1. leht 1-st

klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 21:18
Postitas d11

Tere hea tsiklirahvas. Küsin alustuseks primitiivset abi, et saada nõu esimese tsikli valikul. Kümme kevadet olen vaadanud klassikalise välimusega rattaid pilguga, et tahaks endale ka. Aga alati olen leidnud ka ettekäänded, et "kus ma hoidma hakkan" ja "ei viitsi lube teha." Nüüd otsustasin load ära teha ja hea kui keegi annaks nõu, mida klassikute hulgast esimeseks rattaks valida. Ise 191cm/115kg/36a, mootorratastega täiesti kogenematu. Sõidaks pigem maanteed, käiks ilmselt õhtuti Tln-Prn, ja kui kannataks, ehk viitsiks ka maal käia Tln-Otepää jms eestisisesed pikemad otsad, mida muidu pidevalt autoga veeran. Eelarve osas mõtlen, et kasutatud ratas võiks olla kuni 5k või uus kuni 10k, aga oma sõbrad on ka uue ostmise eest hoiatanud teemal, et "tee oma esimesed kukkumised mingi vanema rattaga ära"

Hingele tunduvad ilusad sellised klassikahõngulised nagu Kawasaki Z900RS, Honda CB1100 või veits vanemast otsast Yamaha XJR1300SP, aga kui siinsed kogenumad vennad ütleks, et maanteesõiduks või alustuseks mõni muu valik mõnusam, siis hea meelega võtaks targemate nõu kuulda, mis teie arvamus on, ja mis nende kohta head ja halba ütlete.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 21:40
Postitas rannamees

Alusta sellest, et jalutad mööda poode ja proovid erinevatel ratastel sadulas istumist.
Väliselt sarnased rattad võivad olla vägagi erineva sõiduasendiga.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 21:44
Postitas d11

Tänud, see samm on tehtud:) (Sry, et see paremal teema nurgas pöidla vajutamine, mingi sarkastiliselt kõlava lause siia threadi lisab, ma ei tunne veel seda foorumi mootorit eriti:)))


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 22:35
Postitas Macintosh

Mida sa klassikalise välimusega ratta all silmas pead? Pika sadulaga? Midagi Triumph Bonneville moodi?

bonneville.jpg

Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 22:38
Postitas Rasmusk

http://www.auto24.ee/used/2772375

Viskad selle jubeda tulekondli eest ära ja saad endale väga klassikalise pilli. Väga väärikas ja vähelevinud isend.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 31 Mär 2018, 23:13
Postitas d11

Jaa, täpselt midagi sellist, nagu ülaltoodud pildil Triumph Bonneville, või ka allmainitud Honda CB1000 - seda tüüpi klassika armastuse juured on vist kuskil lapsepõlves, kus suured poisid majade juures oma punaste jawadega ägedad olid:) ei kujuta veel ette, kas see maantee-otsteks parim on, aga tundub kuidagi õige:)


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 00:42
Postitas srx

Kui põhiline sõitmine toimub maanteel ja selle all ei mõtle väikseid kurvilisi kõrvalteid, siis võibolla pole naked/classic parim mõte.
Kuskil 90-100km/h kandis hakkab tuul omajagu häirima.

Maanteel on gondlist päris palju kasu. Isegi ainult tuuleklaas võib teha sõidu palju mugavamaks.
Kõik mis sind tuule eest varjab, teeb maanteesõidu mugavamaks. Kõik mis tuule võimalikult efektiivselt ümber ratta juhib, teeb sõitmise ökonoomsemaks (kui ökonoomsus ei huvita, siis tõstab ka tippkiirust oluliselt).

Aga esimese rattaga ei tasu väga üle mõelda. Võta lihtsalt midagi ära. Ei tasu mingeid väga kalleid asju vaadata. Muidu satud olukorda, et palju raha kulutatud, maha müüa ei saa, sest seda raha tagasi ei saa ja sõita ka ei taha, et sest ebamugav on. Ja siis jääb ratas seisma, kuni lõpuks müüd ikka maha ja loobud üldse sõitmisest.
Sõida esimese rattaga mingi aeg ringi ja siis saad teada, mis järgmisel rattal kindlasti peaks teistmoodi olema. Kui teist ratast ostma hakkad, tead juba palju paremini, milline see olema peaks. Teise rattaga sõidad ilmselt palju kauem enne kui tunned, et tahaks midagi muud.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 02:59
Postitas yeekim

Hoi!

