1. leht 2-st

Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 23 Apr 2017, 16:14
Postitas Krl

Tere,

Teen ka ühe standardse teema, esimese ratta valikul abi saamiseks. Saab siis olema päris esimene katsetus mootorattaga ja pmslt sõitmaõppimiseks siis see ratas.
Kuna puuduvad igasugused kogemused ja seega ka praktilised eelistused, siis plaan osta nö Klassikaline/naked stiilis ratas. 600cc tõenäoliselt. Peaks olema miski, mida osatakse tavateenindustes remontida ja mida oleks algajal lihtne käsitleda.
Kuna mul pikkust ca 187cm, siis ilmselt ka see seab mingid piirandud.

Panin kirja ka teises teemas soovitatud parameetrid.
Ootan igasuguseid soovitusi.

  1. Kui pikk ja kui raske sa oled?
    187/85kg
  2. milline on sinu sõidukogemus ja millistes tingimustes
    0 kogemust. Hetkel veel ARK`i eksamgi tegemata.
  3. vanus
    31
  4. juhiloa kategooria ja staaz
  5. millistesse tingimustesse ratast otsid
    Linnas sõitmiseks(pigem mitte peamiseks liiklusvahendiks)
  6. palju sul selleks raha eraldatud on
    Kasutatud ratta jaoks soov kulutada kuni 2500Eur
  7. kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on.
  8. mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita.
    Peamiselt üksi sõitmiseks.

Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 08:15
Postitas zebra1188

Heips.

Ise olin peaaegu samasuguse "väljakutse" ees eelmise aastal ja minu jaoks (pikkus 188cm) jäid lõpuks valikutesse: Kawasaki Versys 650 ja ER6-N. ER6-n oli natuke liiga madal ja liiga jäik minu tagumiku tunde jaoks Tallinnas sõitmiseks, siis sai Versys 650 valitud. Siiani väga rahul oma valikuga - 3000km linnas sõite ja ei oska väga millegi üle kurta.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 08:49
Postitas ats30

Sellise paarituhandese kasutatud ratta ostu puhul tuleks kindlasti arvestada ka esmase hooldus/remondikuluga.

Kasutatud ratast ostes kindlasti vajalik üle vaadata, mis seisukorras on ja vajadusel arvestada järgmiste kuludega:

  • Õli vahetus ca 100€

  • Õhufilter ca 15-25€

  • Pidurite hooldus (supportid maha, kontrollida kas kolvid liiguvad, mis seisus on klotsid, seisnud ratta puhul ka pidurivoolikud, pidurivedelik) 50-150€

  • Ketigrupp (mõlemad hammasrattad, kett, kiigekaitse) ca 150-250€

  • Rehvid, uus jooks ca 250€

  • Mis seisus on trossid (kui sidur on veel trossidega sajandist siis see on tavaliselt vanal rattal suht nirus seisus) ca 30€

Kõige esmaste hoolduste jaoks sellest peaks vast piisama. Loomulikult sõltuvad eelpool loetletud hinnad konkreetsest rattast ja sellest kas teed ise või lased töökojas teha, aga suures plaanis võib nende numbritega arvestada.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 09:34
Postitas Rasmusk

Mina alustasin Honda CB500-ga. 42kW. Hea väike ja suht kerge ratas esimeseks tõsiseks hooajaks. Kui alguses tundus sellegi ratta käsitlemine keeruline, siis hooaja lõpus oli juba mõnus. Sõitsin ca 18K. Sügiseks oli selge, et sellest rattast kasvan ma ruttu välja ja kuna klassikalised rattad meeldivad, siis järgmiseks sai võetud Honda CB750 (Seven-Fifty). See on senini alles. Tegemist on üsna raske rattaga ja seetõttu algajale kindlasti ei soovitaks. Ka teisel hooajal sai sõidetud ca 18K.

Nüüd on ees (tegelikult juba käimas kolmas aktiivne hooaeg, sest pea 2Kkm on juba sõidetud). Seega ostsin endale juurde veel Honda XL 1000V (Varadero) suureks matkarattaks, kuna sellel suvel plaan paar kuud mööda Euroopat ringi kolistada. Loodan, et see ratas õigustab ennast samuti omas klassis.

