Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Gondel varasemalt puru kukutud ning seest poolt klaasriidega lapitud. Mõnes kohas materjali puudu ja muidu ka kriimuline. Lisaks paagil korralik mõlk clip-on lenksust, nii ca 5cm diameeter ja sügavaim punkt ca paar cm kindlasti.
Mõte on proovida pahtliga enam vähem siledaks saada ning nii paak kui plastikud lasta ära kiletada meelepärast kilega.
Hetkel uuriks peamiselt seda, millist pahtlit peaks varuma, et töö kõige meeldivamalt läheks.
Teiseks - ka siin foorumis on kilemehi piisavalt. Kas on kogemusi kuidas nt. VFR800 (98a) plastikud ja paaki on kiletada - kas kannatab teha? Sisuliselt võib ka PS teel täpsemalt rääkida koos pakkumisega.
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Mulle ka, Banditi paagil on kenakene mõlk. Samas olen korduvalt näinud selliseid kosmeetika mõttes pahteldatud ja värvitud paake ning need näevad ikka eriti rõvedad välja kui värv pahteldatud kohalt maha ning pahtel pudenema hakkab. Sestap pole ise lillegi liigutanud, tehnilises mõttes ei anna kosmeetika midagi ja lihtsalt üle värvitud mõlk näeb pudisevast pahtlist etem välja. Samas ise pole laia profiiliga lüpsja-automaaler, võibolla sattusid mu silma alla just need eksemplarid mida minusugused diletandid ise lappida on üritanud..
--
Vallo
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
See oligi eesmärk kilel, et siis ei pea aluspinna viimistlus olema perfektne. Kuna mõte oli matt rohelist kilet kasutada, siis usun et seal pääseb päris paljuga ilma et kole jääks.
Eks annan teada kui kusagile liigutama hakkan.
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
No mis te nahka teete? Mingit hullemat porri ei jaksa küll välja mõelda
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Raits66 kirjutas:No mis te nahka teete? Mingit hullemat porri ei jaksa küll välja mõelda
Hakkab siin vaikselt jälle sallivuse defitsiit kätte tulema, ma vaatan . Igaüks sõidab sellise masinaga, nagu ta endale võimaldada saab. Või mis maitse järele on. Või olenevalt proiriteetidest. Mul on ka sõbral fighterilaadne toode, mis on suht prillikivi. Mu oma kullake on kole, nagu öö. Aga sõidab ja lärmab hästi
. My point is: las mees kiletab, kui mees tahab. Mõni kallab happega üle, et ägedamalt rooste läheks. Mõni kulutab jällegi perfektse värvkatte peale tuhandeid. No ja mõni lihtsalt sõidab. Ja ei mölise
.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Teoreetiliselt on kiletusplaanil jumet, kuid kilealune pind peab olema sama sile ning veatu, nagu läheks peale värv. Kile ei ole nagu papp, et katab väikesed ebatäpsused. Samuti ei tasu kleepida mingit noname köögikapikilet, vaid sobiks näiteks 3M, Avory jne. Kunagi tuleb see latakas ka ära võtta ja odavamatel kleepsudel tikub liim peale jääma. Kile tuleb veel kuidagi ära. Ja kui endal puudub kleepimiskogemus siis on ikkagi odavam leida värval, kui hakata kilega pusima
edu,
kult
mõned aastad nii pahteldanud, värvinud, kui ka kiletanud
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Kas on üldse mõtet pahteldada-möllata kui paagi mõlk on n.ö. teravas kohas? Teisisõnu, paagi kuju taastamiseks peaks sisuliselt pahtlist uue väljaulatuva nurga mätsima.
Mul puudub igasugune kokkupuude automaalri töödega, kuid tundub täiesti loogikavastane, et sihuke nurk pidama jääks. Kahte selliselt "taastatud" pudenevat nurka olen oma silmaga ka näinud, jõledamat pilti annab otsida.
--
Vallo
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Kui aluspind puhas, siis klaaskiuga pahtliga ehita mida tahes- jääb pidama küll.
-
- Postitusi: 2043
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 178 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Mine selle paagiga mõne pleku juurde ja äkki saab välja tõmmata. Mingit kraatrit ei ole mõtet täis pahteldama hakata. Aga muidu paake ikka pahteldatakse, omalgi see töö ootamas. Pahtlit soovitada ei oska praegu.
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Minu poolt antud teema lõpetuseks...
Uurisin ringi ning plastikute + paagi pahteldamine ja värvimine läheb ca 400 eur tuuri.
Otsustasin et endal käed küljes ning huvi on olemas, seadsin sammud Värvifoorumi ning jätsin nende juurde 250 eur. Selle raha eest sain: värvipüstoli, pahtli, pritspahtli, plastiku krundi, soovitud värvi, silikoon pesu, kindad, lihvpaberid ja klotsi, pahtlilabidad, topsikud, lahusti jms kõik vajaliku. Tänu suuremale ostule sai alet ka. Püstol moodustab pea pool kogu summast.
Lisaks K-rautast 30 eur eest: ehituskile ning odav värvipüstol pritspahtli jaoks.
Kodust on võtta: kompressor ja veidi puitu et teha kiletatud ruum välja.
Kui välja ei kuku, siis saab uuesti proovida. Küll lõpuks endale rahuldava tulemuseni jõuan. Värviks saab olema matt NATO roheline. Peab meeldima!
Ainuke asi mida ise ei taha teha on mõlgi välja saamine paagist. Kui mõni foorumlane pakuks teenust oleks hästi. Tegin juba pildid aga telefon sai neist jagu. Värv on mõlgi pealt maas, seega ilusat tööd ei pea tegema. Peamine et enam vähem siledaks saab, et pahteldada kannataks.