Suur mees, mõnda chopperit/kruiserit pole proovinud?

Ära seda kukkumise värki väga tõsiselt võta, enamus algajate " matse" toimub kas seistes või madalal kiirusel manööverdamisel (crash)

Eelarvet on piisavalt :bsmile:

edu


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 09:24
Postitas Rasmusk

Mina tuult ei karda. Ka tuul võib nauditav olla. Lisaks annab tuul palju paremat tagasisidet sellest, kuidas ratas tegelikkuses käituda võib. Seega nakediga maanteel sõitmine on omaette hea fiiling ja kogemus. Ka mulle meeldivad klassikalised. Olen omanud nii Honda CB500, millega õppisin enam-vähem sõitma ja siis oli mul Honda seven-fifty (CB750) millega sai ka sõidetud. Nüüdseks olen jõudnud suure matkaratta juurde ja saanud aru, et see on minu tee.

Kuid siiski vaatan praegu seda super-four-i ja mõte liigub, et ostaks ära :) Ega küll küllale liiga tee :)


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 09:35
Postitas Hr.Nõel

XJR võib sinu pikkusele mehele väheke ebamugavaks jääda. Ise olen 186, olen omanud seda paar hooaega teise rattana ja ei olnud mugav linnast linna sõita. Põlved olid liiga kronksus.
See on ka minu mõte, et klassik peaks ilma gondlita ikka olema.
See r4 Honda CB on üsna ahvatlev. See peaks ka sinu pikkusele vastama.
Edu sulle valikute tegemisel.
kalapea pakkus sügisel üht huvitava välimusega CB-d. Küsi , uuri. Äkki on alles veel.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 09:45
Postitas AzA

Mul on Pärnus 2k3 zrx1200r, võib vist öelda, et klassika. Tule istu peale, vaata, kas tekib tunne, isteasend jms.
Väike bikiinikas annab veidi mugavust maanteel, samas väga üldpilti ei riku.
Kukkumise asja ütles Yeekim ära, lisaksin vaid selle, et kukkumisi tuleb ka pärast esimesi kukkumisi ette ... teinekord enamgi :bsmile:

Mina sõidan selle bikiiniga maanteed täiesti rahuga, Napolisse ei tüki, aga Riia ots on okei. Neiked vs. gondel on umbes nagu sedaan vs. kabriolett ... lisa veel 3/4 kiiver ja väga üle 70-mne pole vaja paugutada :mrgreen:


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 10:26
Postitas urmas66

Toetan ka väidet,et maanteel on ilma tuuleklaasita klassikuga üsna ebamugav sõita.Kui tuult väga ei ole,siis saab 90-100 veel enam vähem olla,aga pikemal otsal hakkab mingist hetkest häirima.Juhtub ,aga vastutuul või veel hullem nurga alt eest-küljelt(koos vihmaga) ,siis on üle 70-ne sõites kohati tunne,et on vaja Ott Kiivika käelihaseid,et ennast ratta peal kinni hoida.Päästab,kui lased end kõhuli paagi peale,aga kaua sa viitsid nii sõita.Mingi ettepoole kaldus sõiduasendiga isend on suts parem,aga sellised ,kus istud sirge seljaga nagu klassikul ikka, ei ole minu meelest maantesõiduks parim valik.Linnas ja ja linna lähedal tiirutamiseks on klassik super,aga Otepääle või Pärnusse sõiduks ma seda ei ostaks.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 10:40
Postitas AzA

Kuram, pean täpsustama, et jutiga ma prn-tln küll ei viitsi lasta neikediga, 30-50km kaupa, kehvema ilmaga ..... ei taha .... varbaküüne alused ka märjad. Lõppeks sõltub inimesest, mugavus vs. edevus. Mina isiklikult maanteesõiduks valiks sporttouringu, aga edevuse vastu ei saa .... selle tähe all peab kannatama veidi.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 20:43
Postitas Rasmusk

