Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

Tere rahvas ja head uut aastat! Küsimus järgnev: On jäänud silma paar kuulutust, kus on kirjas: "Dokumentides on 125cc, kuid peal on sajakahekümne viie kuubi asemel 250cc mootor, sobilik sõitmiseks A1 kategooria juhilubadega." kas selline asi tuleb tehnoülevaatusel avalikuks või saab vabalt lubatust võimsama mootoriga ringi lasta?



Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 202
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas srx »

Tegemist on lihtlabase pettusega. Sõidad millegagi, mille juhtimisõigust sul ei ole.
Kui see ülevaatusel välja tuleb, on see su kõige väiksem probleem. Siis lihtsalt ei saa ülevaatust ja sellega asi piirdub.

Aga kui satud näiteks liiklusõnnetusse ja siis see välja tuleb, siis oled ilma juhtimisõiguseta sõitnud, mis tõenäoliselt teeb sind automaatselt süüdlaseks.
Sellega kaasneb see, et kindlustus maksab kannatajale kahjud välja ning siis nõuab kõik need kahjud sinu käest sisse (sest sa poleks tohtinud sõitagi!) + veel mingi rasvane %.
Lisaks saad lubateda sõitmise eest trahvi. Liiklusõnnetuse põhjustamise eest trahvi. jne.

Kas just keskmine politseinik suudab seda tuvastada aga kui peaks juhtuma, et mõni politseinik su kinni peab ja saab aru, et ratas ei vasta nõuetele, saad lubateda sõitmise eest trahvi.
Ja edasi sõita ei saa, kui sul just pole lubadega juhti kohe võtta. Politsei viib su ratta parklasse (mille eest tuleb ka maksta).

Jah, paberi peal nagu oleks kõik JOKK. Aga kui mingi olukord tekib, siis võid sealt väga valusa paugu saada.
Mina ei soovitaks riskida. Oota kuni 18 saad, see kaks aastat läheb kiirelt, tee A2 load (mis vist on ainult sõit A2 rattaga kui A1 on all) ja võta siis võimsam ratas.
Pigem soovitan leida võimaluse kuidas asja seaduslikult teha mitte seda kuidas seadusest mööda hiilida.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ah kle get real, kui sul just pole mootori peale suurelt töömaht kirjutatud, siis ei huvita see küll kedagi eal.

Samas mina ütleks et seda töömahu teemat pole mõtet enda jaoks nii keeruliseks mõelda, 125ne nelar on ka täiesti mõistlik riistapuu millega ringi traageldada, eriti linnas. Ma suure ratta peal tihtipeale vaatan kadedusega, kuidas võrrid hakkavad sellistes pragudes splittides alles hoogu maha võtma, kust mina enam ammu läbi ei mahu. Lisaks mingi "tehnikahuvilise noore" poolt kokku mätsitud frankensteini ostes võtad endale lihtsalt hunniku peavalu kaela.

Noh ja üleüldiselt igasugune mootorratas on toredam kui mitte mootorratast.

Viimati muutis Jesper, 21 Jaan 2017, 16:13, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Mina 10a tagasi vahetasin derbi senda baja 125cc mootori 200cc vastu millel oli parem vääne ning lõppkiirus ega kakkunud mäkke sõites kiirust alla 90ne enam..ei kottind see kedagi kuna mootorgi mahtus peaaegu orig kinnituste vahele :) oli tollal isegi 450cc husabergi mootor müügis ja kaalusin isegi toda kuid 16a poisile oleks too natuke liiga suur projekt olnud. Seal oleks pidanud juba raami igaltpoolt ümber tegema. Siiamaani tegelt kahetsen et seda swappi ära ei teinud. Oleks ülelinna "125cc pill" olnud :D

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Nõustun eelnevatega, et ära võta endale seda riski kaela. Kuna nende sõidukite müügiinfo jääb avalikult internetti üles, siis pole välistatud, et kindlustusfirmadel on sõidukite kuulutused "turuhinna" arvutamise jaoks alles hoitud, sellisel juhul oled kindlustus-õnnetusjuhtumi puhul tõelise kuse sees. 125ne 2 takti aparaat liigub piisavalt hästi edasi. Kahetaktilise puhul arvesta silindri-kolvigrupp kuluosaks, mis maksab 250€ raha alates (KITi eest) ning paremad tootjad-brändid maksavad ca 500 europapüürust rääkimata muudest kuluosadest.


