Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Gondel varasemalt puru kukutud ning seest poolt klaasriidega lapitud. Mõnes kohas materjali puudu ja muidu ka kriimuline. Lisaks paagil korralik mõlk clip-on lenksust, nii ca 5cm diameeter ja sügavaim punkt ca paar cm kindlasti.

Mõte on proovida pahtliga enam vähem siledaks saada ning nii paak kui plastikud lasta ära kiletada meelepärast kilega.

Hetkel uuriks peamiselt seda, millist pahtlit peaks varuma, et töö kõige meeldivamalt läheks.

Teiseks - ka siin foorumis on kilemehi piisavalt. Kas on kogemusi kuidas nt. VFR800 (98a) plastikud ja paaki on kiletada - kas kannatab teha? Sisuliselt võib ka PS teel täpsemalt rääkida koos pakkumisega.

Kasutaja avatar

MorroW
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Sept 2013, 21:39
Tsikkel: Honda VFR750F 93a

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas MorroW »

Võib ka avalikult rääkida - teema on huvitav :wink:

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 335
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Mulle ka, Banditi paagil on kenakene mõlk. Samas olen korduvalt näinud selliseid kosmeetika mõttes pahteldatud ja värvitud paake ning need näevad ikka eriti rõvedad välja kui värv pahteldatud kohalt maha ning pahtel pudenema hakkab. Sestap pole ise lillegi liigutanud, tehnilises mõttes ei anna kosmeetika midagi ja lihtsalt üle värvitud mõlk näeb pudisevast pahtlist etem välja. Samas ise pole laia profiiliga lüpsja-automaaler, võibolla sattusid mu silma alla just need eksemplarid mida minusugused diletandid ise lappida on üritanud..

--
Vallo

Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

See oligi eesmärk kilel, et siis ei pea aluspinna viimistlus olema perfektne. Kuna mõte oli matt rohelist kilet kasutada, siis usun et seal pääseb päris paljuga ilma et kole jääks.

Eks annan teada kui kusagile liigutama hakkan.

Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

No mis te nahka teete? Mingit hullemat porri ei jaksa küll välja mõelda :)

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tali »

Raits66 kirjutas:

No mis te nahka teete? Mingit hullemat porri ei jaksa küll välja mõelda :)

Hakkab siin vaikselt jälle sallivuse defitsiit kätte tulema, ma vaatan :wack: . Igaüks sõidab sellise masinaga, nagu ta endale võimaldada saab. Või mis maitse järele on. Või olenevalt proiriteetidest. Mul on ka sõbral fighterilaadne toode, mis on suht prillikivi. Mu oma kullake on kole, nagu öö. Aga sõidab ja lärmab hästi :twisted: . My point is: las mees kiletab, kui mees tahab. Mõni kallab happega üle, et ägedamalt rooste läheks. Mõni kulutab jällegi perfektse värvkatte peale tuhandeid. No ja mõni lihtsalt sõidab. Ja ei mölise :bsmile: .

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

kult
Postitusi: 239
Liitunud: 31 Okt 2004, 23:22
Asukoht: Villike, kotun
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas kult »

Teoreetiliselt on kiletusplaanil jumet, kuid kilealune pind peab olema sama sile ning veatu, nagu läheks peale värv. Kile ei ole nagu papp, et katab väikesed ebatäpsused. Samuti ei tasu kleepida mingit noname köögikapikilet, vaid sobiks näiteks 3M, Avory jne. Kunagi tuleb see latakas ka ära võtta ja odavamatel kleepsudel tikub liim peale jääma. Kile tuleb veel kuidagi ära. Ja kui endal puudub kleepimiskogemus siis on ikkagi odavam leida värval, kui hakata kilega pusima :bsmile:

edu,
kult
mõned aastad nii pahteldanud, värvinud, kui ka kiletanud

Ummamuudu...
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 335
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Kas on üldse mõtet pahteldada-möllata kui paagi mõlk on n.ö. teravas kohas? Teisisõnu, paagi kuju taastamiseks peaks sisuliselt pahtlist uue väljaulatuva nurga mätsima.
Mul puudub igasugune kokkupuude automaalri töödega, kuid tundub täiesti loogikavastane, et sihuke nurk pidama jääks. Kahte selliselt "taastatud" pudenevat nurka olen oma silmaga ka näinud, jõledamat pilti annab otsida.

