Honda XRV 750 Africa Twin

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
hannes
Postitusi: 674
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Honda XRV 750 Africa Twin

Lugemata postitus #1 Postitas hannes » 16 Dets 2004, 00:03

See kõik siis kokku korjatrud erinevatelt saksakeelsetelt weebilehtedelt.

Africa Twin mudeli ajalugu.
AT ema - legendaarne kõrbekuninganna NXR 750, viiekordne Pariis - Dakar ralli võitja.
Mootor Vedelikjahutusega kahe silindriga nelja taktiline mootor, OHC, 4 klappi
Töömaht 779,1 ccm
sil. läbimõõt, kolvikäik 83,0 mm x 72,0 mm
Võimsus üle 75 HJ 7000 Umin
Pöördemoment 80 Nm 5500 Umin
Käigukast 6 käiku
Sidur mitmekettaline märgsidur
Raam topelt terastorudest
Esipidur ühe kettaga
Tagapidur ühe kettaga
Tühikaal alla 128 kg

XRV 650 - RD03 1988-1990
tehnilised näitajad: 650 ccm, 50 HJ, 55 NM, esipidur ühe kettaga, ketas kaetud plastikkondliga, kaal 220 kg

XRV 750 - RD04 1990-1993
750 ccm, 60 HJ, 62 NM, ees topeltketastega pidurid, tugevdatud raam, madalam istme kõrgus, suurem kaal (+17 kg), lisati õliradiaator, tugevdati raami, . Paljude meelest parim AT.

1992 lisandus tripmaster

XRV 750 - RD07 1993-1996
Täiesti uus raam millega kaasnes madalam raskuskese. Liitri jagu väiksem ja kitsam kütusepaak. Õhufilter paigutati karburaatorite kohale, paagi alla. Vaevumärgatav võimsuse ja pöördemomendi kasv. Moodsad lamesiiberkarburaatorid, uus transistorsüüde. Laiem tagarehv, 130 asemel 140. Reservasendiga bensiinikraan märgutule asemel. Veelgi madalam istme kõrgus. Esiamortide reguleerimisvõimalus jäeti ära (vanematel mudelitel oli olemas, ehkki paljud ei soovita sinna survet sisse lasta). Kaal vähenes 8 kg võrra.

XRV 750 - RD07A 1997-2002
Muudetud mõned detailid võrreldes eelkäijaga.

Motorrad-i testi tulemused näitavad, et parima võimsuse ja pöördemomendijaotuse suudab tagada Honda originaalsumbuti. Samas on erinevate tuuningufirmade lahendused oluliselt kergemad.

Tüüpvead, kogutud enam kui 100 AT omaniku käest erinevatel kokkutulekutel:
- piduripoolne tagarattalaager (40.000 km), käib originaali kohta. SKF-i laagrid ei minestavat
- "kapsaks" istutud iste (100.000 km)
- bensiinipump (50.000 km)
- Siduritross (kuni vl.´93) (50.000 km)
- esihargi laager (60.000 km)

MOTORRAD 24/1998 kirjutab:
...Parim näide AT pikaealisusest on shveitslane Dirk Egil ja tema 1991. aasta AT, mida kutsutakse kilomeetriõgijaks. Nii mehe kui masina õlul on aastatepikkune tööle-koju sõitmine, viis korsikareisi ja risti-põiki läbisõidetud euroopa. Peale 130000 km läbimist kuulis mees mootoris mingit kõrvalist heli ja arvas, et selle agregaadi viimnepäev on kohe käes. Aga pandud diagnoos osutus valeks. 243000 km on tänaseks kella peal ja üle 100000sellest ilma õlivahetuse või muu hoolduseta. Tsiklit hoiab koos seitsme talve jooksul kogunenud sool, ketti vahetatakse vaid siis, kui see juhtub katki minema...

linke:
http://www.atic.org/
http://www.africatwin.de/
http://www.adventurebike.de
http://www.reiseenduro.de/

Manuali leiab siit: http://www.iv.ee/xrv/XRV650_XRV750_Transalp.pdf
P.S. Manual sobib ka Transalpile!
Viimati muutis hannes, 23 Aug 2007, 13:22, muudetud 1 kord kokku.


Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Re: Honda XRV 750 Africa Twin

Lugemata postitus #2 Postitas CB500 » 16 Dets 2004, 00:38

hannes kirjutas:MOTORRAD 24/1998 kirjutab:
...Parim näide AT pikaealisusest on shveitslane Dirk Egil ja tema 1991. aasta AT, mida kutsutakse kilomeetriõgijaks. Nii mehe kui masina õlul on aastatepikkune tööle-koju sõitmine, viis korsikareisi ja risti-põiki läbisõidetud euroopa. Peale 130000 km läbimist kuulis mees mootoris mingit kõrvalist heli ja arvas, et selle agregaadi viimnepäev on kohe käes. Aga pandud diagnoos osutus valeks. 243000 km on tänaseks kella peal ja üle 100000sellest ilma õlivahetuse või muu hoolduseta. Tsiklit hoiab koos seitsme talve jooksul kogunenud sool, ketti vahetatakse vaid siis, kui see juhtub katki minema...



Oled sa kindel? 100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 707
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #3 Postitas kalle » 16 Dets 2004, 08:43

>100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast.

Kui see tõesti nii peaks olema, siis üks võimalus on see, et mootor võtab vaikselt niipalju õli, et pidevalt peale valades toimub ikkagi mingi vahetus.

kas põleb läbi rõngaste, läbi klapisäärte, või tilgub välja, või siis vaikselt kõike kokku. Igatahes lõbusama õlivõtu juures pole probleem välba jooksul paar L peale valada. Sellise tsükli juures on selline asi mõeldav.
Mida tehakse filtriga pole mainitud.

Meenub ekskurss Soome vahet seilava reisilaeva masinaruumi. Saime teada, et peamasinatel tavaliselt õli ei vahetata..vaid valatakse peale..no u paarsada L korraga:-)

Kk
Kasutaja avatar

Teema algataja
hannes
Postitusi: 674
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus #4 Postitas hannes » 16 Dets 2004, 09:41

100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast


Keeldub uskumast jah. Aga Motorrad nii kirjutab. Mitte, et kõike kirjutatut peaks puhta kullana võtma. Täpi oma postis väitis sama kuulnud olevat.
Kalle jutus on iva sees, et kui kogu aeg peale valada, siis on ju alati värske õli mootoris:-). Mul kunagi sapaka mootoriga oli selline lugu. Muudkui valasin peale...
Samas arvestades oma NTV õlikulu, mis on sisuliselt nullilähedane, pole seda eriti kuhugi juurde valada. Ja peale u. 7000 km on õli veel väga läbipaistev ja üldsegi mitte tökati värvi. Nii et mine seda mootorit tea.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #5 Postitas kõrtsmikumolu » 16 Dets 2004, 10:10

Kolhoosides sõitsid pooled autod-traktorid ilma õlivahetuseta, kusjuures neil peksis veel tsentrifugaal õlist paremad palad välja (nii palju kui neid seal tollal oli). Aga need masinad muidugi ei sõitnud ka 100000 km ilma kap.remondita

offroder

Lugemata postitus #6 Postitas offroder » 16 Dets 2004, 11:16

No, no! Tühikaal alla 128 kg.
Kasutaja avatar

Teema algataja
hannes
Postitusi: 674
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus #7 Postitas hannes » 16 Dets 2004, 11:40

No, no! Tühikaal alla 128 kg.


SIIN on nii kirjas. On küll saksa keeles, a see tühikaal on seal all "Trockengewicht unter 128 kg".
See on siis tõesti "kuiv kaal". Silmini täis tangituna on see tsikkel ilmselt oluliselt raskem, kui arvestada, et paak 59 liitrit mahutab.
Peab mainima, et tegu on hoopis teise tsikliga, kui AT. NXR750 ehitati just Paris-Dakar rallit silmas pidades.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #8 Postitas kõrtsmikumolu » 28 Dets 2004, 20:27

Üritan oma AT-le alumiinium kohvreid leida odava raha eest. Seni null tulemust. Äkki keegi teab, kas Eestist tasub otsida kasutatuid? Muidugi kodutöö on sellepoolest nõrk, et ma pole motopoodidest ka uute hindasid uurinud.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1781
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus #9 Postitas sang » 29 Dets 2004, 14:58

motodepoo vist hangeldab kasutet kohvritega. vt motodepoo.ee, lammutuse alt.

