2. leht 2-st

Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 13 Mär 2017, 23:27
Postitas pühak

Tranduletiga sai teismeeas igasuguseid äärmusi ja muid lollusi proovitud. Kurvikiiruse juures ei mänginud rehvilaius rolli, kui tegemist oli puhta ja sileda asfaldiga. Nii ehk naa sai enne jalaramm otsa, kui pidamispiir vastu tuli. Pinnatud asfaldil läks pinna ebatasasuse tõttu väga kitsa rehviga ratas kergemini alt, sest ratas hakkas killustikukividel hüppama. Kruusa peal läks väga kitsa rehviga hullu pannes juba sirgelt sõites külg maha, sest kas rehv läks kivide otsas puruks või vedas lahtine kruus lihtsalt ratta alt. Aga tsiklisõiduga pole sellel kõigel mitte mingisugust seost. :-|||


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 14 Mär 2017, 08:45
Postitas urmas66
Mart kirjutas:

Ülilaiast rehvist jõudsime ülikergete velodeni? Kuidas see nüüd täpsemalt oli, ei mäleta, aga internetis pidid kõik teemad lõpuks fassismini jõudma

Üritasin ümber lükata väidet,et kitsas velo rehv ei annab eelise liivases kurvis.Aga on hoopis veel libedam kui tsikliga sama koha peal sõita.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 14 Mär 2017, 09:48
Postitas reimps

Tegelt ka, härrased keskeakriisis, kes salaja kodus lycrat kannavad ja velotavad, rääkige ikka tsiklitest, muidu hakkab mul juba liiga gay tunne peale tulema.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 14 Mär 2017, 11:35
Postitas urmas66
reimps kirjutas:

Tegelt ka, härrased keskeakriisis, kes salaja kodus lycrat kannavad ja velotavad, rääkige ikka tsiklitest, muidu hakkab mul juba liiga gay tunne peale tulema.

Ma just eelmisel talvel ehitasin ühest roosast naistekast, endale linnaratta,et ei peaks lycras sõitma :mrgreen:

JALGRATAS.jpg

Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 14 Mär 2017, 12:15
Postitas Jesper

Pidurid on vähemalt õiget pidi :D Ma eelmine suvi ronisin ka korra ratta selga, kohalt minnes vaatasin et soh, mootor ei jaksa nii madalal pöördel ikka üldse vedada ja tõmbasin asjatundlikult naksti sidurit (crash)


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 13:08
Postitas Tsikkelröövel

Eeh, sõbrad. Füüsika põhimõtted kehtivad siiski alati ja universaalselt. Ja rehvile ei anna pidamist siiski teps mitte deformatsioon, vaid ikkagi ja ainult hõõrdejõud. Deformatsioonijutt iseenesest on õige, aga see on vaid VAHEND, mille abil kujundatakse sobiva kuju ja struktuuriga ning maksimaalse hõõrdeteguriga toetuspind. Aga hõõrdetegur on igasuguse materjali puhul otsesõltuvuses pinnale avaldatavast survest. Võta või sama jalgratas - kui see seisab sul käekõrval, siis kerge müksamine vastu ratast lööb selle paigast. Istu nüüd sellele rattale peale ja lase sõbral lüüa.... enne läheb velg kõveraks kui rehv libisema, kuigi rehv on ju sama - siit ka märkusena, et jalgratas ei püsi kurvis mitte tänu kergusele vaid vastupidi, "raskusele", mille tekitab lisanduv reaktsioonjõud kurvis. Raskema masina laiema rehvi vajadus on tingitud eelkõige siiski sellest, et jõud on raske masina puhul suuremad, rehvi materjal aga olemuselt sama - seega sama pidamise jaoks peab seda toetuspinda lihtsalt rohkem olema. No ja õhkrehvi puhul hoiab su masina ju liikumas siiski rehvirõhk, sa ei saa suruda peenesse rehvi raske masina puhul 15 atmosfääri rõhku - jällegi lahendus suurem rehv, suurem kontaktpind - preemiana mõistlik rehvirõhk. Printsiibina on nii. Ja rehvitootjate võitlus käib eelkõige siiski selle eest, kuidas seda lihtsat füüsikapõhimõtet maksimaalselt rakendada (ja seda osa ma EI kommenteeri, ma pole rehvitootja. Keegi meist siin ilmselt ei ole), mitte seda eirata; see ei õnnestu niikuinii.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 15:43
Postitas will111

