Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Citroenut
Postitusi: 8
Liitunud: 11 Dets 2016, 14:16

Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #1 Postitas Citroenut » 11 Dets 2016, 14:33

Tere

Ütlen kohe ära, et lube veel ei ole, kuid plaanis esimesel võimalusel need teha. Ratta valik on aga see kõige raskem, endal millegipärast on mõttes, et peaks ostma midagi enduuro laadset, millega saaks mööda maanteid ja kruusateid sõita ning vajadusel ka põllu peale keerata,ehk siis oleks võimalikult mitmekülgne.
Netifoorumites kolades on silma jäänud selline asi : Husqvarna 701. Kas see oleks väga jama valik ?


Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #2 Postitas AzA » 11 Dets 2016, 15:14

Luba mitte lube.
Sa ei tea, mis sulle meeldib enne kui sa proovinud pole, ammugi ei tea seda meie.
Supermoto on väga spetsiifiline ratas, tänavalegaalne krossikas olemuselt, suur pöördemoment, väike lõppkiirus.
Võta midagi klassikalisemat ja odavamat, esimese rattaga pihta saavad vaid mõned üksikud.
SM-iga maanteed sõita on elupiin, ta on mõeldud linnas lõbutsemiseks.

Minu hinnang - vale valik.
Universaalset asja sa ei saa, aga ühepütane on maanteeraketi teine äärmus. Vaata mõnd R2 või V2 konega nn. universaali, africa twini, ktmi klassi.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3733
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 302 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #3 Postitas reimps » 11 Dets 2016, 15:24

Asjad, mis on mõeldud kõige tegemiseks, ei kõlba mitte millekski.
Võta mingi kuni 1000.- suurusjärgus vana ratas, sõida aasta ja siis saad aru, millises suunas järgmine võtta. Esimene võib vabalt mingi 500-ne classic või taoline ka olla, peaasi, et liigub. Niikuinii on esimene ratas selline, mida meenutama ja kiruma jääd, sest "oleks võinud kohe enduro võtta" või "nah, maanteebike on ikka see ülim, mida ma selle krossikaga üldse mõtlesin".
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 962
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #4 Postitas simp » 11 Dets 2016, 15:34

Soovitaks esialgu load ära teha, saad mingi kogemuse kooli rattaga kätte ja parema arusaama esimesest 'unistuste' rattast.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #5 Postitas ElectroMoto » 11 Dets 2016, 15:58

Husky 701 on ka enduro variandis olemas.. ;)

Aga olen nõus, et esimene tasub kasutatud masin osta. Eriti kui kuskile ukeradama tahad minna. Mul on käsil teine ratas ja ikka veel ei raatsi tutikat osta, kuna siis ei julgeks pooli asju selle rattaga teha, et äkki juhtub midagi.
Üldjuhul soovitatakse osta nii kallis ratas esimeseks, mille rahakott lubab kohe välja osta..

Muidugi, nüüd räägin küll endale vastu, aga võiksid minna ja vaadata/proovida Motodepoos SWM masinaid. Mootor sisuliselt Husqvarna, aga uue masin hind on väga ahvatlev. Masin ise pole ka kõige hullem.
Supermoto kohta tegin ise ülevaate: https://youtu.be/iLVUozEHFlU
Enduro versiooni kohta tegi iSlander: https://youtu.be/ftCIO-JDbA0
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 455
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #6 Postitas randel » 11 Dets 2016, 16:00

AzA kirjutas:Luba mitte lube.
Sa ei tea, mis sulle meeldib enne kui sa proovinud pole, ammugi ei tea seda meie.
Supermoto on väga spetsiifiline ratas, tänavalegaalne krossikas olemuselt, suur pöördemoment, väike lõppkiirus.
Võta midagi klassikalisemat ja odavamat, esimese rattaga pihta saavad vaid mõned üksikud.
SM-iga maanteed sõita on elupiin, ta on mõeldud linnas lõbutsemiseks.

Minu hinnang - vale valik.
Universaalset asja sa ei saa, aga ühepütane on maanteeraketi teine äärmus. Vaata mõnd R2 või V2 konega nn. universaali, africa twini, ktmi klassi.


