Trike raami ehitus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Trike raami ehitus
Ei leidnud esimese hooga sobivat kohta selle teema jaoks.
Kaalun väikese eksperimendi korras elektri trike ehitamist.
Plaan on mõtte ja eelarve koostamise järgus, raam peaks kandma ka 110kg sõitjat.
Kas oskab keegi soovitada raami jaoks sobivat materjali?
Kuna algul on iga uue asjaga kõvasti leiutamist võiks olla mingi teras või sulam mida saaksin ise oma inverterkeevitusega kokku lasta.
Hiljem kui tundub et tahaks tänavalegaalseks saada laseks esimese raami järgi vajalike õigustega meestel õige raami kokku keevitada.
Tänud ette.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Re: raami ehitus
Kui asi nõnda alles mõttejärgus, siis sobiks äkki mingist asjast ümberkohandamine- motika või ATV raam?
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
Mingid elemendid saan jah võtta "riiulist", aga toruraam on suures osas vaja ise teha kuna see ei sarnane eriti millelgiga.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: raami ehitus
Testikas tavalisest raudtorust ja valmistoode võiks näiteks cro-mo olla. Kaalusäästu nimel paneks ma rõhku esmalt hoopis arvutustele.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: raami ehitus
Miks sa seda raami ise ei või algusest lõpuni teha ,kui keevitada oskad?Arvele läheb ju ikka ilmselt omavalmistatuna?Vaevalt,et keegi omab trike-le raami,millel tüübikas olemas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
ARK-ni on veel liiga pikk tee ja võimalik et polegi sinna asja, seega pole sellele veel eriti mõelnud.
Internetitarkus on see, ARK tahab teada kes tegi keevitused ja iga mehe töö vastuvõtmisele ei kuulu, ei ole väidet üle kontrolliund.
Enda keevitamise oskusega on nii, et alles õpin ja midagi vastutusrikast endale veel ei usaldaks.
Kuna juhul kui ehituseks läheb ja enne kui kellegile raami keevituseks viin tuleb enda oma sõitma saada, siis on ka oma eksemplari juures kaal argument.
Netis raudtorusid otsida on pilt päris kirju, kas kellelgi on kogemusest soovitada millist toru võiks katsetada, mis seinapaksus näiteks jne.
Et mingisugusegi ettekujutuse saaks, siis väike sirgeldus plaanitud raamist:
https://www.dropbox.com/s/79ul9h81vvyzf ... e.png?dl=0
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: raami ehitus
st!nger kirjutas:ARK-ni on veel liiga pikk tee ja võimalik et polegi sinna asja, seega pole sellele veel eriti mõelnud.
Internetitarkus on see, ARK tahab teada kes tegi keevitused ja iga mehe töö vastuvõtmisele ei kuulu, ei ole väidet üle kontrolliund.
Enda keevitamise oskusega on nii, et alles õpin ja midagi vastutusrikast endale veel ei usaldaks.
Kuna juhul kui ehituseks läheb ja enne kui kellegile raami keevituseks viin tuleb enda oma sõitma saada, siis on ka oma eksemplari juures kaal argument.
Netis raudtorusid otsida on pilt päris kirju, kas kellelgi on kogemusest soovitada millist toru võiks katsetada, mis seinapaksus näiteks jne.