--
Vallo


tarmoel
Postitusi: 308
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Kui aluspind puhas, siis klaaskiuga pahtliga ehita mida tahes- jääb pidama küll.


Tort
Postitusi: 2043
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 178 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Tort »

Mine selle paagiga mõne pleku juurde ja äkki saab välja tõmmata. Mingit kraatrit ei ole mõtet täis pahteldama hakata. Aga muidu paake ikka pahteldatakse, omalgi see töö ootamas. Pahtlit soovitada ei oska praegu.

Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Minu poolt antud teema lõpetuseks...

Uurisin ringi ning plastikute + paagi pahteldamine ja värvimine läheb ca 400 eur tuuri.

Otsustasin et endal käed küljes ning huvi on olemas, seadsin sammud Värvifoorumi ning jätsin nende juurde 250 eur. Selle raha eest sain: värvipüstoli, pahtli, pritspahtli, plastiku krundi, soovitud värvi, silikoon pesu, kindad, lihvpaberid ja klotsi, pahtlilabidad, topsikud, lahusti jms kõik vajaliku. Tänu suuremale ostule sai alet ka. Püstol moodustab pea pool kogu summast.

Lisaks K-rautast 30 eur eest: ehituskile ning odav värvipüstol pritspahtli jaoks.

Kodust on võtta: kompressor ja veidi puitu et teha kiletatud ruum välja.

Kui välja ei kuku, siis saab uuesti proovida. Küll lõpuks endale rahuldava tulemuseni jõuan. Värviks saab olema matt NATO roheline. Peab meeldima!

Ainuke asi mida ise ei taha teha on mõlgi välja saamine paagist. Kui mõni foorumlane pakuks teenust oleks hästi. Tegin juba pildid aga telefon sai neist jagu. Värv on mõlgi pealt maas, seega ilusat tööd ei pea tegema. Peamine et enam vähem siledaks saab, et pahteldada kannataks.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tali »

Sõps nobenäpp tegi nii. Pinnad hästi puhtaks, liimipüstoliga mõlgivasar paagi külge, korralikult liimil kõveneda lasta ja põmaki!
Liim annab muidugi järgi kergemini, kui keevispunkt, aga sama moodi mitu korda uuesti ja saabki päris hea :) . Ja pluss on see, et ei ole pärast vaja keevituse jälgi maha lihvida paagilt, pole karta, et pauku teeb ja no pole vaja keevitusaparaati. Liimipüstoli ikka keegi laenab korraks, kui ka endal ei peaks olema. Edu proovimaks! :bsmile:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas motikamees »

Kuigi ei tea, milline see konkreetne mõlk on, aga mina lükkasin kunagi oma xj600 paagi-mõlgi välja seest-poolt. Paagi korgi kruvisin küljest ja kasutasin kõverat metall torujuppi, mille otsa panin lisaks mingi kumera punni (see võib olla isegi puust või plastikust). Jõu-õla toetuspunkti alla panin kah midagi leevenduseks. Tulemus oli täitsa tip-top.

Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Tegin pildid ka ära.

Mõlke on kaks: üks suur ja rõve lärakas ning teine üleval vasakul pool.

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kas korgiaugust vastassuundades korraga lüüa/pressida on võimalik või jääb raamitunnel ette? Kui on võimalik, siis keevita kahele lattrauajupile mingid sobiliku kuju ja pikkusega junnid külge ja tee lattraudadest midagi "kääride" laadset, mille ajad korgiaugust sisse. Poldiga ühendad rauad pärast seda, kui oled need paaki toppinud. Siis hakkad välja jäävatest otstest suruma-peksma. Teoreetiliselt peaks nii mõlgid välja saama, praktikas pole ise paagi peal proovinud, küll aga muid kokkusurutud kohti niiviisi laiali tagasi venitanud.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Pumba august oleks veits loogilisem läheneda neile mõlkidele.