Husky 701 tehakse kahes versioonis, Supermoto ja Enduro. Eeldan, et küsiti ikka Enduro kohta kui metsateedest jutt. 701 pole kindlasti võrreldav võistlus-supermoto või enduroga ja kannatab maanteel väga hästi sõita, eriti uue mootoriga 2017 aasta mudel. Lõppkiirus on mõlemal umbes 200km/h ehk palju rohkem kui reaalselt vaja läheb. 701 Enduro on üldse hetkel üks parimad valikuid minu arust, kui kruus ja metsateed tõmbavad. Maanteel mingi matkarattaga muidugi ei võrdle, aga hakkama saab kenasti.
Aga - nagu ka teised juba välja tõid - on see ikka esimeseks rattaks hea valik? Sadul on väga kõrge, kui oled alla 185cm, siis mõlemad jalad ilmselt maha ei ulatu ja algaja jaoks on see probleem,. 75hj ja 150kg on metsas ikka väga palju ka kogenud sõitja jaoks ja 10000€ ratta eest pole ka just väike summa koolirahaks välja käia. Pigem soovitan ka alustuseks midagi odavamat valida, mõni klassikaline ratas oleks hea valik. Või siis hoopis krossikas, millega metsas ratast korralikult valitsema õppida.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #7 Postitas AzA » 11 Dets 2016, 16:23

Anu ma tagusin lihtsalt kuklisse ja sain husqvarna lingi.
Tänud täpsustamast.
Enivei jään enda juurde, ei ole esimeseks hea valik.
Püüdsin kuidagi põhjendada. Ilmselt jääme kõik enamvähem ühele arvamusele .... paari tuhhine hornet, versys vms on okitoki algatuseks.
Aga mulle meeldib.

v301060
Postitusi: 387
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Sportster 1200 Custom
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #8 Postitas v301060 » 11 Dets 2016, 16:32

Universaalselt head ratast pole vist olemas. Hinda, palju sa sinna põllupeale tegelikult keerata tahaksid. Alustuseks oleks hea tsikkel KTM 390 Duke kui on 4 - 5 K vaba raha.
HD Sportster 1200 Custom & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr, see nüüd Soomemaal, TransAlp 650, see nüüd Tartus, HD 1200 Springster, see nüüd Wõromaal ja HD Sportster 883 Roadster, see nüüd tagasi HD Tallinnas.

Teema algataja
Citroenut
Postitusi: 8
Liitunud: 11 Dets 2016, 14:16

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #9 Postitas Citroenut » 11 Dets 2016, 19:07

See SWM jäi silma jah, kui esimest korda auto24-sse endurokad sisse sai löödud. Niipalju kui netist lugesin, siis on põhimõtteliselt mingi husqvarna mudeli analoog. Tüüpveaks pidi olema siduri juures mingite seibide kulumine, mida tuleb ca 10000 tagant vahetada. Kuidas muidu istmekõrgus sobis? Ma olen 178 cm .

" paari tuhhine hornet, versys vms on okitoki algatuseks"
" KTM 390 Duke"

Kuidas nendega kruusa lasta on?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4190
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 356 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #10 Postitas Macintosh » 11 Dets 2016, 19:29

Citroenut kirjutas:" paari tuhhine hornet, versys vms on okitoki algatuseks"
" KTM 390 Duke"
Kuidas nendega kruusa lasta on?


Hornet kruusaele ei kõlba (minu silmis ei kõlba Hornet üheksi otsatarbeks).
Versys on asfaldi rehviga kruusal ebakindel, saad küll seda natuke parandada nukilise rehviga aga tunnetus jääb ikka natuke ebamääraseks.
Versys on universaalne ratas, mis end kõige paremini tunneb kõva kattega teedel. Ma olen kruusa temaga sõitnud aga päris kodus ta end seal ei tunne. Versusega saad enam-vähem kõik muud sõidud tehtud mis pole off-road. Isegi ringrajal kannatab kimada. Mina sõitsin nii linnas, ringrajal, maanteel, metsas kui ka pikkadel reisidel. Kahel korral käsisin naisega Alpides (~6000km). Ainuke koht, kus temaga piisvalt mõnus polnud oli kaheksesi sadulas Saksa kiireel (üksinda on OK). Bensukulu on selle masinal täiesti müstiline parameeter: olenemata ilmast, sõidukiirusest, sõidustiilist ja tsikli koormatusest (kohvriring, kahekesi sadulas) on see ikka 4.5L/100km.
Paari tuhhist Versyst küll ei maksa oodata. Möödunud hooajal läks minu Versys 3.7K€ eest müüki ja oli soodsaim pakkumine kogu suve jooksul.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #11 Postitas ElectroMoto » 11 Dets 2016, 22:27

