Esiots kõver!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Minul mõistus täna õhtuks otsas :evil:
Rattal esi ots täiesti "lödi"- küljelt küljele liigutades nagu sült. Pealekauba hoiab ühele poole viltu.
Lasen prillidest torud lahti ja jõuga keeran õigeks. Torud kinni ja...
Esimesel liigutamisel jälle viltu :shock:
Amordid on sirged, igaks juhuks keerasin toru erinevatesse asenditesse, tulemus ikka sama :roll:
Rattavõll sirge ja laagrid ka uute vastu vahetatud.
"Prillide" laagrid samuti OK.

Tegemist tavaamordiga

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas mella »

rattavõlli keerasid amordiklambritega kinni?
Kui seal viga ei ole, oskaks ainult kulunud amordipukse kahtlustada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kõik poldid/mutrid kinni :|

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2464
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kui näeks pilti konkreetsest esiotsast, siis saaks paremini kommenteerida aga kõveruse osas on minu praktikas vaid 4 varianti olnud. Neist mõne saab välistada aga kontrolli mõttes tasuks ikkagi pilk peale visata.

  1. Rattavõll kõver. Sellisel juhul on lenks ja traavers kenasti sirge aga alumine osa ehk ratas istub vildakalt
  2. Peale kokkupanekut ülemised ja alumised prillid amorditorude ümbert kinni tõmmatud enne kui esiots maas ja peale istudes sirgsust hinnatud. Juhtub tihti peale esiamortide hooldust. Ehk siis õige oleks tõmmata ülemiste prillide amorditoru poldid kinni, rattavõll ka ning siis peale istuda ning vaadata, kas on viltu või mitte. Kui on viltu, siis esirattaga majanurga või puu juurde ja väike nõks vastaval suunal esirattaga vastu majanurka/puud. Sellega pöörduvad amorditorud üsna õrnalt alumiste prillide kinnitustes paika. Kui peal istudes on näha, et sai sirgeks, siis alles alumised prillid kinni.
  3. Alumised prillid on kõverad (propelleris) - sellisel juhul lahendus esiotsa mõistlikuks sirgestamiseks puudub. Tihti on selle tundemärgiks ka diagonaalis viltu istuv esiporilaud.
  4. Kõik on tegelikult sirge aga lenks ise on kas veidi kõver või kinnitustest õrnalt nihkes.

Vaata, kas antud punktidest midagi sinu juhtumi puhul kattub.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas yeekim »

StreetMoto kirjutas:

Kui näeks pilti konkreetsest esiotsast, siis saaks paremini kommenteerida aga kõveruse osas on minu praktikas vaid 4 varianti olnud. Neist mõne saab välistada aga kontrolli mõttes tasuks ikkagi pilk peale visata.

  1. Rattavõll kõver. Sellisel juhul on lenks ja traavers kenasti sirge aga alumine osa ehk ratas istub vildakalt

    Rattavõll sirge ja laagrid ka uute vastu vahetatud.

  2. Peale kokkupanekut ülemised ja alumised prillid amorditorude ümbert kinni tõmmatud enne kui esiots maas ja peale istudes sirgsust hinnatud. Juhtub tihti peale esiamortide hooldust. Ehk siis õige oleks tõmmata ülemiste prillide amorditoru poldid kinni, rattavõll ka ning siis peale istuda ning vaadata, kas on viltu või mitte. Kui on viltu, siis esirattaga majanurga või puu juurde ja väike nõks vastaval suunal esirattaga vastu majanurka/puud. Sellega pöörduvad amorditorud üsna õrnalt alumiste prillide kinnitustes paika. Kui peal istudes on näha, et sai sirgeks, siis alles alumised prillid kinni.

    Lasen prillidest torud lahti ja jõuga keeran õigeks. Torud kinni ja...
    Esimesel liigutamisel jälle viltu :shock:

  3. Alumised prillid on kõverad (propelleris) - sellisel juhul lahendus esiotsa mõistlikuks sirgestamiseks puudub. Tihti on selle tundemärgiks ka diagonaalis viltu istuv esiporilaud.

    Sirge :|

  4. Kõik on tegelikult sirge aga lenks ise on kas veidi kõver või kinnitustest õrnalt nihkes.

    Lenks ja kinnitused sirged

Vaata, kas antud punktidest midagi sinu juhtumi puhul kattub.

Paraku ei, sellepärast ongi, "mõistus otsas"

Katsun teha video, kui "vedel" asi on.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

p6rguline
Postitusi: 173
Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
Tsikkel: vn 1500
Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas p6rguline »

Isand yeekimi rattal on amordid üpris lamavas asendis. Ma kahtlustan neid peidetud jätkamise kohti ehk..


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Kui enne lahti võtmist oli kõik korras, võib kohe mõned punktid eespool nimetatud võimalikest põhjustest välistada.
Rattavõll ise ei kõverdu.
Alumised prillid ise propellerisse ei lähe.
Lenks ise kõveraks ei lähe (nihkesse vigasel paigaldusel küll).
Amordipuksid ei kulu, kui ei sõida.

Järgi jäi üsna vähe, mis?
Kusjuures arvan 80% tõenäosusega, et saad hea lõuatäie naerda, kui lõpuks avastad, mis viga oli.
Keerasid Sa ikka mõlemad prillid kinni, sh ülemised nii amortide külge kui ka roolivõlli külge nii, et ka selle ÜLEMINE laager õiges pinges on? See "lödi" saab tähendada kas mingit läbipainet amortides endas või ikkagi seda, et ülemised ja alumised prillid saavad üksteise suhtes liikuda.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas yeekim »

p6rguline kirjutas:

Isand yeekimi rattal on amordid üpris lamavas asendis. Ma kahtlustan neid peidetud jätkamise kohti ehk..

See pole see ratas :D
Juba teine projekt, "scrambler- alike".
Ostsin varuosadeks aga...

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Tort
Postitusi: 2043
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 178 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas Tort »

Aga äkki on loks amorditorudes? Ühes või mõlemas.

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Esiots kõver!

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Lammutasin esiotsa molekulideks ja täpsemal inspekteerimisel oli dr.Neeme punkt 3.

  • Alumine "prill" on u. 1mm propelleris

Sellest piisab, et amordi pikkuses rattavõllile piisav offset anda ja amorditoru piisava jõuga mitte kinni tõmmata :evil:

Asi reageeris magnetile, seega AndrusB'le erasõnum.

edu

EDIT: Väänasime ise sirgeks.
Vaja läheb: suuri kruustange, suurt tellitavat võtit koos torujupiga ja loodis pinda :)

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”