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus #10 Postitas Vadi » 29 Dets 2004, 16:23

Kohvritest, Leidsin Polo kataloogist nähtuse kus pakuti rattale monteerimiseks Zarges - e valmistatud alumiinium kohvreid, neid kohreid peak solema võimalik hankida firmast nimega Arkogren

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #11 Postitas kõrtsmikumolu » 29 Dets 2004, 23:43

Tänks! Aga Arkogrenist ma küll peale lauanõude midagi ei leidnud :?:

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus #12 Postitas Vadi » 30 Dets 2004, 15:50

kõrtsmikumolu kirjutas:Tänks! Aga Arkogrenist ma küll peale lauanõude midagi ei leidnud :?:



http://www.arkogren.ee/index.php?page=8 ... 203f02a6e0

Kohvrid on seal tellimise asi
Kasutaja avatar

karujänes
Postitusi: 77
Liitunud: 05 Veebr 2004, 19:31
Asukoht: Täna siin, homme seal... ;-)

Re: Honda XRV 750 Africa Twin

Lugemata postitus #13 Postitas karujänes » 30 Dets 2004, 21:53

CB500 kirjutas:Oled sa kindel? 100 000km sama õliga, kaine mõistus keeldub seda uskumast.


OT: mina olen aastal 93 näinud oma silmaga sellist sõiduautot, mille läbisõit oli natuke alla 120 tuhande ja millel polnud kordagi õli vahetatud. Masin ise oli Renault 19 1,4l töömahuga vist oli 89a vl, sees tehasest pandud ELF õli. Ei teagi kas oli sünteetiline või mitte. Igatahes oli see must ja paks nagu tõrv, kui õlivarda välja võtsin. Sõitsin ka ise sellega tookord mõnikümmend kilomeetrit - töötas täiesti vaikselt ja laitmatult. Tean et esimene õlivahetus tehti sellel miski 140 tuhande juures ja masin oli minu tutvusringkonnas veel paar-kolm järgnevat aastat. Ei olnud igatahes midagi kuulda, et masinal midagi mootoriga juhtunud oleks sellel ajal. Ja masina tolleaegset peremeest teades, oli selle gaasipedaalil täpselt 2 asendit: 0 ja 1 :wink: Ja muide, õli see mootor tol ajal ei tarbinud üldse. Täpselt sama tase püsis raudse kindlusega sees. Õlikulu tekkis alles hiljem, millalgi peale 2-st või 3-ndat õlivahetust :shock:
Loo moraal: on igasuguseid ime-läbisõite võimalik teha ilma õlivahetuseta ;)
The truth is somewhere out there!

racerx
Postitusi: 953
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus #14 Postitas racerx » 30 Dets 2004, 22:44

mul sõber sõitis mingi igivana diiselsidruniga ca 100 ilma vahetuseta.
No sinna läks vahet muidugi uut juurde agas mitte eriti.

Ega igast jama võib teha kui soov on.

Aga kui tahad africa twiniga minna naca "reissima" mitte reisima ... siis pakun, et selle 50 000 sõitnud õliga saab üsna kähku mootori küpseks ajada.

Sellist kulgemist kannatab lõdvalt aga tuld enam ei kannata. Võiks öelda nii et füüsika ja "keemiaseaduste":) vastu ei saa.
Kasutaja avatar

m6mmik
Postitusi: 86
Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus #15 Postitas m6mmik » 31 Dets 2004, 10:50

kõrtsmikumolu kirjutas:Üritan oma AT-le alumiinium kohvreid leida odava raha eest. Seni null tulemust. Äkki keegi teab, kas Eestist tasub otsida kasutatuid? Muidugi kodutöö on sellepoolest nõrk, et ma pole motopoodidest ka uute hindasid uurinud.


http://www.louis.de/ - proovi siit. minu arust oli täitsa AT-le miskit kohvrit saada
Twinnipoeg Puhh :)
Kasutaja avatar

m6mmik
Postitusi: 86
Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus #16 Postitas m6mmik » 31 Dets 2004, 11:08

kõrtsmikumolu kirjutas:Üritan oma AT-le alumiinium kohvreid leida odava raha eest. Seni null tulemust. Äkki keegi teab, kas Eestist tasub otsida kasutatuid? Muidugi kodutöö on sellepoolest nõrk, et ma pole motopoodidest ka uute hindasid uurinud.


http://www.old-site.africanqueens.de/_html/prod_d/kp_koffe/kpkzk030.php3
http://www.reiseenduro.de/adventure-enduro/alukoffer/alu-spezial.htm
http://www.berndtesch.de/English/EIndex.html
Twinnipoeg Puhh :)

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #17 Postitas kõrtsmikumolu » 31 Dets 2004, 12:06