Seega minu soovitus on. Leia endale esimeseks rattaks pikkusele sobiv kerge ratas, mis ei ole väga võimas, mis andestab juhtimisvigasid ja millest jõud igati üle käib. Üle 50kw kindlasti ei soovitaks (kuigi viimane number ei ole absoluutnäitaja, sest lisaks on ka palju muud, millest sõltub).


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 12:47
Postitas AzA

Igasugused cb500-d, er-6'd jms. unusta kohe ära. Nende otsas oled sa klassikaline ahv käia otsas.
Mu 165cm pikk abikaasa sai oma esimeseks rattaks fz6-e 72kw reas 4, seda põhjusel, et ta saaks nö allriounderi ja edaspidi saaks otsustada, mis tüüpi ratast tahab. Tegu R6-e detuunitud konega.
1 päev pärast A-kati istus ta mu rida 4, 1200cc 90kw 125nm ratta otsa, tegi tiiru ja ütles, et sellega ta sõita rohkem ei taha, enda oma tundub võrrina.
Aga tal on minu arvates mõtlemisvõime, muidu ma poleks rõngastada end lasknud.
Küll aga möönan, et lahjem ratas andestab gaasi vigu lihtsamalt, selle vastu on rohuks platsil see gaas selgeks õppida, võimsust lihtsalt doseerima õppida.
Mõnele on 10kw ülearu, mõnele näed 72kw on vähe, õiget vastust tead vaid sina ise :bsmile:

Hinda oma mõtlemisvõimet võimsuse koha pealt.
Loe erinevate mootorilahenduste ja nende plusside miinuste kohta.

Linna V2 või R2 võimalikult suure kubatuuriga masin. Suzu sv1000 näiteks, naked versioon vms.
Kõige lõbusam on muidugi ühe pütane, aga sellega on mujal niru.
Mis ma räägin, ise sõidan reas neljaga :P


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 14:18
Postitas Macintosh
Rasmusk kirjutas:

Seega minu soovitus on. Leia endale esimeseks rattaks pikkusele sobiv kerge ratas, mis ei ole väga võimas, mis andestab juhtimisvigasid ja millest jõud igati üle käib. Üle 50kw kindlasti ei soovitaks (kuigi viimane number ei ole absoluutnäitaja, sest lisaks on ka palju muud, millest sõltub).

Hea soovitus. Väiksema võimsusega ratas andestab vead lihstalt. See annab võimaluse õppida ja areneda. Sõidad sellisega hooaja ära ja võtad järgmisel juba midagi muud, jõulisemat istumise alla.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 14:49
Postitas RasmusL

Kawasaki Z seeria rattad ka üsnagi head alustuseks. 750nt. Sellise saad veel üsna kergelt maha müüa kui peaks jõuetuks jääma. Vastupidavus neil samuti väga hea ja varuosadki inimlike hindadega.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 15:29
Postitas L.J

Mul esimene ratas jäi 10 aastaks kätte (ok, vahepeal sai 2-3 hooaega ka pausi tehtud) 1996a BMW F650.
Esimeseks ideaalne, kui plaanis ka natuke kruusateid sõita, ainult linnarattaks on kindlasti paremaid valikuid. Aga see bemm on siiani väga vastupidav olnud ja nõudnud peale tavahoolduste ainult ühel korral siduripendiksit uut. (rattal läbisõit ca 76t km hetkel ja tundub siiani väga viisakas).
Nüüd sai järgmine samm tehtud võimsuse suunas ja võetud KTM 950sm, see toob nüüd ainult naeru näole.
Ühe pütane 650cc 36kw on esimeseks väga paras, kui mu käest küsida. Rahulik iseloom, ei peruta ja piisavas koguses väänet/jõudu, et ka maanteel hakkama saada.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 15:46
Postitas MarekM

6oo bandit. peaks saama juba igast hinnaklassist. Klassikaline disain ja peaks olema pommikindel.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 16:25
Postitas ats30