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Sõps nobenäpp tegi nii. Pinnad hästi puhtaks, liimipüstoliga mõlgivasar paagi külge, korralikult liimil kõveneda lasta ja põmaki!
Liim annab muidugi järgi kergemini, kui keevispunkt, aga sama moodi mitu korda uuesti ja saabki päris hea . Ja pluss on see, et ei ole pärast vaja keevituse jälgi maha lihvida paagilt, pole karta, et pauku teeb ja no pole vaja keevitusaparaati. Liimipüstoli ikka keegi laenab korraks, kui ka endal ei peaks olema. Edu proovimaks!

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 163
- Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
- Tsikkel: Seven Fifty
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Kuigi ei tea, milline see konkreetne mõlk on, aga mina lükkasin kunagi oma xj600 paagi-mõlgi välja seest-poolt. Paagi korgi kruvisin küljest ja kasutasin kõverat metall torujuppi, mille otsa panin lisaks mingi kumera punni (see võib olla isegi puust või plastikust). Jõu-õla toetuspunkti alla panin kah midagi leevenduseks. Tulemus oli täitsa tip-top.
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Tegin pildid ka ära.
Mõlke on kaks: üks suur ja rõve lärakas ning teine üleval vasakul pool.
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Kas korgiaugust vastassuundades korraga lüüa/pressida on võimalik või jääb raamitunnel ette? Kui on võimalik, siis keevita kahele lattrauajupile mingid sobiliku kuju ja pikkusega junnid külge ja tee lattraudadest midagi "kääride" laadset, mille ajad korgiaugust sisse. Poldiga ühendad rauad pärast seda, kui oled need paaki toppinud. Siis hakkad välja jäävatest otstest suruma-peksma. Teoreetiliselt peaks nii mõlgid välja saama, praktikas pole ise paagi peal proovinud, küll aga muid kokkusurutud kohti niiviisi laiali tagasi venitanud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Pumba august oleks veits loogilisem läheneda neile mõlkidele.
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Samad sõnad, kui on pritsega ratas, siis pumba ava on kaugelt suurem kui korgi oma. Kui vähegi võimalik, siis vältige keevitamist ja vooderdage-katke pinnad, millega vastu plekki muljute, millegi pehme ja mitteabrasiivsega. Nii võib jopata, et pinnakate paagi sees ei kahjustu ega lähe hiljem roostetama.
--
Vallo
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Täiesti võimalik, et pumba ava kaudu parem on. Ise olen siiani ainult karpasid evivate ratastega jännanud, neil kraaniaugu kaudu vähe keerulisem.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Mõlgimehed kes autosid sirgendavad oleks minu valik, http://www.molgimehed.ee/
Ei keevita ja teevad hea aluspinna ,näpuotsatäis pahtlit ja voilaa
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
tito kirjutas:Mõlgimehed kes autosid sirgendavad oleks minu valik, http://www.molgimehed.ee/
Ei keevita ja teevad hea aluspinna ,näpuotsatäis pahtlit ja voilaa
Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.
-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
bjorn kirjutas:Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.
Mkey, kui paks klaaskiupahtli kiht tuleb, kõige sügavamast lohust? Eelnevalt peaks pind piinliku hoolega pahtli alt puhastatud olema, mina paneks krundi ka pahtli alla ,et vältida igasugune reaktsioon metalli ja pahtli vahel
Spoiler
Muidu tulemus aasta-paari pärast suht sarnane
Muidu on üks kena ütlemine Tõstamaal : viin kõik mured matab ,värv sita eeltöö katab
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
tito kirjutas:bjorn kirjutas:Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.
Mkey, kui paks klaaskiupahtli kiht tuleb, kõige sügavamast lohust? Eelnevalt peaks pind piinliku hoolega pahtli alt puhastatud olema, mina paneks krundi ka pahtli alla ,et vältida igasugune reaktsioon metalli ja pahtli vahel
Spoiler
Muidu tulemus aasta-paari pärast suht sarnane
Muidu on üks kena ütlemine Tõstamaal : viin kõik mured matab ,värv sita eeltöö katab
Kõige sügavam ilmselt 2cm kandis üks nurk. Metallini haljaks, roostemuundur kaks korda peale. Uuesti lihviga üle, silikoonipesu ning pahtel selga. Ei hakanud krundiga möllama. Eks elu õpetab kas toimib või mitte.
-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
bjorn kirjutas:[Kõige sügavam ilmselt 2cm kandis üks nurk. Metallini haljaks, roostemuundur kaks korda peale. Uuesti lihviga üle, silikoonipesu ning pahtel selga. Ei hakanud krundiga möllama. Eks elu õpetab kas toimib või mitte.
2 cm pahtlit on päris palju Hää oleks tehtud töödest aasta pärast kokkuvõtet näha
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Lõpp tulemus siis säärane:
[youtube][/youtube]
Nagu arvata oli, siis esimene kord lähevad mõned asjad ikka aiataha ning päris ideaalset tulemust ei saanud. Lähedalt vaadates mõnes kohas ikkagi kerge defekt alt läbi paista. Samas sai kõik detailid üle käidud ning kõik tahtsid ka omajagu pahteldamist ja muidu silumist.
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
[kahandapilt][/kahandapilt]
-
- Postitusi: 748
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel
Kiirelt mööda sõidad pole ju arugi saada
Mati värvi hea tulemus sõltub suuresti eeltööst, mis peab olema viimasepeal.
Põhiline ,et omale meeldib
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.