suuremast kontaktpinnast on kasu teatud piirini, ja seegi on väga üheselt füüsikaseadustega seletatav. noh tegelikult seal on mängus lisaks pinna suurusele ja sellele rakenduvale jõule ka kolmas tegur, mis on selle konkreetse materjali hõõrdetegur nendel konkreetsetel tingimustel. kõva klots teatavasti ei kipu pidama sama hästi nagu miski ülipehme tatt, ja ülipehme tatt jälle ei suuda kuigi kaua "hõõrduda" vaid lahkub klubist jubeda tempoga.
raskel masinal on laiem rehv üldjuhul selle tõttu, et seal on massi, mis suuremat kontaktpinda "ära kasutada" suudab. samas, kui suuremat pidamist tingimata vaja ei ole siis pole vaja ka laiemat rehvi. isiklikult olen nii mõnelegi punkt a punkt b autole pannud alla kitsamaid rehve kui tehas ette näeb. kütusekulu on väiksem, rehvid ise odavamad ja tänaval sõites pole veel kohanud olukorda, kus liiga vähene grip oleks mingit olukorda põhjustanud

jalgrattale võiks ka panna alla idee poolest laiemat rehvi, ja kasutada isegi mingit jõhkrat "rinkasegu". aga kes vähegi loogiliselt mõtleb, saab aru miks sellist asja ei tehta :D asfaldil kurvi võtta muidugi saaks jubedamalt hästi, eeldusel, et vända ikka õigeltpoolt ülestõstad :lol:


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 17:02
Postitas Lembit

See füüsika jutt pädeb nende materjalide osas, mille hõõrdetegur ei sõltu erisurvest.
Paraku ei ole rehvides kasutatav kummisegu selline materjal ja tema hõõrdetegur väheneb erisurve suurenedes. Sellest ka see, et suurema kontaktpinnaga on pidamine parem.
Rehvide pidamise täpne füüsika on enam, kui doktoritöö mahtu ja enamus tootjaid ka seda infot ei kipu jagama. Michelin oli mingil ajavahemikul heldemapoolne oma graafikute jagamisega, viimasel ajal pole otsinud.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 18:00
Postitas will111

Kordan ühe korra veel, suurema kontaktpinnaga on pidamine parem SENIMAANI kuni ühe pindala ühiku ehk ühe osa peale sellest kontaktpinnast jaguneb veel piisavalt palju massi. kuskil on ka sellel piir, lõputult ei saa kontktpinda suurendada ja arvestada, et pidamine lõputult kasvab.
Asjaolu, mis rehviteema nii keeruliseks teeb on pigem see, et üldse mitte alati ei ole rehv vs. täpselt ühesuguse tekstuuriga asfalt see materjal/materjal paar, mille suhtes optimeerida tuleb. Seal on veel mustmiljon muud varianti ja alati on seosed ja tingimused suuremal või vähemalt määral erinevad

Ja füüsika on üks selline tore asi, et see "pädeb", tahame me seda või mitte, paraku absoluutselt igalpool, iga asja juures ja kõigi inimloomale teadaolevate materjalide korral. Isegi maailma kõvemal rullnokal kurvi võttes 250ga kahjuks ikka füüsika pädeb samamoodi nagu igalpool mujal. Füüsika jutt võib lihtsalt olla lihtsam ja keerulisem. Aga päris tihti jõuab ligikaudse tõeni ka basic füüsikat kasutades, väiksemad nüansid ja lõplik täpsus või millegi simulatsioon on täppisteaduse teema


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 18:57
Postitas Lembit

See kisub siin juba natuke vaidluseks ainult vaidluse pärast...