Kui natuke enduuro poole kaldu universaalset ratast vaadata siis Kawasaki KLE 500 on suht paras algajale. Vähe mahedama minekuga kui ühe pütased, samas kenasti kruusakõlbulik. Suhteliselt madala sadulaga, ma ütleks et kuni 185cm pikkusele. Hullamiseks jääb lahjaks ja vedrustus väga pehme.
Yamaha 600 Diversion, just sai sõbrannale esimeseks rattaks ostetud, räägitakse et pidi ok olema. Aeg näitab :bsmile:


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 18:49
Postitas kasper

See "esimese" ratta teema... Mu arust sobib esimeseks rattaks iga ratas nagu ka igaks järgnevaks. Võta see ratas, mis sind kõige rohkem kõnetab ja millega sa sõita tahad ning sõida mõistusega.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 19:45
Postitas motikamees

Tere,
Minu esimene "lääne ratas" oli Yamaha XJ600N -(johh-aidii kui imeline see tundus peale Jawasid ...). Ideaalne algaja ratas imho.
Esimeseks tsikliks julgeksin soovitada: Yamaha XJ600, Honda CB500, Kawa ER-5 või ZR-7 või Bandit 600 - need on head ja töökindlad rattad mis andestavad kergemad eksimused. Muidugi võid vaadata Moto-Guzzi'sid, Triumph'e ja teisi rattaid...

Samas, olles ise Honda CB 750 Sevenfifty (juba teise) omanik, arvan, et see ratas on universaalne (600-sajased on maanteel rekkast mööda sõites liiga kerged). Esimese hooaja sõidad "korralikult" ja pärast hakkad avastama, et pööretega on see ratas palju rohkemaks võimeline;). Lisaks on see mudel mõõtmetelt suht suur ja ei teki seda eelpool mainitet "ahv-käia-peal" effekti.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 19:52
Postitas kalamees

Lisan kaks senti juurde.

Siis kui veidi nooremala load tegin ja 1k€ ringis esimest motikat otsisin valisin ka tüüpilise algaja ratta, 600se suzuki banditi. Tol ajal täpselt ei olnud väga kindlat mudelieelistust aga teadsin, et plastikut ei taha, krossikat ka mitte, suur emalaev või mingi chopper polnud ka minu teema. Meeldisid klassikalised püstisema asendiga tsiklid. Lisaks ei erutanud igas võimalikus kohas kiiruse ületamine (hiljem sai selgemaks, et palju mõnusam on kiirendamine ja manööverdamine).

Paraku tol ajal oli raha vähe ja valik väike ja ostsin suht ainsa enamvähem sõitva asja aga 600-sest ridaneljast sai kiiresti kõrini. Rollerivennad näitasid linnas foori alt startides tagatulesid, sumpsist tuli kiunu (mitte et mulle meeldiks vali mürin) ja üleüldse oli masin suht räim.

Tagantjärgi mõeldes oleks võinud vabalt kohe suurema võtta sest teadsin, et võimsam tsikkel ei oleks sõiduohutust oluliselt mõjutanud. Hetkel on tonnine kahesilindriline ja oluliselt meeldivam. Õigemini, tagantjärgi mõeldes oleks võinud rohkem tsikleid proovida, oleks perse all tundnud mis vahe on ridaneljal ja V2-l, kuuesajasel, kaheksasajasel, tonnisel.. nakedil, matkaenduurol jne


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 20:39
Postitas Krl

Palju häid soovitusi.

Postitusi lugedes ja pilte vaadates hakkab selles hinnaklassis puhtalt välimuse põhjal selline Bandit sümpatiseerima vaikselt.
http://img1.auto24.ee/auto24/560/296/68108296.jpg


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 20:43
Postitas motikamees
kalamees kirjutas:

600-sest ridaneljast sai kiiresti kõrini. Rollerivennad näitasid linnas foori alt startides tagatulesid,

Milles siis viga oli? Kas tsikkel oli katki ? 600 R4-l on ju kiirendus 0-100 päris hea...