Tänud vadile, m6mmikule ja sangale vihjete eest! Mis õlivahetusse puutub, siis minuga juhtus selline lugu, et unustasin (loe laiskus) chevy vanil õlivahetuse vähe pikemalt tegemata. Ja kui siis õues tekkis külma nii -20C olid minu sõidud sõidetud - õli tuli säras rõõmsalt silma. Õli oli mootoris nii paks et lõika või noaga. Kui ma enne seda suhtusin tehnilisse hoolde üsna üleolevalt, siis sellest ajast olen igavesti tragi õli vahetaja. Head vanaaasta lõppu kõigile :)

zid50

Lugemata postitus #18 Postitas zid50 » 31 Dets 2004, 14:01

OT: kui tihti tuleks keskmiselt tsiklil õli vahetada? mitme km järel? või vaatad, kuni õli kipub juba paksuks ja läbipaistmatuks?

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus #19 Postitas Vadi » 31 Dets 2004, 14:38

zid50 kirjutas:OT: kui tihti tuleks keskmiselt tsiklil õli vahetada? mitme km järel? või vaatad, kuni õli kipub juba paksuks ja läbipaistmatuks?



Kes siis nii vara vahetab????
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #20 Postitas sokk » 02 Jaan 2005, 22:15

zid50 kirjutas:OT: kui tihti tuleks keskmiselt tsiklil õli vahetada? mitme km järel? või vaatad, kuni õli kipub juba paksuks ja läbipaistmatuks?


Üks number peaks olema kirjas manuaalis, mõnel on südametunnistusele kirjutatud mingi muu number (sõltuvalt kodanikust kas siis suurem- või väiksem kui manuaal annab).
Oma rattal olen vahetuse teinud u. 5000 km-i tagant.

terv, sokk

kõrtsmikumolu
Postitusi: 912
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus #21 Postitas kõrtsmikumolu » 03 Jaan 2005, 19:47

Teadsin kah seda 5000km rusikareeglit aga oh üllatust AT manual jutustab õli ja filtri vahetusest 12K tagant. Ketti käseb kah iga tuhande tagant määrida aga mul hakkas kett juba paarisaja km tagant kangeks kiskuma.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #22 Postitas CB500 » 03 Jaan 2005, 20:10

kõrtsmikumolu kirjutas:Teadsin kah seda 5000km rusikareeglit aga oh üllatust AT manual jutustab õli ja filtri vahetusest 12K tagant. Ketti käseb kah iga tuhande tagant määrida aga mul hakkas kett juba paarisaja km tagant kangeks kiskuma.


Neid numbreid ei maksa alati nii tõsiselt võtta. Konkurents on sundinud hoolduskulusid miinimumini viima.
Mõnel uuel autol saab ka tänapäeval enne pool õli otsa, kui vahetusaeg kätte jõuab.. ;) igaks juhuks ei ütle kus töötan :P
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #23 Postitas sokk » 03 Jaan 2005, 21:06

kõrtsmikumolu kirjutas:Teadsin kah seda 5000km rusikareeglit aga oh üllatust AT manual jutustab õli ja filtri vahetusest 12K tagant.


Kas ei või asi hoopiski nii olla, et 12 K tagant tuleb vahetada õli JA filter, 6 K puhul võid aga filtri koha pealt sada krooni kokku hoida ja vahetada ainult õli. Kõlaks pisutki loogilisemalt? Krt!, ma vahetan autol õli iga 10 K järel.

terv, sokk
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus #24 Postitas tsiklonaut » 03 Jaan 2005, 23:09

Teen natuke suud lahti, kuna olin kah peaaegu AT'd kunagi ostmas ja natukene "sina-peal" selle toreda riistapuuga peale pikka proovimist.

AT'l ujub sidur ja käigukast ühe õli sees koos ülejäänud mootoriga, mis kindlasti tähendab, et tasuks hoolsam olla kui vähegi asjast hoolida.

Kui peeti ei pane, ja ainult lühikesi linnaotsi ei tee (stiilis mootor pole soojakski jõudnud minna kui juba süüde väljas ja masin parklas jahtub) siis õli iga 6K tagant ja filter 12K on täitsa tõestatult hea intervall. Kui linn-only kärss oled või tahho-punases peeti pidevalt paned siis tasuks need numbrid poolega jagada julgelt, ehk õli iga paari tuhande tagant.

See lubatud "haruldane" õlivahetus on pigem nende riistapuude rida kus on kuiv sidur ja käigukastiõli eraldi vahetatav. Ehk selles pärisõlis ujub vaid ülejäänud mootor mis ei tekita niipalju saasta kui kõik kolm asja kokku. Reeglina on need suured kolakad tourer'id (enduurovaldkonnast täiesti erandina baieri GS).

Ketti on ettenähtud tõesti iga 1K tagant puhastada ja õlitada kirjanduses. D.I.D. ketitootja ütleb, et isegi iga 500km tagant. Liiva ja sopasees maadlevatele enduuromeestele on see muidugi täeiga alandamine ja diskrimineerimine, ent eks siis kett peab ka vähem. Üks hea lahendus on Scottoiler või analoogiline automaatõliti, maksab paari kilo kandis ja puhastamise kohapealt pigistad lihtsalt silmad kinni, lihtsalt pingutad mõnikord ja annad piitsa - elu on elamiseks.

Edu, tsiklonaut


sokk kirjutas:Kas ei või asi hoopiski nii olla, et 12 K tagant tuleb vahetada õli JA filter, 6 K puhul võid aga filtri koha pealt sada krooni kokku hoida ja vahetada ainult õli. Kõlaks pisutki loogilisemalt? Krt!, ma vahetan autol õli iga 10 K järel.

terv, sokk
Viimati muutis tsiklonaut, 03 Jaan 2005, 23:28, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 707
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #25 Postitas kalle » 03 Jaan 2005, 23:14

>Kas ei või asi hoopiski nii olla, et 12 K tagant tuleb vahetada õli JA filter, >6 K puhul võid aga filtri koha pealt sada krooni kokku hoida ja vahetada >ainult õli. Kõlaks pisutki loogilisemalt?

Loogiliselt või mitte, aga nii Haynes, kui ka OEM tehase manual annavad ka Honda ST1100 vahetusvälbaks 12000km. Ja filter muidugi iga kord. Vahetusvälp õli 5000, filter 10000 on kirjas nt kawa manualis, aga see on välja antud, kui aastaks kirjutati 80. Õlid on teinud oma arengu.

Loomulikult ei keela keegi vahetada ka nt 3k tagant. Ise vahetan Hondal õli u 7000 tagant manuali 12 asemel. Kasutan ainult full sünti. Sel aastal tuli Hispaania reisi pikkuseks 11000km ja poolel reisil õli ei vahetanud. Pärast reisi õli vahetades oli see sama puhas nagu tavalise 7k tagant. ja tegelt päris hele nagu olen harjunud välja valama, mingist paksust tökatist pole kunagi juttu.

Parim tõdemus oli seejuures see, et selle 11k jooksul püsis õlinorm TÄPSELT samal tasemel, kui vahetult enne reisi tehtud vahetuse ajal selle valasin. Hispaanis valitsenud pideva kuumuse ja paaril päeval püsinud +40..+45 temperatuuride ja mägiteede tingimustes liikudes olin valmis teatud õlikuluks, aga see tulemus üllatas mind küll.

Kindlasti tuleb arvesse võtta, et õhk ja vesijahutusega mootorites erinevad õli temperatuurid jm kohati vägagi palju ja vastavalt sellele tuleks ka suhtuda. Samuti tuleks oma personaalse õlivälba juures arvesse võtta, mis tingimustes, pööretel jne mootor peamiselt töötab, mis õli kasutatakse jne. Vastavalt sellele ma ei imesta, kui keegi vahetab õli ka 3* tihemini, kui raamat ette näeb.

Jälgides ST1100 õlisurvet, temperatuuri ja mootori pöördeid, saan päris hästi aru, miks see mootor tilkagi õli ei võta ja peale 7-11k läbimist on õli väga ilusat värvi. Ja seda peale 100k+ läbisõidu juures...peale selle, et tegemist on Honda ST1100 mootoriga:-)
Niisiis kasutavad ja kulutavad erinevad tsiklid õlisi erinevalt ja seega oleks üldistusi teha ennatlik.

Kk
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus #26 Postitas tsiklonaut » 03 Jaan 2005, 23:57

kalle kirjutas:Loomulikult ei keela keegi vahetada ka nt 3k tagant. Ise vahetan Hondal õli u 7000 tagant manuali 12 asemel. Kasutan ainult full sünti. Sel aastal tuli Hispaania reisi pikkuseks 11000km ja poolel reisil õli ei vahetanud. Pärast reisi õli vahetades oli see sama puhas nagu tavalise 7k tagant. ja tegelt päris hele nagu olen harjunud välja valama, mingist paksust tökatist pole kunagi juttu.

Parim tõdemus oli seejuures see, et selle 11k jooksul püsis õlinorm TÄPSELT samal tasemel, kui vahetult enne reisi tehtud vahetuse ajal selle valasin. Hispaanis valitsenud pideva kuumuse ja paaril päeval püsinud +40..+45 temperatuuride ja mägiteede tingimustes liikudes olin valmis teatud õlikuluks, aga see tulemus üllatas mind küll.


Õlitase: minu praktika järgi on see suures osas õlisordist/tootjast sõltuv parameeter. Sõitsin samas kandis oma vana Suzuki GSX600F'iga millel pöörded 12 000 minutis välja jooksevad, vahetasin Portugalis muidugi õli ära, kui pool reisist läbitud (circa 6700km). ent sinnani oli õlitase vähenenud küll - sees oli poolsünt 20W-40. Samas eestis sõites 10W-40ga täissündiga on kadu märkamatu vahetamise ajal. Viskoossus ja muud õli omaduste näitajad mängivad seega suurt rolli.

Samuti ühe tuttava kolleegi 1980 aasta BMW GS mis tublisti üle 300K juba enduuroelu näinud ja on siitpeale täielik Castrol'i pooldaja - paneb mingit suva täis või poolsünt õli - kadu on märgatav peale vahetamist, paneb Castroli 20W-40 täissünti - masin näivalt ei võtagi õli.

Oma praegusesse rattasse olen ise kaks viimast vahetust täiesti suva :!: kõige odavamat auto poolsünt õli :!:, mingi pisike kadu on, circa veerand skaalast on langenud kui vahetamiseks läheb, ent samas ei näe otsest vajadust suuremaid väljaminekuid teha ja kalleid tsikliõlisid osta, pealegi kui on laisalt pöörlev mootor, kuiv sidur ja käigukast ulbib eraldi õlis. Eks üritan tulevikus proovida mõndasid kallimaid täissünt õlisid, on ju huvitav teada kui palju kasu/kahju asjaga kaasa tuleb.

tsiklonaut
Pilt

.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 707
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #27 Postitas kalle » 04 Jaan 2005, 00:10

Tooks siinkohal teema rohkem Twini juurde tagasi. Lisaks meelerahu nihutavale piltide ja tekstiosale leidub palju ehk kasulikku ka AT omanikele.

Venemaa olustik tuleb enda sõitudest kohati vägagi tuttav ette ja ühe teatud sõiduplaani tarvis saan sealt päris kasulikku infi.

http://www.ivanakersting.com/terra/indexflash.html

Kk

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus #28 Postitas Vadi » 05 Jaan 2005, 13:58

[quote="tsiklonaut"]

See lubatud "haruldane" õlivahetus on pigem nende riistapuude rida kus on kuiv sidur ja käigukastiõli eraldi vahetatav. Ehk selles pärisõlis ujub vaid ülejäänud mootor mis ei tekita niipalju saasta kui kõik kolm asja kokku. Reeglina on need suured kolakad tourer'id (enduurovaldkonnast täiesti erandina baieri GS).


ei puutu küll AT - sse kuid ei ole see GS nii erand midagi - sarmamoodi õlitab end ka: Moto Guzzi Quota 1100 ES
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus #29 Postitas tsiklonaut » 05 Jaan 2005, 14:25

Vadi kirjutas:ei puutu küll AT - sse kuid ei ole see GS nii erand midagi - sarmamoodi õlitab end ka: Moto Guzzi Quota 1100 ES


Hmm... Täitsa õigus, jäi päris kahe silma vahele. Seda imeriista toodeti väga väike arv mingis aastavahemikus ja ei toodeta enam juba ammust aega enam või mis(?) 2001 algus peaks nagu punkt panud olema sellel huvitaval asjal kuna Guzzi oli (ja vist on praegugi osaliselt) tõsistes finantsraskustes :( :( :(. Levikult väga haruldusega on tegemist näivalt igatahes. Netis olen mõne pildi peale sattunud - täitsa omaette klass - kuivkaal 245kg.
Pilt

.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus #30 Postitas tsiklonaut » 05 Jaan 2005, 14:58

Nüüd on minu ülesanne Twin'i jurde tagasi asi tuua ->
Kolleeg Brian'i koduleht Trans-Am sõidust tema AT'l ->

http://colesyboy.tripod.com/

tsiklonaut




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist