Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 123
- Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
- Tsikkel: HD FXDWG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 18 korda
Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Tervitused seltsimehed
Kuna olen mehaanika valdkonnas väga väheste kogemustega siis pöörduksingi targemate ja kogenenumate härraste poole antud küsimuses.
Nimelt tundub, et Transalp 650 vajab siduriketaste vahetust ning iga vahetuse puhul tahaks panna asemele ikkagi midagi paremat. Vaatasin, et aftermarketina pakutakse laialdaselt n.ö. heavy duty EBC siduri komplekti kangemate vedrudega (kettad ise korgi alumiiniumi segu) väga mõistliku hinnaga, kuid muud infot nende kohta ei leia kuna tavaliselt kestab sidur oluliselt kauem (kellal hetkel 17K). Kas kellelgi on kogemusi aftermarket/EBC siduri komplektidega dual sport rataste valdkonnas?
Tänan kaasamõtlemise eest!
Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Mida täpsemalt sul seal paremaks on vaja teha?
Kangemad vedrud hoiavad paremini kinni (läbilibisemist), aga see on üsna teoreetiline...kuna ega see uus OEM sidur nüüd ka tegelikult ju läbi ei libise sul. Samas võid arvestada kangemate vedrude puhul ka kangema kangi ning tõenäoliselt lühema trossi elueaga.
Ei saanud ka aru, et millest ja millin sidur see tavaliselt oluliselt kauem kestab? Seda jah, et sidur võiks kesta rohkem kui 17k ikka. Samas eks oleneb ju ka kuidas kasutad, kulunud ketas on kulunud ketas. Kui see kulub ära 17k'ga ju siis oli palju kulutamist:)
-
Teema algataja - Postitusi: 123
- Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
- Tsikkel: HD FXDWG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Eesmärk on ratast rohkem katteta teedel kasutada ning, et kogu see siduri pull seal hästi toimetaks. Ratta ostsin, kui oli 9K kella peal ning kohe läks vahetusse tagumine amort kuna OEM amort oli tühjaks jooksnud (asemele läks parem Hyperpro komplekt ja ette Hyperpro progresseeruvad vedrud), nüüd on 17K pealt sidur - kusjuures sõidustiil on olnud tagasihoidlikum. Paratamatul tekib OEM osade vastu kerge antipaatia sellistel puhkudel ning pilk hakkab otsima paremaid alternatiive. Sõna heavy duty justkui kirjeldaks vastupidavust karmimale kasutusele, kuid kas see ka nii on selles osas endal kogemused puuduvad - kindlast ei ole eesmärki sidurikorv pilbasteks lasta. Ootaksingi tagasisidet, kellel on ülalkirjeldatud ja aftermarket sidurikomplektidega kogemusi. Pigem tassin kaasas lisa siduri trosse, kui kettaid
Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
EBC vedrude kohta veidi:
Nimelt modisin natu m1800r sidurit. Ja kuna lahti juba oli siis tellisin sinna ka 15% kangemad vedrud. Peale paigaldust proovisõitu tehes selgus, et sidur libiseb. Arvasin ise, et läksin oma modimisega liiale ja sellest ka libisemine. Lahti võttes võrdlesin neid uusi EBC vedrusi 12 000km sõitnud OEM vedrudega, EBC vajutasin kahe sõrme vahel täiesti kokku mida OEM'l ei suutnud. Ja vedru materjal oli ise ka tunduvalt peenem kui OEMil. Nii, et vanad tagasi ja sõitab tänaseni ilma libisematta.
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
See on muidugi elementaarne jah, et kui mingit uut vedru sisse panema hakata siis tuleks kindlasti enne teha kindlaks, et ega see juhuslikult hoopis pehmem ei ole kui sees olnu...sest üldiselt need igasugused "kõvemad vedrud" ja hevi tuutud on kõik puhas mull ja marketingu pläma.
ja noh, samas võib ju iga OEM vedru natuke järgi aidata kui selline vajadus on
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Kui tellid täiskomplekti koos metallketastega, siis tuleb paigaldusel jälgida, et kettapaki paksus jääks õigesse vahemikku. Alati ei pruugi karbist võttes nii olla ja siis tuleb seda reguleerida, OEM vahekettaid peaks olema saada ka paksemaid. Tugevamad vedrud (minu rattal taldrikvedrud) tegid sidurihoova suht raskeks ja seeläbi peaks olema ka tunda, kas on pehmem või jäigem. Vedruvahetuse järgi samas alati ei pruugi vajadust olla, õiges seades peaks OEM töötama.
Pakiuuena mul EBC kevlar libises mõned korrad täisgaasil kiirendades alates 7000 rpm, kuid nüüd on vist "sisse töötanud", sest töötab, nagu vaja ja juba üle 2000 km. GSX-R 1100W pisikeste modifikatsioonidega rattaks, seega pole nagu päris 1hj sääreväristaja.
-
Teema algataja - Postitusi: 123
- Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
- Tsikkel: HD FXDWG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 26 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Aftermarket või OEM siduri kit? (dualsport)
Tänan kõiki vastuste eest!
Tellisin UK-st Gecko kevlarid, terasplaatide ja n.ö. hevi-djuuti vedrudega (igaksjuhuks ka uue surveplaadi), kui kunagi sisse saab laotud eks siis saab kokkuvõtteid ja järelanalüüse teha ning muljeid jagada.
Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.