Citroenut kirjutas:See SWM jäi silma jah, kui esimest korda auto24-sse endurokad sisse sai löödud. Kuidas muidu istmekõrgus sobis? Ma olen 178 cm


Ma olen 183 ja sadul on ikka kõrge.. Aga ma tulin ka Horneti seljast ja seepärast oli harjumatu. Praegu olen oma eduroga nii ära harjunud, et valgusfoori taga ainult varbad maas. Isiklikult päris rohelisena poleks julenud sedasi ringi sõita, aga eks ta harjumise asi on.
Tehnilise poole pealt rohkem ei oska rääkida.
Sõitmise juures oli maanteel kuskil 120 juures see lenksu vibamine harjumatu ja ehmatav. Aga ega ta selliste kiiruste jaoks tegelt väga mõeldud polegi.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #12 Postitas AzA » 13 Dets 2016, 10:29

Macintosh kirjutas:Hornet kruusaele ei kõlba (minu silmis ei kõlba Hornet üheksi otsatarbeks).


Kruusale muidugi mitte, aga ta on oma töökindluse, lihtsa juhitavuse, hinna jms. pärast suurepärane ratas sõitma õppimiseks.
Ei ole üldse mitte paha mõte hooajakese odava töökindla loksuga veidi harjutada.
Ma kaldun arvama, et otse koolist tulnulehea stardiplatsvorm.

Mu postituse idee polnud pakkuda konkreetset ratta mudelit, vaid üleüldisemalt mõelda sellele, et suuuuure tõenäosusega läheb esimene ratas peale 1-2 hooaega müüki ja ta saab olema õpperatas.
Mõtiskle sõitma õppimisele, kui tahes vinge ka ei oleks, esimesed paar hooaega kuluvad paljalt asfaltil üllatusi trotsides. Metsas on vähe kergem, puud ei kipu ette keerama ja vahvaid manöövreid tegema :bsmile:
Seda esimest on hea juhitavuse, mugava rattaga kergem teha kui mingi suure kolakaga.
Üldiselt Reimps ütles ära osavamalt.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

xin
Postitusi: 44
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #13 Postitas xin » 13 Dets 2016, 10:57

Esimeseks masinaks soovitan mina võtta midagi vanemat, lihtsamat, odavat ja töökindlat: SV650, GSF, Bandit, Hornet, Transalp, XT, FZ6N kas või R6.
Kruusal saab suht igasuguse putukaga sõita, siin on küsimus pigem lenksu painutajas kui masinas. Bike liigub väga kenasti ka lahtise kruusa peal. Maantee kilomeetreid ahmides tulevad paljude masinate tõelised paled välja. Kuidas ikka sinu kannikad, selg ja käed vastu peavad.
Hangi endale load, võta mõni täiendkoolitus (MotoSurvival) ja kogu kilomeetreid hinge alla. Siis hakkad aimu saama, mis suunas järgmine masin olema peaks.
Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #14 Postitas ElectroMoto » 13 Dets 2016, 12:03

AzA kirjutas:Kruusale muidugi mitte, aga ta on oma töökindluse, lihtsa juhitavuse, hinna jms. pärast suurepärane ratas sõitma õppimiseks.
Ei ole üldse mitte paha mõte hooajakese odava töökindla loksuga veidi harjutada.
Ma kaldun arvama, et otse koolist tulnulehea stardiplatsvorm.


Omades suht värsket isiklikku kogemust just täpselt selle stsenaariumi järgi, siis olen kahe käega nõus!
Isegi kruus sai järgi proovitud, aga oskuste puudumise tõttu oli üsna kõhe..
Metsaradasid proovisin ka. Täitsa hakkama sai, aga ega ta väga mugav selleks pole.. :D
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #15 Postitas KIBU » 13 Dets 2016, 13:28

