kardaaniga rattad
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
kardaaniga rattad
oskab keegi rääkida kardaanülekandega rataste kohta, mõtlen just tehnilise poole pealt et teeb muret selline mehaaniline kloppimine kui lasta mootoril ratast omal jõul edasi vedada( näiteks jala peale tõstes käigu sisse pannes ja siis siduri vabastades hakkab tyhjalt õhus käiv ratas kardaani kloppima või esimese käigug a sõites lasta mootoril ratast edasi vedada teeb sama lolli häält). Mõned räägivad et see on normaalne et mingi hetk saab kardaan oma normaal hoo sisse ja selle tagasilaskmisel tekibki see kolks teised jälle et see Guzzi on keeruline ja tehniline et vaja teenendusest kysida(selle nädala jooksul käinn tartus druiidide juures ära enivei aga mõtlesin siit ka kysida:)
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: kardaaniga rattad
Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Re: kardaaniga rattad
Ei tea, pole siiani mingid klõbinat kuulnud. Eks igal isendil omad hääled, igal juhul lase üle vaadata. Võibolla loll soovitus aga kontrolli õli üle
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: kardaaniga rattad
tuttav vahetas kunagi oma Guzzi 1000 Daytonal kardaane sama tihti kui teised kette
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: kardaaniga rattad
boob kirjutas:Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Ehk siis ostad uue ratta , lähed eesti teede peale sõitma, viskab rattad teepealt lahti, situatsiooni tagajärjel rogistab kardaanil tükid välja, pöördud esindusse tagasi , kuna garantii ju olemas ja sealt öeldakse,et oma viga ja nägemist ve?
Re: kardaaniga rattad
Polegi ammu midagi kirjutanud siia foorumile. Panen siis omal tekkinud kysimused ja mõtteterad:
- Miks see sulle muret teeb kui sa ei tea kas nii peab olema või mitte?
- Miks ratast yldse jala peale tõsta ja siis hakata mingeid hääli kuulama?
- Miks kuulata "mõnede" juttu ja mitte ise loogiliselt mõelda yritada. See on ju loomulik, et tekib kolks madalal pöördel, sest kardaani näol on tegemist ju nö. "jäiga ylekandega".
- 100% usaldusväärsed spetsialistid on sellised, kes ytlevad: "Guzzi on keeruline ja tehniline et vaja teenendusest kysida." - Mida vu on vaja öelda, et ta keeruline ja tehniline on ja vaja teenindusest kysida kui mitte m*gi ise asjast ei jaga? Tramaivõi...
Huvitav kas ykskord siin mõni moderaator näiteks nii ka võiks toimida, et kujutad sa ette, jagab ka natuke tehnilist poolt mootorrataste kohta ja kombineerib minu jutust siia yhe viisaka vastuse ja paneb teema kinni lihtsalt. Niikaua lasen ma sama moodi edasi... tšau mac...
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: kardaaniga rattad
pontus kirjutas:boob kirjutas:Minu rattal on paberite järgi keelatud ülese tõstetud tagarattaga käik sees mootoril ratast ringi ajada kuna kardaani nurk on liiga suur. Tõenäoliselt see kloppimine sellest ongi, et vägistatakse kardaani üle liigsuure nurga. Kui tahad tulevikus remontida, siis võid edaspidi ka nii teha.
Ehk siis ostad uue ratta , lähed eesti teede peale sõitma, viskab rattad teepealt lahti, situatsiooni tagajärjel rogistab kardaanil tükid välja, pöördud esindusse tagasi , kuna garantii ju olemas ja sealt öeldakse,et oma viga ja nägemist ve?
Sul on vist mingid teistsugused teed eestis kus sedasi rattad lahti viskab... Kui soovid, võin Su küsimuse esindusele edastada kuna mina garantiiküsimustega ei tegele.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: kardaaniga rattad
Ma ei ole konkreetse isendi kardaani ühendustega kursis, aga suurel bandiidil olid mootori poolsel nuutühendusel nuudid roostega ja nii ära kulunud, et natuke veel ja teeääres!
Ja kuna need on niiöelda kiige sisesed ühendused, siis sinna eriti vaatama ja määrima ei kiputa!
Aga mõningast klobinat teevad need sillaga masinad kõik, oli üks Shadow töös sellel klobises ka hargil, aga sõiduga ei täheldanud!
Re: kardaaniga rattad
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
kui inglise keelt oskate
aga tõepoolest siis suurte nurkade korral muutub kardaani edasiantav jõud väheke hüplikuks piltlikult öeldes
Re: kardaaniga rattad
Reinzi jutule täpsiustuseks: See graafik iseloomustab ühe ristliigendi sisend-väljundkiiruse suhet. Liigendeid pannakse aga reeglina 2 järjestikku ja kui nende kaldenurgad on võrdsed s.t. sisend- ja väljundvõll on paralleelsed ja nende vaheline võllijupp on eelmiste suhtes nurga all, siis üks rist kompenseerib teise kiirusevea ja tulemuseks on ühtlane pöörlemine.
Jutt peidus olevate nuutide määrimise vajalikkusest on õige. Neid ei pea küll nii tihti määrima nagu ketti, aga aeg-ajalt siisli tuleks kontrollida.
-
Teema algataja
Re: kardaaniga rattad
Nigga kirjutas:Polegi ammu midagi kirjutanud siia foorumile. Panen siis omal tekkinud kysimused ja mõtteterad:
- Miks see sulle muret teeb kui sa ei tea kas nii peab olema või mitte?
- Miks ratast yldse jala peale tõsta ja siis hakata mingeid hääli kuulama?
Mõtle nüüd om küsimuste peale uuesti ja kui midagi kirja hakkad panema ehk hoiad oma elust need tunnid kokku ja kasutad hoopis maanteel mõnusalt ja ohutult ringi liiklemiseks. Selleks see foorum ongi et mõtteid jagada!!!!!!! Nagu sa näed leidub palju asjalike inimesi kes viitsivad oma ideedega asja süveneda ja ka skeeme üles panna Võin öelda et oskan järgmine kord palju rohkem kaasa rääkida tänu teistele, muidugi erilised tänud ka sulle Nigga et ma nüüd OMA aega su kritiseeriva sõnumi peale raiskama pidin, ma oleks muidu mööda vaadanud aga kuna sa niii kaua aega pole midagi kirjutanud siia siis see pidi vastust väärima
Kui nüüd teenenduses käidud ja mitme raha võrra vaesem annan ka siia märku kas asi uurimist väärt et ka minusugused teinekord siit saidilt abi saaksid...lihtsalt ratas niivõrd uus et midagi seal "kolksuda" küll ei tohiks.
-
Teema algataja
Re: kardaaniga rattad
ahjaa ja Niga ma ei pannud enne tähelegi et sa remondid ja värvid, et võibolla tuleb su juttu tõsiselt võtta Boobile tekib siit küsimus et kui juba jala peal töötamist keelab siis tagapääl sõitmine mulle ehk ammugi keelatud? ? ?
Re: kardaaniga rattad
erinevalt madalatel pööretel töötavast sisepõlemismootorist, käib pöörlev ratas ringi ühtlaselt. Liikumiste ja inertside erinevus avaldubki nö kloppimisena. sama võib täheldada ka keti korral...
http://www.motard.ee/
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: kardaaniga rattad
Minule pole vaja küsimusi esitada, esitage neid küsimusi nendele kes kasutusjuhendeid ja manuale koostavad. Ju neil ikka mingid põhjused peavad olema et sellist juttu sinna kirja panna...
-
- Postitusi: 156
- Liitunud: 22 Nov 2004, 16:25
- Tsikkel: Suzuki GSX1100G
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
Re: kardaaniga rattad
TDM kirjutas:aga suurel bandiidil olid mootori poolsel nuutühendusel nuudid roostega ja nii ära kulunud, et natuke veel ja teeääres!
Äkki ikka tagaratta poolsed nuudid. Kardaan ju sinnapoole kaldu, vesi poeb ühenduse vahele, peseb määruse välja ja voila!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.