Need, kes tahavad teada, kuidas rehvid tegelikult töötavad, võivad alustada siit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tire_load_sensitivity
Ja, kui on soovi rohkem süviti minna, siis seal artiklis allikmaterjalina viidatud:
Milliken, W.F., Milliken, D.L., 1995, "Race Car Vehicle Dynamics", Society of Automotive Engineers (SAE) Warrendale, PA.
on edasiminekuks täiesti sobiv.

Kui kellelgi on välja tuua mingist Milliken & Milliken raamatuga võrreldes samaväärsest või isegi paremast allikast pärinev info, mis näitab, et mingist erisurvest madalamaks minnes (muude tegurite samaks jäädes) pöördub graafik uuesti langusse, siis täiendaks ennast kohe päris huviga sellel alal.

Kui on välja pakkuda enda väljatöötatud füüsika valemid, mis kinnitavad väidet, et kusagil on see piir, või mingid korralikud valideeritud katsetulemused, siis oleks seegi ju päris põnev. Tuleks Eestist ka ometi järgmine Skype tasemega asi, mis kogu maailma rehvitööstuse uutele alustele paneks. Mõttetu demagoogia stiilis "aga 6m lai rehv peab kehvemini, kuna pool sellest on juba kraavi kohal" või "see peab nii olema, kuna mina arvan, et on" võiks vist ära jätta.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 21:31
Postitas urmas66

Jutt on jah väga teoreetiliseks läinud,aga teema on ikka see,et kui panna tsiklile alla palju laiemad rehvid,kui tehasest all olid.
A´la 180 versus 330 taga ja 120 versus 240 ees.Kuna viimased kolm postitajat on teoorias tugevad,siis andke igaüks eraldi oma nägemus ,kas antud lahendus on midagi juurde andev või mitte.Muidu jääb teie teooria ainult labori katse kirjelduse tasemele.
Mina arvan,et annab juurde ja võtab ära välimuselt(erinevad maitsed),aga sõidutehniliselt ei anna midagi juurde vaid ainult võtab ära.Eriti suuresti võtab ära,kui panna ainult tagarehv lai ja esirehv jätta OEM.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 15 Mär 2017, 23:10
Postitas Lembit

Eks see tehniline juurdeandmine oleneb ju ka eesmärgist.
Mootorratas on üldjoontes transpordivahend punktist A punkti B

  • Kui punkt A ja punkt B asuvad ühe lühikese sirge (a'la 400m) erinevates otsades ja missiga voodisse minna saab see mees, kes puntist B kõige esimesena mööda tuhiseb, siis võib palju laiemast tagarehvist abi olla küll.
  • Kui nendesamade punktide puhul on võitja see mees, kes kõige lühema ajaga punktist A alustades punktis B seisma jääb, siis on ilmselt ka laiem esirehv abiks.
  • Samas pakun, et niipea, kui punktide A ja B vaheline maa on suuremast suurusjärgust, või sinna vahele ka mõni kurv jääb, siis on esimesena kohalejõudev mees tagasihoidlikumate mõõtudega rehvidega tsikli seljas.

Selles, et siin näidetena toodud 300+ rehviga tsiklite ehitamise juures on keegi tehasega võrreldava mahuga geomeetria ja juhitavuse arvutusi teinud, kahtlen väga.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 16 Mär 2017, 13:09
Postitas reimps
Lembit kirjutas:

Selles, et siin näidetena toodud 300+ rehviga tsiklite ehitamise juures on keegi tehasega võrreldava mahuga geomeetria ja juhitavuse arvutusi teinud, kahtlen väga.

Sellest on po*ui, sest universumi parima ehitaja nägemus ületab füüsika. Sellepärast Newton nii vait ongi olnud. Ja surnud.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 11 Sept 2017, 23:35
Postitas TiitX11

Puht tehniliselt laiema tagakiige korral ja 300 - 360 rehvi korral rihma- või ketiratas asub tagaratta keskteljest tunduvalt eemal, ka see hakkab mõjuma, jõuõlg tekib. Foorumis ühes videos suzu 1800-ja omanik väitis, et laiad tagakitid toovad tagaratta küljele, siis enam esi- ja tagaratas ei ole ühel joonel? Sellisega kallutamine on erinevatele pooltele erinev. Muidugi kui aeglaselt ja ettevaatlikult sõita siis ehk kannatab. Kui aga tagakiige jätta originaaliks ja panna laiem velg + rehv mis on sobivad siis ehk kannatab sõita. Omal oli ostes 200/60-16 rehvi asemel all 240/50-16 rehv, velg sama. Sõita ei olnud hea, otse veel aga kurvis ebastabiilne (velg muutis rehvi profiili valeks). Kui oleks olnud all 1" laiem velg? Kas siis oleks normaalne olnud? Jätan küsimuse õhku.....

¤ Selles, et siin näidetena toodud 300+ rehviga tsiklite ehitamise juures on keegi tehasega võrreldava mahuga geomeetria ja juhitavuse arvutusi teinud, kahtlen väga.¤

Kodustes oludes? Lisaks katsetused, esihargi nurga muutused? Kiige pikkuse muudatused?
Olen otsinud aga pole leidnud erinevate rehvi laiuste haakumise võrdlevaid tabeleid, palju tuleb veerepinda juurde ja käitumine kurvides. Sirgel saab ka autorehviga hakkama aga just kurvides?
Kui rehvi laiust (jättes velje samaks) suurendada või vähendada + - 10mm ei muutu suurt midagi (yamaha warriori-l proovitud 190/200/210) siis määravaks jääb segu koostis.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 12 Sept 2017, 10:06
Postitas Tort
TiitX11 kirjutas:

Puht tehniliselt laiema tagakiige korral ja 300 - 360 rehvi korral rihma- või ketiratas asub tagaratta keskteljest tunduvalt eemal, ka see hakkab mõjuma, jõuõlg tekib. Foorumis ühes videos suzu 1800-ja omanik väitis, et laiad tagakitid toovad tagaratta küljele, siis enam esi- ja tagaratas ei ole ühel joonel?

Kui rattavõll on mõlemast otsast fikseeritud, siis ei ole rattavõllile mõjuval jõul vahet. Ma ei tea, kuidas neid ehitatakse, aga puht mehaanika seisukohast on otse jooksva keti jaoks vaja siis mootori poolt ka hammasratast (rihmaratast) eemale viia, et kompenseerida nihutatud tagumist hammasratast. Ja vot siis hakkab küll eest rohkem murdma, kui enne, sest vedav võll kinnitub ainult ühest otsast. See koera jooksva ratta lahendus tundub pooletoobine. Nii küll asju õigesti ei tehta. Äkki see on mingite vahepuksidega porno-lahendus, kui ketti ei soovita liigutada.


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 12 Sept 2017, 10:36
Postitas Pedak

Kiik tehakse ikka mõlemat poolt laiemaks ju, nii et tagaratas oleks esirattaga ikka joonel. Pole veel näinud, et keegi paneks tagumise ratta esirattast "mööda" jooksma. See ju idiootsus.
Hammakatega siuke lahendus ka olemas, Hayabusa wide tire kit.
Pilt


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 13 Sept 2017, 20:13
Postitas TiitX11

Seda juttu, et rattad pole ühel joonel rääkis venelane oma intruderi ehitusest, seal on asjaga üpris raske kuna kardaanivedu. Kui ikka orinaalkiige vahele mahub siis on OK intruderil kuni 280mm


Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Postitatud: 14 Sept 2017, 09:19
Postitas stev666

280 on originaal veljele liiga lai. Ja natuke kardaani koda lõigata saab ka 300 alla, aga siis juba kindlasti laiem velg ka.