Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Kellegil on kogemust (või teadmisi) bensiinikindlate liimidega? Midagi, mis oleks võimeline siduma plasti ja kannatama ka pidevat kokkupuudet kütusega. Eelistatud valik on epoksüüdliim aga kui eksiteerib, siis ka kiirliim on sobiv.
Henkelil on tohutu list igatsugu kama aga ei oska ühelegi näppu peale panna. Lisaks pole paljud neist siinses müügivõrgus saadaval.
Ainuke mis ma lidnud olen (tootja ABRO): Epoksüüdliim ABRO ES-507 - 2361
http://www.kleeron.ee/index.php?ip=30
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Kuna neid EPO liime on erinevaid ja ka plaste on erinevaid,siis peaks ikka olema selline,mis neid materjale ka kindlalt seob.Minul on olnud juhuseid,kus EPO on plastiku küljest lahti tulnud,sinna jälgegi jätmatta.Uuri WÜRTH-i tooteid ka,seal igasugu keemiat saadaval.Ja see mis müügil ka suuremas osas kohapeal olemas.
Näiteks see
http://xn--wrth-0ra.ee/kataloog/index.html#298
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Plaste on väga erinevaid, millist sul on vaja liimida?
Üldiselt etüleenid ja propüleenid ei ole eriti liimitavad muidu kui sulatamisega.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Maaks kirjutas:Plaste on väga erinevaid, millist sul on vaja liimida?
Üldiselt etüleenid ja propüleenid ei ole eriti liimitavad muidu kui sulatamisega.
Hea tähelepanek, seda ma kartsin, et selleni jõuame. Ma ei suuda tuvastada, mis tüüpi plastiga on tegu, kusklil pole materjali kohta märget.
Kuidas seda tuvastada?
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Mis detailiga tegu? Tavaliselt väiksemad detailid nagu näiteks karpa vidinad,ujukid, kolmikud tehakse PA-st (teiste sõnadega polüamiid) mis on liimitav enamuse liimidega. Suuremad asjad, eriti seest õõnsad on siis eteenist ja on kehvasti liimitavad.Teda liimivad kiirliimide moodi tooted (Superatak jms.) aga kui püsivad need liimid bensiinile on ei oska öelda. Eelpool nimetatud propüleen on liimitav aga ei ole tähele pannud, et teda kütusesüsteemides oleks kasutatud.
Päikest!
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Eespool ära toodud põletustest on hea ja täiesti toimiv kuid selle kasutamiseks on siiski parem "proffessionaalne nina" ja vilunud silm. Polüamiid ja polüeteen on põletamisel siiski niivõrd erinevad, et nende vahe tunneb ka teemakauge inimene ära.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
tarmoel kirjutas:Mis detailiga tegu? Tavaliselt väiksemad detailid nagu näiteks karpa vidinad,ujukid, kolmikud tehakse PA-st (teiste sõnadega polüamiid) mis on liimitav enamuse liimidega. Suuremad asjad, eriti seest õõnsad on siis eteenist ja on kehvasti liimitavad.Teda liimivad kiirliimide moodi tooted (Superatak jms.) aga kui püsivad need liimid bensiinile on ei oska öelda. Eelpool nimetatud propüleen on liimitav aga ei ole tähele pannud, et teda kütusesüsteemides oleks kasutatud.
Jutt bensiinipumba väljaviigust millel toru ära murdunud.
Kiirliimid ei ole enamuses agresiivse keemia suhtes vastupidavad, väidetavalt kipuvad bensiinis ära sulama.
Mida ta teha plaanin (vt allolev joonis):
- liimida kokku murdekoht (täidetav vahe vahe alla 0.1mm)
- panna otsiku ümber vasest, pronksist või plastist krae
- valada krae täis epoksüüdvaiku ja lasta kivistuda
Nii peaks põhimõtteliselt saama purunenud koha parandatud ja ühtalasi struktuurne vastupidavuse.
Altenatiiv, eeldusel, et pump on lahti-võetav-kokku-pandav ning seal sees on 1mm jagu ruumi. Võtta pump lahti, lihvida pumba välispind siledaks ja treida vasest uus keermestatud toru, mis läbi korpuse tuleb ning o-ring tihendiga asja bensiinikindlaks muudab.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Ma millegipärast(sisetunne) ei teeks seda, vaid otsiks-ostaks uue pumba.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
urmas66 kirjutas:Ma millegipärast(sisetunne) ei teeks seda, vaid otsiks-ostaks uue pumba.
