Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Moderaator: Moded
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Tere rahvas ja head uut aastat! Küsimus järgnev: On jäänud silma paar kuulutust, kus on kirjas: "Dokumentides on 125cc, kuid peal on sajakahekümne viie kuubi asemel 250cc mootor, sobilik sõitmiseks A1 kategooria juhilubadega." kas selline asi tuleb tehnoülevaatusel avalikuks või saab vabalt lubatust võimsama mootoriga ringi lasta?
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Tegemist on lihtlabase pettusega. Sõidad millegagi, mille juhtimisõigust sul ei ole.
Kui see ülevaatusel välja tuleb, on see su kõige väiksem probleem. Siis lihtsalt ei saa ülevaatust ja sellega asi piirdub.
Aga kui satud näiteks liiklusõnnetusse ja siis see välja tuleb, siis oled ilma juhtimisõiguseta sõitnud, mis tõenäoliselt teeb sind automaatselt süüdlaseks.
Sellega kaasneb see, et kindlustus maksab kannatajale kahjud välja ning siis nõuab kõik need kahjud sinu käest sisse (sest sa poleks tohtinud sõitagi!) + veel mingi rasvane %.
Lisaks saad lubateda sõitmise eest trahvi. Liiklusõnnetuse põhjustamise eest trahvi. jne.
Kas just keskmine politseinik suudab seda tuvastada aga kui peaks juhtuma, et mõni politseinik su kinni peab ja saab aru, et ratas ei vasta nõuetele, saad lubateda sõitmise eest trahvi.
Ja edasi sõita ei saa, kui sul just pole lubadega juhti kohe võtta. Politsei viib su ratta parklasse (mille eest tuleb ka maksta).
Jah, paberi peal nagu oleks kõik JOKK. Aga kui mingi olukord tekib, siis võid sealt väga valusa paugu saada.
Mina ei soovitaks riskida. Oota kuni 18 saad, see kaks aastat läheb kiirelt, tee A2 load (mis vist on ainult sõit A2 rattaga kui A1 on all) ja võta siis võimsam ratas.
Pigem soovitan leida võimaluse kuidas asja seaduslikult teha mitte seda kuidas seadusest mööda hiilida.
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Ah kle get real, kui sul just pole mootori peale suurelt töömaht kirjutatud, siis ei huvita see küll kedagi eal.
Samas mina ütleks et seda töömahu teemat pole mõtet enda jaoks nii keeruliseks mõelda, 125ne nelar on ka täiesti mõistlik riistapuu millega ringi traageldada, eriti linnas. Ma suure ratta peal tihtipeale vaatan kadedusega, kuidas võrrid hakkavad sellistes pragudes splittides alles hoogu maha võtma, kust mina enam ammu läbi ei mahu. Lisaks mingi "tehnikahuvilise noore" poolt kokku mätsitud frankensteini ostes võtad endale lihtsalt hunniku peavalu kaela.
Noh ja üleüldiselt igasugune mootorratas on toredam kui mitte mootorratast.
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Mina 10a tagasi vahetasin derbi senda baja 125cc mootori 200cc vastu millel oli parem vääne ning lõppkiirus ega kakkunud mäkke sõites kiirust alla 90ne enam..ei kottind see kedagi kuna mootorgi mahtus peaaegu orig kinnituste vahele oli tollal isegi 450cc husabergi mootor müügis ja kaalusin isegi toda kuid 16a poisile oleks too natuke liiga suur projekt olnud. Seal oleks pidanud juba raami igaltpoolt ümber tegema. Siiamaani tegelt kahetsen et seda swappi ära ei teinud. Oleks ülelinna "125cc pill" olnud
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Nõustun eelnevatega, et ära võta endale seda riski kaela. Kuna nende sõidukite müügiinfo jääb avalikult internetti üles, siis pole välistatud, et kindlustusfirmadel on sõidukite kuulutused "turuhinna" arvutamise jaoks alles hoitud, sellisel juhul oled kindlustus-õnnetusjuhtumi puhul tõelise kuse sees. 125ne 2 takti aparaat liigub piisavalt hästi edasi. Kahetaktilise puhul arvesta silindri-kolvigrupp kuluosaks, mis maksab 250€ raha alates (KITi eest) ning paremad tootjad-brändid maksavad ca 500 europapüürust rääkimata muudest kuluosadest.
-
- Postitusi: 5
- Liitunud: 17 Okt 2016, 16:46
- Tsikkel: Aprilia
- Tänanud: 1 kord
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
Tere jälle!
Keegi häid 125cc 11kW masinaid soovitada oskab?
Võib olla nii 4 kui ka 2 taktiline aga võiks ikka korralikult üles võtta Ei tahaks väga liikluses ette jääda pigem ikka mööda sõite teha Olen ka kuulnud et 2 taktilised võtavad rohkem välja aga samas tarbib hullult kütust, oleneb see ka masinast? Kas nelja taktiline siis üle 110 välja ei võtagi või 90-ki või ka see oleneb masinast? Hind võiks jääda pigem 2000 piiresse
Tüdruk,soov teha A1 lube,
170 pikk
56kg
Tänud vastajatele!!
Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal
ei tee sa mingeid möödasõite selle 125sega, pole mõtet unistada...sõltumata sellest, kas ta on sul 2 või 4 taktiline. linnavahel sõida mööda palju tahad muidugi
ja üldiselt, kui mootor on 11kw siis ta on 11kw! siin ilmselgelt ei mängi enam rolli, mitme taktiline on see mootor. võimsamad 2 taktilised 125sed arendavad 30kw ja pealegi...aga need mootorid on võistluskrossikate otsas ja igapäevasõiduks mitte kuskilt otsast kõlbulikud. mõistliku hooldusvälbaga ja töökindlad 125sed ongi 4-taktilised, suhteliselt väikse võimsusega ja lahja minekuga. samas neil on vähemalt natuke pöördemomenti erinevatel pööretel, mitte võimsad nagu 2-taktilised.
kõik see, mis võtab "rohkem välja" tarbib ALATI!!! rohkem kütust, seega jah see mida sa oled kuulnud on õige...ja tasuta lõunaid, või tasuta möödasõite endiselt ei ole olemas 100kmh on võimalik sõita 10kw'ga küll, see ei ole probleem, 120 vajab juba rohkem, ilmselt ligi 20kw jne. ning loomulikult oleneb see masinast, kui palju miski kütust võtab. ühed kõige ökomad mopeedid näiteks peaksid olema 2 taktilise mootoriga hondad...väidetavalt kuskil 2 liitrit sajale.
Re:
A1Nolk kirjutas:Tere! Kevad vaikselt pärale jõudmas ja oleks varsti vaja ratta selga saada. Plaan on ilusate ilmade saabudes (Mai? Aprill?) hakata tegema A1-kategooria juhilubasid. Sellest ajendatud on ka mu küsimus: Mis sõidukooli Tartust keegi teist soovitada oskab? Ette tänades!
Minu kooliks oli OÜ Autosõit. Tegin küll A2 lube tookord, aga ise jäin väga rahule - õpetajad olid tasemel ja kõik sai selgeks. ARKi eksamid läbisin ka esimese korraga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.