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 20:49
Postitas will111

"Rollerivennad näitasid linnas foori alt startides tagatulesid, sumpsist tuli kiunu"

:lol: usun, et kui 10mm toruga rollerisumpsi alt ära oleks võtnud ja kasvõi näiteks originaaliga asendanud siis oleks nii hääl kurjem olnud kui ka poleks pidanud rollerimeeste tulesid kokku lugema.

tegelikult kõlbab esimeseks tsikliks suhtkoht iga asi, aga parem oleks kui see pole ei ülemäära võimas ega ülemäära raske (juhtida, manööverdada). legaalse kiiruse piires kiirendades kõlbab samuti praktiliselt iga asi. kui siiski "juurde" on vaja, võib ju alati ülekannet aeglasemaks regullida. praktikas on nii, et kui eesmärk sõita legaalselt või enamvähem legaalselt siis ega üle 60kw tarvis ei ole. mitte, et see ei võimaldaks illegaalselt sõita, lihtsalt see illegaalne sõit ei tundu siis niivõrd loomuliku kiirusena. ja kindlasti ei tasu esimeseks võtta mingit äärmuslikku ratast, a'la täielik plastik, kus kükitad esiratta otsas või praktiliselt krossikas, millel on mingi ime läbi number küljes.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 21:07
Postitas AzA

See üle 60kw on ok v2 või r2 puhul, r4-ja puhul ikka väga krdi niru tunne mingi õmblusmasinaga legaalseid kiiruseid nautida.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 22:24
Postitas mel09

Olin 2 aastat tagasi sama valiku ees. Mõõdud/kaalud ka samad. Tahtsin ratast millega saaks ka kahekesi maanteel kulgeda ja samas ka linnas. Algselt vaatasin Honda Deauville poole -- gardaan (õige on kardaan*) {Motobot tegi} ja vastupidav ratas. Käisin ühega proovisõidul ja ei tundunud üldse meelepärane -- kuidagi väike tundus. Lisaks räägiti samuti, et liiga lahja ja kindlasti järgmine aasta tahad juba võimsamat (ja ilmselt nii olekski läinud).
Teine väljavalitu oli Yamaha TDM900. Proovisõit tõi naeru näole (see oli juba enne kui ARK-i eksamile olin jõudnud) ja varsti leidsin ka sobiva ratta. Nüüd on kolmas hooaeg ukse ees ja ratta vahetusele ei mõtle. Mõnus maanteel lasta ja linnas silgata. Pole liiga kerge ega liiga raske, edasi astub reipalt ja kütet võtab vähe.
Väljanägemiselt pole nagu see ega teine aga samas on natuke kõike.
Kui välimus meeldib siis julgen soovitada.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 24 Apr 2017, 23:01
Postitas krss
Macintosh kirjutas:
Rasmusk kirjutas:

Seega minu soovitus on. Leia endale esimeseks rattaks pikkusele sobiv kerge ratas, mis ei ole väga võimas, mis andestab juhtimisvigasid ja millest jõud igati üle käib.

Hea soovitus. Väiksema võimsusega ratas andestab vead lihstalt. See annab võimaluse õppida ja areneda. Sõidad sellisega hooaja ära ja võtad järgmisel juba midagi muud, jõulisemat istumise alla.

Toetan igati seda mõtteviisi, sest kogemused tulevad ainult proovides, katsetades ja valesid valikuid tehes :D . Ma lähtuks valides vaid sellest, et oleks mugav sõita ja hind oleks soodne. Ja ostaks selle võrra odavamalt, et saaks sügisel sügiseste hindadega osta juba uue ratta ning müüks praegu ostetava maha alles tuleval kevadel


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 01:45
Postitas srx
motikamees kirjutas:
kalamees kirjutas:

600-sest ridaneljast sai kiiresti kõrini. Rollerivennad näitasid linnas foori alt startides tagatulesid,

Milles siis viga oli? Kas tsikkel oli katki ? 600 R4-l on ju kiirendus 0-100 päris hea...