Tähelepanek on õige aga ma teen seda juhul, kui muid lahendusi ei suuda leida. Koheselt uut pumpa ostmast takistab selle hind (500+).
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Materjal on seal raudselt polüamiid (tuntakse ka kaproni nimetuse all) st. on ka epoga liimitav. Läikiv pind tuleks kindlasti liivapaberiga karestada. Kuidas pidama jääb ei tea (vibra). Ise keermestaksin selle pumba küljes oleva kontsu seest ära (kindlasti tihe keere) ja keeraksin sinna sisse keermestatud otsaga metalltoru. Siis valaksin väljast epoga üle nagu plaanisid. Toru siseläbimõõt ei pea mm pealt sama olema. Aga milline neist ohtratest epodest ja ka teise nime all müüdavatest vaikudest benale kõige parem on ei tea. Küsi nende meeste käest kes klaasriide ja süsinikkiuga mässavad - nemad võivad teada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Macintosh kirjutas:urmas66 kirjutas:Ma millegipärast(sisetunne) ei teeks seda, vaid otsiks-ostaks uue pumba.
Tähelepanek on õige aga ma teen seda juhuul, kui muid lahendusi ei suuda leida. Koheselt uut pumpa ostmast takistab selle hind (500+).
Jah see on juba summa,mille eest tasub natuke nuputada.Äkki on need nö keemilised metallid antud olukorras sobilikumad?Ma olen bensu ja diisliga kokkupuutuvaid asju nendega parandanud.Muidugi tulemus ei jää igavene.Seal on kaks tegurit mis mõjutavad seda pidamist.Vibratsioon ja bensu surve.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Tere.
vabandust, et siia ka enda küsimuse lisan aga täna endalgi samateemaline küsimus. Nimelt vanal traktoril plokk lõhki külmunud ja vanast ajast saati paigatud. täna sai vesi sisse pandud ja hakkas läbi ajama. Lapitud oli siis toorkumm(?)ja alumiiniumist paik kruvidega kinni pandud. Aga mida või kuidas saaks kasutada tänapäeval, et vee pidama saaks? Tänud ette
-
- Postitusi: 302
- Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
- Tsikkel: F650
- Asukoht: Laagri
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Janar55 kirjutas:Tere.
vabandust, et siia ka enda küsimuse lisan aga täna endalgi samateemaline küsimus. Nimelt vanal traktoril plokk lõhki külmunud ja vanast ajast saati paigatud. täna sai vesi sisse pandud ja hakkas läbi ajama. Lapitud oli siis toorkumm(?)ja alumiiniumist paik kruvidega kinni pandud. Aga mida või kuidas saaks kasutada tänapäeval, et vee pidama saaks? Tänud ette
Koolis õpetati, et sellisel puhul aitab tihvtimine.
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Tihvtimine on proffide teema ja vana traktori puhul ei tähenda kindlasti ära. Kõige lihtsamalt saad selle pidama, kui paned paiga uue kummilatakaga tagasi. Seda muidugi eeldusel, et pragu ei ole vahepeal paigast suuremaks veninud. Kui tegemist tasase pinnaga võib paiga suurema teha ja paar kinnitusaukku juurde puurida. Prao otsadesse on ka vaja augud puurida, et pragu edasi ei jookseks. See, mis toorkummina tundub on ilmselt tavalisest sisekummist lõigatud latakas mis õli ja diisli mõjul on pundunud ja pehmeks läinud. Iseenesest ei ole sellest midagi, sest vett peab ta ka sellisena aga kui võimalik pane õlikindel kumm. Keemiliste metallide ja epode kasutamisel on pragu vaja faasi käiata, et hiljem kusagile prao vahele vett ei jääks, see hakkab külmaga pragu venitama (jahutusvedeliku kasutamisel seda viga küll pole aga see eeldab, et ka kõik pumbad- lõtvikud lukuna peavad aga kui traktorit kord kahe aasta jooksul käivitatakse, siis nad vaevalt peavad). Tänu vibrale ja soojuspaisumisele epolaadsed asjad väga kaua ei pea. Soojuspaisumise ühtlustamiseks segatakse epole malmi ja terase puhul grafiitpulbrit hulkka, alumiiniumploki liimimisel alumiiniumpulbrit. Olen kunagi teinud aga % enam ei mäleta.
