Parandusõigus(Right to Repair) & rattad
Lugesin Euro4 teemat ja seal oli arutelu parandamise võimalikuse kohta ja pool sammu jäi puudu Right to Repair arutelust.
Spoiler
Madlobster kirjutas:Kuigi iga järgmine tuluke ja koodike armatuuris paneb ohkima ja ropendama siis ikka ei eruta enam mitte üks teps mõte hommikul lailali õhtuks kokku ning päikseloojangusse (käekõrval tagasi ) mõte
Teisalt on maru hea võtta aia äärest vahest oma vana regi, mis vaid võtme näitamisest alati käivitub ja kunagi ühtegi koodi või tulukest mulle ei vilguta. Aga miskipärast peale järgmise koodi kustutamist uuemal vankril siirdub vanake aia äärde tagasi.
urmas66 kirjutas:Nende uute tsiklite aretamine viib muidugi selleni,et iga väiksemgi asi tuleb arvutiga ära lõpetetada. Vahetad siduri kettad ja ilma kalibreerimatta sa ratast tööle ei saa või kui saad,siis sidur ei tööta.Veokatel see täna juba nii käibki.
Macintosh kirjutas:Kirs kirjutas:Pole nüüd asi ikka nii hull ka. Nagu on saada autodele kõikvõimalikke nn vaese mehe diagnostikaseadmeid on neid ka tsiklitele. http://www.ebay.co.uk/sch/Diagnostic-Eq ... ke=Triumph
Jah, muidugi, eeldusel, te see hiina junn, mis on ilmselt koopia-koopia-koopia toetab ikka täielikku ODBII käsustikku. Kui sa teemaga natuke tuttav oled siis tead, et 9/10 sinu loetelus toodud seadmetest ei toeta. Teada saad vaid katse-eksituse meetodil.
Konkreetsest, sinu viidatud tsiklist rääkides: kui kuni 2015 lubas tootja ka ECU's olevat tarkvara kasutajal muuta ja uuendada, siis alates 2015 mudelitest pole see enam võimalik. Mis veelgi halvem, katse ECUs olevta tarkvara uuendada toob kaasa mootori väljalülitamise ja tsikkel muudetakse kasutuskõlbmatuks. Ainuke mis sa karistamatult teha saad on veakoodide lugemine ja hooldusintervalli nullimine. Seda muidugi juluhul, kui sul on toimiv adapter (mis toeatab täielikku ODBII käsustikku) ja tegevuse jaoks vajalik tarkvara (viimast tootjad tasuta laiali ei jaga).
Madlobster kirjutas:Eks siin on nüüd kaks teemat. Üks mure on selles, et ei saa ise eriti ehitada väga lihtsate vahenditega teine on saastenormid.
Kuna minu vanus on ka pigem selles pooles, kus vanade asjade vaatamine, katsumine soojema tunde tekitab kui kogu see tulede meri armatuuris siis saan ma väga eduliselt kogu jutust aru. St , et aknapesu vett kallata või piduriklotse vahetada peab olema koduses garaažis spets võtmed, spets arvutid ja spetsprogrammid ning väga palju teadmisi. Ehk siis lihtsam on töökojast läbi sõita ja kukrut kergendada. Muudest tuunimistest ja vahetustest rääkimata.
Villem kirjutas:Torgin vana teema korraks üles. Leidsin Youtubest laheda video, mis räägib kuidas USA's uute 2017 KTM ja Husqvarna enduurokatega asi käib. Töökoda ei tohi sul isegi mitte teise hammaste arvuga hammakaid panna enam. Ratas tuleb müümisel arvutiga ühendada, ära regada ja aktiveerida, hiljem tellitakse jupid konkreetse ratta VIN koodi alusel. Ja te siin vingute Euro 4 kallal ...
Usas on teema juba mõnda aega üleval, nt traktorite maailmas toimuv: https://www.theguardian.com/environment ... eere-apple
Vaikselt hakkab teema ka EU's tõusma: https://www.bleepingcomputer.com/news/g ... lifespans/
Tegu on küll arvutimaailma näitega, aga tegelikult mõjutab ka sõidukeid väga palju.
Siinkohal tahaks ühe madlobsteri väite (natuke) ümber lükata.
Madlobster kirjutas:St , et aknapesu vett kallata või piduriklotse vahetada peab olema koduses garaažis spets võtmed, spets arvutid ja spetsprogrammid ning väga palju teadmisi. Ehk siis lihtsam on töökojast läbi sõita ja kukrut kergendada. Muudest tuunimistest ja vahetustest rääkimata.
Reaalselt ei ole seal mingeid spets seadmeid vaja. Kõik sellised barjäärid on kunstlikud ja tehnoloogia ei ole tegelikult väga eriline. Vähemalt tänaseks päevaks.
Näiteks, enda BMW on selline, et OBD pistikust tuleb õiged klemmid välja tuua ja edasi on tegu tavalise CAT5 kaabliga.
Kui kaabel on valmis ja auto arvutiga ühendatud, siis auto teeb kõhus tavalist LAN'i ja annab arvutile IP aadressi. Mingeid eriseadmeid pole enam vaja, ühildub iga arvutiga millel on võrgukaart ja kõike mida ametlik esindus teeb saab ise ka teha. Isegi vajalikud programmid on internetist vabalt leitavad. Tarkvaras on ka skeemid jms olemas.
Selline sõidukite digitaalne kontroll võib ka kasu tuua.
Nt, kui mul oli vaja väljalaske surve andur välja vahetada, siis arvuti ütles mulle milline sensor on kutu, uue anduri tootekoodi ja andis skeemi kuidas seda täpselt vahetada. Samas andis auto 'infotainment' süsteem ainult hirmsat drivetrain errorit, mis kõlab nii nagu peaks kohe kiirelt esindusse jooksma.
Või siis Peugeoti piduriõli vahetus ja pidurite õhutamine(ka ise läbi käidud teema).
Tänu diagnostika-/tehaseprogrammile, on võimalik õhutamine väga lihtsalt ära teha.
- arvuti järgi.
- arvutist pidurite õhutamise funktsioon käima.
- tarkvara mängib ABSi pumbaga, et õhk võimalikult kiirelt välja tuleks. Samal ajal ütleb, millise ratta õhutusniplit peaks hetkel lahti hoidma ja millal uuesti kinni keerama.
St, minuarust võiks me mitte arutleda selle üle, kui nõmedad ja keerulised on tänapäevased sõidukid, vaid kuidas need mitte nii spets programmid igapäevase kasutaja kätte jõuaksid. Kas siis seadusandluse või kohalike häkkerite(reverse-engineering jms) abiga.
IT ei ole tegelikult hoomamatu koll