praktikas vaid 4 varianti olnud. Neist mõne saab välistada aga kontrolli mõttes tasuks ikkagi pilk peale visata.
- Rattavõll kõver. Sellisel juhul on lenks ja traavers kenasti sirge aga alumine osa ehk ratas istub vildakalt
- Peale kokkupanekut ülemised ja alumised prillid amorditorude ümbert kinni tõmmatud enne kui esiots maas ja peale istudes sirgsust hinnatud. Juhtub tihti peale esiamortide hooldust. Ehk siis õige oleks tõmmata ülemiste prillide amorditoru poldid kinni, rattavõll ka ning siis peale istuda ning vaadata, kas on viltu või mitte. Kui on viltu, siis esirattaga majanurga või puu juurde ja väike nõks vastaval suunal esirattaga vastu majanurka/puud. Sellega pöörduvad amorditorud üsna õrnalt alumiste prillide kinnitustes paika. Kui peal istudes on näha, et sai sirgeks, siis alles alumised prillid kinni.
- Alumised prillid on kõverad (propelleris) - sellisel juhul lahendus esiotsa mõistlikuks sirgestamiseks puudub. Tihti on selle tundemärgiks ka diagonaalis viltu istuv esiporilaud.
- Kõik on tegelikult sirge aga lenks ise on kas veidi kõver või kinnitustest õrnalt nihkes.
Vaata, kas antud punktidest midagi sinu juhtumi puhul kattub.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6796
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Esiots kõver!
StreetMoto kirjutas:Kui näeks pilti konkreetsest esiotsast, siis saaks paremini kommenteerida aga kõveruse osas on minu praktikas vaid 4 varianti olnud. Neist mõne saab välistada aga kontrolli mõttes tasuks ikkagi pilk peale visata.
- Rattavõll kõver. Sellisel juhul on lenks ja traavers kenasti sirge aga alumine osa ehk ratas istub vildakalt
Rattavõll sirge ja laagrid ka uute vastu vahetatud.
- Peale kokkupanekut ülemised ja alumised prillid amorditorude ümbert kinni tõmmatud enne kui esiots maas ja peale istudes sirgsust hinnatud. Juhtub tihti peale esiamortide hooldust. Ehk siis õige oleks tõmmata ülemiste prillide amorditoru poldid kinni, rattavõll ka ning siis peale istuda ning vaadata, kas on viltu või mitte. Kui on viltu, siis esirattaga majanurga või puu juurde ja väike nõks vastaval suunal esirattaga vastu majanurka/puud. Sellega pöörduvad amorditorud üsna õrnalt alumiste prillide kinnitustes paika. Kui peal istudes on näha, et sai sirgeks, siis alles alumised prillid kinni.
Lasen prillidest torud lahti ja jõuga keeran õigeks. Torud kinni ja...
Esimesel liigutamisel jälle viltu- Alumised prillid on kõverad (propelleris) - sellisel juhul lahendus esiotsa mõistlikuks sirgestamiseks puudub. Tihti on selle tundemärgiks ka diagonaalis viltu istuv esiporilaud.
Sirge
- Kõik on tegelikult sirge aga lenks ise on kas veidi kõver või kinnitustest õrnalt nihkes.
Lenks ja kinnitused sirged
Vaata, kas antud punktidest midagi sinu juhtumi puhul kattub.
Paraku ei, sellepärast ongi, "mõistus otsas"
Katsun teha video, kui "vedel" asi on.
edu
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Esiots kõver!
Isand yeekimi rattal on amordid üpris lamavas asendis. Ma kahtlustan neid peidetud jätkamise kohti ehk..
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Esiots kõver!
Kui enne lahti võtmist oli kõik korras, võib kohe mõned punktid eespool nimetatud võimalikest põhjustest välistada.
Rattavõll ise ei kõverdu.
Alumised prillid ise propellerisse ei lähe.
Lenks ise kõveraks ei lähe (nihkesse vigasel paigaldusel küll).
Amordipuksid ei kulu, kui ei sõida.
Järgi jäi üsna vähe, mis?
Kusjuures arvan 80% tõenäosusega, et saad hea lõuatäie naerda, kui lõpuks avastad, mis viga oli.
Keerasid Sa ikka mõlemad prillid kinni, sh ülemised nii amortide külge kui ka roolivõlli külge nii, et ka selle ÜLEMINE laager õiges pinges on? See "lödi" saab tähendada kas mingit läbipainet amortides endas või ikkagi seda, et ülemised ja alumised prillid saavad üksteise suhtes liikuda.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6796
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Esiots kõver!
p6rguline kirjutas:Isand yeekimi rattal on amordid üpris lamavas asendis. Ma kahtlustan neid peidetud jätkamise kohti ehk..
See pole see ratas
Juba teine projekt, "scrambler- alike".
Ostsin varuosadeks aga...
edu
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6796
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Esiots kõver!
Hoi!
Lammutasin esiotsa molekulideks ja täpsemal inspekteerimisel oli dr.Neeme punkt 3.
Alumine "prill" on u. 1mm propelleris
Sellest piisab, et amordi pikkuses rattavõllile piisav offset anda ja amorditoru piisava jõuga mitte kinni tõmmata
Asi reageeris magnetile, seega AndrusB'le erasõnum.
edu
EDIT: Väänasime ise sirgeks.
Vaja läheb: suuri kruustange, suurt tellitavat võtit koos torujupiga ja loodis pinda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.