Kõige kindlam ikkagi lapiga paikamine. Kui pragu väikke ( 8-16mm) võib prao läbi puurida, ava keermestada ja korgi/poldi sisse keerata. Ka tänapäeval hulgaliselt kasutatavatest mastiksitest/silikoonidest/liimidest on abi aga endal nendega kogemus puudub.
Päikest!
-
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Spoiler
Macintosh kirjutas:tarmoel kirjutas:Mis detailiga tegu? Tavaliselt väiksemad detailid nagu näiteks karpa vidinad,ujukid, kolmikud tehakse PA-st (teiste sõnadega polüamiid) mis on liimitav enamuse liimidega. Suuremad asjad, eriti seest õõnsad on siis eteenist ja on kehvasti liimitavad.Teda liimivad kiirliimide moodi tooted (Superatak jms.) aga kui püsivad need liimid bensiinile on ei oska öelda. Eelpool nimetatud propüleen on liimitav aga ei ole tähele pannud, et teda kütusesüsteemides oleks kasutatud.
Jutt bensiinipumba väljaviigust millel toru ära murdunud.
Kiirliimid ei ole enamuses agresiivse keemia suhtes vastupidavad, väidetavalt kipuvad bensiinis ära sulama.Mida ta teha plaanin (vt allolev joonis):
- liimida kokku murdekoht (täidetav vahe vahe alla 0.1mm)
- panna otsiku ümber vasest, pronksist või plastist krae
- valada krae täis epoksüüdvaiku ja lasta kivistuda
Nii peaks põhimõtteliselt saama purunenud koha parandatud ja ühtalasi struktuurne vastupidavuse.Altenatiiv, eeldusel, et pump on lahti-võetav-kokku-pandav ning seal sees on 1mm jagu ruumi. Võtta pump lahti, lihvida pumba välispind siledaks ja treida vasest uus keermestatud toru, mis läbi korpuse tuleb ning o-ring tihendiga asja bensiinikindlaks muudab.
Mina lapiti liimimist ei usaldaks, eriti, kui plaanis võibolla ka pikale matkale minna.
Mine treiali juurde ja lase terasest või alumiiniumist treida kogu pumba silindrilist osa kattev ja profiili järgiv "müts". Selle eelis on liimitava pinna suurenemine paar-kolm korda ja liimitud pinnad panevad nihkele mõjuvale jõule alati paremini vastu kui ristisuunalisele. Liimi jaoks jäta mütsi ja pumba vahele kolme-nelja kümnendiku millimeetri suurune vahe. Korraliku firma kahekomponentne vedelmetall peaks sellisesse kohta hea liim olema. Voolikuotsiku võib treial mütsiga ühes tükis treida ja võib ka eraldi "kuuse" pneumaatikapoest osta, siis tuleb mütsi otsakaas keermejagu paksem jätta. Selline aretus peaks kindlalt vastu pidama ja on treialile tunni aja töö ehk siis minu kandi mastaapides 20-30 euri väärt.
EDIT: kui väga tasemel tahad teha, siis lase treialil mütsi silindrilise osa sisse O-rõnga soon treida. Siis jääb müts ka sel juhul pidama, kui liimi sisse peaks pragu tulema või liim pumba küljest lahti irduma. Ainult lõtk mütsi ja pumba vahel peab sel juhul väiksem olema. O-rõnga jaoks on vaja teada, et rõnga töötamise jaoks arvestatakse soone tihendatavate pindade vahe nii, et rõnganöör oleks kokku surutud 15% võrrelduna läbimõõduga
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
isiklik kogemus on sellise liimiga nagu Q-Bond (http://qbond.net) Reklaam on muidugi reklaam, kuid olen seda kasutanud enamasti ratta plastik detailide parandamisel. Julgen soovitada.
