Mootorrataste liigitus...

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma siin paar postitust tagasi närisin ainult tähti sõna "enduuro" kallal, kuigi ise olen mammutimees. Olen nüüdseks juba kolmanda mammuti seljas ja praeguse rattaga küll mitte, kuid teistega igasugustes mudaaukudes käinud, euroopa eri otstes ja jään ka edaspidi mammutite peale. Ma siiski ei tahaks neid enduurodeks nimetada, vaid pigem maastikusuutlikumadeks matkaratasteks.



  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud :) Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.

Sõita muidugi saab kõigega igal pool, iseasi muidugi kas alati on tingimata tarvis, aga noh ega mõistlik inimene ei sõida üldse mootorrattaga.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Samal alusel ei tohiks CRV, Tiguan, Qashqai jne. ka olla maasturid ja tõsiste mudahuntide arvates tohiks vast maasturi nime kanda lülitatava 4x4 korral ainult, lisaks lukustatavad difrid, vints jne. Aga kuna meil puudub crossover'i ja ka SUV vaste eesti keeles, siis ongi nad vahest maasturid ja vahest ka mahtuniversaalid :) Rahvasuus aga pargi- või parketimaasturid. Nii, et pole see enduro nimi nii kuritarvitatud midagi.
Teles on muidugi SUV tavaliselt üldse sportautoks tõlgitud :wack:

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Jesper kirjutas:

Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud :) Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.

Sõita muidugi saab kõigega igal pool, iseasi muidugi kas alati on tingimata tarvis, aga noh ega mõistlik inimene ei sõida üldse mootorrattaga.

Võib ju kergemad enduro rattad ristida abimootoriga jalgrataste alla :ner:


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Tort »

Jesper - dirt bike on krossikas.

M.T - meil on termin linnamaastur.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas M.T. »

On aga ARK kasutab: maastikusuutlik sõiduauto, mahtuniversaal jne. Mille järgi nad neid liigitavad? :shock:
Peaks siis äkki kasutama ka rataste puhul linnaenduuro või maastikusuutlik mootorratas :roll:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ronk kirjutas:
Jesper kirjutas:

Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud :) Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.

Miks meil ei ole?

  • Dirt bike = krossimootorrattas alias krossikas: need on need rattad millega teedel ei sõideta. Kaal 110 - 140 kg

  • Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg

  • Adventure = Matkaenduro aka matkaratas aka mammutenduro; ehitatud reismiseks põhiliselt teedel (asfalt/kruus/pinnastee). Üle 160 kg

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Dirt bike on sealt nimekirjast nii "krossikas" kui "enduro" ja no pigem kaalub pärisenduro mingi 100-110kg.

Või siis alternatiivina minu algsele pakkumisele võiks ju veel lisaks teha asfaldienduro, ringrajaenduro ja kroom-enduro kategooriad, oleks ring teistpidi täis :)

Viimati muutis Jesper, 19 Apr 2017, 12:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Ja kas selle teemaga saavutatakse ka võit Maanteeameti poolt pakutavates registreerimistunnistustes?

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Jesper kirjutas:

Dirt bike on sealt nimekirjast nii "krossikas" kui "enduro" ja no pigem kaalub pärisenduro mingi 100-110kg.

Mis asi see pärisenduro on? Või siis, milline on erinevus (sinu arust) krossika ja enduro mootorratta vahel?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Antud juhul kaherattaline sõiduk, mis on projekteeritud võistlemiseks spordialal nimega enduro :) Erinevus on tuled, number, signaal, tugijalg, karterikaitse, tihti ka elektristarter ja mõned väiksemad asjad nagu mootori häälestus, ülekanded jms.

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas renx »

Lühidalt : endurot saab võtta arvele ja saab omada numbrit. Tuled, kellad, viled küljes koos peeglite ja suundadega(võetakse ära kuna jääks esimese puu taha kinni :-|||). Samuti tänavalegaalsed rehvid.
Krossikatel need asjad/omadused üldse puuduvad. Tehniliselt on vahe veelgi suurem käigukasti(close ratio), amortide(jäigemad), paagi suuruse jne poolest.
Krossikad on kergemad kui endurod kuna pole neid jubinaid küljes. Kaaluvad 100kg ümber. Endurod veits raskemad.

Sõna mida ma pole leidnud siin veel on Dual sport.
Suht kõik masinad on Dual Sport'id millega sõita kannatab asfalti, maanteed, kruusa, metsa(loe pinnasteed).
Näiteks Yamaha WR250R mis on täpselt sama nagu enduro/(kaalub 130kg), kuid kuulub Dual sporti alla ning tal ei ole mootori hooldused määratud tundides nagu endurodel. Isegi 210kg kaaluvat Yamaha XT660z Tenere loetakse dual sportiks. Samuti on seal all Suzuki DRZ400, KTM lc4'd, KTM 950 Super Enduro R, KTM Adventure jne... kuid neil on kirjelduses lisaks veel näiteks travel/adventure.

Pigem ongi probleem selles, et Eestlaste seas on välja kujunenud sõna Enduro tähistamaks kõiki neid masinaid, samal ajal kui välismaal kutsutakse neid dual sportideks.

Dual sport vs Enduro vs Motocross
PiltPiltPilt

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas Vint »

Piipz kirjutas:

Ma siiski ei tahaks neid enduurodeks nimetada, vaid pigem maastikusuutlikumadeks matkaratasteks.

Ma teritaks saage! :mrgreen: :-|||
Nimelt kunagi varasemas elus, sai Gs Viiesajale pandud kärnad alla ja kräunutatud mööda karjääri ja kruusateid. Oli kah maastikusuutlikust ja mitte vähe. :)


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas pyta »

Macintosh kirjutas:

Miks meil ei ole?

]Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg

No mis jutt...mine selle 160 kg rattaga viletsatesse teeoludesse..
Ja ei viitsi kuulda mingit juttu, nagu banditiga saab ka metsas sõita ja mehed käivad ikka tdmi ja at-ga puurimas :D

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mootorrataste liigitus...

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

pyta kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Miks meil ei ole?

]Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg

No mis jutt...mine selle 160 kg rattaga viletsatesse teeoludesse..
Ja ei viitsi kuulda mingit juttu, nagu banditiga saab ka metsas sõita ja mehed käivad ikka tdmi ja at-ga puurimas :D

No TDM oma tehaseades on ikka puhas asfaldi ratas,sest isegi kruusal pole temaga just mugav(aga saab)sõita.
Need suured 1000-sed ja 1200-sed on iikka 250kg ehk siis kui väidetavalt ka nendega käikase puurimas,siis 160kg on ju lausa punnvõrr :mrgreen: Mitte ,et ma ise nii arvaks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”