Pärnu ots nii pisike ots, et kui just midagi põnevat toimumas ei ole, siis ei viitsi sõitma hakatagi :) Eelmisel hooajal kujunes kuidagi nii, et kui juba sõitma mindi, siis tulid ikka 400+ km ringid mööda Eestimaad. Näha sai nii asfalti kui ka kruusa. Vahel sai mammutiga metsaski mütatud, aga see ei lõppenud hästi üldjuhul :)

Seega kõik on individuaalne. Tuul on lahe ja sotiga sõidab täiesti vabalt.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 21:04
Postitas reimps
AzA kirjutas:

Kuram, pean täpsustama, et jutiga ma prn-tln küll ei viitsi lasta neikediga, 30-50km kaupa

Mis lumehelbekese jutt see nüüd siis on?


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 21:37
Postitas TPB

Kui siklisõit peab esmajoones mugav olema siis oled ilmselgelt liiga vana ( või osta auto ).
Pärnu ots pole mingi maa, sõidan lõigatud tonnise baigiga millel pole mingit tuulekaitset ja lenks ûleval, valusaks jääb kann kuna sadul on kõva, kätel pole midagi häda. Ca 140 pealt saab isu pigistada otsa, alla selle on jumala timm.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 22:19
Postitas d11

Mehed, suur aitäh nende mõtete eest! Hakkasin teie nõuandeid lugedes praegu ka kaaluma selle eelmainitud "klassika" kõrval ka mingit cruiser tüüpi tsiklit (sel suurhallis toimunud messil lemmik isteasend oli triumph boneville speedmaster, ja pildi pealt tundub harley 1200 custom selline, et armu või ära, aga hind mõlemal on selline, et peaks vahepeal oksi sööma või otepää korteri maha müüma:D). Igaljuhul annan huvi pärast teada, kuhu see mu valik lõpuks maandub. Praegu tundub, et tükk tõde minu mõõtmetega tüübi jaoks on ka see, et mida sirgem põlv, seda mugavam sõit:D Ja ka see soovitus, et mingi esimene ratas kiirelt ära osta, ja siis edasi avastada, kõlab selline, et sellega saan enda eelistused kõige selgemaks - uurin seda eelsoovitatud 93nda aasta cb1000-t ka. Paljude autode ja paadimootorite osas olen Hondadega alati õnnelik olnud.

(aga jah, enesedistsipliini mõttes räägin endale poolvaljult peegli ees seda ka, et mingit kiiret sõitu ma ei tohi lubada. Tean, et pean end selles osas mõistusega tagasi hoidma. Elujooksul olen keskmiselt igal olümpiaaastal pidanud mõne kuu kaupa oma lubasid natuke eemalt vaatama, seda ainuüksi oma suurte ja rahulike neljarattaliste seljas sõitmise tõttu, kuskil pärnu mnt viaduktidel, peterburi teedel ja nii edasi, teate küll neid kohti:))

Igaljuhul tänud!


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 01 Apr 2018, 22:51
Postitas piiks
reimps kirjutas:
AzA kirjutas:

Kuram, pean täpsustama, et jutiga ma prn-tln küll ei viitsi lasta neikediga, 30-50km kaupa

Mis lumehelbekese jutt see nüüd siis on?

No eks ta natuke on selline jutt on jah. Mul naine lasi ilma tuuleklaasita iga ilmaga ja ka 400km päevas ja 10 päeva järjest. Ja sai ka kiirteid 160ga paugutatud. Ei osanud puudust tunda, kuniks tuuleklaasiga ratta sai :D


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 08:49
Postitas Sepp1

Minul oli tuuleklaasiga selline kogemus: Minu esimene ratas oli Suzuki Intruder 1500, kui ostsin oli tuuleklaas ees. Kui kodu sain, oli esimene asi tuuleklaasi eemaldamine kuna tundus, et on nõme ja rikub ratta välimust, ja mõtlesin, et ainult mömmid sõidavad tuuleklaasiga... jne.Teisel sõidu aastal oli plaan teha pikem sõit, käisin Nordkapis, teades mis ilmad ja tuuled ees ootavad otsustasin, et panen selleks reisiks ajutiselt klaasi tagasi. Olin kindel, et kui tulen tagasi siis kohe jälle klaas küljest, et äge olla :) Kuid läks nii, et peale Norras käimist enam klaasi ei eemaldanud, kuradi hea oli seal taga :) Tänasel rattal on seda müüri ees rohkem kui pelgalt tuuleklaas, kulgemine on lill :)
PS! kindlasti on teisi arvamusi, see on minu oma :)