Suvel parandasin oma ratta kütusepumpa (mida olin lohakalt maha pillanud), ja pole ära lagunenud (veel?)
See liim on nagu kiirliim, kuid tal lisaks on pulbrid, mida kasutatakse täitmiseks või siis tugevdamiseks. Kõige pealet liimisin kontakt pinnad kokku, siis dremeliga tegin ühendusekohast V kujulise ja siis tilgutasin liimi ja raputasin pulbri õhukeste kihtidena peale. Pärast lihvisin siledamaks
https://www.dropbox.com/sc/krvr1d12kayx ... fDKd_eYZya
Liim pole odav, ja lahtiselt eriti kaua ei seisa - pooleaastaga vedelik muutus kõlbmatuks.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Isakese "mütsi" teema tundub väga asjalik mõte olevat. Liimitavat pinda on 20x rohkem, kui lihtsalt mingi vahepuksi puhul.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Piipz kirjutas:Isakese "mütsi" teema tundub väga asjalik mõte olevat. Liimitavat pinda on 20x rohkem, kui lihtsalt mingi vahepuksi puhul.
Ma siin nokin veel teema kallal, ilmselt läheb "kübara" peale. Üks mees pakkus mulle eravestluses enam-vähem sama asja välja aga tal oli nö riiulist võtta lahendus. Uurin natuke ja siis näeme, mis asjast saab.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Kui juba liimimiseks läks, siis Loctide'l oli mingi must kiirliim, mis ka ülihästi pidas.
Ostsin teda kunagi seoses Kold Kutter kruvidega rehvi sisse kinnitamiseks(tootja soovitus) aga mis nr. see oli, ei mäleta-Alzheimer
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Kipun ka Isakese varianti pooldama. See pump toidab pritsungit, st tal on arvestatav rõhk. Konkreetne mootor annab ka tuntava vibra, eriti just 90 km/h juures - seega peab pump ja vastav liide ka seda taluma. Ja iga paagi mahavõtmise juures on vaja voolik lahti päästa (no enamasti võtad küll mootori küljest), see ka murib liidet.
Mis puudutab selle konkreetse pumba lahtivõetavust, siis käib ta ilma probleemideta peeneks. Nii peeneks, et vaata, et Sul kolvid vedrudega jooksu ei pane. Puhtalt teed, siis ei juhtu seal lahtivõtmisega halba midagi. Kaldun arvama, et see tuleb Sul niikuinii peeneks teha, seal sees võib olla murdumisprodukte, mida Sa hiljem pihustites näha ei taha. Sama teema ka bensuvoolikuga, hoia seal puhtust.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO?
Tsikkelröövel kirjutas:Mis puudutab selle konkreetse pumba lahtivõetavust, siis käib ta ilma probleemideta peeneks. Nii peeneks, et vaata, et Sul kolvid vedrudega jooksu ei pane. Puhtalt teed, siis ei juhtu seal lahtivõtmisega halba midagi.
Minu mure just lahtivõtmisega ongi see, te kui tükkideks läheb, siis kas pärast kokku saab kui niiplaju vedrusid ja jubinaid on. Ma saan aru, et oled pumpa lahti võtnud ha kokku pannud?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Pumpa lahti võttes pane jupid järjekorras kuhugi aluse peale, võid ära ka nummerdada, tee pilte ja jäta meelde, mis ja kuidas lahti käis. Ja siis on ikka see vana tõde - assembly is the reverse of disassembly.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Selle konkreetse pumba sees ei ole palju jubinaid. Tagumises otsas on mootor. Esimeses otsas metallist pumbapea kolme auguga, igas augus kolb (sihuke needi moodi), selle vedru ja kõige taga võlli küljes jäigalt kaldus plaat, mis pööreldes korda mööda kolbe vajutab. Kõik. Kui ettevaatlikult toimetad, ei tule kolvid ka pesadest välja. See on nii pagana lihtne ja detailivaene mehhanism, et ma ei saagi aru, mille eest seal nii karmi raha küsitakse. Üks kallimaid pumpasid turul. Lärmakas pealekauba. Ainus jubin selle ratta küljes, mida ma tegelikult ei usalda. Minu masin kuulus muidugi nende hulka, mis pumba veaga tagasi kutsuti. Ja see uus, mis pandi hakkas 1000 km pärast samamoodi lärmama. W650 oli sama mootor, lihtsalt suuremaks puurimata, karpadega, ei mingit pumpa ega pritsungit.... saaks W800 ka sellisena... (unistus), siis oleks õnn täielik.