Kaks varianti on, kas rattaga oli midagi väga kapitaalselt valesti või oli ikka juhi viga (tõenäolisem).

Mul on ka näide omast käest.
Sõidan igapäevaselt Hornetiga (74kw). Vahel annan seda oma nooremale vennale sõita ja ise sõidan CB500-ga (42kw).
Ikka siin-seal juhtub, et satub koos foori alla ja teadagi mis tulemuseks on. Ma näitan talle iga kord tagatulesid.
Vahe on ainult kogemuses, mida ka mul liialt palju pole, kuid tal on veel vähem. Ju see varsti muutub ja CB500-ga temast enam jagu ei saa mingi hetk aga võrdväärse rattaga olen ilmselt ikka veel mõnda aega kiirem.

Lahjema rattaga oled alguses kindlasti kiirem. Liiga võimast ratast kardad ja see võtab hoogu kõvasti maha. Ka seda tean omast käest.
Kes kui kiiresti õpib sõltub konkreetsest inimesest. Mõnel käib see kiiresti ja mõni ei õpi kunagi, lisaks palju erinevaid variante vahepeal.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 09:01
Postitas AzA
srx kirjutas:

Sõidan igapäevaselt Hornetiga (74kw). Vahel annan seda oma nooremale vennale sõita ja ise sõidan CB500-ga (42kw).
Ikka siin-seal juhtub, et satub koos foori alla ja teadagi mis tulemuseks on. Ma näitan talle iga kord tagatulesid.
Vahe on ainult kogemuses, mida ka mul liialt palju pole, kuid tal on veel vähem. Ju see varsti muutub ja CB500-ga temast enam jagu ei saa mingi hetk aga võrdväärse rattaga olen ilmselt ikka veel mõnda aega kiirem.

cb500 on R2, cb600f on R4. Kaaluvahe on ka paarkümmend kilo.
Hornet peabki lutti saama foori all ... kiirendage 150mneni, vaadake siis olukorda :)
Enne viska pilk pöördemomendi graafikutele ka.
Mu 1200cc 90kw R4 saab igast asendist suvalise vähegi asise kubatuuriga R2-e või V2-e käest linnakiirustel.
KW on mõõdetamatu suurus,too sõltub pööretest ja R4 vajab pöördeid.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 09:49
Postitas AzA
Margit kirjutas:

Miks sa pead algaja teemas sellist sitta ajama? Mis see sulle annab, et saad siin põrgata kui kõva venda sa oled?
Küstakse hea esimese ratta kohta ja sa hakkad siin 150 kiirendamisest ja väänetest seletama. Kas sa nagu teemasse ka süvened või paugutad igas kohas kus vähegi võimalik?

Milline konkreetne osa mu jutust s**t oli? Põrkan ma täpsemalt millega?
Esimese ratta puhul ongi oluline väändest aru saada, sest see on ilmselt kõige olulisem mootori karakteristik tänavasõidul.
Horneti võimsus avaldub umbes 7000-8000 pöördel, mis kisub esimese käiguga kiirusteni 50-60 sõltuvalt peaülekandest.
See, et ma soosin R2-t või V2-t esimeseks rattaks ja kirjeldan pointi miks kuskil foori all kuni 50kmh kiirendamise puhul väiksema hobujõuga, aga kergem ja madalamal olva väändega ratas kiirem on ... on ju teemasse süvenemine :)

Aga kui ma eksin, siis loomulikult on sul võimalik ja peaksidki mu jutu kustutama. Mind suurt ei huvita ka miks, ju siis pole algajatel vaja teada, miks erineva mootorilahendusega rattad erinevalt käituvad.
Mina lihtsalt püüan uut ratturit aidata.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 09:53
Postitas Madlobster

Kad foori alt 50neni või 150neni ma ei saanud nüüd aru ? :D
Margiti paugatus tuli ma arvan sellest 150nest ja AzA´l sattus 1 sinna ette näpukaga ?


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:06
Postitas AzA
Madlobster kirjutas:

Kad foori alt 50neni või 150neni ma ei saanud nüüd aru ? :D
Margiti paugatus tuli ma arvan sellest 150nest ja AzA´l sattus 1 sinna ette näpukaga ?

Ei sattunud. Räägiti foori alt 50mneni, siis ongi madalamal oleva väändega ratas kiirem. Hornet hakkab astuma alles kuskil 50-60 kandis, üle saja kellal, siis saab alles r2 või v2-le tagatulesid näidata.
Inimene ei tunneta hobujõude, vaid pöördemomenti.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:09
Postitas Jesper

Minuarust aetakse see esimese ratta teema alati umbes kümme korda keerulisemaks kui ta reaalselt on. Ilmselt 99% inimesi sõidab sellise rattaga, millel on:

  1. ilus välimus, et parklas oleks hea üle õla tagasi vaadata
  2. ilus hääl, et sõites oleks hea soe tunne südames.

Kui nende kahe parameetri (ja hinnapiiri) rakendamisel veel mingit valikuvõimalust jääb, siis võib veel prooviks peale ka istuda jms, aga see ei ole enam tingimata hädavajalik :) Sõita saab kõigega ja igasugune tsikkel on parem kui mitte tsiklit. Noh, vbl Hayabusa või SuperDuke jätaks semimõistlik inimene järgmiseks korraks, aga neid vist 2,5k eest väga ei liigu nagunii.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:14
Postitas Madlobster

Ok kui pinnapealselt diagonaalis lugeda siis jääb tõesti mulje, et AzA räägib kui kõva mees ta on foori alt 150neni kiirendamisega ja mingid algajate pillid saavad lutti jne.

Tegelikult on mõte ikka natuke mujal :D :D :D


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:20
Postitas Madlobster
Jesper kirjutas:

Minuarust aetakse see esimese ratta teema alati umbes kümme korda keerulisemaks kui ta reaalselt on.

:bsmile:

Aga sellega on see lugu, et mis tahes uue asjaga sa tegelema hakkad on silmad punnis peas ja küsimusi rohkem kui vastuseid. Tahad fotograafiaga tegelema hakata, astud poodi sisse no fak, mis aparaadi ja lisavarustuse ma siit sadade hulgast nüüd siis võtma pean. Kuna kogemused ja teadmised on null siis on hirmus hirm mingi saast osta ja oma viimased veeringud sinna alla panna. Tekibki fotofoorumisse uus kasutaja küsimusega, mida osta esimeseks kaameraks. Ja nii iga asjaga.
Sõidad ühe hooaja ära, mis tahes rattaga ja ongi rahu majas. Tekivad soovid ja suunad ja arvamused isesisvaks otsustamiseks ning edasised küsimused vaid mingite spetsiifiliste nüanside kohta.


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:22
Postitas Piipz

Mina ostsin sellise ratta esimeseks, mis mulle endale meeldis, mitte sellise mis teistele meeldis :)
Ainus piirang, mida ma seaksin mõistusega inimesele, on see, et kui ta väga lühike on, siis ainult tema pikkusele vastav ratas, muidu ei ulata ju jalad maha.
Muidu aga ükskõik kui suur või võimas või raske on ok, peaasi, et endale meeldib.
Ah et algaja ja näiteks hayabusa? Võib mõnele päris suure üllatusena tulla aga ka sellega saab näiteks 50-ga sõita


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:32
Postitas ats30

Tuhandest V2-e esialgu ei soovitaks. Esimese käiguga aeglaselt sõitmine võib päris keeruliseks osutuda. Samas varsti harjud ära igasuguste veidrustega :)


Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?

Postitatud: 25 Apr 2017, 10:35
Postitas Piipz

Ei ole sellel V2-l ka häda midagi, ja mõned ligi kaheliitrised kroomid on ju ka V2, samas mitte kuigi äkilised.

Kui üldse oleks mul mingi mittesoovitusnimekiri, siis selle tipus oleks Aprilia SXV/RXV 450/550. Esiteks väga kapriissed rattad ja teiseks gaasi asemel oleks nagu on-off nupp, täitsa ajuvabalt naljakad rattad :)