Et mingisugusegi ettekujutuse saaks, siis väike sirgeldus plaanitud raamist:
https://www.dropbox.com/s/79ul9h81vvyzf ... e.png?dl=0
Lambist mingeid seinapaksusi soovitada küll ei ole mõtet. Sa võiks kontakteeruda ehk TTÜ formula student meeskonnaga, keegi ehk viitsib su raami CAD-is läbi jooksutada ja vajalikud materjalitugevused kätte saada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: raami ehitus
Millest sa seda asja üldse alustada plaanid?Mootor on olemas või vähemalt tead mida soovid?Siis Peaks-võiks ka mingi esiots olla(amordid traaversid jne),mis eeldatavasti võiks mingi tsikli pealt pärit olla.Kui oled selle leidnud siis võiks asja lihtsustamiseks selle ratta raam olla.Sealt saad raami esiosa,mis läheks muu esiotsaga kokku.Edasi oleks juba lihtsam aretada,mida sa tahapoole soovid.Koht mootorile,ülekandele,akudele jne.Tsikli raami torud oleks ka mingiks näidiseks,sest ega ümarat toru kandilisega ei jätka jne.Materjali paksused on kindlasti erinevates kohtades erinevad.Vastavalt sellele osale rakenduvatele jõududele.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
Mootor või mootorid tuleks tagateljele või velje/velgede sisse. Akud kahe ratta vahele panipaika. Tagakiigele tahaks teha veel piirajatega liigendi mis võimaldaks sõidu ajal kallutada - see on ka kõige keerulisem koht sellel leiutisel. Esiotsast on olemas ühe vana teadmata päritoluga tsikli raam kust võtan ainult toru mis hoiab lenksu laagreid kahvli osa on puudu. Vana tsikli raami saaks torude mõõtude valimisel kasutada aga materjalidel erinev jäikus. Ilmselt tuleb mõni suurem pood välja valida ja kohapeal vähe arutada.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: raami ehitus
Mis raami lõikama hakkad?
Ma võin vajadusel pakkuda rikutud jawa 634 raami koos prillidega.
Re: raami ehitus
Palju on antud ehituse eelarve? Oled ostnud või välja valinud mootori(d), kontrolleri(d), aku(d)? Mis hakkab olema antud sõiduki max kiirus, palju kannatab sõita ühe laadimisega? Vb oleks asi mõtekas ehitada mopeedi klassi. Sest hetkel korraliku mootorratta ehituseks el.mootorid kallid, akud liiga lahjad jne.
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
fomoco, minu raam on ka mingi vana Jawa oma, aga Sinu raam võiks prillide pärast isegi teema olla,kui asub kusagil Tallinnas või lähiübruses anna privas teada.
Motopunk, oma mustandi eelarve võiks olla 1,5-2k piires, koolirahaks rohkem esialgu ei raatsi maksta, kui tellida arvutused ja korralik raam siis see läheb juurde.
Kuna elektrikas siis see tulekski kerge, kodarvelgedega ja pigem mopeedi klassi.
Sõiduulatus võiks olla vähemalt 50km, samas mootoreid, akusid, kontrollereid olen pisut uurinud, aga valikut teinud ei ole.
Mõtlesin et teen raami valmis ja kui see meeldib, siis hakkan kallimaid asju nagu akud ja mootorid ostma.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: raami ehitus
Kuskil silma hakkanud, et soomlased cromoly alternatiivina on kasutanud Ruuki toodet nimega Form500
Sinu projektile oleks vast suurepärane
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: raami ehitus
Isiklikult võtaks siis juba mõne rolleri raami, ehitaks uue saba ja kompunniks sinna uue tagaotsa. Sammuti paneks kogu kompoti külge. Samas telliks ära mootori, aku ja muu vajaliku nodi, kuna aega kulub ka nende kohale jõudmise peale. Samas hea ehitada kui mant on kohal ja tead millega arvestada. Lisaks tasuks tellida vb kohe rummu mootor ja see kaadervärk esiveoliseks ehitada.
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: raami ehitus
Kui otsid odavamat lahendust, siis kasuta mootorina auto elektrilist kliimapumpa, bmw`del on need üpriski võimsad, töötavad 12v pealt, on ette nähtud pikemalt töötama ja kuskilt vanaraua platsidelt või romulatest saab suht sümboolse hinnaga kätte.
Kahjuks rummu sisse see ära ei mahu.