Selge muidugi see, et võta lahti nii palju kui vajalik ja nii vähe kui võimalik.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Hea teada. Kuna ma ristlõiget kusagilt ei leidnud siis kahtlustasin, et lahti võttes lendab hunnik vedrusid mööda ilma laiali. Ja pärast kokku pannes pead omama kümmet kätt, et neid tagasi saada.
-
- Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Tsikkelröövel kirjutas:...Tagumises otsas on mootor. Esimeses otsas metallist pumbapea kolme auguga, igas augus kolb (sihuke needi moodi), selle vedru ja kõige taga võlli küljes jäigalt kaldus plaat, mis pööreldes korda mööda kolbe vajutab...
Tsiisas küll, kui suur see surve süsteemis on, et vaja bensupumbaks aksiaalkolbpumpa? Ma olin siiani arvamusel, et selline atribuut puhtalt kõrgsurve ja hüdraulika valdkonda kuulub, 200+ bar survetele... Noh jah, survepesurid ka, aga ikkagi...
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Tsikkelröövel kirjutas:Selle konkreetse pumba sees ei ole palju jubinaid. Tagumises otsas on mootor. Esimeses otsas metallist pumbapea kolme auguga, igas augus kolb (sihuke needi moodi), selle vedru ja kõige taga võlli küljes jäigalt kaldus plaat, mis pööreldes korda mööda kolbe vajutab. Kõik. Kui ettevaatlikult toimetad, ei tule kolvid ka pesadest välja. See on nii pagana lihtne ja detailivaene mehhanism, et ma ei saagi aru, mille eest seal nii karmi raha küsitakse. Üks kallimaid pumpasid turul. Lärmakas pealekauba. Ainus jubin selle ratta küljes, mida ma tegelikult ei usalda. Minu masin kuulus muidugi nende hulka, mis pumba veaga tagasi kutsuti. Ja see uus, mis pandi hakkas 1000 km pärast samamoodi lärmama. W650 oli sama mootor, lihtsalt suuremaks puurimata, karpadega, ei mingit pumpa ega pritsungit.... saaks W800 ka sellisena... (unistus), siis oleks õnn täielik.
Selge muidugi see, et võta lahti nii palju kui vajalik ja nii vähe kui võimalik.
Aga suure tōenäosusega saabki sinna karpad panna Bensupumba viskad lihtsalt minema. Vaata sama margi vanemate rataste karpasid ja nende kinnitusi. Proovitud.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Lahendus
Lõpptulemusena läks EPOga kokku. Tegin nii nagu postituses #8 joonis näitab. Ainsa erinevusena paigaldasin murdunud plasttorusse täpselt sobituva vasktoru, mis annab murdekohale lisatugevust. "Kaevuks" lõikasin plasttorust 5mm rõnga ja liimisin kiirliimiga pumba külge kergelt kinni, et vaigu valamise ajal paigast ära ei läheks. Visauaalselt jäi tulemus selline, et jääb mulje nagu oleks tehases tehtud.
Aelnevalt tegin kaks katset analoogse plastiga. Liimisin testiks kahe erineva liimiga ning leotasin testobjekte nädala jagu bensiinis, üks vaikudest läks pehmeks aga teine jäi püsivalt jäigaks. Seda kasutasingi.
Liim oli see: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... oksiidliim
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: Bensiinikindel liim/EPO? Bensiinipumba remont.
Ma liimisin paadimootori ujukit tavalise kiirliimiga. Hetkel on nädala jagu karpas bensiin sees olnud ja toimib ka.
Enne testisin ka. Kui panna kõvastumata kiirliimi tükk bensiini sisse, muutus liimitükk geeljaks ja pehmeks.
Korralikult ära kuivanud tükk ei muutunud. Samuti kaks kokku liimitud puutükki peale bensiinis leotamist lahti ei tulnud.
Kaua kestab, ei tea. Eks annan teada, kui ujuk ära minestab.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.