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 335
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Samad sõnad, kui on pritsega ratas, siis pumba ava on kaugelt suurem kui korgi oma. Kui vähegi võimalik, siis vältige keevitamist ja vooderdage-katke pinnad, millega vastu plekki muljute, millegi pehme ja mitteabrasiivsega. Nii võib jopata, et pinnakate paagi sees ei kahjustu ega lähe hiljem roostetama.

--
Vallo

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas pühak »

Täiesti võimalik, et pumba ava kaudu parem on. Ise olen siiani ainult karpasid evivate ratastega jännanud, neil kraaniaugu kaudu vähe keerulisem. :D

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 748
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tito »

Mõlgimehed kes autosid sirgendavad oleks minu valik, http://www.molgimehed.ee/
Ei keevita ja teevad hea aluspinna ,näpuotsatäis pahtlit ja voilaa :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

tito kirjutas:

Mõlgimehed kes autosid sirgendavad oleks minu valik, http://www.molgimehed.ee/
Ei keevita ja teevad hea aluspinna ,näpuotsatäis pahtlit ja voilaa :)

Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 748
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tito »

bjorn kirjutas:

Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.

Mkey, kui paks klaaskiupahtli kiht tuleb, kõige sügavamast lohust? Eelnevalt peaks pind piinliku hoolega pahtli alt puhastatud olema, mina paneks krundi ka pahtli alla ,et vältida igasugune reaktsioon metalli ja pahtli vahel :wink:

Spoiler

Pilt

Muidu tulemus aasta-paari pärast suht sarnane
Muidu on üks kena ütlemine Tõstamaal : viin kõik mured matab ,värv sita eeltöö katab :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

tito kirjutas:
bjorn kirjutas:

Neile ammu juba meil saadetud. Ei kippu ega kõppu. Kokkuvõttes - kõik asjad sain Värvifoorumist. Tänase õhtu seisuga mõlk veidi ise välja aetud ja ülejäänud klaaskiudpahtli all. Homme täitepahtel, krunt ja kui jõuab ka värv selga. Samuti vasak ehk kahjustustega gondel pahtli all, vajab veel lihvimist.

Mkey, kui paks klaaskiupahtli kiht tuleb, kõige sügavamast lohust? Eelnevalt peaks pind piinliku hoolega pahtli alt puhastatud olema, mina paneks krundi ka pahtli alla ,et vältida igasugune reaktsioon metalli ja pahtli vahel :wink:

Spoiler

Pilt

Muidu tulemus aasta-paari pärast suht sarnane
Muidu on üks kena ütlemine Tõstamaal : viin kõik mured matab ,värv sita eeltöö katab :bsmile:

Kõige sügavam ilmselt 2cm kandis üks nurk. Metallini haljaks, roostemuundur kaks korda peale. Uuesti lihviga üle, silikoonipesu ning pahtel selga. Ei hakanud krundiga möllama. Eks elu õpetab kas toimib või mitte.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 748
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tito »

bjorn kirjutas:

[Kõige sügavam ilmselt 2cm kandis üks nurk. Metallini haljaks, roostemuundur kaks korda peale. Uuesti lihviga üle, silikoonipesu ning pahtel selga. Ei hakanud krundiga möllama. Eks elu õpetab kas toimib või mitte.

2 cm pahtlit on päris palju :? Hää oleks tehtud töödest aasta pärast kokkuvõtet näha :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Lõpp tulemus siis säärane:
[youtube][/youtube]

Nagu arvata oli, siis esimene kord lähevad mõned asjad ikka aiataha ning päris ideaalset tulemust ei saanud. Lähedalt vaadates mõnes kohas ikkagi kerge defekt alt läbi paista. Samas sai kõik detailid üle käidud ning kõik tahtsid ka omajagu pahteldamist ja muidu silumist.

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

[kahandapilt][/kahandapilt]

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 748
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Gondlite ja paagi lappimiseks pahtel

Lugemata postitus Postitas tito »

Kiirelt mööda sõidad pole ju arugi saada :bsmile:
Mati värvi hea tulemus sõltub suuresti eeltööst, mis peab olema viimasepeal.
Põhiline ,et omale meeldib :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”