tere

järjekindlalt soovitatakse algajale vana ja odavat ratast. lisage sinna veel see "lihtne" ja tulemus on ilma ABS-ita, vanakooli vedrustuse ja piduritega, vedela raami ja suure kaaluga sõiduriist. ma saan aru ka sellise soovituse pointist kuid mina sellega päri ei ole.
esiteks, kui kogemusi vähe peaks sõiduriist olema nii hea kui võimalik. olen päris kindel, et sõiduomadustelt on iga uuem põlvkond/mudel parem kui eelmine. mida uuem ratas seda parem ja turvalisem on sõita. lisaks sinna veel mida vähem "lihtne".
teiseks, kukkudes enamasti tsikkel taastamiskõlbmatuks ei muutu ja tänapäevast ratast on lihtsam remontida kui väga vana. näiteks ebayst on eelmisele mudelile, st 4-8aastat vana, juppe kõige rohkem saada. katsu leida midagi 15-20a vanale rattale. lisaks on vana ratta suurem remont tihti mõistlik vaid ise remontides.
nagu aru saan siis vana ja odavat soovitatakse justkui seepärast, et kukkudes ei ole rahaline kahju nii suur. kuid kas ei peaks mõtlema pigem niimoodi, et võimalikult uue ja parema rattaga on kukkumis tõenäosus ja ehk ka vigastuste ulatus väiksem?
minuarvates kehtib ka siin vana tõde et on kas hea või odav lahendus mitte hea ja odav.
elu on liiga lühike ja tsikliga sõitmise aeg enamustel ka nii piiratud, et mõistlik on teha seda võimalikult kvaliteetselt mitte võimalikult odavalt. vana ja uuema rattaga sõitmise elamuse vahe on väga suur ka algajale. või isegi eriti algajale.
mina soovitaksin võimalikult uut, kerget ja hea vedrustuse ja piduritega ratast. võimsus on teisejärguline nendega võrreldes. ka elektroonilised abid on algajale head lisad. osta ratas mõnusaks sõitmiseks mitte kukkumiseks ja varsti maha müümiseks. lisaks arvesta, et sõitu peab kõigepealt teadlikult õppima ja alles siis harjutama. ei ole sellist ratast millega algaja kohe hästi sõitma saab, kui siis lihtsalt võimalikult hea ratas.
5248653
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #16 Postitas AzA » 13 Dets 2016, 13:55

Vana ja odava all peetakse silmas ilmselt 2-4k maksvat selle aasta tuhande toodangut, mitte 80mnendate lelusid.
Ja asi pole kukkudes remontimises, vaid müües hävimises. 2 tonnise horneti eest veab ehk 1500 välja kui hooaega kaks juurde vurada, 10 tonnise ktmi eest 9500 saada on märg hobuse unenägu.
Paljud meist esimese rattaga kohe oma leidsid?
Pean nukralt nentima, et mina nende arukate hulka ei kuulu, ei teagi kedagi, kes kuuluks va vanaisa, kes küttis surmani oma iz56-ga. Aga tal polnud valikut ja kui valik tekkis, siis olid muud huvid prioriteetsemad ... prostamol uno jms.
Aga mulle meeldib.

vanalendur
Postitusi: 291
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #17 Postitas vanalendur » 13 Dets 2016, 14:54

Spoiler:
KIBU kirjutas:tere

järjekindlalt soovitatakse algajale vana ja odavat ratast. lisage sinna veel see "lihtne" ja tulemus on ilma ABS-ita, vanakooli vedrustuse ja piduritega, vedela raami ja suure kaaluga sõiduriist. ma saan aru ka sellise soovituse pointist kuid mina sellega päri ei ole.
esiteks, kui kogemusi vähe peaks sõiduriist olema nii hea kui võimalik. olen päris kindel, et sõiduomadustelt on iga uuem põlvkond/mudel parem kui eelmine. mida uuem ratas seda parem ja turvalisem on sõita. lisaks sinna veel mida vähem "lihtne".
teiseks, kukkudes enamasti tsikkel taastamiskõlbmatuks ei muutu ja tänapäevast ratast on lihtsam remontida kui väga vana. näiteks ebayst on eelmisele mudelile, st 4-8aastat vana, juppe kõige rohkem saada. katsu leida midagi 15-20a vanale rattale. lisaks on vana ratta suurem remont tihti mõistlik vaid ise remontides.
nagu aru saan siis vana ja odavat soovitatakse justkui seepärast, et kukkudes ei ole rahaline kahju nii suur. kuid kas ei peaks mõtlema pigem niimoodi, et võimalikult uue ja parema rattaga on kukkumis tõenäosus ja ehk ka vigastuste ulatus väiksem?
minuarvates kehtib ka siin vana tõde et on kas hea või odav lahendus mitte hea ja odav.
elu on liiga lühike ja tsikliga sõitmise aeg enamustel ka nii piiratud, et mõistlik on teha seda võimalikult kvaliteetselt mitte võimalikult odavalt. vana ja uuema rattaga sõitmise elamuse vahe on väga suur ka algajale. või isegi eriti algajale.
mina soovitaksin võimalikult uut, kerget ja hea vedrustuse ja piduritega ratast. võimsus on teisejärguline nendega võrreldes. ka elektroonilised abid on algajale head lisad. osta ratas mõnusaks sõitmiseks mitte kukkumiseks ja varsti maha müümiseks. lisaks arvesta, et sõitu peab kõigepealt teadlikult õppima ja alles siis harjutama. ei ole sellist ratast millega algaja kohe hästi sõitma saab, kui siis lihtsalt võimalikult hea ratas.