Re: raami ehitus
Kõige lihtsam on sul teha ja saad ise kindlasi hakkama kui sa võta tavaline nelikanttoru 20x20x1,5 või veel parem 20x20x2 (paksem sein ja saad ise ka ise keevitusega hakkma, vähemalt punkti kokku ja las mõni elukutseline laseb tähtsad kohad üle, paar kilo tuleb raam raskem, aga see on mõttetu kokkuhoid)
Nelikanttoru sul hea lõigata ja sobitada ka.
Võid võtta ka mingit ümartoru, aga sellega lõikamised ja kokkusobitamised lihtsalt keerulisemad (loe aega läheb rohkem)
Kui just mingit võistluspilli ei ehita, siis pole mõtet CoMo ja muude mittelevinud materjalidega proovida. Esiteks sa ei leia neid kuskilt, kui leiad, siis nii väikest kogust ei saa ja töötlemisele ja keevitusele on igast erinevad nõuded. Mis kõige tähtsam, hinnavahe on vähemalt 300 kordne
Tugevuse poolest peab tavaline 355 julgelt vastu. Et see kuidagi painduks, on sinu raami juures vaja mitmesaja kiloseid jõude. Kui kahtled mõnes kohas, pane kuskile diagonaal või tugevdusplaat juurde (jällegi, see 3-5 kilo, mis sa raami pealt võidad on kergem kuskil mujal kokku hoida)
Arvesta, et kõik, mis sa raami külge keerad, kinnitad n. aku alused ja mootori kinnitused jne.. seovad veel omakorda raami ja muudavad järjest jäigemaks.
Ja kui 1 raam läheb sinna kus ta läheb, siis vähemalt on sul kogemus seda teha ja kui 14 euro eest torusid ära pead viskama (vii vanarauda, saad 4paki), siis pole kaotus kõige hullem.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: raami ehitus
st!nger kirjutas:Mootor või mootorid tuleks tagateljele või velje/velgede sisse. Akud kahe ratta vahele panipaika. Tagakiigele tahaks teha veel piirajatega liigendi mis võimaldaks sõidu ajal kallutada - see on ka kõige keerulisem koht sellel leiutisel. Esiotsast on olemas ühe vana teadmata päritoluga tsikli raam kust võtan ainult toru mis hoiab lenksu laagreid kahvli osa on puudu. Vana tsikli raami saaks torude mõõtude valimisel kasutada aga materjalidel erinev jäikus. Ilmselt tuleb mõni suurem pood välja valida ja kohapeal vähe arutada.
Kui sa jääd sinna mopeedi klassi,siis see kallutamise mehanism oleks ilmselt mõtetu,aga tuleviku mõistes nö välja töötamise kohapealt võiks asjal jumet olla.Kuidas sa plaanid lahendada nö diferentsiaali kui paned mõlemad tagarattad vedama?Kui mõlemas el.mootor,mis võrdse jõuga-kiirusega veab,siis võib see asi sul juhitamattu tulla.Sõidaksid nagu difrilukuga.Kui veel akud ka sinna kahe ratta vahele sätid ,kas siis kaalujaotus metsa ei lähe?Esirattale ei jää koormust peaaegu üldse,kui sa just ise sinna ei istu nagu tavatsikli selga.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: raami ehitus
Kasuta tõmmatud toru oma projekti juures. Sirge raami eelduseks on rakis!
Osta I-Tala ja tee garaazi põrandale tugev alus, kuhu fikseerida rattad ning panna paika üldine kuju.
Arvesta, et esialgu punktitakse ca 40-60% raamist kokku ja siis hakatakse alles täis õmblust tegema.
Abiks on odav ehituslaser, mille saad kinnitada torule ning mis aitab hoida telgjoont, täisnurka või diagonaali.
Edu!
M.
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
eerikkarts, uurisin ruuki-st, neil ei ole form500 sobivas mõõdus laos ja tellima hakatakse 5T tellimuse korral.