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 09:07
Postitas piiks

No ma ju ütlesin, et kui pole proovinud, ei oska puudust tunda. Nordkap on 1 asi, aga kui väidetakse, et ei saa Pärnu otsa ilma tuuleklaasita tehtud :) No see on ikka lumehelbekese jutt.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 10:48
Postitas urmas66
piiks kirjutas:

No ma ju ütlesin, et kui pole proovinud, ei oska puudust tunda. Nordkap on 1 asi, aga kui väidetakse, et ei saa Pärnu otsa ilma tuuleklaasita tehtud :) No see on ikka lumehelbekese jutt.

Ma ei väida,et ei saa,aga ma lihtsalt valiks võimalusel klaasiga-poolkondliga ratta,kui soov on maanteel sõita.
Teemaalgatajal praegu veel võimalus valida.
Ja ka klassikutele on klaase olemas.Mõnele suuremad mõnele väiksemad,kannatab klassikuid vaadata ja uurida klaasi võimalusi oma valikutele ka.Sõber sõidab nakediga ja me oleme koos pool euroopat läbi sõitnud ning vend täitsa elus veel :D ,tuul pole ära viinud ega pole vihmast ära sulanud.
Muidugi vihma korral on tema alati väljast märjem,kui mina,aga tal on selleks puhuks ka kallim ja parem riie ostetud.
Ega chopper ka nüüd ilma poolkondli või klaasita klassikust palju ei erine(vihm poeb püksi veel hullemini isegi),aga eks igal asjal omad head ja vead.Peab lihtsalt omale mingi parima keskmise valiku leidma.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 14:58
Postitas piiks
urmas66 kirjutas:
piiks kirjutas:

No ma ju ütlesin, et kui pole proovinud, ei oska puudust tunda. Nordkap on 1 asi, aga kui väidetakse, et ei saa Pärnu otsa ilma tuuleklaasita tehtud :) No see on ikka lumehelbekese jutt.

Ma ei väida,et ei saa,aga ma lihtsalt valiks võimalusel klaasiga-poolkondliga ratta,kui soov on maanteel sõita.
Teemaalgatajal praegu veel võimalus valida.
Ja ka klassikutele on klaase olemas.Mõnele suuremad mõnele väiksemad,kannatab klassikuid vaadata ja uurida klaasi võimalusi oma valikutele ka.Sõber sõidab nakediga ja me oleme koos pool euroopat läbi sõitnud ning vend täitsa elus veel :D ,tuul pole ära viinud ega pole vihmast ära sulanud.
Muidugi vihma korral on tema alati väljast märjem,kui mina,aga tal on selleks puhuks ka kallim ja parem riie ostetud.
Ega chopper ka nüüd ilma poolkondli või klaasita klassikust palju ei erine(vihm poeb püksi veel hullemini isegi),aga eks igal asjal omad head ja vead.Peab lihtsalt omale mingi parima keskmise valiku leidma.

Ma ei olegi väitnud, et sa väitsid midagi. See grupisuhtlus kisub imelikuks.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 15:45
Postitas motikamees

Oma Honda Seven Fifty'le soetasin keskmise suurusega Givi tuuleklaasi ja panen selle ette ainult siis kui on kehvad ilmastikuolud ja/või 300+ km sõit ees (suvel kaitseb putukate eest). Paigaldamine/eemaldamine võtab vaid mõne minuti sest kinnitused on kogu aeg lenksu küljes. Soojal suvepäeval linnas on tuuleklaas nuhtluseks.