Vanade rontide rataste kaitseks:
Minu esimene ratas oli ca 7-800 eurone räsitud CBR1000f aastast 90, täpselt see ilma ABSita, vanakooli vedrustuse ja piduritega ning suure kaaluga sõiduriist. Vahepeal on sõidetud ka mõned aastad uuema CBS piduritega VFRiga ja veel vähe moodsama Ducati Monsteriga. Kui peaks nüüd nendest kolme vahel uuesti valima siis esimeseks võtaks CBRi või võibolla VFRi. Raske kolakas oli tõesti. Ninaga allamäge parkimine tähendas hilisemat higistamist, pidurid olid pehmed, vedrustus oli vedel aga kokkuvõttes vägagi sõidetav ratas. Kruusal ja maanteel külgtuules stabiilne, mootor vedas igasugu pööretel ja kuna võimsuse ja kaalu suhe ei olnud midagi imetabast siis polnud see liitrine tsikkel ka mingi surmarelv nagu kohati kiputakse arvama.
Kukkudes on lihtsam leida juppe uuemale masinale aga kui vana ratta väärtus on võrdväärne uue ratta juppide hinnaga ning vana ratast pole häbi nipukate ja muude kodukootud lahendustega "ajutiselt" paigata jääb eelis ikkagi vanale rattale. ABSi ga rattaga võibolla tõesti võimalus väiksem, kallima rattaga arvatavasti võetakse ka vähem riske. Õnneks on ainuke ratas mille ma seni pikali olen visanud CBR ja iga kord mõne lolluse tagajärjel mida ma uuema rattaga poleks riskinud teha. Mõned korrad hoovipeal kiilasjääl kui oli probleeme isegi kahel jalal püsti püsimisega ning üks kord kui sai proovitud, et kaugele siis kallutada kannatab ja esirehv läks lõpuks alt ära. Kogu selle pulli peale hunnik kriime natuke plasti sulatamist ja siduriheebel. Uuema rattaga oleks kõvasti kallimaks läinud, sest seda oleks tahtnud taastada samasse korda mis enne oli. Minu raibe oli juba enne niipalju kannatanud, et ega hullemaks küll ei läinud.
Tuleb nõustuda, et tsikliga sõitmiseks on aega vähe. Vanasti sõitsin lumest lumeni ja hooaja läbisõit võis tulla ~3x suurem. Eks mingil määral mängib rolli, et esimeste hooaegade sõiduhimu on kaudunud kui igale poole tuli tsikliga minna vahet pole mis ilm väljas oli aga suurt rolli mängib ka see, et head ratast ei taha kevadel ja hilissügisel sõites soolatada. Teine jama on sellega, et uuemat ratast ei taha suvalise koha peale ööseks valveta vedelema jätta mistõttu nüüd lähen sageli autoga kui varem oleks läinud tsikliga.
Eks tuleb vastavalt rahakotile ja sõidustiilile valida.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #18 Postitas KIBU » 13 Dets 2016, 15:58

need on kaks erinevat vaatepunkti. odav versus hea. kui enamus soovitab esimeseks rattaks odavat varianti siis tahtsin oma eelmise postitusega teemaalgataja tähelepanu juhtida ka teisele ehk siis sõitmiseks ja sõidu õppimiseks heale/mugavamale/mõnusamale jne variandile. tuleb tõdeda et enamasti alati on hea variant kahjuks kallim. inimeste võimalused ja ka suhtumine rahasse on erinev. kuna enamus kiidab odavat siis tõin välja alternatiivi.