Valisin Ruuki-st olude sunnil natuke paksema seinaga nelikant toru kui oleks vaja olnud, ehk 25x25x3 12JM toru kaalub ligi 23kg http://www.ruukki.ee/doublegrade-square
Motopunk, esiveoliste vastu ei ole erilist sümpaatiat, aga päris maha ei ole veel seda mõtet matnud - see oleks kõige lihtsam isegi, saaks tagarattad panna lihtsalt järele veerema.
fomco, jätan kliimapumba mõtte meelde, see sobib ehk katsetamiseks ajutiselt paigaldada enne kui päris asjad kohale jõuavad.
priit50, tänud info eest, valitud ruuki toru peaks siis katsetamiseks sobima.
XL1000, algul mõtlesin teha kahe mootoriga aga küsimus on jah kui sünkroonis nad ikka töötavad. Kui tagavedu tuleb siis peab jah mingi diferentsiaali leidma, esiveo korral on asi lihtsam. Kaalu jaotus on taha kaldus nii või naa, aga kui see väga segab, siis saab jah akudele raami etteossa panipaiga teha.
makuke, rakis tuleb jah kindlasti teha, ehituslaser oleks kindlasti abiks tööriist, selle nimega otsides algavad hinnad 150-st, pidasid ilmselt midagi lihtsamat silmas?
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: raami ehitus
st!nger kirjutas:makuke, rakis tuleb jah kindlasti teha, ehituslaser oleks kindlasti abiks tööriist, selle nimega otsides algavad hinnad 150-st, pidasid ilmselt midagi lihtsamat silmas?
Pigem midagi
http://www.ebay.com/itm/AK435-360-degre ... 27f5dd4540
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
Pean natuke kohalikke poode uurima, mul ei ole niipalju kannatust et e-bayst loodi ootama hakata.
Täna ostsin vähe suuremat nelikant toru, et oleks sirge alus kust sõiduki raami alustada ja proovin ilmselt alustada klassikaliste meetoditega.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Re: raami ehitus
..mine osta 1.60 eest võtmehoidja-laser. Kuigi praegu ei tule mõttesegi, mida selle laseriga mõõta seal oleks?
..ja alati saad ka nööri ja naelaga märkida asju. Sul raam suhteliselt lihtne ja kandilistest asjadest koos. Natuke mõtle kooli joonestamise ja kolmnurga peale ja kui mõõdud ja diagonaalid mõlemalt poolt samad, ju ta siis sama on ka!!
Keevitamisel nii või naa tõmbab natuke ära (selle vastu saab nii, nagu juba öeldi- natuke ühelt poolt, siis teisepoolt siis üheltpoolt.. siis teisepoolt... ) Pärast kui rattad ja sillad või mis iganes asjad sul sinna külge tulevad erinevate kõrvadega, paned lõpliku jooksu ja sirguse ja esteetilise välimuse paika.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: raami ehitus
Mingit pöörd laserit pole sul seal kindlasti vaja.Kui üldse mingit laserit kasutada,siis kaugus mõõtjat.See on lihtsalt väga mugav kasutada.Mul on selline
http://www.verkter.ee/Mooteriistad/Kaug ... D060P.html
Aga kõik saab ka mõõdulindiga ära teha.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: raami ehitus
Meil Kultuurikatla makerlabis saab ja on tehtud raame.
https://www.facebook.com/Kultuurikatelmakerlab
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: raami ehitus
Mis seisus see olemasolev JAWA raam on, et seda on vaja lõikama hakata? Algupäraseks otstarbeks kasutada ei kõlba?
-
Teema algataja - Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: raami ehitus
Jawa raam mida lõikama hakkan on seisnud kuuri seinal teadmata arv aastaid 15a. enne mind, sellest on järgi tagakiige, tagaratas, kellegi poolt ise ja koledalt tehtud taga gondel kui seda nii võib nimetada ja raam ise, kõik. Puht juhus et varem pole prügimäele saatnud. Terviklikku jawat ei hakkaks oma projekti pärast lõhkuma.
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.