Unistacorn
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Okt 2016, 16:46
Tsikkel: Aprilia
Tänanud: 1 kord

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas Unistacorn »

Tere jälle!
Keegi häid 125cc 11kW masinaid soovitada oskab?
Võib olla nii 4 kui ka 2 taktiline aga võiks ikka korralikult üles võtta :D Ei tahaks väga liikluses ette jääda pigem ikka mööda sõite teha :D :D Olen ka kuulnud et 2 taktilised võtavad rohkem välja aga samas tarbib hullult kütust, oleneb see ka masinast? Kas nelja taktiline siis üle 110 välja ei võtagi või 90-ki või ka see oleneb masinast? :) Hind võiks jääda pigem 2000 piiresse :D

Tüdruk,soov teha A1 lube,
170 pikk
56kg
Tänud vastajatele!! :D


will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Laiem arutelu 125cm3 põhjal

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei tee sa mingeid möödasõite selle 125sega, pole mõtet unistada...sõltumata sellest, kas ta on sul 2 või 4 taktiline. linnavahel sõida mööda palju tahad muidugi :D

ja üldiselt, kui mootor on 11kw siis ta on 11kw! siin ilmselgelt ei mängi enam rolli, mitme taktiline on see mootor. võimsamad 2 taktilised 125sed arendavad 30kw ja pealegi...aga need mootorid on võistluskrossikate otsas ja igapäevasõiduks mitte kuskilt otsast kõlbulikud. mõistliku hooldusvälbaga ja töökindlad 125sed ongi 4-taktilised, suhteliselt väikse võimsusega ja lahja minekuga. samas neil on vähemalt natuke pöördemomenti erinevatel pööretel, mitte võimsad nagu 2-taktilised.

kõik see, mis võtab "rohkem välja" tarbib ALATI!!! rohkem kütust, seega jah see mida sa oled kuulnud on õige...ja tasuta lõunaid, või tasuta möödasõite endiselt ei ole olemas :D 100kmh on võimalik sõita 10kw'ga küll, see ei ole probleem, 120 vajab juba rohkem, ilmselt ligi 20kw jne. ning loomulikult oleneb see masinast, kui palju miski kütust võtab. ühed kõige ökomad mopeedid näiteks peaksid olema 2 taktilise mootoriga hondad...väidetavalt kuskil 2 liitrit sajale.

Kasutaja avatar

Teema algataja
A1Nolk
Postitusi: 13
Liitunud: 02 Okt 2016, 15:40
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas A1Nolk »

Tere! Kevad vaikselt pärale jõudmas ja oleks varsti vaja ratta selga saada. Plaan on ilusate ilmade saabudes (Mai? Aprill?) hakata tegema A1-kategooria juhilubasid. Sellest ajendatud on ka mu küsimus: Mis sõidukooli Tartust keegi teist soovitada oskab? Ette tänades!


kirsikook
Postitusi: 3
Liitunud: 04 Dets 2016, 11:46
Tsikkel: Yamaha FZS1000

Re:

Lugemata postitus Postitas kirsikook »

A1Nolk kirjutas:

Tere! Kevad vaikselt pärale jõudmas ja oleks varsti vaja ratta selga saada. Plaan on ilusate ilmade saabudes (Mai? Aprill?) hakata tegema A1-kategooria juhilubasid. Sellest ajendatud on ka mu küsimus: Mis sõidukooli Tartust keegi teist soovitada oskab? Ette tänades!

Minu kooliks oli OÜ Autosõit. Tegin küll A2 lube tookord, aga ise jäin väga rahule - õpetajad olid tasemel ja kõik sai selgeks. ARKi eksamid läbisin ka esimese korraga.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”