ka minu esimene ratas või pigem mitu esimest olid odavad. paar esimest võimaluste tõttu ja mõned ka mõttelaadi tõttu. (mida kujundas suuresti ka siin teemas propageeritav mõtteviis. odav on parem) praeguseks päris mitu "odavat" ratast hiljem mõtlen, et kahju et raiskasin sõiduaega odavate ja halvemate variantide peale. kulutatud summad (kui on mõistlikud võimalusi arvestades muidugi) ununevad aga mälestused, emotsioonid jäävad.

lisaks on mul ka konkreetne kogemus sõidu õppimise kohapealt vana rattaga võrdluses uuema ja paremaga (palju kallim) küll võibolla tava kasutaja seisukohast liig spetsiifilised aga võibolla ka mitte. nimelt nühkisin pikalt kardirada vana bikega ja kuigi oli tore siis sõiduvõtteid mis on vajalikud kiireks sõiduks sain selgeks uuema rattaga. vana rattaga minu pea ei olekski neid läbi närinud. samasugune kogemus enduurosõidus. vana rattaga võis jäädagi punnitama ja mingist piirist edasi areneda oli pea võimatu. uuemaga tundus kõik kuidagi lihtsam.

olen nõus, et vanal rattal on ka eeliseid. mulle endale meeldis kõige rohkem näiteks turvariski küsimus. parkisid rahulikult, unustasid võtmed ette ilma et mure ratta pärast alateadvuses kummitaks. kuid äkki teemaalgatajal ei ole raha elus kõige tähtsam või äkki on pappi nagu putru aga ikkagi ostab "vana ja odava" ainult seepärast et kõik "kogenud motomehed" soovitavad. ikka võimaluste piires aga sõita on uuega ja mitte nii lihtsaga parem.
5248653
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #19 Postitas AzA » 13 Dets 2016, 17:06

Ojaaa, loomulikult me soovitame oma mätta otsast.
Ma ei vahetaks elu sees oma karpadega vanakooli üle liitrist r4-ja mingi absi ja muude vidinatega jebati vastu, sest ma naudin seda bensalõhna garaasi minnes, ma naudin seda totakat mosse esituld, ma naudin seda, et ohtlik on. Jabur, aga tõsi.
Selleni ma jõudsin nuhjah ..... paar uut saaks osta küll, aga siis mul ei oleks seda kogemust.
Nii ja naa, point peitub selles, et meibi see kruus ja mets ei paelu üldse, selgub, et kõige vägevam on V2-ga telkimisplatsilt telkimisplatsile podistada ja õlut lükata.

Üldiselt vana hea kuld ... kui meeldib, osta ära raisk.
Elektromargu võib sellest pajatada, ostis vanema ja kallima ratta seepärast, et talle meeldis, mis siis, et ma pakkusin üliheas seisukorras edevat sama mudelit, paar aastat uuemat isegi odavamalt :bsmile:
Õigesti tegi.

Esimene tsikkel tuleb kingade värvi järgi osta, vale koht nõu küsimiseks, naised teavad paremini, kuda see täpselt käib :mrgreen:
Aga mulle meeldib.

Melx
Postitusi: 308
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #20 Postitas Melx » 13 Dets 2016, 20:47

Osta mis meeldib ja millele rahakott peale hakkab, mootorratas on suuresti emotsiooni küsimus, kui hommikul selle nägemine ikka ei eruta... nuh jah. Suure tõenäosusega ei ole esimene see õige, seega arvesta peale hooaega-kahte mahamüügi võimalusega(teatud paralleerid elus ja suhetest). Kuid mis ratta valikust vahest isegi tähtsam, on hea sõiduvrustus. Mitte miski ei häiri sõites rohkem kui kehv, ebamugav või lihtsalt vale varustus. See ei pea olema selleks kõige kallim vaid samuti mis endale meeldib ja esmamuljelt mugav, tehnilised omadused/sobivused sinu sõidustiili jaoks selguvad hiljem.
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #21 Postitas ElectroMoto » 13 Dets 2016, 20:50

AzA kirjutas:Elektromargu võib sellest pajatada, ostis vanema ja kallima ratta seepärast, et talle meeldis, mis siis, et ma pakkusin üliheas seisukorras edevat sama mudelit, paar aastat uuemat isegi odavamalt :bsmile:


Täpselt! Ka veel tükk aega hiljem mõtlesin, et kas ma tegin vale valiku, aga no krt, ma poleks julend sulle silma vaadata enam pärast seda, kui ma su masin ribadeks oleks trööbanud nagu ma lõpuks selle oma esimesega tegin.. või noh, mitte ribadeks, aga ma olen sedasorti sõitja, kes võimaluste puudumisel pigem sõidab ratta ribadeks, kui et pidevalt mondib ja õlitab ja poleerib jne (mida kõike ma tegelt hea meelega teeks, kui saaks). AzA ratas oli selleks liiga ilus ja heas korras, et oleks julgend sellega lolliks minna.. (w)

Üks osa uue põlvkonna sõitjatest (mida ma vähemasti mujal maailmas näinud olen ja kuulnud), ongi sellised, kes sõidavad niisama lõbu pärast. Ei ürita oma oskusi lihvida ei sõiduoskustes rinkadel ega spets radadel metsas ega garaažis.. lihtsalt tahaks rinig huiata masinaga, mis enam-vähem pandav on, tee äärde ei jäta ja mis erilist suurt väljakutset esita üheski olukorras.. Igale oma.

Samas - üskkõik, mida soovitatakse ja kui põhjalikult läbi mõelda ja teroreetiliselt ideaalne otsus langetada - lõpuks on nii kui nii 50-50, kas joppab esimese rattaga või ei... :D
Kasutaja avatar

Multi
Postitusi: 45
Liitunud: 25 Mai 2015, 23:57
Tsikkel: Suzuki XF650 Freewind
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #22 Postitas Multi » 13 Dets 2016, 21:26

Mina ei ole päris nõus selle seisukohaga, et osta alguses suvaline ratas ja siis vaata edasi. Lube tehes ja tsikleid uurides tekib ju ikka mingi ettekujutus, kuhu selle tsikliga minna ja mida teha tahaks, või vähemalt võiks endalt neid küsimusi küsida. Huvid võivad muidugi muutuda, aga kuskilt peab ju alustama. Ise teadsin juba enne autokooli minemist, et tahan tsikliga matkata ja sealjuures võimalikult palju teelt maha keerata, nii et enduro oli ainus loogiline valik.

Ostsin omale Suzuki Freewindi, millega olen oma kahe hooaja jooksul käinud nii Nordkapis kui Albaanias, sõitnud nii 700 km päevas maanteed kui roninud liivas ja poris. Nii mõnigi nimetaks seda parketimaasturiks, aga hätta pole ta mind veel kuskil jätnud ja olen oma valikuga rahul. Sellepärast julgen sellist lihtsat endurot nagu Freewind, Pegaso või F650 esimeseks rattaks soovitada küll, sest sellega saab natuke kõike proovida ja vaadata, mis rohkem meeldib. Üsna mugavad on need rattad ka.
Viimati muutis Multi, 13 Dets 2016, 21:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

xin
Postitusi: 44
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #23 Postitas xin » 13 Dets 2016, 21:27

Noh, tegelikult võiks igal ühel vähemalt kolm ratast garages olla. Ja kui teema autor jõuab endale uue Husqy 701 osta, siis jõuab igaks olukorraks ka sobiliku kasutatud masina soetada.
Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660

Teema algataja
Citroenut
Postitusi: 8
Liitunud: 11 Dets 2016, 14:16

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #24 Postitas Citroenut » 13 Dets 2016, 21:40

Uue tsikli vaimustus läks tegelikult üle. Sai adv foorumis liiga palju ktm690 ja husq701 teemasid loetud.
Kammisin auto24 pakkumised läbi ja silma jäi selline mootorratas:
http://www.auto24.ee/used/2219648

Kui see läbisõit tõele vastab, siis peaaegu uueväärne ratas.
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 620
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #25 Postitas villy » 13 Dets 2016, 22:16

Citroenut kirjutas:Uue tsikli vaimustus läks tegelikult üle. Sai adv foorumis liiga palju ktm690 ja husq701 teemasid loetud.
Kammisin auto24 pakkumised läbi ja silma jäi selline mootorratas:
http://www.auto24.ee/used/2219648

Kui see läbisõit tõele vastab, siis peaaegu uueväärne ratas.


Ära palun võta seda Pegasot.