Mul klassikutega sama teema - silm puhkab ja tuju läheb paremaks kui sellist vaatan. Klassikute boonuseks on veel ka see, et need on suht universaalsed - kanatab igal pool rahuldavalt sõita.
Olen ka ise mõelnud CB1100 ostule, aga ei näe veel põhjust Seven Fifty'st loobumiseks.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 15:58
Postitas Macintosh

Mul üks hea tuttav ütles, et tema süda kuulub igavesti klassikutele aga maantesõidul paneb tuuleklaasi mugavus coolile väljanägemisele pika puuga ära. Ma olen temaga 101% nõus.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 02 Apr 2018, 17:29
Postitas VonSten

Ise tarbin ka Honda SevenFifty ja Givi tuuleklaasi combot ja ei kurda. Muhe on seal klaasi taga passida küll. Samas saab selle Givi klaasi paari minutiga rattast eraldada kui väljanägemine silma hakkab riivama. Need universaalsed klaasid on suhteliselt odavad ka.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 03 Apr 2018, 08:44
Postitas AzA
piiks kirjutas:

No ma ju ütlesin, et kui pole proovinud, ei oska puudust tunda. Nordkap on 1 asi, aga kui väidetakse, et ei saa Pärnu otsa ilma tuuleklaasita tehtud :) No see on ikka lumehelbekese jutt.

Sõidan lumega ka vajadusel, lihtsalt ei viitsi enam iga ilmaga rolluga viru ees kõõluda.
Olen ja vajadusel sõidan kaunase otsa, aga ei viitsi neikediga ... pigem vana känd, kes liigub vaikselt mugavuse suunas mitte lumehelbeke.

Teemaalgataja pole ilmselgelt mingi 21 aastane gixxerifänn, sestap ka oma kogemuse ja emotsioonid üles märkisin. Pole tarvis kinni võtta :)
Viimati küpsetasin tuonoga jutiga tartu otsa, lihtsalt pole mõnsa vs. tuulekaitse. Õigemini juba pisikese bikiinigondliga on see tunduvalt muhedam kulgemine.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 05 Apr 2018, 17:25
Postitas Tsikkelröövel

Mis pagana raskus selle klaasiga siis on? Ma sõidangi klassikutega, aga seda mõtet, et teeks seda ilma klaasita, pole nagu tõsiselt võtnud.... kawakaga sõitsin mingi 500 km ilma (poest koju ja siis veel, kuni sobiva klaasi leidsin) - muidu polnud häda midagi, aga kaelalihased hakkavad ruttu kasvama. Vihm... ütleme nii, et kui sõidad mingi tavalise rattaga, mitte espetsiaal-matkakaga, saad lõpuks märjaks niikuinii, lihtsalt klaasi taga võtab vettimine pool tundi kauem aega. A see käib niikuinii mängu juurde. Ainus tõsiseltvõetav vahe gondli-klaasiga ja klassik-tüüpi klaasiga rataste vahel on see, et klassikul pöörab klaas koos esihargiga ja see vedelavõitu ja midagi ikka kaaluv lisavidin lenksu küljes kusagil kehval kruusal või võsa vahel raskendab juhitavust (lisab ebamäärasust). Gondli puhul on klaas ratta küljes ja ei takista manööverdamist. Aga ka see on pigem eripära kui puudus.


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 12 Apr 2018, 02:07
Postitas Prets

Olen nüüd 4 kuuga pea 7000 kiltsa oma ühepütase scrambleri-klassiku ristsugutisega ringi pand, kusjuures möödunud nv tegin alles 1500km otsa ja peab tunnistama, et tuulega on ikka päris vastik. Canterbury tasandikel pidin tugeva ookeanituulega võideldes pea kogu aeg 15-kraadises kaldes olema ja kui siinsed kahe käruga 18-rattalised ka vastu tulid, võttis kohati ikka päris jahedaks. Järgmisel rattal tahaks kindlasti mingit tuulekaitset, maanteekiirustel ikka korralikult väsitab.
Aga võta miski masin ära, enne ei tea, mida muudmoodi ja paremini tahaks. Esimeseks rattaks see ka klassikutel hea, et kui matsu paned, pole plastikuid mida lõhkuda, ja metalli saab lihtsalt kuumaks ja sirgeks ;)


Re: klassikat maantesõiduks? (esimese ratta nõu)

Postitatud: 12 Apr 2018, 07:57
Postitas yeekim

Pole minu kuulutus aga klassikuna võteks KOHE!
http://www.mototehnika.ee/used/2796133

edu