Pestav õhufilter pritsega rattal
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Pestav õhufilter pritsega rattal
Kas pritsungiga rattal on vaja K&N filtriga ka ajus kütuse etteandmise softi muuta või pole vahet?
Väljalase on stock (katalüsaatroiga) ja filtri vahetuse mõte pole tuunimine
Lihtsalt avastasin, et filtri vahetuseks ongi 2 varianti - originaal ca 40€ või K&N ca 50€
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Kui tuua analoogia autode pealt, siis pole vaja - EFI oskab ise A/F-ga majandada. Kui pihustite läbilase ja pumba tootlikkus piisavad on.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Eks see oleneb ratta pritsungist, enamus mootorrattaid siiski omab eel programmeeritud kütusekaarti ja paljudel lihtsama otsa pritsetel pole ka piisavalt andureid, seega tihti muutub kütusesegu lahjemaks kui sisse või väljalaset moditakse avatumaks. See on väga lihtsustatud seletus.
Suures plaanis midagi ei juhtu kui ülejäänud jääb tehase seadesse ja ainult filtri vahetus toimub. Veidi rohkem lõrinat sisselaskest ning vb paar hobust ja nm kuskil kõrgemal pöördel, heal päeval.
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Sisselaske muutmise korral on aju "fuel map" tuuning tähtsam isegi kui väljalaske muutmisel. Seda ka moodsatel ratastel. Eks ta sõidab aga võib jääda lahjaks segu, hakata jõnksutama mingis asendis jne.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Mul on Pipercross,õlitatav ja pestav,aga läbilaske võime õige natuke parem,kui pappfiltril.Karpapill ja ei täheldanud muutusi mootori töös.Uuri kas sinu rattale ei ole seda olemas.
http://www.pipercross.net/info-motorcycle
Ma arvan,et äkki Streetmotost võib seda saada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
retro kirjutas:Kas pritsungiga rattal on vaja K&N filtriga ka ajus kütuse etteandmise softi muuta või pole vahet?
Väljalase on stock (katalüsaatroiga) ja filtri vahetuse mõte pole tuunimineLihtsalt avastasin, et filtri vahetuseks ongi 2 varianti - originaal ca 40€ või K&N ca 50€
Paneelfiltri puhul, kui airboxi süsteem sama, pole kindlasti midagi vaja teha. Kui on lambda ja MAP andurid, siis oskab vist ise pisut sättida ka ennast, kuigi vajadust ilmselt pole. Võiks nii olla teoorias.
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Mõtlen ka, et võiks nagu hoida oma ettenähtud AFRi, aga näiteks võin tuua oma ratta, millel pärast hingamise vabamaks muutmist läheb niigi piiri peal segu eriti lahjaks ja hakkab vl klappe põletama.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Ma tõesti ei usu, et vaid paneeli vahetusega nii juhtub, aga kartuse korral võib ju sukapüksid ümber tõmmata Või siis ära unustada ja tavaline võtta.
-
- Postitusi: 181
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
KTM 690 puhul loeb kohe kindlasti soft. Tuuning sumps ning mootor ei tööta üldse ilusti enam. Tuli teine KTM soft peale panna. Sissetulevad ning väljaminevad gaasid peavad olema kindlasti paigas. Uute KTM puhul lihtne kaabliga kõike muuta. Originaal tuneecu Soft tasuta ning kaabel 30-40€ eBays.
Ning fuel mapil tuli panna alla 3000pöörde +10% kütet juurde, et täitsa timmi saada.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Kui õhukulu lugejat pole siis võib enam vähem kindel olla et afr paigast läheb mingitel pöörete vahemikel.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Õhulugeja ja lambdasond on eelduseks, jah. Kui puhtalt siibri asendianduri järgi pritsitakse, võiks küll softi muuta.
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
tuuningsumpse ei tasu ikka võrrelda õhufiltri vahetusega. arvate tõsimeeli, et need "kaad ja ennid" päriselt ka on niiii ägedasti rohkem voolavad, ja et kohe terves pööretevahemikus originaalfilter piirab pealevoolu nii märgatavalt, et miskisuguse pestava svammiga asendamine tekitab kohe suure kaose? ma ei ole kindel, kas tsiklitega selliseid katseid on tehtud, aga autode peal on korduvalt ja korduvalt ning iga vähegi pädev persoon teab, et see imeline kaa ja enn ei anna mitte midagi võrreldes uue originaalfiltriga. järelikult ei ole pealevoolus nii suuri takistusi, ja seda eriti madalamatel või ka keskmistel pööretel. isegi kui kuskil päris tipus segu natuke rikkamaks muutub siis kui paljud sõidavad oma tänavatsikliga valdava osa ajast a'la kuskil viimases viiendikus pööretevahemikust?
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
Kuigi ei ole päris õhufiltriteema siis summuteid on testitud yamaha yfz 450. kuigi teema on aastast 2004 siis praeguseks on vahed kindlasti nn originaal ja tuuningu puhul veelgi väiksemaks lihvitud.mõistlikel tootjatel on piisavalt aega ja ressurssi et mitte jätta võimsust filtri kujusse,svammi või summuti pütti.
http://dpstechnical.com/content/wp-cont ... ootout.pdf
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Pestav õhufilter pritsega rattal
aivar_ kirjutas:mõistlikel tootjatel on piisavalt aega ja ressurssi et mitte jätta võimsust filtri kujusse,svammi või summuti pütti.
Mõistlik tootja peab tagama ka müra- ja saastenormidesse mahtumise, lisaks mingi mugava koguse Nm-e teatud pöörete juures. See ei tähenda aga automaatselt max kogust kW-sid max pöörete juures. Nii et eks aftermarket tuuningujubinatel ole siiski peale lahedama hääle ka natuke muud pointi. Kuigi suurel osal juhtudest piisab sellest lahedamast häälestki...
Muide, nii autode kui tsiklite puhul pole harvad juhused, kus on vaja kW-dega lihtsalt mingisse kindlustusest vms tulenevasse klassi ära mahtuda. Ja siis kohitsetakse ikka küll reaalselt võimekamaid mootoreid. EFI korral on seda muidugi mõistlikum bititasandil teha, karpamootoritel aga just sisse- ja väljalaskega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.