Kui tahad taolist töökindlat ratast siis võta Yamaha XT660R =)
Kasutaja avatar

Multi
Postitusi: 45
Liitunud: 25 Mai 2015, 23:57
Tsikkel: Suzuki XF650 Freewind
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #26 Postitas Multi » 14 Dets 2016, 01:01

villy kirjutas:
Citroenut kirjutas:Uue tsikli vaimustus läks tegelikult üle. Sai adv foorumis liiga palju ktm690 ja husq701 teemasid loetud.
Kammisin auto24 pakkumised läbi ja silma jäi selline mootorratas:
http://www.auto24.ee/used/2219648

Kui see läbisõit tõele vastab, siis peaaegu uueväärne ratas.


Ära palun võta seda Pegasot.

Kui tahad taolist töökindlat ratast siis võta Yamaha XT660R =)

Pole ise küll kokku puutunud, aga on siis Pegaso tõesti nii ebatöökindel?

Arvan, et tasuks uurida ka BMW mudelitest näiteks F650GS-i, mida küll üsna vähe müügis näeb, aga praegu paar Dakari versiooni isegi on, kui need liiga kõrgeks ei jää. Mõned uuemad ja kallimad GS-id on ka.
http://www.mototehnika.ee/used/2411254
http://www.mototehnika.ee/used/2282846
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #27 Postitas ElectroMoto » 14 Dets 2016, 08:10

Citroenut, sa seda masinat vaatasid? http://www.auto24.ee/used/2258494

Mul on sama mudeli enduro variant.. Väga mõnus universaalne masin. Kui ainult matkamiseks otsid, siis võib mitte just kõige mugavam masin olla, aga igaks teiseks otstarbeks on see pea idekas..
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3733
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 302 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #28 Postitas reimps » 14 Dets 2016, 08:43

Pole Pegassil miskit viga, XT täpselt samasugune. Üldiselt lase inimene leiab esialgu välimuse ja kõhutunde järgi selle esimese, ostab ära, kirub ja leiab järgmise, mis ehk joppab õigem. Ja lõpuks jõuab ikka mõne RSV peale :mrgreen:
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

grahv
Postitusi: 884
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX800 & DR650
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #29 Postitas grahv » 14 Dets 2016, 09:44

Multi kirjutas:Pole ise küll kokku puutunud, aga on siis Pegaso tõesti nii ebatöökindel?

Pegasol ja sama Rotaxi mootoriga bmw f650 on mõned tüüpvead tõesti:
1. Silindripea tihend võib lekkima hakata = surve jahutussüsteemis (kuulutuses mainitud rattal vahetatud)
2. Veepumba lekked - võllile kulub suht kiiresti rant sisse ja hakkab tasapisi lekkima.
3. Starteri sidur hakkab kuludes läbi libisema või sageli ei haagi üldse (starter käib tühja)
4. Mootorialune raamiosa on nõrgavõitu - kui küljejalg on lääbakil/ratas seistes liiga kaldu, siis vajab alusraam sirgestamist ja ilmselt ka keevitust.

Need ei ole keerulised ega kallid lahendada probleemid, aga... need esinevad aegajalt... kas just sinu kasutuse ajal - 50/50...
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 620
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Võhik küsib nõu tskiklivalikul

Lugemata postitus #30 Postitas villy » 14 Dets 2016, 10:19

grahv kirjutas:
Multi kirjutas:Pole ise küll kokku puutunud, aga on siis Pegaso tõesti nii ebatöökindel?

Pegasol ja sama Rotaxi mootoriga bmw f650 on mõned tüüpvead tõesti:
1. Silindripea tihend võib lekkima hakata = surve jahutussüsteemis (kuulutuses mainitud rattal vahetatud)
2. Veepumba lekked - võllile kulub suht kiiresti rant sisse ja hakkab tasapisi lekkima.
3. Starteri sidur hakkab kuludes läbi libisema või sageli ei haagi üldse (starter käib tühja)
4. Mootorialune raamiosa on nõrgavõitu - kui küljejalg on lääbakil/ratas seistes liiga kaldu, siis vajab alusraam sirgestamist ja ilmselt ka keevitust.

Need ei ole keerulised ega kallid lahendada probleemid, aga... need esinevad aegajalt... kas just sinu kasutuse ajal - 50/50...


Enamus tuttavad, kel selle seeria Pegasod on oma ratastega pidevalt hädas. Ja Antoni Dakari ikladused reisikirjades ka juba selged :)

Pegaso Xtrail jagab väga sarnast mootorit XT660R-ga aga see juba teine ja uuem ratas ja need asjad, mis tal erinevad, nagu kütusepump, juhtploki elektroonika jms ikadab ka :D




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist