Mootorrataste liigitus...
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Mootorrataste liigitus...
Ma siin paar postitust tagasi närisin ainult tähti sõna "enduuro" kallal, kuigi ise olen mammutimees. Olen nüüdseks juba kolmanda mammuti seljas ja praeguse rattaga küll mitte, kuid teistega igasugustes mudaaukudes käinud, euroopa eri otstes ja jään ka edaspidi mammutite peale. Ma siiski ei tahaks neid enduurodeks nimetada, vaid pigem maastikusuutlikumadeks matkaratasteks.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Mootorrataste liigitus...
Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.
Sõita muidugi saab kõigega igal pool, iseasi muidugi kas alati on tingimata tarvis, aga noh ega mõistlik inimene ei sõida üldse mootorrattaga.
Mootorrataste liigitus...
Samal alusel ei tohiks CRV, Tiguan, Qashqai jne. ka olla maasturid ja tõsiste mudahuntide arvates tohiks vast maasturi nime kanda lülitatava 4x4 korral ainult, lisaks lukustatavad difrid, vints jne. Aga kuna meil puudub crossover'i ja ka SUV vaste eesti keeles, siis ongi nad vahest maasturid ja vahest ka mahtuniversaalid Rahvasuus aga pargi- või parketimaasturid. Nii, et pole see enduro nimi nii kuritarvitatud midagi.
Teles on muidugi SUV tavaliselt üldse sportautoks tõlgitud
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Mootorrataste liigitus...
Jesper kirjutas:Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.
Sõita muidugi saab kõigega igal pool, iseasi muidugi kas alati on tingimata tarvis, aga noh ega mõistlik inimene ei sõida üldse mootorrattaga.
Võib ju kergemad enduro rattad ristida abimootoriga jalgrataste alla
Mootorrataste liigitus...
On aga ARK kasutab: maastikusuutlik sõiduauto, mahtuniversaal jne. Mille järgi nad neid liigitavad?
Peaks siis äkki kasutama ka rataste puhul linnaenduuro või maastikusuutlik mootorratas
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Mootorrataste liigitus...
Ronk kirjutas:Jesper kirjutas:Puhtlingvistilisest seisukohast on kahju, et eesti keeles pole head vastet terminile dirt bike - see on tegelikult päris jabur kuidas inimesed AT-d "enduuroks" kutsuvad, rääkimata asjaolust et ARK on sellesama sõna ka keretüübi all passi toppinud Peaks vist mammutile vastukaaluks kerget maastikuratast kitseks kutsuma hakkama või midagi sarnast, saaks selle ebaõnnestunud "enduuro" ükskord pensionile saata või vähemalt kasutada ainult reaalsete võistlusrataste kontekstis.
Miks meil ei ole?
Dirt bike = krossimootorrattas alias krossikas: need on need rattad millega teedel ei sõideta. Kaal 110 - 140 kg
Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg
Adventure = Matkaenduro aka matkaratas aka mammutenduro; ehitatud reismiseks põhiliselt teedel (asfalt/kruus/pinnastee). Üle 160 kg
Re: Mootorrataste liigitus...
Dirt bike on sealt nimekirjast nii "krossikas" kui "enduro" ja no pigem kaalub pärisenduro mingi 100-110kg.
Või siis alternatiivina minu algsele pakkumisele võiks ju veel lisaks teha asfaldienduro, ringrajaenduro ja kroom-enduro kategooriad, oleks ring teistpidi täis
-
- Postitusi: 1414
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 62 korda
Re: Mootorrataste liigitus...
Ja kas selle teemaga saavutatakse ka võit Maanteeameti poolt pakutavates registreerimistunnistustes?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Mootorrataste liigitus...
Jesper kirjutas:Dirt bike on sealt nimekirjast nii "krossikas" kui "enduro" ja no pigem kaalub pärisenduro mingi 100-110kg.
Mis asi see pärisenduro on? Või siis, milline on erinevus (sinu arust) krossika ja enduro mootorratta vahel?
Re: Mootorrataste liigitus...
Antud juhul kaherattaline sõiduk, mis on projekteeritud võistlemiseks spordialal nimega enduro Erinevus on tuled, number, signaal, tugijalg, karterikaitse, tihti ka elektristarter ja mõned väiksemad asjad nagu mootori häälestus, ülekanded jms.
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Mootorrataste liigitus...
Lühidalt : endurot saab võtta arvele ja saab omada numbrit. Tuled, kellad, viled küljes koos peeglite ja suundadega(võetakse ära kuna jääks esimese puu taha kinni ). Samuti tänavalegaalsed rehvid.
Krossikatel need asjad/omadused üldse puuduvad. Tehniliselt on vahe veelgi suurem käigukasti(close ratio), amortide(jäigemad), paagi suuruse jne poolest.
Krossikad on kergemad kui endurod kuna pole neid jubinaid küljes. Kaaluvad 100kg ümber. Endurod veits raskemad.
Sõna mida ma pole leidnud siin veel on Dual sport.
Suht kõik masinad on Dual Sport'id millega sõita kannatab asfalti, maanteed, kruusa, metsa(loe pinnasteed).
Näiteks Yamaha WR250R mis on täpselt sama nagu enduro/(kaalub 130kg), kuid kuulub Dual sporti alla ning tal ei ole mootori hooldused määratud tundides nagu endurodel. Isegi 210kg kaaluvat Yamaha XT660z Tenere loetakse dual sportiks. Samuti on seal all Suzuki DRZ400, KTM lc4'd, KTM 950 Super Enduro R, KTM Adventure jne... kuid neil on kirjelduses lisaks veel näiteks travel/adventure.
Pigem ongi probleem selles, et Eestlaste seas on välja kujunenud sõna Enduro tähistamaks kõiki neid masinaid, samal ajal kui välismaal kutsutakse neid dual sportideks.
Dual sport vs Enduro vs Motocross
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Mootorrataste liigitus...
Piipz kirjutas:Ma siiski ei tahaks neid enduurodeks nimetada, vaid pigem maastikusuutlikumadeks matkaratasteks.
Ma teritaks saage!
Nimelt kunagi varasemas elus, sai Gs Viiesajale pandud kärnad alla ja kräunutatud mööda karjääri ja kruusateid. Oli kah maastikusuutlikust ja mitte vähe.
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Mootorrataste liigitus...
Macintosh kirjutas:Miks meil ei ole?
]Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg
No mis jutt...mine selle 160 kg rattaga viletsatesse teeoludesse..
Ja ei viitsi kuulda mingit juttu, nagu banditiga saab ka metsas sõita ja mehed käivad ikka tdmi ja at-ga puurimas
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Mootorrataste liigitus...
pyta kirjutas:Macintosh kirjutas:Miks meil ei ole?
]Enduro = enduro; ratas mis on ehitatud liikumiseks maastikul ja viletsates teeoludes, omavad numbrit ja regitreeringut ning piisvalt suurt bensiinipaaki pikemate vahemaade läbimiseks. Kaal 140 - 160 kg
No mis jutt...mine selle 160 kg rattaga viletsatesse teeoludesse..
Ja ei viitsi kuulda mingit juttu, nagu banditiga saab ka metsas sõita ja mehed käivad ikka tdmi ja at-ga puurimas
No TDM oma tehaseades on ikka puhas asfaldi ratas,sest isegi kruusal pole temaga just mugav(aga saab)sõita.
Need suured 1000-sed ja 1200-sed on iikka 250kg ehk siis kui väidetavalt ka nendega käikase puurimas,siis 160kg on ju lausa punnvõrr Mitte ,et ma ise nii arvaks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.